Wat zou jij doen....

11-02-2010 10:34 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werdt ik gebeld door een kennis, zij willen ons (mijn vriend en ik) meenemen naar een concert..

Ik vind dit een super leuk idee.. dus heb dit ook aangegeven.. maar nu zegt mijn vriend "ja daar heb ik geen zin in"

Ik vind nu dat HIJ deze kennis moet terug bellen omdat HIJ niet wilt... (is trouwens niet de 1e keer)

Wat zou jij doen?
Ik had tegen die kennis gezegd dat ik dit zou overleggen met mijn vriend. Ik beslis namelijk niet voor hem wat hij leuk vindt.
Vriend laten bellen dat hij geen zin heeft en zelf wel gaan.
Waarom zeg jij toe zonder eerst met je partner te overleggen? En waarom maak je een principiële zaak van iets dat in het grotere geheel volstrekt onbelangrijk is?
Ik had ook iets gezegd in de trant van 'kei leuk idee, ik ga het meteen even overleggen met vriend!' Nu heb jij eigenlijk al voor hem besloten. Maar goed, daar heb je nu niets meer aan.

Uhmm... Ik zou zelf terugbellen, uitleggen dat je iets te voorbarig enthousiast was, vriend niet zo'n concertganger blijkt te zijn, wél zelf graag mee wil en voor het overgebleven kaartje samen een leuk persoon zoekt? Zoiets?
Wat Wuiles zegt.
Jij hoort eerst te overleggen met je vriend en als hij geen zin heeft kun jij alsnog zonder je vriend mee gaan. Snap niet dat je voor je vriend maar even beslist dat hij dat ook leuk moet vinden.
Eens met bovenstaande. Draai het om; vriend maakt een afspraak voor jou, zonder te overleggen. Je hebt er geen trek in maar je vriend staat er op dat je zelf gaat afzeggen...
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
genoeg antwoorden?
quote:Courage schreef op 11 februari 2010 @ 10:41:

Eh, dus JIJ hebt hem iets opgedrongen en nu mag HIJ het oplossen?

En dit was niet de 1e keer.
Ik zou sowieso eerst even met vriendlief hebben overlegd, want ik weet dat hij niet automatisch leuk vindt wat ik leuk vind.

Ik zou er niet zo zwaar aan tillen - gewoon zelf gaan en zelf ook even bellen dat je te enthousiast was, maar dat je vriend niet gaat (wat de reden dan ook is - niet leuk, geen tijd, andere plannen). Ik vind niet dat HIJ moet bellen omdat hij niet wil, omdat JIJ hebt toegezegd.

En als het al vaker is gebeurd, dan zou je toch eigenlijk moeten weten dat je niet voor hem moet afspreken zonder te weten of hij wel interesse heeft.
Ik heb aangegeven dat ik het ga overleggen!

Tuurlijk heb ik dat gedaan.. maar ik vind nu wel dat HIJ moet terug bellen..

Hij wil niet.. ik wel.. dus hij mag bellen.. zo denk ik dan
Jij hebt de afspraak gemaakt zonder overleg. Dan kun je die ook wijzigen zonder zijn inmenging. Dit gaat buiten je vriend om, houd het dan ook buiten hem om. Hij hoeft niet te bellen, dat moet jij zelf doen.

Zelf zou ik ook eerst overleggen met mijn vriend, want ik besluit niet voor hem wanneer hij wat moet doen. Daar is hij zelf groot genoeg voor.
Gewist.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Waarom ga je niet zonder hem?
Gewist.

,
Maped, dat is veel te ingewikkeld gedacht. Jij bent hierover gebeld. Jij zou overleggen, jij bent degene die er bij de beller op terug moet komen. Waarom zou je vriend dat doen?

En maak jij binnen je relatie echt problemen over dit soort idiote dingen? Leuke relatie zal dat zijn.
En natuurlijk moet JIJ die kennis doorgeven dat jij voor je beurt gesproken en iets belooft hebt zonder dat eerst netjes te overleggen. Jouw vriend is nergens schuldig aan.
quote:hanZie schreef op 11 februari 2010 @ 10:42:

[...]

En dit was niet de 1e keer.

Nee!

Niet op die manier..

Tijdje geleden gingen vrienden trouwen, kaart gekregen en er vanuit gegaan dat we gingen.. maar vriendlief dacht daar anders over.. dus toen ook gezegt bel dan maar af.. had hij niet gedaan waarop ze mij ineens bellen van komen jullie..

Ik kan daar gewoon niet zo goed tegen.. ik ben elke keer de persoon die iets af moet zeggen.. terwijl hij iets niet wil..
Waarom moet HIJ terugbellen? Is toch niet zo erg om zelf even te bellen? Jij hebt de vraag gekregen of jullie meegaan dan kun JIJ toch wel even laten weten dat jij alleen mee gaat?
Gewist.

,
quote:Courage schreef op 11 februari 2010 @ 10:43:

En over niet de eerste keer:

Wie weet denkt hij: elke keer dat Maped voor mij beslist, gooi ik de kont tegen de kar. Dan leert ze het vanzelf af. Dat zou mijn reactie wel zijn denk ik. Maar wel na overleg of ik de volgende keer wel zelf mijn agenda mag invullen, en wanneer dat niet werkt en het probleem in mijn schoenen geschoven zou worden.
[quote]Maped schreef op 11 februari 2010 @ 10:45:

[...]

Nee!

Niet op die manier..

Tijdje geleden gingen vrienden trouwen, kaart gekregen en er vanuit gegaan dat we gingen.. maar vriendlief dacht daar anders over.. dus toen ook gezegt bel dan maar af.. had hij niet gedaan waarop ze mij ineens bellen van komen jullie..

Ik kan daar gewoon niet zo goed tegen.. ik ben elke keer de persoon die iets af moet zeggen.. terwijl hij iets niet wil..[/quote]

Als je niet eerst-zonder overleg- toezegt, hoef je ook niet af te zeggen...
Als je gebeld wordt of het doorgaat zou ik de telefoon aan hem geven. En wil hij dat niet dan zou ik gewoon eerlijk zeggen, ik wil wel, vriend gaat niet mee. Kan je toch een andere 3e zoeken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven