Wat vinden jullie acceptabel,uitschelden tijdens een ruzie.

17-05-2010 22:33 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er niet zoveel verschil in zitten met wat jij zegt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind schelden, schreeuwen en vloeken onacceptabel, ook tijdens ruzies.
Eerlijk: ik vind niet veel acceptabel. We noemen elkaar nog wel eens een domme wortel of blond, maar dat is wel de max. En vaak is de ruzie na zo'n naam ook een stuk minder erg omdat je je altijd afvraagt of je beledigd moet zijn of moet lachen. De max aan serieus schelden is denk ik dat ik tegen hem zeg dat hij niet zo lullig moet doen of een eikel is. De max omgekeerd is doos. En beiden gebruiken we echt niet in een heftige ruzie. (dan halen we de wortel wel tevoorschijn ). Overigens hebben we nooit ruzies waarin geschreeuwd wordt. Bij een meningsverschil gaan we allebei veel en snel praten, maar hoeven echt niet te gaan schreeuwen om ons punt te maken. (tot nu toe iig nog niet voorgekomen)

Kutwijf zou voor mij echt behoorlijk over de grens zijn. Laat hem dat maar in zijn hoofd roepen, maar naar mij toe is schelden gewoon respectloos. Kankerwijf/teringhoer zijn nog veel verder over mijn grens. Ik zou echt geen respect meer voor hem kunnen opbrengen als mijn vent niets beters kan verzinnen als hij boos is.
Dat zeg ik....
Ik wil geen relatie waarbij we elkaar voor wat dan ook uitschelden. Zelfs ruzie maken kun je doen met respect voor de ander.
Ik vind het wel apart dat de eerstgenoemde woorden voluit geschreven worden, maar er bij het derde woord ineens *** tussen staan.

Toen er geslachtsdelen aan te pas kwamen, werd het té erg?
En als hij nou na kankerwijf ook sorry zegt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind schreeuwen, gillen en uitschelden een no-go.. Onvolwassen.
quote:nouschi schreef op 17 mei 2010 @ 22:40:

En als hij nou na kankerwijf ook sorry zegt?Ook dan: onacceptabel.
quote:Jorina schreef op 17 mei 2010 @ 22:38:

Ik vind het wel apart dat de eerstgenoemde woorden voluit geschreven worden, maar er bij het derde woord ineens *** tussen staan.

Toen er geslachtsdelen aan te pas kwamen, werd het té erg?

Scherrup!

Ik scheld niet en mijn man heeft er helemaal de pest aan. Soms noem ik hem jankerd in een discussie, dan gaat hij dus nepjanken (lees een maffe overdreven bek trekken) en is de discussie alweer over.
Vriend en ik kunnen elkaar echt niet serieus uitschelden, zonder in lachen uit te barsten.
Only dead fish go with the flow
Kankerwijf en Teringhoer heeft mijn PARTNER NOOIT gezegd. Vandaar dat ik het voluit schrijf.
quote:leeuwenwelp schreef op 17 mei 2010 @ 22:33:

Net las ik op een topic van vorige week, dat een vriend haar vriendin uitgescholden had voor Kankerwijf en Teringhoer.

Ik vind het VERSCHRIKKELIJK en onacceptabel. Ik heb mijn partner wel een aantal keren voor K*tvent uitgescholden, waarbij ik altijd als eerst begon te schelden. Dit heb ik gedaan uit onzekerheid en ik vind het verschrikkelijk, ik heb daarna altijd sorry gezegd. Mijn partner heeft mij ook een paar keer uitgescholden voor K*twijf, altijd nadat ik weer als eerste begon en hij heeft daarna ook sorry gezegd.

Wat vinden jullie acceptabel en wat onacceptabel ?Ik vind schelden nooit acceptabel. Ik vind gedrag van anderen onacceptabel noemen en vervolgens precies datzelfde gedrag bij jezelf min of meer goedpraten zo niet onacceptabel dan toch best grappig.
quote:nouschi schreef op 17 mei 2010 @ 22:40:

En als hij nou na kankerwijf ook sorry zegt?Onacceptabel.
Neuh, wij schelden niet. Niet acceptabel. Ook trut of eikel niet.
Ik kom nooit verder dan 'jezus' eigenlijk. Ik ben best een felle tante maar schelden doe ik nooit.Al helemaal niet tegen mensen van wie ik hou, al ben ik nóg zo kwaad. Iets met opvoeding.
Zat er net vandaag aan te denken, hoe het erbij echte echtelijke ruzies eigenlijk aan toegaat. Heb zelf geen relatie dus kan er niet over meepraten, en in mijn korte relaties hiervoor is het nooit tot echte bonje gekomen (daarvoor hielden we nog te weinig van elkaar).

Maar bij een echte hoogoplopende ruzie kan ik me voorstellen dat je bepaalde woorden gebruikt (niet die in de OP). En dan is het nog een verschil of je keihard eikel in zijn gezicht schreeuwt, of dat je op een zeiktoontje vraagt of hij zich wel realiseert dat hij zich als een complete eikel gedraagt, en of hij dat eigenlijk zelf ook niet vindt.

Of van dat irritante ironische commentaar, waar vrouwen zo goed in zijn: 'Ja joh, ga nog even lekker door, doe er nog maar een schepje bovenop, wat dacht je, kan mij het schelen...vind je dat eigenlijk zelf normaal?'.

En ik kan me ook voorstellen dat een man je toebijt dat je eens op moet houden met altijd aan zijn kop te zeuren, omdat hij migraine van je krijgt.

Dat vind ik namelijk kwaadheid en ruzie (en lijkt me best wel eens heerlijk)

Alles wat er respectvoller en netter aan toe gaat, is volgens mij geen ruzie maar een meningsverschil.

En elkaar uitschelden voor wortel vind ik schattig (dan houd je vast veel van elkaar)
quote:DeKenau schreef op 17 mei 2010 @ 22:47:

Ik kom nooit verder dan 'jezus' eigenlijk. Ik ben best een felle tante maar schelden doe ik nooit.Al helemaal niet tegen mensen van wie ik hou, al ben ik nóg zo kwaad. Iets met opvoeding.Zou mijn man juist wel leuk vinden, denk ik, als ik hem Jezus zou noemen
quote:wuiles schreef op 17 mei 2010 @ 22:42:

[...]

Ook dan: onacceptabel.Vroeg het eigenlijk aan TO.
Die wortel hou ik erin
He, 't is mijn wortel

Tja, als je echt geïrriteerd bent, kom je al snel in "maar jij doet ook altijd zo..." dan is wortelig voldoende om aan te geven dat ik het niets vind zonder echt dingen te roepen waar ik spijt van krijg. En 't is inmiddels gewoon ons eigen lieve 'scheld-woord'
Dat zeg ik....
Ik vind Wortel zeggen wel grappig. Of heb je weer de Bokkenpruik op !
Als hij ooit mij of ik ooit hem uitscheld is het over denk ik. Dat zou ik hem en hij mij nooit kunnen vergeven...

We hebben ook 'vrienden' die het de normaalste zaak vinden om elkaar 'leugenaar, trut, kutwijf en lul' noemen. Dat hebben wij écht nog nooit tegen elkaar gezegd. Dat past gewoon niet tussen ons.
Uitschelden vind ik not done! Ik heb nog nooit in mijn leven tijdens een ruzie iemand of mijn vriend uitgescholden en ook heeft een vriend/mijn vriend mij nog nooit uitgescholden.

"houd je bek"of iets dergelijks vind ik ook al te ver gaan.
Volgens mij is het ergste dat ik ooit naar mijn hoofd heb gekregen "heks". Vond ik dan wel weer grappig (hij had ook gelijk overigens), bij kuthoer of iets in die strekking kan 'ie een paar dagen ergens anders afkoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven