Wat moet ik nu?

28-04-2020 21:02 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lezers,

Ik ben al sinds mijn 17e samen met mijn partner. Hij was mijn eerste echte vriendje. Nu na al die jaren (bijna 20 jaar samen) lijkt de sleur hier zijn intrede te doen.

Ik merk de laatste tijd, dat ik van andere mannen leuke complimentjes krijg en soms flirten ze ook met mij. Dit geeft mij een vreselijk goed gevoel! Maar had dit gevoel natuurlijk liever van mijn vriend gekregen...

Mijn partner neemt nergens initiatief in. Soms lijkt het alsof hij mij niet meer ziet staan. Koop ik een spannend setje, valt ie naast mij als een blok in slaap. Lopen we ergens samen, moet ik hem altijd een hand geven of vasthouden, andersom doet ie niet. Kussen in het openbaar uit zichzelf, doet ie niet. Alle fysieke contact waar ik zo naar verlang, komt er niet vanuit zijn kant. Kortom, het voelt alsof ik heel veel energie er in moet steken en er bijna niks voor terug krijg. Ons seksleven draait feitelijk ook alleen om hem en is ook nooit echt heel denderend geweest voor mij. Hij komt klaar, draait zich om en ik wordt vergeten.

Ik heb het me eigenlijk nooit echt beseft, ik wist natuurlijk ook niet beter omdat ik nooit echt wat anders heb ervaren, maar door verhalen om mij heen en het geflirt van andere mannen, besef ik dat het ook heel anders kan. Dat ik er ook best mag zijn. Ik mag graag borrelen met vrienden in de stad. Hij wil de deur niet eens uit. Ik krijg hem nergens meer mee naartoe.

En merk ik dat ik dat toch wel mis in onze relatie. Ondanks dat ik het heel moeilijk vind om te zeggen, want ik wil hem echt niet kwetsen, heb ik het de afgelopen maanden toch al meerdere keren kenbaar gemaakt bij hem. Hij gaf aan dat hij zelf heel gelukkig is zoals het nu gaat... Ik had gehoopt dat het wat zou veranderen, maar merk geen verschil. We lijken tegenwoordig meer broer en zus. Ik word er vooral heel verdrietig van...

Ook mis ik hoe hij was. Tuurlijk verander je, als je kinderen krijgt en ook door dingen die je in de loop der tijd meemaakt. Maar tegenwoordig hangt hij maar wat op de bank, speelt spelletjes op zijn telefoon, drinkt met regelmaat een biertje en snaait alles wat maar los en vast zit. Er zit geen fut meer in. Terwijl ik mijn best doe om nog enigszins leuk en fit voor de dag te komen. Hij heeft zat te doen in en rondom het huis, maar heeft volgens eigen zeggen nooit ergens tijd voor.

Hij is wel de vader van mijn kinderen, en verder echt een goede vent, maar ik ben bang dat hij hierin niet zal veranderen. Ik weet hierdoor dus eventjes niet meer wat ik nou moet. Ik wil zo graag weer gelukkig zijn...

Hebben jullie tips?
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:36
Ook al heb je nu niet over schuld, toch lees ik alleen dingen die bij hem ontbreken.
Soms kan je het niet mooier maken dan het is.
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:37
Ja, ik zou kenbaar maken dat je genoeg mannen aan je fiets hebt hangen die jou wel de moeite waard van aandacht, attentie en genegenheid vinden
Hoe weet je dat in hemelsnaam op basis van een simpele flirt in de kroeg of de Gamma, dat die mannen jou ook aandacht, attentie en genegenheid gaan geven.
Een flirt is een flirt en moet je vooral niet groter maken dan het is.
Takkie123 schreef:
29-04-2020 00:33
Na meerdere gesprekken met mijn partner, lijkt hij dus tevreden te zijn met hoe onze relatie en seksleven momenteel verloopt. Hij heeft wat betreft seks, niks te klagen. Ik ben dat dus niet zo zeer.

Wat Cateau ook al benoemd, het gaat hier niet om schuld. Ik zoek enkel en alleen een oplossing zodat het voor mij ook de moeite waard blijft om met hem verder te gaan.

Ik zal binnenkort toch nogmaals het gesprek met hem aan moeten gaan. Ik hoop dan maar dat hij in gaat zien dat het op deze manier niet gaat werken...

Moet ik hem vertellen wat de aandacht van andere mannen met me doet? Het begeerd voelen? Ik heb dit tot dusver nooit kenbaar gemaakt, omdat ik hem niet wil kwetsen, of jaloers wil maken...
Misschien dat dat hem eindelijk een beetje wakker schudt?

Nu kan je het hem nog vertellen zonder dat er iets gebeurt / gebeurd is.

Als je het straks echt beu bent en met zo'n kerel in bed kruipt nog voor je je man ook maar iets verteld hebt wordt het over 't algemeen erger en is 't schip gezonken.
Of dat hij doorkrijgt van vrienden dat jij heel de avond met andere mannen aan de toog in de kroeg zit te flirten (zelfs zonder dat er iets gebeurt) ...
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 00:40
6.54% gewijzigd
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:39
Soms kan je het niet mooier maken dan het is.
Jij kent de man van TO?

Als ik jou nu zeg dat mijn man nooit een schone onderbroek aantrekt, is dat ook meteen dé waarheid?
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:38
Iemand een ouwe lul noemen vind ik best modder. Wetende dat mijn partner mij zo zou zien, zou mij niet positief motiveren om iets te veranderen.
Die is voor mijn rekening, niet die van Takkie.
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:37
Ja, ik zou kenbaar maken dat je genoeg mannen aan je fiets hebt hangen die jou wel de moeite waard van aandacht, attentie en genegenheid vinden
dat is manipulatief gedrag
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:40
Die is voor mijn rekening, niet die van Takkie.
Dat weet ik en daar doel ik ook op.
Billy_Mean schreef:
Jij kent de man van TO?

Als ik jou nu zeg dat mijn man nooit een schone onderbroek aantrekt, is dat ook meteen dé waarheid?
Ik ga er gemakshalve niet vanuit dat Takkie hier allemaal leugens verkondigd.

Ze legt een probleem voor en ik probeer met haar mee te denken.
Takkie123 schreef:
29-04-2020 00:33
Na meerdere gesprekken met mijn partner, lijkt hij dus tevreden te zijn met hoe onze relatie en seksleven momenteel verloopt. Hij heeft wat betreft seks, niks te klagen. Ik ben dat dus niet zo zeer.

Wat Cateau ook al benoemd, het gaat hier niet om schuld. Ik zoek enkel en alleen een oplossing zodat het voor mij ook de moeite waard blijft om met hem verder te gaan.

Ik zal binnenkort toch nogmaals het gesprek met hem aan moeten gaan. Ik hoop dan maar dat hij in gaat zien dat het op deze manier niet gaat werken...

Moet ik hem vertellen wat de aandacht van andere mannen met me doet? Het begeerd voelen? Ik heb dit tot dusver nooit kenbaar gemaakt, omdat ik hem niet wil kwetsen, of jaloers wil maken...
Hoe moet die man anders weten hoe de vork in de steel zit, zelf heeft ie duidelijk niks in de gaten.
Je bent zelf voor 50 % verantwoordelijk voor je relatie, dus natuurlijk moet je dat aankaarten.
Jij bent degene die niet gelukkig is, dan moet je er ook zelf wat aan doen en niet gaan zitten afwachten of het vanzelf allemaal ineens anders wordt.
Dat is inverteren in je eigen geluk binnen je relatie en anders ook niet eerlijk tegenover je man.
Jammer dat ie het zelf allemaal niet zo inziet vind ik wel, maar ja.
S-Meds schreef:
dat is manipulatief gedrag
Gelukkig zijn met een doodongelukkige vrouw is manipulatief gedrag.
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:43
Ik ga er gemakshalve niet vanuit dat Takkie hier allemaal leugens verkondigd.

Ze legt een probleem voor en ik probeer met haar mee te denken.
Het heeft niks te maken met het verkondigen van leugens. Het heeft ermee te maken dat alles wat er in 20 jaar gebeurd is tussen 2 mensen, en waarbij 1 persoon daar nu niet meer zo blij mee is, nooit alleen ligt aan de ander.
Alle reacties Link kopieren
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:36
Ook al heb je nu niet over schuld, toch lees ik alleen dingen die bij hem ontbreken.
Omdat hij toch aangeeft dat hij het prima vind zoals het nu gaat?? Ik merk namens hem geen enkel teken dat hij graag ergens verandering in ziet...

Verder laat ik hem al jaren zijn eigen ding doen. Cijfer mezelf al jaren weg voor hem en de kinderen. Ik geef alleen aan dat ik graag meer met hem zou willen doen. Hij wil dat zelf ook best hoor, alleen toont nooit zelf initiatief. Het komt simpelweg niet in hem op...
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:45
Het heeft niks te maken met het verkondigen van leugens. Het heeft ermee te maken dat alles wat er in 20 jaar gebeurd is tussen 2 mensen, en waarbij 1 persoon daar nu niet meer zo blij mee is, nooit alleen ligt aan de ander.
Nou, je hebt jezelf opgeworpen als zijn advocaat, is goed dan toch?
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:44
Wat een onzin schrijf je nu.
Billy_Mean schreef:
29-04-2020 00:47
Wat een onzin schrijf je nu.
Ik zou je nu heel erg graag gelijk geven.
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:44
manipulatie: een vorm van beïnvloeding waarbij misleidende methoden gebruikt worden om een ander te overtuigen om tot een bepaalde perceptie of handeling te komen. De grens tussen manipulatie en normale beïnvloeding is moeilijk te trekken, vooral de twee uitersten zijn herkenbaar. Een manipulator manipuleert om voordeel te krijgen en gaat vaak plannend te werk om het doel te bereiken. (wikipedia)
Takkie123 schreef:
29-04-2020 00:46
Omdat hij toch aangeeft dat hij het prima vind zoals het nu gaat?? Ik merk namens hem geen enkel teken dat hij graag ergens verandering in ziet...

Verder laat ik hem al jaren zijn eigen ding doen. Cijfer mezelf al jaren weg voor hem en de kinderen. Ik geef alleen aan dat ik graag meer met hem zou willen doen. Hij wil dat zelf ook best hoor, alleen toont nooit zelf initiatief. Het komt simpelweg niet in hem op...
Hoe lullig het ook klinkt, maar dat wegcijferen doe je zelf. Dat hoef je niet te doen en zou je ook niet moeten doen. Weet je ook waarom je dat doet? Eist hij dat van je of doe je dat zelf?
Weet je ook waarom hij geen initiatief neemt? Vindt hij dat lastig, heeft hij weinig fantasie ?
Takkie123 schreef:

hij vindt het prima
jij vindt hem saai

je kan drie dingen doen:
1. hem proberen te veranderen, kans van slagen is 0
2. accepteren dat hij is wie hij is
3. scheiden omdat hij saai is
Cateautje schreef:
Nou, je hebt jezelf opgeworpen als zijn advocaat, is goed dan toch?
Dat is flauw. Blijkbaar mag ik alleen wat zeggen als ik 'de kant' van TO kies. Ik kies geen kant, ik probeer het van beide kanten te belichten.
S-Meds schreef:
29-04-2020 00:49
manipulatie: een vorm van beïnvloeding waarbij misleidende methoden gebruikt worden om een ander te overtuigen om tot een bepaalde perceptie of handeling te komen. De grens tussen manipulatie en normale beïnvloeding is moeilijk te trekken, vooral de twee uitersten zijn herkenbaar. Een manipulator manipuleert om voordeel te krijgen en gaat vaak plannend te werk om het doel te bereiken. (wikipedia)
Niet per definitie plannend, deze kan zich ook als dood paard gedragen zoals de man van Takkie en net doen alsof hij een groot dik bord voor z'n knar heeft terwijl hij dondersgoed weet wat er speelt, want er is al over gesproken namelijk.
je kan spanning in je leven ook op andere plekken zoeken dan in je relatie. word je wel genoeg uitgedaagd in je werk? heb je wel leuke vrienden? of biedt je hobby je nog wel vreugde of moet je eens iets anders gaan doen?
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:52
Niet per definitie plannend, deze kan zich ook als dood paard gedragen zoals de man van Takkie en net doen alsof hij een groot dik bord voor z'n knar heeft terwijl hij dondersgoed weet wat er speelt, want er is al over gesproken namelijk.
die discussie moet je even met wikipedia voeren
S-Meds schreef:
je kan spanning in je leven ook op andere plekken zoeken dan in je relatie. word je wel genoeg uitgedaagd in je werk? heb je wel leuke vrienden? of biedt je hobby je nog wel vreugde of moet je eens iets anders gaan doen?
Dit ook TO. Je zult nooit al je levensvreugde alleen maar uit je relatie halen.
S-Meds schreef:
die discussie moet je even met wikipedia voeren
Wikipedia wordt gerund door doodgewone mensen zoals jij en ik, niks wetenschappelijks aan. Jij kan er ook een pagina starten.
Cateautje schreef:
29-04-2020 00:55
Wikipedia wordt gerund door doodgewone mensen zoals jij en ik, niks wetenschappelijks aan. Jij kan er ook een pagina starten.
dat is niet wat ik zei, ik zei dat je de discussie over de definitie even met wikipedia moet voeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven