Wat zouden jullie doen?
woensdag 22 oktober 2008 om 14:27
Vandaag kregen wij een telefoontje van mijn partner zijn ouders. Zij hebben een poppenhuis gekocht voor Sinterklaas. Leuk, maar die hebben wij al in huis voor haar verjaardag in februari( hebben het gespaard, en de zegeltjes waren maar beperkt geldig). Manlief heeft verteld dat zij dit van ons zou krijgen, schoonmoeder vond dit geen probleem. Manlief wist niet wat het precies inhield en ging weer aan het werk. Wij hebben hier nu net een gesprek over gehad en het blijkt dat het huis van mijn schoonouders de plastic variant is van het houten poppenhuis. Dochterlief speelt niet tot weinig met plastic speelgoed en heeft een voorkeur voor hout want dat heeft papa gemaakt. Vorig jaar heeft schoonmoeder gevraagd of wij voortaan de cadeautjes wilden kopen. Nu zitten wij met het volgende, 2 poppenhuizen vinden wij eigenlijk te veel.
Wij hebben nu twee opties.
Optie 1: Zelf het poppenhuis ook met Sinterklaas geven ( ik vind dit qua prijs eigenlijk geen 5 dec cadeau) en dan bij opa en oma poppenhuis 2 in ontvangst nemen.
Optie 2: Oma vragen om het terug te brengen.
Wat zouden jullie doen?
Wij hebben nu twee opties.
Optie 1: Zelf het poppenhuis ook met Sinterklaas geven ( ik vind dit qua prijs eigenlijk geen 5 dec cadeau) en dan bij opa en oma poppenhuis 2 in ontvangst nemen.
Optie 2: Oma vragen om het terug te brengen.
Wat zouden jullie doen?

woensdag 22 oktober 2008 om 14:37
woensdag 22 oktober 2008 om 14:39
quote:babado schreef op 22 oktober 2008 @ 14:36:
Heel lief vragen of opa en oma het poppenhuis ruilen, misschien voor een pop en wat spulletjes voor in het poppenhuis?
Wel houten meubeltjes dan heh Houten meubeltjes en poppen zitten er al bij in. Maar de manege die die winkel ook verkocht ziet er wel gaaf uit. MMm, je brengt me op een nieuw idee. Het poppenhuis ruilen voor de manege. Dochterlief is ook wel gek van paarden.
Heel lief vragen of opa en oma het poppenhuis ruilen, misschien voor een pop en wat spulletjes voor in het poppenhuis?
Wel houten meubeltjes dan heh Houten meubeltjes en poppen zitten er al bij in. Maar de manege die die winkel ook verkocht ziet er wel gaaf uit. MMm, je brengt me op een nieuw idee. Het poppenhuis ruilen voor de manege. Dochterlief is ook wel gek van paarden.

woensdag 22 oktober 2008 om 14:47
Tja... gelukkig zijn kinderen goedgelovig, dus dan zou je kunnen zeggen dat Sinterklaas het plastic poppenhuizen bij het verkeerde meisje heeft gebracht. Maar dat je de hulppiet hebt gesproken en dat deze haar het goede cadeau zal brengen.
Dan zou je natuurlijk wel het nieuwe cadeau van te voren moeten kopen en wanneer ze op 5 dec. op bed gaat stiekem neerzetten zodat ze het 6dec vindt.
Ik opper maar wat.
Dan zou je natuurlijk wel het nieuwe cadeau van te voren moeten kopen en wanneer ze op 5 dec. op bed gaat stiekem neerzetten zodat ze het 6dec vindt.
Ik opper maar wat.
woensdag 22 oktober 2008 om 14:47
flinterke je man heeft toch al gezegd dat je dochter een poppenhuis voor haar verjaardag krijgt en dat was toch geen probleem? (of bedoeld oma dat twee poppenhuizen geen probleem is?) ik zou zeker niet jullie poppenhuis voor sinterklaas geven en tegen oma gewoon zeggen dat er wat anders gekocht moet worden (maar dan netter/vriendelijker )
woensdag 22 oktober 2008 om 14:52
@lucifer1983. Goede oplossing voor dat probleem.
@ gigaluilak
Oma bedoeld idd dat 2 poppenhuizen voor haar geen probleem is, want ze zijn toch verschillend. Plastic/hout is het voornaamste verschil verder niet. Oma is erg kortzichtig, en haar mening is de wet. ( om je een idee te geven over oma haar denken)
@ gigaluilak
Oma bedoeld idd dat 2 poppenhuizen voor haar geen probleem is, want ze zijn toch verschillend. Plastic/hout is het voornaamste verschil verder niet. Oma is erg kortzichtig, en haar mening is de wet. ( om je een idee te geven over oma haar denken)
woensdag 22 oktober 2008 om 14:53
Maak er geen drama van, het is maar een poppenhuis. Ik heb als kind ook eens hetzelfde gekregen van oma en ouders, en dat is echt geen ramp hoor. Ik had twee keer dezelfde barbie, maar speelde gewoon met beide. Met twee poppenhuizen kan je dochtertje meteen een wijk starten!
M.a.w.: als oma en opa het niet leuk vinden om het huis terug te brengen, zou ik het hen gewoon laten geven. En dan geven jullie het houten poppenhuis met haar verjaardag, zoals gepland.
M.a.w.: als oma en opa het niet leuk vinden om het huis terug te brengen, zou ik het hen gewoon laten geven. En dan geven jullie het houten poppenhuis met haar verjaardag, zoals gepland.
woensdag 22 oktober 2008 om 14:58
nou visje ik weet niet hou ruim jij woont maar ik zou ook geen twee poppenkasten willen hoor (ik kan t niet kwijt ook )
toch maar even proberen het kado te laten ruilen (misschien een optie oma buiten sinterklaas te houden anders? in jouw huis is namelijk haar wil geen wet!) tja ik vind het verder ook wel lastig! als jullie kunnen leven met twee poppenhuizen oke, maar als je het echt niet wil zal je toch moeten optreden. ik zou in ieder geval niet jullie poppenhuis voor sinterklaas geven. zou toch van de zotte zijn als je je door omstandigheden moet laten dwingen een kado te geven wat je niet geschikt vind voor sinterklaas??
toch maar even proberen het kado te laten ruilen (misschien een optie oma buiten sinterklaas te houden anders? in jouw huis is namelijk haar wil geen wet!) tja ik vind het verder ook wel lastig! als jullie kunnen leven met twee poppenhuizen oke, maar als je het echt niet wil zal je toch moeten optreden. ik zou in ieder geval niet jullie poppenhuis voor sinterklaas geven. zou toch van de zotte zijn als je je door omstandigheden moet laten dwingen een kado te geven wat je niet geschikt vind voor sinterklaas??
anoniem_45900 wijzigde dit bericht op 22-10-2008 14:59
Reden: hoe kom ik nou weer op poppenkast...?
Reden: hoe kom ik nou weer op poppenkast...?
% gewijzigd