Wat moet je als man doen als de vriendin van je beste vriend
vrijdag 21 mei 2010 om 14:30
... vertelt dat ze je meer dan alleen als een vriend is gaan zien?
(En daar eigenlijk niet bepaald op zat te wachten).
Ik zie een hoop stuk gaan nu ...
Het is ook redelijk bizar voor mij om op dit forum te zijn maar ik snap onderhand niets meer van vrouwen en het hebben van een gezonde visie.
Gaat om innerlijk wordt er dan gezegd. Ja lekker
Ik heb eigenlijk niet gezocht maar als er meerdere onderwerpen al van zijn dan prima. Moet het ook gewoon even kwijt natuurlijk
(En daar eigenlijk niet bepaald op zat te wachten).
Ik zie een hoop stuk gaan nu ...
Het is ook redelijk bizar voor mij om op dit forum te zijn maar ik snap onderhand niets meer van vrouwen en het hebben van een gezonde visie.
Gaat om innerlijk wordt er dan gezegd. Ja lekker
Ik heb eigenlijk niet gezocht maar als er meerdere onderwerpen al van zijn dan prima. Moet het ook gewoon even kwijt natuurlijk
vrijdag 21 mei 2010 om 14:33
Als jij daar niets mee doet is e rniets aan de hand en bloeit haar liefde voor jou weer dood (of niet). Ik heb ook een familielid (van mans kant) die al 20 jaar aangeeft meer voor mij te voelen, maar ik doe er niets mee en dus is er geen probleem.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 21 mei 2010 om 14:33
vrijdag 21 mei 2010 om 14:36
Tegen haar zeggen dat je er niet op zat te wachten, dat je er dus niet op in zult gaan, maar het wel met je vrouw gaat bespreken omdat jullie geen geheimen voor elkaar hebben,
Of je het echt bespreekt, moet je zelf bekijken, maar hou er rekening mee dat de vriendin zich wel eens zo afgewezen gaat voelen, dat ze de schuld bij jou gaat leggen. En dat zij dus met je vrouw gaat praten.
Oke horrorscenario dan, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen
Of je het echt bespreekt, moet je zelf bekijken, maar hou er rekening mee dat de vriendin zich wel eens zo afgewezen gaat voelen, dat ze de schuld bij jou gaat leggen. En dat zij dus met je vrouw gaat praten.
Oke horrorscenario dan, maar een kat in het nauw maakt rare sprongen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 21 mei 2010 om 14:37
Sommige dingen moet je negeren.
Het enige wat je kunt doen, als je haar nog een keer toevallig ziet, zeggen dat ze je ernstig in verlegenheid heeft gebracht en dat je er heel ongelukkig over bent dat ze niet tevreden is over de relatie met haar vriend.
Niet aanbieden om te helpen, of aanbieden om er eens over te praten. Dat wakkert haar gevoelens alleen maar aan.
Het enige wat je kunt doen, als je haar nog een keer toevallig ziet, zeggen dat ze je ernstig in verlegenheid heeft gebracht en dat je er heel ongelukkig over bent dat ze niet tevreden is over de relatie met haar vriend.
Niet aanbieden om te helpen, of aanbieden om er eens over te praten. Dat wakkert haar gevoelens alleen maar aan.
vrijdag 21 mei 2010 om 14:48
vrijdag 21 mei 2010 om 14:50
Snap ook eigenlijk niet waarom ze het jou verteld heeft. Als jij had gezegd dat het wederzijds is, was ze dan op stel en sprong bij je beste vriend weggegaan? Lekkere relatie hebben die twee dan. Verliefd worden kan gebeuren, maar zij heeft ook echt actie ondernomen en dat is echt not done!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
vrijdag 21 mei 2010 om 14:51
quote:JOJO1 schreef op 21 mei 2010 @ 14:35:
Je hoeft het je beste vriend niet te vertellen ofzo.. dat zou pas belangrijk zijn wanneer jij haar bijv. ook zou zien zitten.
Nee het hoeft niet maar het komt sowieso uit dit. Haar vriendin weet er ook al van, het is een kwestie van tijd ben ik bang.. Maar oke, ik zeg nog even niets wat dat betreft.
quote:nlies schreef op 21 mei 2010 @ 14:36:
dat ze de schuld bij jou gaat leggen. En dat zij dus met je vrouw gaat praten.
ben zelf al een jaar of twee vrijgezel dus dat is allemaal geen probleem
quote:Sarah Scott schreef op 21 mei 2010 @ 14:35:
Negeer het. Ga haar uit de weg. Vertel haar dat je niks van haar/met haar wilt.
Mja dat gaat dus erg moeilijk want we doen (deden?) leuke dingen met elkaar op sociaal vlak. Dat moet dan allemaal stoppen vanwege dit? Ben daar niet zo blij mee als dat zou moeten.
quote:Katherina schreef op 21 mei 2010 @ 14:37:
Het enige wat je kunt doen, als je haar nog een keer toevallig ziet
We zien elkaar regelmatig en als ik alles moet stoppen dan moet ik ook op een vage manier de vriendschap met de vriend van mij laten bekoelen wat nog veel vreemder overkomt.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hier of er dames zijn die zichzelf herkennen in dit verhaal en hoe dat 'opgelost' is.
Je hoeft het je beste vriend niet te vertellen ofzo.. dat zou pas belangrijk zijn wanneer jij haar bijv. ook zou zien zitten.
Nee het hoeft niet maar het komt sowieso uit dit. Haar vriendin weet er ook al van, het is een kwestie van tijd ben ik bang.. Maar oke, ik zeg nog even niets wat dat betreft.
quote:nlies schreef op 21 mei 2010 @ 14:36:
dat ze de schuld bij jou gaat leggen. En dat zij dus met je vrouw gaat praten.
ben zelf al een jaar of twee vrijgezel dus dat is allemaal geen probleem
quote:Sarah Scott schreef op 21 mei 2010 @ 14:35:
Negeer het. Ga haar uit de weg. Vertel haar dat je niks van haar/met haar wilt.
Mja dat gaat dus erg moeilijk want we doen (deden?) leuke dingen met elkaar op sociaal vlak. Dat moet dan allemaal stoppen vanwege dit? Ben daar niet zo blij mee als dat zou moeten.
quote:Katherina schreef op 21 mei 2010 @ 14:37:
Het enige wat je kunt doen, als je haar nog een keer toevallig ziet
We zien elkaar regelmatig en als ik alles moet stoppen dan moet ik ook op een vage manier de vriendschap met de vriend van mij laten bekoelen wat nog veel vreemder overkomt.
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hier of er dames zijn die zichzelf herkennen in dit verhaal en hoe dat 'opgelost' is.
vrijdag 21 mei 2010 om 14:54
Nou, op ieder feestje/ ander sociaal samenzijn geef ik aan mijn aanbidder aan dat ik niet gediend ben van zijn dubbelzinnige opmerkingen en graag de sfeer goed wil houden. Verder ga ik er helemaal niet op in. En dat gaat dus al 20 jaar goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 21 mei 2010 om 14:55
Dviv, die vriend van jou heeft best een foute vriendin getroffen dus. Tenminste, dat vind ik. Als zij echt zoveel gevoelens voor een ander heeft dan zit er toch eigenlijk niets anders op dan de relatie te verbreken. (Uitzonderingen daargelaten, kinderen en hypotheek etc kunnen een rol spelen) Dat ze die gevoelens heeft is tot daar aan toe, daar is niet altijd wat aan te doen. Maar dat zij achter de rug van haar huidige man contact zoekt met jou om die gevoelens te bespreken is not done. Met deze vrouw moet je niets te maken willen hebben, tenzij jij ook 'bijzondere' gevoelens voor haar hebt. Spreek haar nog 1 keer en zeg haar dan dat jij niet geïnteresseerd bent en dat ze uit je buurt moet blijven. En ga in de toekomst niet meer met z'n drieën afspreken maar doe meer dingen met die vriend alleen.
Luister goed naar je vriend, als hij een keer zijn twijfels uit over de relatie stimuleer hem dan zachtjes om de relatie te beëindigen. En waarschuw hem voorzichtig als hij serieuzere plannen met haar krijgt.
Succes ermee.
Luister goed naar je vriend, als hij een keer zijn twijfels uit over de relatie stimuleer hem dan zachtjes om de relatie te beëindigen. En waarschuw hem voorzichtig als hij serieuzere plannen met haar krijgt.
Succes ermee.
vrijdag 21 mei 2010 om 15:06
Ik heb het 2 keer meegemaakt. In één geval heb ik gezegd dat ik hem ook leuk vond, maar dat ik er absoluut niets mee wilde doen. De andere keer heb ik alleen gezegd dat ik hoop dat het gevoel snel zal verdwijnen omdat er niets zal gaan gebeuren tussen ons.
Dit is de eerste keer dat ik het 'iemand' vertel en dat wil ik zo houden. Dat soort dingen kunnen voor zoveel onnodig gezeik zorgen, terwijl er in principe niets aan de hand is.
Zou het wederzijds zijn, dan is het een ander verhaal.
Dit is de eerste keer dat ik het 'iemand' vertel en dat wil ik zo houden. Dat soort dingen kunnen voor zoveel onnodig gezeik zorgen, terwijl er in principe niets aan de hand is.
Zou het wederzijds zijn, dan is het een ander verhaal.
vrijdag 21 mei 2010 om 15:13
quote:Guinevieve schreef op 21 mei 2010 @ 14:55:
Dviv, die vriend van jou heeft best een foute vriendin getroffen dus. Tenminste, dat vind ik.
Fout wat is fout... Ik zie zoveel relaties stuk gaan dat het er meer op lijkt dat je iets fout doet als je wel een relatie hebt die duurt tot de dood ons scheid en [bladiebla]
Maar ik heb er dus niets mee en dit is ook echt niet de bedoeling maar nu de kurk uit de fles is gaan ineens allerlei remmen los ook heb ik gemerkt qua gevoelens uitten ... Dus tsja...
Ben bang dat er niets anders op zit om het hele zooitje meerdere weken te gaan negeren en zeggen dat ik er niet van gediend ben. Maar ik gun mijn vriend [die ik echt al een jaar of zes ken] ook gewoon een goede relatie. Dat dit niet goed is, is me nu wel duidelijk.
Dacht er nog een beetje licht over maar bedenk me ineens een situatie waarin ik het niet ben maar dus iemand anders.en dan zou ik er ook een harde mening op na houden zoals jullie
Dviv, die vriend van jou heeft best een foute vriendin getroffen dus. Tenminste, dat vind ik.
Fout wat is fout... Ik zie zoveel relaties stuk gaan dat het er meer op lijkt dat je iets fout doet als je wel een relatie hebt die duurt tot de dood ons scheid en [bladiebla]
Maar ik heb er dus niets mee en dit is ook echt niet de bedoeling maar nu de kurk uit de fles is gaan ineens allerlei remmen los ook heb ik gemerkt qua gevoelens uitten ... Dus tsja...
Ben bang dat er niets anders op zit om het hele zooitje meerdere weken te gaan negeren en zeggen dat ik er niet van gediend ben. Maar ik gun mijn vriend [die ik echt al een jaar of zes ken] ook gewoon een goede relatie. Dat dit niet goed is, is me nu wel duidelijk.
Dacht er nog een beetje licht over maar bedenk me ineens een situatie waarin ik het niet ben maar dus iemand anders.en dan zou ik er ook een harde mening op na houden zoals jullie
vrijdag 21 mei 2010 om 15:26
quote:Fame schreef op 21 mei 2010 @ 15:20:
GEwoon duidleijk naar haar zijn en niet je vriendschap laten versloffen. Dat is pas zonde.
Vind ik ook.. Vind ik ook...
Daarom ben ik in onbalans vandaag.quote:Lizzl schreef op 21 mei 2010 @ 15:06:
Dit is de eerste keer dat ik het 'iemand' vertel en dat wil ik zo houden. Thanx Lizzle. Toch nog wat bereikt vandaag
GEwoon duidleijk naar haar zijn en niet je vriendschap laten versloffen. Dat is pas zonde.
Vind ik ook.. Vind ik ook...
Daarom ben ik in onbalans vandaag.quote:Lizzl schreef op 21 mei 2010 @ 15:06:
Dit is de eerste keer dat ik het 'iemand' vertel en dat wil ik zo houden. Thanx Lizzle. Toch nog wat bereikt vandaag
vrijdag 21 mei 2010 om 15:43
Ik heb het een keer gedaan.... Heel fout, ik doe altijd foute dingen als ik drank op heb... Mijn relatie was ten einde en een gezamenlijk vriend waarbij altijd spanning tussen ons heerste heb ik toen gesmst... Hij is heel verstandig geweest om niet te reageren en hij heeft ook een paar dagen later tegen mij gezegd dat hij werkelijkwaar niet wist wat hij ermee aan moest. Ik was niet verliefd, vond het gewoon een lekker ding en had drank op... Het was een flirtsmsje en had er zelf ook direct spijt van... Wel keur ik het niet goed wat ik gedaan heb en vind ik het ook een zekere vorm van verraad, daarbij komt, je brengt de man in kwestie in een behoorlijk lastig parket want ik kan je wel vertellen... Sinds mijn smsje is de verstandshouding tussen mij en hem erg bekoelt... We doen NIETS meer samen.. Dit kan ook nog een hele andere reden hebben omdat hij volgens mij een beetje pissed om een andere actie van moi was.. maar dat doet nu in dit topic niet terzake
vrijdag 21 mei 2010 om 15:44
Wat een rotsituatie zeg !! Nu het is gezegd kan je het niet meer negeren.
ik heb het meegemaakt met de man van mijn vriendin. Hij bleek al jaren verliefd op mij. Op zo'n moment voel je je redelijk lullig. Hij alle moed bij elkaar geraapt om het te vertellen en ik totally in shock.
Ik heb hem gezegd dat ik er niets mee kon maar het bovenal heel erg vond voor mijn vriendin.
Ze zijn niet lang daarna uit elkaar gegaan. Hij heeft het haar ook verteld notabene !!
Ik heb haar op het hart gedrukt dat er tussen ons nooit iets was/is gebeurd en ik kan alleen maar hopen dat ze mij heeft geloofd.
Je moet gewoon niet (willen) rommelen met de partner van je beste vrienden.
Mijn advies is om haar duidelijk te maken dat je niets wilt en kunt met deze informatie en haar adviseert om met haar partner te gaan praten over haar relatie.
Sterkte !
ik heb het meegemaakt met de man van mijn vriendin. Hij bleek al jaren verliefd op mij. Op zo'n moment voel je je redelijk lullig. Hij alle moed bij elkaar geraapt om het te vertellen en ik totally in shock.
Ik heb hem gezegd dat ik er niets mee kon maar het bovenal heel erg vond voor mijn vriendin.
Ze zijn niet lang daarna uit elkaar gegaan. Hij heeft het haar ook verteld notabene !!
Ik heb haar op het hart gedrukt dat er tussen ons nooit iets was/is gebeurd en ik kan alleen maar hopen dat ze mij heeft geloofd.
Je moet gewoon niet (willen) rommelen met de partner van je beste vrienden.
Mijn advies is om haar duidelijk te maken dat je niets wilt en kunt met deze informatie en haar adviseert om met haar partner te gaan praten over haar relatie.
Sterkte !
vrijdag 21 mei 2010 om 16:43
Dviv, wat is er mis met "Luister, ik vind het heel vervelend dat je dit soort gevoelens voor me hebt ontwikkeld, maar ik voel niets meer dan vriendschap"? En je vriend een goede relatie gunnen... even heel grof gezegd: dat zijn jouw zaken niet. Zeker in deze omstandigheden zou ik me verre houden van welke bemoeienis met hun relatie dan ook.
Gewoon even een stevige grenspaal de grond in slaan met betrekking tot haar gevoelens, je niet bemoeien met wat jouw zaken niet zijn en verder gaan met waar je gebleven was, dat lijkt me de handigste optie.
Gewoon even een stevige grenspaal de grond in slaan met betrekking tot haar gevoelens, je niet bemoeien met wat jouw zaken niet zijn en verder gaan met waar je gebleven was, dat lijkt me de handigste optie.