Wat vinden jullie?
woensdag 5 september 2012 om 23:07
Mijn vriend en ik zijn vandaag 5 jaar bij elkaar. We gebruiken deze gelegenheid altijd om samen iets leuks te doen, een klein cadeautje of uit eten bijvoorbeeld. Ik vind het leuk om er elk jaar toch even bij stil te staan en dus iets samen te doen. Afgelopen maand kwam het een keer ter sprake wanneer we ookalweer 5 jaar bij elkaar zouden zijn, toen bedacht ik me opeens dat alles wat we tot nu toe hadden gedaan kwam omdat ik bijvoorbeeld ruim vantevoren vroeg waar we zouden gaan eten bijvoorbeeld. Nu dacht ik, ik zeg er niks over, kijken of hij het onthoudt.. Nou niet dus, hij is het vergeten of het interesseert hem niet. Ben ik een enorme zeur als ik dat niet leuk vind?
Beetje vaag verhaal denk ik nu ik het typ, er gaat ook wel wat aan vooraf maar wil het een niet te lang verhaal maken.
Ik weet dat veel van jullie niks doen aan 'zoveel jaar bij elkaar zijn' , maar hierbij gaat get om een situatie waarbij wij dat normaal gesproken dus wel doen en hij ook weet dat ik het erg op prijs stel om op dit soort dagen iets samen te doen (dat doen we namelijk niet zo veel).
Beetje vaag verhaal denk ik nu ik het typ, er gaat ook wel wat aan vooraf maar wil het een niet te lang verhaal maken.
Ik weet dat veel van jullie niks doen aan 'zoveel jaar bij elkaar zijn' , maar hierbij gaat get om een situatie waarbij wij dat normaal gesproken dus wel doen en hij ook weet dat ik het erg op prijs stel om op dit soort dagen iets samen te doen (dat doen we namelijk niet zo veel).
woensdag 5 september 2012 om 23:42
quote:union_jack schreef op 05 september 2012 @ 23:38:
Misschien moet er dan structureel iets
Veranderen, weet niet of je het eerder aangehaald hebt bij hem
Over het attent zijn?Ja daar hebben we het al veel vaker over gehad, en hij begrijpt het dan ook wel, maar bij de volgende situatie is het weer precies hetzelfde.
Misschien moet er dan structureel iets
Veranderen, weet niet of je het eerder aangehaald hebt bij hem
Over het attent zijn?Ja daar hebben we het al veel vaker over gehad, en hij begrijpt het dan ook wel, maar bij de volgende situatie is het weer precies hetzelfde.
woensdag 5 september 2012 om 23:43
woensdag 5 september 2012 om 23:48
Je weet dan wel waar je aan toe bent. Maar zoals lunax zei. Hij zal het gen wel niet hebben
(wist niet dat dat bestond )
Zolang hij voor de rest wel goed is
Voor je zou ik me er gewoon bij neerleggen.
En voortaan zelf de speciale dagen plannen.
Weet je ook zeker dat het iets is wat jij ook echt leuk vind
(wist niet dat dat bestond )
Zolang hij voor de rest wel goed is
Voor je zou ik me er gewoon bij neerleggen.
En voortaan zelf de speciale dagen plannen.
Weet je ook zeker dat het iets is wat jij ook echt leuk vind
donderdag 6 september 2012 om 00:09
Als ik hem was zou ik dan zeggen 'warom heb je dan niets gezegd?!'. Dan wordt het alsnog en gesprek waarin je hem verteld dat je hoopte dat hij het zou herinneren. Niet doen dus.
Stuur hem alsnog een lief kaartje of plan een etentje voor dit weekend maar ga hem niet morgen alsnog met zijn neus op de feiten drukken.
Stuur hem alsnog een lief kaartje of plan een etentje voor dit weekend maar ga hem niet morgen alsnog met zijn neus op de feiten drukken.
donderdag 6 september 2012 om 00:10
quote:Lunax schreef op 06 september 2012 @ 00:09:
Als ik hem was zou ik dan zeggen 'warom heb je dan niets gezegd?!'. Dan wordt het alsnog en gesprek waarin je hem verteld dat je hoopte dat hij het zou herinneren. Niet doen dus.
Stuur hem alsnog een lief kaartje of plan een etentje voor dit weekend maar ga hem niet morgen alsnog met zijn neus op de feiten drukken.Ok ik ga er nog even over nadenken, ik kan het namelijk ook wel geoon benoemen zonder dat er een heel gesprek moet volgen, eil er ook absoluut geen ruzie over maken hoor
Stuur hem alsnog een lief kaartje of plan een etentje voor dit weekend maar ga hem niet morgen alsnog met zijn neus op de feiten drukken.Ok ik ga er nog even over nadenken, ik kan het namelijk ook wel geoon benoemen zonder dat er een heel gesprek moet volgen, eil er ook absoluut geen ruzie over maken hoor
donderdag 6 september 2012 om 00:27
Het lastige is dat jij er tot nu toe altijd aan gedacht hebt, dus hij rekent er op dat jij hem er aan herinnert - dat is namelijk jullie gewoonte. Nu verander jij de status quo en neem je het hem kwalijk dat hij niet voldoet aan je test, terwijl hij niet eens wist dat hij getest werd. Als hij uberhaupt nooit attent is en geen moeite doet om te laten zien hoeveel hij van je houdt kan ik me voorstellen dat dat je irriteert, maar deze specifieke situatie kun je hem niet echt kwalijk nemen vind ik persoonlijk...
Misschien kun je hem heel concrete handvaten geven over wat je leuk zou vinden (een etentje op een speciale dag, zo nu en dan een bloemetje, weet ik veel), en het dan ook waarderen en dat aan hem laten merken als hij dat dan ook doet? Anders krijg je zo'n situatie waarin jij zegt "Je neemt nooit bloemen mee!", hij bloemen meeneemt, en jij zegt "Jamaar dat was niet spontaan!". Dan weet hij het ook niet meer
Maar goed, dan probeer je nog steeds om hem te veranderen, en of je dat moet willen... Misschien is hij wel attent op zijn eigen manier (als je fiets kapot is maakt hij hem meteen, als je ziek bent zorgt hij goed voor je)?
Misschien kun je hem heel concrete handvaten geven over wat je leuk zou vinden (een etentje op een speciale dag, zo nu en dan een bloemetje, weet ik veel), en het dan ook waarderen en dat aan hem laten merken als hij dat dan ook doet? Anders krijg je zo'n situatie waarin jij zegt "Je neemt nooit bloemen mee!", hij bloemen meeneemt, en jij zegt "Jamaar dat was niet spontaan!". Dan weet hij het ook niet meer
Maar goed, dan probeer je nog steeds om hem te veranderen, en of je dat moet willen... Misschien is hij wel attent op zijn eigen manier (als je fiets kapot is maakt hij hem meteen, als je ziek bent zorgt hij goed voor je)?
donderdag 6 september 2012 om 08:47
Ach, ik ben ook bijna vijf jaar samen met vriend man (we zijn 3 maanden getrouwd) en heeft nog steeds moeite met mijn verjaardag. Ik heb me er bij neergelegd en herinner hem er gewoon schaamteloos aan Gewoon echt een aantal weken van te voren ofzo, dat gaat prima. Dan roep ik dat een feest ga plannen, weet hij de precieze dag weer, zorgt voor een geweldig cadeau en ik ben weer blij. Ik vind het geen probleem.