Wat te doen?

09-04-2012 13:14 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Heb je dit weleens met hem besproken?
Ja, ik heb in het begin wel gezegd dat ik dat miste en dat ik er ook onzeker van werd. Het ging toen wel even iets beter, maar misschien had hij niet in de gaten hoe belangrijk ik het vind want hij zegt nu nooit meer iets liefs.
Sommige mensen uiten hun liefde niet met woorden maar meer met daden.. Vraag je af hoe belangrijk die woorden uiteindelijk zijn als je het wel voelt.
het is ook een daad van liefde als hij tegemoet komt aan jouw behoefte het wat vaker liefdevol te horen. iets uitspreken is ook een daad.

Een daad die een wezenlijke behoefte vervult, erkenning van een gevoel.
..popcorn?
quote:boebele schreef op 09 april 2012 @ 13:19:

Ja, ik heb in het begin wel gezegd dat ik dat miste en dat ik er ook onzeker van werd. Het ging toen wel even iets beter, maar misschien had hij niet in de gaten hoe belangrijk ik het vind want hij zegt nu nooit meer iets liefs.

Mijn vriend is net zo. Heb het ook vaak tegen hem gezegd dat ik dat nodig had, lieve woordjes, een arm om me heen of een spontane kus. Nu 6 jaar later doet hij nog steeds niet en ik ben er op dit moment ook weer zat van. "Het" gesprek moet hier ook weer eens gevoerd worden.

Maar als het er nu al niet in zit zit het er nooit in. Je zult dan net als ik elke keer weer moeten 'smeken' om aandacht. De keuze is aan jou of je daar zin in hebt. Je bent nu nog maar net bij hem. Ik woon al jaren samen en blijf maar bij hem. Hij is namelijk bij tijd en wijle best lief. En hij houdt zeker weten van me.
quote:ster89 schreef op 09 april 2012 @ 13:21:

Sommige mensen uiten hun liefde niet met woorden maar meer met daden.. Vraag je af hoe belangrijk die woorden uiteindelijk zijn als je het wel voelt.Omdat het horen net zo belangrijk is als het voelen.
Ik snap dat je het naar vindt als jij wel heel verbaal ingesteld bent.. Maar ik zou het liever wel voelen en niet horen dan andersom.

Waarom hebben de smsjes minder betekenis voor je? Omdat het geschreven tekst is?
Dat snap ik wel Ratteke maar het doet niet af aan wat iemand voor je kan voelen. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo met woorden. Mijn ouders zeggen bijvoorbeeld nooit dat ze van me houden maar ik voel het wel en dat vind ik genoeg. Je kan mensen niet veranderen..
Ja, en misschien voel ik het ook niet altijd. Ratteke, zo te lezen is mijn vriend net zo afstandelijk als de jouwe. Want buiten dat hij nooit zegt dat hij me lief vindt mis ik ook gewoon heel erg de lichamelijke intimiteit, dus niet per se seks maar alles daarom heen. Liefdevolle aanrakingen ofzo.

Vind het niet zo leuk om te lezen dat dat bij jouw vriend nooit veranderd is. Want eerlijk gezegd ben ik daar bij mijn eigen vriend ook bang voor: dat hij daarin niet kan/zal veranderen.
quote:eleine schreef op 09 april 2012 @ 13:42:

Ik snap dat je het naar vindt als jij wel heel verbaal ingesteld bent.. Maar ik zou het liever wel voelen en niet horen dan andersom.

Waarom hebben de smsjes minder betekenis voor je? Omdat het geschreven tekst is?Ik vind een sms erg afstandelijk.
Ster, daarom blijf ik ook bij hem. Ik wéét dat hij gek op me is. Dan maar af en toe herhalen dat een liefkozing of woorden óók fijn is.

Hij neemt nooit bloemen mee maar als hij boodschappen heeft gedaan dan krijg ik nog wel eens een doosje Ferrero Rocher. Omdat ik dat zo lekker vind. Of hij kookt iets heel lekkers voor me. Hij laat het wel merken dat hij van me houdt, alleen niet met woorden.
Hij is zoals hij is, dat zal je nooit kunnen veranderen (en dat moet je eigenlijk ook niet willen) In plaats van hem vragen te veranderen, zou je misschien beter kunnen bedenken of jij hem zou kunnen accepteren zoals hij is. Als het antwoord 'nee' is, kan je beter op zoek gaan naar iemand die (beter) voldoet aan jouw ideale man.
quote:Ratteke, 20 seconden geleden

Ster, daarom blijf ik ook bij hem. Ik wéét dat hij gek op me is. Dan maar af en toe herhalen dat een liefkozing of woorden óók fijn is.

Hij neemt nooit bloemen mee maar als hij boodschappen heeft gedaan dan krijg ik nog wel eens een doosje Ferrero Rocher. Omdat ik dat zo lekker vind. Of hij kookt iets heel lekkers voor me. Hij laat het wel merken dat hij van me houdt, alleen niet met woorden.

ik snap heel goed dat het fijn is om het ook te horen, mijn ex deed dit ook niet en ik vind dat juist zo fijn bij mijn nieuwe vriend.

Maar wat ik al zei: mensen veranderen over het algemeen niet zo snel, zo'n man zal nooit echt van de aanrakingen en lieve woordjes worden. Dan is het voor jou kiezen of delen...
Ja, dat doet mijn vriend ook. Kookt voor me als ik een druk weekend heb gehad. Draagt mijn boodschappen. Komt naar me toe als ik voor mijn werk 400 km verderop zit of zelfs nog verder.

Dat geeft me ook echt een warm gevoel hoor. Maar dan liggen we in bed en dan wil ik zo graag lieve dingen tegen hem zeggen, maar ik weet gewoon dat ik geen reactie terug krijg dus dan hou ik me maar in.
Maar...je zegt toch lieve dingen omdat JIJ iets kwijt wilt, niet omdat je iets terug wilt horen?

Sorry maar ik snap je redenatie van het niet durven zeggen omdat je geen reactie terug krijgt totaal niet.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:boebele schreef op 09 april 2012 @ 13:48:maar ik weet gewoon dat ik geen reactie terug krijg dus dan hou ik me maar in.Dat is gek. Je zegt toch lieve dingen omdat je die wilt zeggen, niet omdat je daarop een reactie terug verwacht? Het is geen zakelijke transactie of zo. Liefde kent geen verplichte wederkerigheid. Blijf gewoon jezelf en zeg wat je zeggen wilt. En laat hem ook alsjeblieft zichzelf blijven...
Oh lieverds, jullie zouden echt eens "De 5 talen van de liefde" moeten lezen van Gary Chapman.

Hierin wordt beschreven dat er in de liefde eigenlijk 5 talen zijn die men kan spreken. Ik doe het even in het Engels, want ik heb het boek in het Engels gelezen.

1 = physical touch

2 = words of affirmation

3 = quality time

4 = receiving gifts

5 = acts of service

Het komt er dus op neer dat als je iemand hebt die een andere 'love language' spreekt, hij/zij zijn liefde op een andere manier betuigt, misschien ook een manier die je zelf niet op waarde kunt schatten omdat je het zelf niet als uiting van liefde ziet. Het boek staat vol met voorbeelden waar je je altijd wel in kunt herkennen.

Bijvoorbeeld. Hij heeft als love language 'acts of service'. Zij heeft 'words of affirmation'. Zijn taal is dus om te laten zien dat hij dingen voor haar doet, een 'act of service', dus zet hij de vuilnisbak buiten als het regent, stofzuigt hij op zaterdagochtend of wast haar auto op zondagmiddag. Zij heeft echter 'bevestigende woorden nodig', maar hij zegt nou nooit eens dat hij van haar houdt, dat ze er zo mooi uitziet en dat hij zo gelukkig met haar is, maar dat heeft ze nou net nodig, dat is haar love language! Andersom denkt hij, ja ze zegt wel altijd dat ze van me houdt, maar ze laat het nooit eens zien!

Met dit boek leer je elkaar taal kennen (er zit ook een testje in) en kun je leren elkaars taal te gaan spreken. Zo kan hij inzien dat hij af en toe eens iets liefs moet zeggen om haar love tank gevuld te houden en zij dat ze af en toe eens iets voor hem doet. Zo kan men elkaar gaan waarderen, maar elkaar ook aanspreken in de juiste 'liefdestaal'.

Ik ben er heilig van overtuigd dat er huwelijken en relaties gered kunnen worden als beiden dit boek zouden lezen. Het is niet dik, het is niet moeilijk, zeker een aanrader!
Als je aan iemands gedrag duidelijk kan merken dat hij gek op je is dan hoeft hij dat toch niet per se te zeggen? Je kan wel vragen of hij dat eens willen zeggen omdat jij dat zo fijn vindt. Op een grappige lichtvoetige manier. Als hij merkt dat hij daardoor scoort zal hij het herhalen.
it's a big club and you ain't in it
Je moet er geen strijd van maken anders kan je het voorgoed schudden, haha.
it's a big club and you ain't in it
Herkenbaar... Ik denk dat er veel mannen zijn die moeite hebben met het telkens zeggen maar ze voelen het zeker wel. Ik weet zeker dat mijn vriend van mij houdt ook hij heeft er moeite mee om het te zeggen of denk er niet aan om het te zeggen omdat hij ervan uit gaat dat ik dat toch allang weet... ;) Wat eigenlijk natuurlijk ook waar is.

Naast elkaar wakker worden en glimlachen als begroeting, elkaar een kus geven, een wimper van mijn gezicht vegen. ;)

Woorden zijn niet altijd nodig. ;)
ja, mijn vriend is niet echt van de kleine gebaren, dus zo'n wimper van mijn gezicht vegen zal hij ook niet doen.

Misschien was het makkelijker geweest als dat soort gebaren er wat meer waren geweest.
quote:Summerdance schreef op 09 april 2012 @ 13:53:

Maar...je zegt toch lieve dingen omdat JIJ iets kwijt wilt, niet omdat je iets terug wilt horen?

Sorry maar ik snap je redenatie van het niet durven zeggen omdat je geen reactie terug krijgt totaal niet.

Je zegt niet lieve dingen om lieve dingen terug te horen, maar als iemand dat nooit doet, dat is toch niet leuk? Het is toch 2 richtingsverkeer? En niet turven zo van ; ik doe dit dus jij moet wat terug doen, maar helemaal nooit?

TO: ik denk wat jij diep van binnen ook al weet: Veranderen gaat hij nooit. Hij gaat niet lieve dingen zeggen omdat jij dat graag wil.

Soms moet je onder ogen zien dat iemand totaal anders is dan jij, en dat is het aan jou of je dat wil. (de rest van je leven?)

Sterkte hoor, lijkt me lastig!
Always look on the bright side of life
Ja, dat is het dus. Het is geen ruilhandel ofzo, het zeggen van lieve woordjes. Maar hij zegt gewoon nooit iets terug en dan vind ik het zelf ook helemaal niet leuk meer om dingen te zeggen. Het is toch fijn om te horen dat iemand jou ook lief vindt?
Een man veranderd niet snel boebele. Zelf heb ik zat exen gehad die ook weinig lieten blijken in woorden dat ze van mij hielden. Tuurlijk doet dat soms best pijn. Maar vond het vooral moeilijk dat ik ook weinig knuffels en andere aandachtspunten niet van ze kreeg. Ik heb meegelezen op je internetdate topic en ik heb al vaak gelezen dat je behoorlijk twijfelt aan je vriend. Zoveel twijfel, zo vroeg in de relatie is geen goed teken.

Je vriend is anders dan jij, de vraag is alleen of jij ermee kan leven hoe anders hij is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven