Wat te doen

14-05-2011 19:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar op verplaatsing gewerkt en dit jaar is morgen over.Al in het begin kwam er een aanloopkat die s'ochtends binnenkwam en de hele dag doorsleip.Omdat zij een halsketting had met mobile nr belde ik de eigenaars: die vertelden dat hte katje 9 jaar oud is , dat zij 2 broers heeft en dat ze de 3 katten elke ochtend tot s'avonds de tuin inzetten.Toen vroor het en het katje bleef komen dus liet ik haar maar komen, ook omdat zij toch telkens de hele dag doorsliep.Ik gaf haar van begin af aan bewust geen eten om haar niet bij haar eigenaars weg te lokken, maar ze bleef maar komen en nu al bijna 1jaar elke dag.Ondertussen zijn we wel gechecht en wat ook opvalt is dat zij steeds aandacht wil ( op schoot springen e.d).Helaas morgen verhuis ik en ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet, he lijkt me erg treurig als het katje dan straks voor de deur staat niet begrijpend waarom ik er niet ben, wat nu?Ik heb dit hier geplaatst omdat er geen huisdieren forum is.En ja mens-huisdier is toch ook een soort band
Eh..wat te doen? Gewoon verhuizen lijkt me.
Nou ja, je kunt niet veel doen. Een briefje schrijven aan de kat gaat niet, een goed gesprek voeren ook niet. De kat went er wel weer aan. Maar lief dat je er mee bezig bent.
een dierenonderwerp hoort op Thuis.

Maar wat was je van plan..?

De kat heeft een huis en een eigenaar. Punt.

Ze had een lekker plekje gevonden overdag bij jou en straks zal ze weer een ander plekje vinden.

Gelukkig is het nu lekker weer.

Ook als het kouder is kunnen kattten prima buiten zijn hoor,dikke jas aan.

Dus.. Het is niet aan jou.

De kat is niet van jou.
Het katje heeft toch een thuis.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Tja, je kunt de eigenaars nog eens bellen en zeggen dat je heel gehecht bent geraakt aan haar en dat je haar eens op wil zoeken... Als zij dat goed vinden kun je misschien eens overleggen of je er af en toe op mag passen als ze op vakantie gaan bijvoorbeeld, misschien stellen ze wel voor dat je haar mag hebben zelfs, als zij bijvoorbeeld niet zo gehecht zijn aan haar.
kom op zeg!

Ze hebben dat dier al 9 jaar....en dan zouden ze haar zo weggeven.

Mijn katten komen ook wel eens slijmen met de buren en die vinden ze ook lief.

Maar als de buuv zou vragen of ze mijn kat zou mogen hebben zou ik haar recht in haar gezicht uitlachen.

(nou ben ik toevoelig vorige week verhuisd maar ik heb het over mn oude buren)
Ik heb wel eens gehoord dat het goed is om je dieren hardop te vertellen dat je op vakantie gaat. Dan snappen ze het beter.

Misschien moet je dat bij de kat ook doen. Vertellen dat je gaat verhuizen en dat jullie elkaar niet meer zullen zien.
Dank voor de reackties, waar ik mij vooral druk over maak is haar gezondheid;Ze slaapt hier de hele dag door (s'ochtends om 8u staat ze hier voor de deur en tussen 22u en 23u mag zeterug bij de eigenaars binnen) ik heb al eens gezegd aan hun dat zij de hele dag doorslaapt maar dan reageert die man alleen met ' de kat kan fijn in de tuin spelen'.
ja ik zou mijn kat ook nooooit wegdoen want ik ben dol op dr, maar heb wel mensen meegemaakt die een kat maar houden ondanks dat ze er niet gek op zijn omdat ze het niet vinden kunnen om hem/haar weg te doen.
eefje ze zal echt wel op zoek gaan naar een ander lekker beschut plekje.

Alle katten slapen 2/3 van de dag.
Een leeuw slaapt zelfs 23 uur per dag! Hier slapen de luiwammessen ook verschrikkelijk veel, maar als ze wakker zijn........!!!

Het komt vast wel goed.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Moonlight82 schreef op 14 mei 2011 @ 19:42:

Ik heb wel eens gehoord dat het goed is om je dieren hardop te vertellen dat je op vakantie gaat. Dan snappen ze het beter.

Misschien moet je dat bij de kat ook doen. Vertellen dat je gaat verhuizen en dat jullie elkaar niet meer zullen zien.Ah, is dat ut! Ik ga het meteen uitproberen bij onze Kribbige Dame! Misschien volgende keer een beetje minder kribbig na vakantie?!?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Even nieuwsgierig:

Was dat katje de hele dag bij jou binnen? Kon hij/zij zelf naar buiten of had je ook een kattenbak voor hem/haar staan?
quote:viva1973 schreef op 14 mei 2011 @ 20:11:

Even nieuwsgierig:

Was dat katje de hele dag bij jou binnen? Kon hij/zij zelf naar buiten of had je ook een kattenbak voor hem/haar staan?Zij ging altijd in de tuin naar het toilet, maar ik moet haar echt 'buitenzetten' en dan blijft zij nog land staan miauwen, ze vraagt ook veel aandacht
Als je bezorgd bent over het katje overdag buiten (dus dat het geen warm plekje heeft om te slapen) kan je misschien de eigenaren een kattenhuisje geven voor in de tuin....

misschien een beetje overdreven..... maar dat zou mij dan beter laten voelen. maar misschien zullen zij zich beledigd voelen als je dat zou aanbieden haha
Love my life!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven