Wat nu?

14-01-2010 19:47 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum, en heb nu zelf een kwestie die ik aan jullie zou willen voorleggen.

Ik heb nu zes keer wat afgesproken met een jongen (daarvoor kende ik hem niet), sinds eind november. De laatste drie keer hebben we seks gehad. Tussendoor SMSen we wat, maar niet zo veel.

Vriendinnen van mij vragen of hij veel vriendinnetjes gehad heeft, of het aan is e.d.

We hebben echt goede gesprekken over vanalles, maar hier niet over.

Ik vind hem leuk, maar hoe heb je het daar over? Jullie gaan zeggen: gewoon vragen, maar is dat niet een beetje voorbarig? Ik heb hem zes keer gezien in mijn hele leven.

En hoe breng ik dat ter sprake? Of kan ik het gewoon aan hem overlaten en afwachten tot hij er over begint (vind afwachten sowieso wel fijn, en hij neemt ook wel initiatief, maar moet ik ook wel iets meer initiatief nemen?)

Ik ben 22, hij is 24 en ik heb nog nooit eerder gedate (ofzo).

Ik weet gewoon niet zo goed wat ik er mee aan moet, als ik bij hem ben denk ik: leuk, prima zo, maar dan denk ik daarna de hele tijd: moet ik niet dit en moet ik niet dat....

Sorry, misschien beetje onsamenhangend verhaal maar weet het allemaal niet zo goed.
spreken jullie ook wel eens af om wat te gaan doen?? Of zien jullie elkaar alleen maar bij een van de twee thuis waarnaa zeks volgt?

Bellen jullie niet ?
Misschien kun je een keer een opmerking maken van... ik vind het wel heel erg leuk met jou... en dan kijken hoe zijn reactie is?

Dan weet je misschien wat meer?

Zelf ben ik een voorstander van gewoon zeggen/vragen wat je wilt weten.. maar ik kan me ook voorstellen dat je dat eng vindt..
Het lijkt me toch duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden, anders had je toch geen seks? Zijn jullie verliefd?

Het onderwerp ex vriendinnen lijkt me iets wat vanzelf een keer ter sprake komt. Ik zou daar niet nu al naar vragen. Probeer elkaar eerst eens wat beter te leren kennen zonder van alles over zijn verleden te willen weten. Er zijn genoeg gespreksonderwerpen te bedenken waardoor je elkaar beter leert kennen. Maar mss wil hij vooral seks, dat kan ik niet inschatten van achter mijn pc.
quote:wereldmeid schreef op 14 januari 2010 @ 19:58:

Het lijkt me toch duidelijk dat jullie elkaar leuk vinden, anders had je toch geen seks? Zijn jullie verliefd?

Het onderwerp ex vriendinnen lijkt me iets wat vanzelf een keer ter sprake komt. Ik zou daar niet nu al naar vragen. Probeer elkaar eerst eens wat beter te leren kennen zonder van alles over zijn verleden te willen weten. Er zijn genoeg gespreksonderwerpen te bedenken waardoor je elkaar beter leert kennen. Maar mss wil hij vooral seks, dat kan ik niet inschatten van achter mijn pc.misschien vindt hij haar wel leuk voor de sex maar niet voor iets anders.
PH: Uit jouw verhaal krijg ik de indruk dat hij je leuk genoeg vindt om sex mee te hebben, maar niet leuk genoeg om regelmatig mee af te spreken (en elkaar als persoon beter te leren kennen). Uit jouw post krijg ik ook niet de indruk dat jij hoteldebotel bent van deze jongen.

Je zegt dat je je druk maakt over dingen 'die je zou moeten' en vriendinnen die vragen of het aan is. Voel je je onder druk gezet door je vriendinnen om een relatie te beginnen met een jongen?

Ik denk dat je eerst op een rijtje moet krijgen of je zelf wel toe bent aan een (vaste) relatie die niet alleen draait om sex of dat je liever losse sex contacten hebt met deze jongen of met een andere toekomstige sexvriend.
@liselore:

We gaan steeds wel dingen doen (naar een cafeetje en wat drinken, naar de bioscoop)..

Bellen niet (naja, zaterdag hadden we half wat afgesproken en toen belde hij en toen dacht de onzekere helft in mij: hij gaat afzeggen, maar we hadden een leuk gesprek en toen zei hij: zie ik je nog vanavond, wat zullen we gaan doen e.d. en tijdens dat gesprek wat daar aan vooraf ging dacht ik steeds: waar bel je voor e.d., en toen besproken was hoe en wat heb ik soort van afgekapt, omdat ik gewoon niet zo goed wist wat ik moest doen/zeggen e.d. en toen daarna dacht ik: wow, hij belde gewoon ook even om te kletsen.

@Danyella:

Ja, eng! Niet alleen om te zeggen maar sowieso om me zeg maar open te stellen voor hem.

@Wereldmeid:

Seks dus we vinden elkaar leuk, ghehe ja dat klinkt logisch... Dat bedoelde ik met onsamenhangend verhaal. Verliefd? pff, weet ik niet. Denk veel aan hem, vind het spannend als ik hem ga zien. Vind het leuk om met/bij hem te zijn. Ben je dan verliefd? Denk t wel eigenlijk.

Is hij verliefd? Geen idee. Hoe weet je dat?

En wil hij vooral seks? Kan natuurlijk, maar ik denk het niet. Hoe weet je dat?
Als je wilt weten wat je hebt met deze jongen zul je het toch echt moeten vragen. Iemand kan je alleen leuk vinden voor in bed en geen serieuze relatie met je willen. Kan natuurlijk ook omgekeerd zijn. Toch maar vragen dan weet je waar je aan toe bent.
quote:ColeTurner schreef op 14 januari 2010 @ 20:33:

Ik denk dat je eerst op een rijtje moet krijgen of je zelf wel toe bent aan een (vaste) relatie die niet alleen draait om sex of dat je liever losse sex contacten hebt met deze jongen of met een andere toekomstige sexvriend.Precies!
Coleturner, ik denk niet dat hij me alleen leuk genoeg vind voor de seks, je leidt dit af uit het feit dat we elkaar niet zo vaak zien maar dat komt meer door mij dan door hem. Ik heb het druk en houdt het ook wel af. We kunnen goed praten over vanalles, ook persoonlijke dingen zoals de scheiding van mijn ouders of zijn zusje waar het niet goed mee gaat.

Ik ben niet hoteldebotel, maar ben een nogal nuchter type en ik heb hier erg weinig ervaring mee dus ik weet het allemaal niet zo goed.

En mijn vriendinnen, trek me daar weinig van aan maar het zet me aan het denken.

Of ik toe ben aan een relatie weet ik ook niet, (haha weet wel erg veel niet). Heb nog nooit een relatie gehad...
Als je nog niet weet of je er aan toe bent dan moet je dus ook niet gaan vragen of hij er wel aan toe is. Waarom die vraag aan hem gaan stellen als je het zelf ook niet weet?! Volgens mij ben je tevreden met hoe het loopt tussen jullie. Jullie zien elkaar, hebben sex en het gewoon op zijn tijd gezellig. Niets mis mee. Dat het voor de buitenwereld dan niet te begrijpen is of dat zij zo nodig een etiketje nodig hebben is hun probleem.
Dushi74, thanks, dat was net de reality-check die ik even nodig had. Logisch blijven nadenken, altijd handig.
Ik doe erg mijn best om logisch na te denken, maar het lukt niet zo goed. Hoe weet ik of ik toe ben aan een relatie?
quote:PapierHier schreef op 14 januari 2010 @ 21:12:

Dushi74, thanks, dat was net de reality-check die ik even nodig had. Logisch blijven nadenken, altijd handig.
Eens met Dushi, als je je op zich goed voelt bij deze situatie, maak je niet druk en maak de zaak niet moeilijker dan die is. Ik heb toch het idee dat je vooral twijfelt omdat je onzeker bent of deze relatie wel voldoet aan 'de normen' van anderen.
Ik voel me zeker goed bij deze situatie, maar vraag me af of het beter kan en weet niet of ik het leuk ga blijven vinden, dat ik uiteindelijk toch 'meer' wil.

De normen van anderen kunnen me gestolen worden, het is meer dat opmerkingen van vriendinnen me aan het denken zetten. Ik kwam vanmorgen een vriendin tegen en die vroeg vanalles: ben je verliefd, is het aan, gaat het aan e.d. En dus ook van die exvriendinnetjes.

Ik ben niet echt onzeker ofzo, althans, niet meer dan een gemiddeld 22-jarig meisje zou zijn die nog nooit een relatie heeft gehad of uberhaupt gedate.
Heb Google-de-alwetende geraadpleegd en kwam uit bij allerlei testjes 'ben jij klaar voor een relatie', uit deze komt:

TWIJFELGEVAL!

Een vriendje of vriendinnetje kan veel problemen met zich mee brengen, en dat weet je maar al te goed! Daarom sta je niet echte te springen, maar je weet dat als het zich voordoet, jij ervan geniet en het gewoon laat komen.

Denk dat dat een goede omschrijving is voor mijn geval. De twijfel is nog een beetje 'als het zich voor doet', --> doet het zich voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven