Wat wil hij?

29-08-2018 11:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Lees al een tijdje mee en heb behoefte aan jullie nuchtere datingadvies.

Ben nu 26 jaar.
Kom uit een relatie van 12 jaar met iemand die mij altijd erg heeft gekleineerd.
Dit heeft me vanbinnen helemaal gesloopt en ben uiteindelijk van hem gescheiden.
Heb wel 2 jonge kinderen aan dit huwelijk overgehouden.

De scheiding is 1 jaar geleden en voel me ook helemaal opgebloeid. Ook met de kids gaat het super.

Ik was nog niet echt op zoek naar dates etc, en vind dit ook heel spannend, omdat ik sinds mijn 13e maar 1 relatie heb gehad.
Daten is voor mij dus erg nieuw.

Maar ben 2 weken geleden benaderd door iemand die ik al 3 jaar niet gezien heb voor een date.

Ben 1.5 week geleden dus op date geweest en dit was supergezellig.
Wel had ik het idee dat hij erg verlegen was, durfde me niet aan te raken etc, maar leek verder heel geinteresseerd.
Gesprek viel ook geen moment stil en nadat hij me thuis had gebracht kreeg ik binnen een half uur al een app dat hij het zo leuk vond en voor herhaling vatbaar.

Verder de dagen daarna ook geappt, maar minder extreem veel dan in het begin.
Heb ook het idee dat ik steeds initiatief moet nemen om te appen, omdat hij dit uit zichzelf niet doet. Als ik iets stuur hoef ik echter nog geen 3 minuten te wachten op een reactie en dan komen er ook leuke gesprekken.
Hij is dan ook flirterig.

Ik appniet iedere dag hoor. En ook niet de hele dag.

Nu vraag ik me alleen af, kan ik zelf het initiatief nemen voor een tweede date? Of kan ik beter wachten?

Voel me heel onzeker, omdat ik steeds zelf het contact opzoek.
En verder zo weinig ervaring heb!
Het kan zijn dat hij de eerste date gewoon even heel zenuwachtig was. De date klinkt verder goed toch?
Ik zou gewoon het initiatief nemen als ik jou was. Kan geen kwaad. Misschien is hij de tweede date al heel anders dan de eerste date.
Gewoon doen! Klinkt als een lieve man en zo te lezen verdien je die ook na wat je in je vorige relatie hebt meegemaakt. Succes!
Leuk, geniet ervan.

Natuurlijk kan jij het initiatief nemen, stuur gewoon een appje of dat hij wat wil gaan drinken of naar de film wilt gaan.

Misschien wil hij je niet onder druk zetten, omdat je toch recentelijk uit een lange relatie bent gekomen en omdat je 2 kleine kinderen hebt.

En op het moment dat je het niet meer leuk vindt, dan maak je een einde aan het contact met hem. Aan de andere kant, het kan ook steeds leuker worden. Nu gewoon genieten van gezonde aandacht van een leuke vent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
Denk dat ik gewoon te veel aan het overanalyseren was😅

Ga zeker zelf om die tweede date vragen
Misschien durft hij zelf geen initiatief te tonen ook op whatsapp niet? Ik zou hier zeker in investeren.
Gewoon mee op date vragen inderdaad! De eerste was leuk en als hij jou de eerste keer heeft meegevraagd, is het nu aan jou!

Leuk juist, als een vrouw het initiatief neemt :)
Weetje, ik had laatst een date en bleek dat hij dacht dat ik hem niet leuk vond.. Ik denk dat het vaak makkelijk te vergeten is dat de ander natuurlijk ook analyseert en onzekerheden heeft en dergelijke. Het beste is dus om altijd duidelijkheid te geven/vragen en te communiceren wat jij wilt.
Perkele schreef:
29-08-2018 11:56
Weetje, ik had laatst een date en bleek dat hij dacht dat ik hem niet leuk vond.. Ik denk dat het vaak makkelijk te vergeten is dat de ander natuurlijk ook analyseert en onzekerheden heeft en dergelijke. Het beste is dus om altijd duidelijkheid te geven/vragen en te communiceren wat jij wilt.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Chrystalia schreef:
29-08-2018 11:47
Ga zeker zelf om die tweede date vragen
Laat je het resultaat even weten? ;)
Have fun!
koekies zijn lekker
ik zou het lekker rustig aan doen

dus je kunt initiatief nemen voor een tweede date, maar je neemt al veel initiatief tot appen... probeer een beetje hem de kans te geven ook ergens nog initiatief te tonen... niet iedereen is zo een apper als jij
Lorem Ipsum
Je hebt sinds je 13e toen je nog een kind was en je dus helemaal niet met serieuze relaties had moeten bezig houden in een relatie gezeten.

Blijkbaar was deze relatie ook nog eens niet goed voor je.

Je 2 kinderen zijn nog jong en hun leven is op zijn kop gezet door je scheiding.

Waarom nu al weer een nieuwe relatie?
Het eerste initiatief kwam van hem. Voordat je er goed en wel bij had stil gestaan of je er klaar voor was. En nu loop je blijkbaar achter hem aan.

Kijk maar uit dat je niet weer in precies dezelfde patronen vervalt als in je eerste relatie.
sugarmiss schreef:
29-08-2018 12:40
Je hebt sinds je 13e toen je nog een kind was en je dus helemaal niet met serieuze relaties had moeten bezig houden in een relatie gezeten.

Blijkbaar was deze relatie ook nog eens niet goed voor je.

Je 2 kinderen zijn nog jong en hun leven is op zijn kop gezet door je scheiding.

Waarom nu al weer een nieuwe relatie?
Het eerste initiatief kwam van hem. Voordat je er goed en wel bij had stil gestaan of je er klaar voor was. En nu loop je blijkbaar achter hem aan.

Kijk maar uit dat je niet weer in precies dezelfde patronen vervalt als in je eerste relatie.
Kan me je reactie goed voorstellen, maar werd voor mn scheiding al een jaar lang aan mn lot overgelaten, heb dus de grootste verwerking van de scheiding al gehad, voordat ik bij mijn ex wegging.

En de kinderen hou ik hier sowieso buiten uiteraard.
Die ga ik pas heeeeel rustig introduceren als ik echt ee relatie heb. En dan ook echt pas als het al maanden goedgaat tussen ons.
Chrystalia schreef:
29-08-2018 12:50
Kan me je reactie goed voorstellen, maar werd voor mn scheiding al een jaar lang aan mn lot overgelaten, heb dus de grootste verwerking van de scheiding al gehad, voordat ik bij mijn ex wegging.

En de kinderen hou ik hier sowieso buiten uiteraard.
Die ga ik pas heeeeel rustig introduceren als ik echt ee relatie heb. En dan ook echt pas als het al maanden goedgaat tussen ons.
maak daar maar 2 jaar van, dan weet je doorgaans pas echt wat voor vlees je in de kuip hebt
Lorem Ipsum
Kappen met appen en bellen of beter nog; afspreken.
Heb je al contact gehad?
Is een man in deze tijd echt verlegen als hij op een eerste date een vrouw niet aanraakt?
De man die dat bij mij wel doet daar knap ik zelfs op af. Iemand die ik voor het eerst zie moet zijn handen thuis houden.

Dit ter zijde, het kan zijn dat hij niet zo van het appen is. Zijn reactie is toch wel positief, neem gerust zelf initiatief en breng het tijdens jullie volgende date eens luchtig ter sprake.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven