Wat te doen?

06-10-2018 16:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

Ik zit nogal met een probleem. Ik woon sinds een jaar samen. Nu loopt onze relatie niet meer zo lekker. We zijn in totaal al 3.5 jaar samen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon klaar mee ben. Hij weet dit maar probeert er nog alles aan te doen.

Toen we hier zijn komen wonen is er een contract opgesteld voor 2 jaar. Hij is de hoofdhuurder en ik sta als mede huurder. Ik heb het contract nooit ondertekend. Hij zou het huis eigenlijk zelf niet kunnen betalen of hij zou moeten stoppen zijn schulden af te betalen.

Ik ben zonder dat hij het weet bezig met een andere woning te zoeken en dit gaat niet meer lang duren.

Mijn vraag is nu, als ik hier weg ga kan ik dan aansprakelijk worden gesteld voor de huur. Omdat mijn mijn wel in het contract staat maar ik nooit getekend heb?

En zo ja. Wat moet ik dan doen want ik wil niet nog een jaar van me leven ongelukkig zijn
Je bent een stiekemerd, bah!
Navraag doen bij de verhuurder.
Waarom ga je samenwonen met iemand die schulden heeft? Je hebt niets ondertekend, dus wegwezen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je gebruikt hem nu dus gewoon alleen nog even als woonvoorziening. En hem zonder dat hij zelf al op zoek kan naar een goedkopere woning met de financiele ellende achterlaten? Juist. Gehaaid. Die verdient een tikje van beloning.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 16:21
46.93% gewijzigd
Ik weet wel wat van (ver)huren maar niet van het Nederlands recht.

Jouw naam staat op het contract maar je hebt niet getekend. Stond er dan een clausule bij de opsomming van de namen dat jouw vriend tekende voor jou? Want voor zover ik denk, zou dat dan toch moeten. Je kan toch niet medehuurder zijn en niet getekend hebben.

Voor je eigen gevoel, kan je niet open met je vriend praten? Dan kan hij misschien aan een vriend vragen om kostendelend daar te wonen. Heeft hij geen financiële zorgen rond het pand en heb jij niet een knagend gevoel dat je hem in die toestand hebt achtergelaten.
Wat achterbaks..
karin6789 schreef:
06-10-2018 16:15
Je bent een stiekemerd, bah!
Hij weet dat ik er klaar mee ben dus waarom stiekemerd?
Waarom twee keer zo ongeveer hetzelfde topic? Je had m.i. beter in het andere topic verder kunnen schrijven.

En verder. Ik zou me kapot schamen als ik in jouw schoenen stond.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 16:28
68.27% gewijzigd
Hoe kom je aan die woning dan als je nooit hebt ondertekend? Heeft de verhuurder zitten slapen?
Even voor de duidelijkheid. Ik wil hem niet met meer schulden enzo achterlaten en zal hem financiële ook steunen als dat nodig is. Hij heeft bewindvoering dus hij is al niet zogoed met geld. Maar dit betekend niet dat ik niet verder kan met mijn leven. Ik studeer en werk me kapot omdat hij eigenlijk heb lui is
anoniem_376191 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 16:30
0.64% gewijzigd
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:23
Als je klaar bent en een beetje respect hebt ga je dus gewoon nu weg. En niet pas als je een huis hebt en hem al die tijd hoop geven. Maar dat zal vast niet zo goed uitkomen.
RikM schreef:
06-10-2018 16:25
Hoe kom je aan die woning dan als je nooit hebt ondertekend? Heeft de verhuurder zitten slapen?
Zo lees ik het ook.
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:26
Even voor de duidelijkheid. Ik wil hem niet met meer schulden enzo achterlaten en zal hem financiële ook steunen als dat nodig is. Hij heeft bewijsvoering dus hij is al niet zogoed met geld. Maar dit betekend niet dat ik niet verder kan met mijn leven. Ik studeer en werk me kapot omdat hij eigenlijk heb lui is
Wat is bewijsvoering?
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:26
Even voor de duidelijkheid. Ik wil hem niet met meer schulden enzo achterlaten en zal hem financiële ook steunen als dat nodig is. Hij heeft bewijsvoering dus hij is al niet zogoed met geld. Maar dit betekend niet dat ik niet verder kan met mijn leven. Ik studeer en werk me kapot omdat hij eigenlijk heb lui is

Waarom? Niet jouw probleem toch. Uit is uit.
En gezien je reactie in een ander topic heb je inmiddels al een ‘friends with benefits’ die je ziet als het nodig is. Weet je vriend dat ook al? Hij lui, jij een vreemdganger.
Je bent bezig ander woonruimte aan het zoeken zonder dat hij het weet.. Waarom heb je niet gewoon je spullen gepakt?
RikM schreef:
06-10-2018 16:30
Waarom? Niet jouw probleem toch. Uit is uit.
Dit het is niet je verantwoording, maar wel apart dat je nog steeds niet heb gezegd dat je ander woonruimte zoekt.
Orangetree schreef:
En gezien je reactie in een ander topic heb je inmiddels al een ‘friends with benefits’ die je ziet als het nodig is. Weet je vriend dat ook al? Hij lui, jij een vreemdganger.
aha gevalletje loepen dus. Zoals de waard is..
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 06-10-2018 16:33
3.41% gewijzigd
TanteBedelia schreef:
06-10-2018 16:31
Dit het is niet je verantwoording, maar wel apart dat je nog steeds niet heb gezegd dat je ander woonruimte zoekt.
En ook even vergeet te zeggen dat ze er al een neukkie naast heeft.
Orangetree schreef:
Dit is in de tijd geweest dat we niet samen waren. En ja dat weet die..
Pak gewoon je spullen, huur ergens een kamer.
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:23
Omdat je al met een ander huis bezig bent zonder dat hij dat weet.
Je laat hem zitten met een huur die hij in zijn eentje niet op kan brengen.
Je schrijft daar; NU zien we elkaar als het nodig is.... en je bent al 3,5 jaar met deze jongen en pas 21. Je schrijft ook dat je eerst jaar een relatie met hem had en hem na ‘jaaaaaren’ weer bent tegengekomen en hem dus nu ziet als het nodig is. Je bent 21... Me dunkt dat dat ‘voor’ deze vriend was...
Orangetree schreef:
06-10-2018 16:36
Je schrijft daar; NU zien we elkaar als het nodig is.... en je bent al 3,5 jaar met deze jongen en pas 21. Je schrijft ook dat je eerst jaar een relatie met hem had en hem na ‘jaaaaaren’ weer bent tegengekomen en hem dus nu ziet als het nodig is. Je bent 21... Me dunkt dat dat ‘voor’ deze vriend was...
Voor deze relatie was het FwB verhaal en met de relatie die ik nu heb is er een een breek geweest. Daarin zijn we weer in contact gekomen. En deze jongen steunt me nu heel erg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven