We were on a break..

20-08-2008 19:31 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie je dat stukje uit Friends nog herinneren?

Waarin Rachel boos is op Ross omdat hij iets met een ander heeft uitgespookt terwijl hij en Rachel tijdelijk uit elkaar waren?

Nou, in zo'n soort situatie zit ik nu.

Mijn vriend en ik zijn voor een periode van 3 maanden uit elkaar geweest. We woonden samen en hij had er een punt achter gezet. Een maand nadat het uit was, heeft hij een ander ontmoet. Hier heeft hij mij destijds over voorgelogen, maar ik ben er toen zelf achter gekomen. Het ergste is nog, dat hij haar in ons huis heeft laten komen, en met haar op ons bed heeft gelegen, terwijl ik op dat moment nog bezig was met mijn spullen inpakken. Dus ze lag op MIJN bed en zat op MIJN bank. Ik vond de haren, die niet van mij zijn en heb hem er toen mee geconfronteerd.

Toen was ik zo flauw van hem dat ik geen contact meer met hem wou.

Ook al wou ik hem toen wel heel graag terug.

We hebben toen een tijd lang geen contact gehad, ook al hielden we elkaar via bijv hyves wel een beetje in de gaten. Maar dat wisten we niet van elkaar.

Hij zag toen een foto van mij met een andere jongen en ging helemaal door het lint en vroeg me hem nog een kans te geven. Ja ja.

Inmiddels zijn we weer een tijdje samen, maar ik kan niet vergeten wat hij me allemaal geflikt heeft, ook al laat ik dit niet aan hem merken. Hij heeft me voorgelogen over haar, met een ander in MIJN huis gezeten, tussen mijn spullen en met haar gezoend.

Herkent iemand dit?

Het voelt een beetje alsof hij is vreemd gegaan, ook al waren we toen uit elkaar.

Soms voel ik echt haat gevoelens op komen. En dat wil ik niet.
er is geen komma in we're.....
Had m al verzonden voordat ik hem kon verbeteren,

Maar goed, daar gaat het nu niet om lijkt me.
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ookal waren jullie uit elkaar, doet het nog wel pijn. Ik vind het eigenlijk respectloos van hem, om haar mee te nemen naar jou huis. Hij gaat door het lint omdat jij met iemand op de foto staat, en jij zegt iets over een meisje die hij gezoend heeft op jullie bed en dan vind ie we best?. Mmm laat hem zichzelf even achter z'n oren krabben.

Het is nu 2,5 week uit met m'n (ex) vriend, zonder ruzie oid. We houden ontzettend van elkaar, maar een relatie werkt niet meer voor ons.

Tuurlijk gaat ieder z'n eigen weg, en kom je op den duur iemand tegen waar het wel mee lukt. Ik moet er alleen niet aan denken, dat hij nu een ander meisje zou hebben. En andersom net zo, denk ik.
Als je het niet kan vergeven en vergeten heeft de relatie geen schijn van kans want het komt telkens naar boven in geval van ruzie etc etc...
Ik heb het nog nooit tegen hem gebruikt tijdens ruzie. En dat doe ik bewust niet, omdat ik wist dat hij het gedaan heeft en toch ben teruggegaan naar hem. Dus tsja..

Tis alleen achteraf meer gaan knagen dan ik had verwacht. In het begin was er alleen de blijdschap dat we het nog een keer gingen proberen.

Voor moeilijk:

Ja, ik ben met je eens dat het respectloos is. Hij heeft me er ook een maand over voorgelogen, glashard.

Tis idd niet leuk als je je ex met een ander ziet. Ik hoop voor je dat je je over een tijdje beter voelt.
quote:dolfje schreef op 20 augustus 2008 @ 19:40:

Als je het niet kan vergeven en vergeten heeft de relatie geen schijn van kans want het komt telkens naar boven in geval van ruzie etc etc...

Klinkt hard maar ben het wel eens met dolfje. Als je het niet kunt vergeven (vergeten lukt niet mij) dan zal hij altijd op eieren moeten blijven lopen. Aan de andere kant vind ik wel dat hij je in ieder geval NIET had moeten voorliegen over haar. Ik weet verder niet het fijne van jullie relatie maar als je weer bij elkaar terugkomt dan is het toch min of meer logisch dat je over bepaalde zaken goed praat alvorens je weer samen verdergaat? (wat een zin pfff...sorry )

Wat ik ermee wil zeggen is: jullie zijn weer bij elkaar maar het lijkt erop dat jullie beide over een paar issues zijn heengestapt. Dat gaat opbreken op een gegeven moment..

....maar ik kan er naast zitten Nogmaals, ken de situatie niet goed genoeg om er iets zinnigs over kwijt te kunnen.

oh ja, dat stukje uit Friends, vond ik 1 van de meest emotionele afleveringen....en Ross maar blijven roepen "We were on a break!"

en de verontwaardiging van Rachel dat het voor hem allemaal kennelijk niks betekende...*zucht*
quote:dolfje schreef op 20 augustus 2008 @ 19:40:

Als je het niet kan vergeven en vergeten heeft de relatie geen schijn van kans want het komt telkens naar boven in geval van ruzie etc etc...Inderdaad; en da's precies de reden waarom ik altijd heb gezegd en zal blijven zeggen: uit is uit en ex is ex.
Je gooit het hem tijdens ruzie iig niet voor de voeten, heel goed.

Maar, hebben jullie er uberhaupt al wel eens over gesproken? Heeft hij zijn excuses gemaakt? Heeft hij zijn kant toegelicht? En waarom was hij zo jaloers dat jij, nadat hij al een ander had, ook met een ander op de foto stond??

Geen ruzie maken, maar er gewoon eens over praten, is dat iets waar je wat mee kunt? Of heb je dat al geprobeerd?
Nee klopt, een ex is niet zomaar een ex. Het gaat altijd om een reden uit. Wat niet wil zeggen, dat het niet weer goed kan komen, al zal het in veel gevallen wel mis gaan omdat mensen in dezelfde patronen vallen als voorheen. Maar goed, dat hoeft dus niet!

We hadden een heel leven samen, veel herinneringen, gezamelijke interresses en vrienden enz enz en nog veel gevoelens voor elkaar en daarom hebben we het nog een kans gegeven.

Dat ik er achteraf nog veel moeite mee zou krijgen, had ik niet verwacht.Aangezien ik in het begin er ook minder moeite mee had, omdat ik allang blij was dat we weer samen waren. Beetje naief misschien.

Nu naderhand begin ik het hem steeds meer kwalijk te nemen en knaagt het aan me.

We hebben er weleens over gepraat, maar het is voor hem een gevoelig onderwerp. Hij kan en wil er ook niet over praten. Ik denk ook dat hij zowel naar haar als naar mij met schuldgevoelens loopt, aangezien hij haar (naar eigen zeggen) ook alleen gebruikt heeft als afleiding om mij te kunnen vergeten.

We zijn destijds ook niet uit elkaar gegaan omdat we geen gevoelens voor elkaar hadden, maar omdat we meningsverschillen hadden over bepaalde zaken waar we niet uit konden komen, maar waar we nu veranderingen in aan proberen te brengen.

Onze relatie is niet perfect. Hij is een hele moeilijke man, en daar ben ik me ook zeker van bewust. Des te moeilijker is het voor mij om hier overheen te komen, en het een plekje te geven.
We hebben het er wel eens over gehad.

Hij heeft me verteld dat hij nooit gevoelens voor haar heeft gehad op die manier. En als zij was geweest hij naderhand aan mij dacht en zich kut voelde. Hij heeft ook verteld hoe vaak ze in ons huis is geweest (3x) en dat hij expres met haar naar boven ging zodat ik niet kon zien als ik toevallig langs zou komen dat hij thuis was.

Dit vertelde hij nadat we onze relatie nog een kans hadden gegeven.

Toen het uit was en ik hem "betrapt"had zei hij dat hij wist dat hij fout zat.. Dat het te snel was, omdat al mijn spullen er nog waren. Hij zei toen ook dat als ik gedaan had wat hij had gedaan dat hij helemaal gek zou worden.

Hij zag toen de foto van mij met een ander. Waar ik trouwens niks mee uitgespookt heb, maar wel gewoon een leuke jongen vond. Hij ging door het lint en vond dat hij degene was geweest die daar met mij op de foto had moeten staan en toen is hij na gaan denken. Hij heeft haar de bons gegeven en toen ik hem toevallig tegen kwam stond hij jankend voor mijn neus en vroeg me of ik met die jongen gezoend had e.d

Later vroeg hij me of ik hem nog een kans wou geven. Ik hield van hem en miste hem ondanks alles wat er was gebeurt, dus dat heb ik gedaan.
Hij heeft trouwens nooit zijn excuses aangeboden.

Hij zei laatst dat hij de tijd niet terug kon draaien en dat ik wist waar ik aan was begonnen en maar moest accepteren dat het gebeurt was.

Dit zei hij nadat we ruzie hadden gehad, omdat ik haar telefoonnummer uit zijn tel had gewist.
ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt..

we waren uit elkaar na 5 jaar relatie en na een paar weken had hij met een ander meisje (hij 25 zij 16 !!!!!) gezoend.

en een paar weken later ook gesext..

toen ik dat hoorde van dat zoenen vond het kut maar ja, hij was mijn ex en ik vond het alleen maar voorschut voor hem om zo te doen met een zo'n puber.. dat sexen wist ik toen niet

we hadden die tijd niet echt veel contact (alleen zakelijk zoals notaris en gekdzaken ed)

7 maanden nadat het uit was kregen we weer contact en gingen we wat drinken en jah, het was gewoon gezellig en leuk als vroeger. we waren destijds uit elkaar gegaan door een meningsverschil over werk (hij 80 uur in de horeca) en tijd voor elkaar en dat was van de baan omdat hij daar helemaal mee was gestopt..

toen zijn we weer langzaam naar elkaar toe gegroeid en is het uiteindelijk goed gekomen.

hij heeft in eerste instantie ook gelogen over dat meisje, hij zei alleen zoenen

toen ik er achter kwam ben ik helemaal door het lint gegaan en heb hem duidelijk gemaakt dat hij onder geen beding tegen mij mag liegen!

nu zijn we weer 4 maanden samen en het is moeilijk maar ik zet me erover heen wat er allemaal is gebeurd..

het is gewoon zo dat zo';n meisje vaak niks betekend voor een man, ze noemen dat reboundgirls, het is natuurlijk dat hij zich alleen voelt en dat ergens anders gaat zoeken.

ik kijk gewoon naar de toekomst en dat ziet er heel goed uit..

dingen zijn gebeurd en is echt klote maar jah, mijn vriend heeft er veel spijt van zegt hij,

hij heeft een fout gemaakt..

het liegen vind ik vooral het ergste maar de andere kant snap ik ook wel, als hij vanaf het begin eerlijk was geweest, weet ik niet of ik uberhaupt met hem had gedate!
Een gevoelig ow zeg je, waar hij niet over kan en wil praten. Daarna zeg je dat hij verteld heeft hoe vaak zij langs is gekomen ed. Dus hij heeft er wel over gesproken (de feiten dan) maar hij wil er verder niet op in gaan ofzo, bedoel je dat? Anders begrijp ik t ff niet.

En ruzie maken omdat jij haar nr hebt gewist in zijn foon. Ja dat had jij ook zeker niet mogen doen. Maar hij had haar idd wel evt uit zijn telboek kunnen wissen als jij het gevraagd had.

Maargoed het is al laat, en ik ga miss nu een beetje kort door de bocht, maar ik heb zo mn twijfels bij deze relatie. Het gaat niet werken als jullie er niet samen gewoon over gaan praten. En als jullie dat (zo te horen) moeilijk vinden, schrijf het dan evt op ofzo en laat het elkaar lezen. En dan niet alleen de feiten maar ook hoe je dingen ervaart. Het is miss eng, maar het is ook een manier om nader tot elkaar te komen en volgens mij het enige redmiddel om een goede doorstart van jullie relatie te maken.
Kruimel, ik kan me het gevoel heel goed voorstellen. Terwijl jij je hoofd zat te breken over het feit dat je heel veel van hem houdt maar niet verder kan, loopt hij te scharrelen met een ander meisje.

Onthoud alleen wel dat mensen soms 'vluchten'in dingen. Niet om het goed te praten, maar misschien is hij niet iemand die makkelijk nadenkt, of juist graag wegvlucht van problemen en lastige gevoelens. Het feit dat jullie nu weer bij elkaar zijn bewijst wel dat hij erg veel van jou houdt. Het duurde alleen even voor hij daarachter kwam.

Maar dat neemt niet weg dat het een rottig idee is en dat je hem zeker duidelijk mag maken dat het HEEL HEEL zeer heeft gedaan!
En o ja: Ik vind dat je het goed doet!
Ik vind 'uit elkaar' of 'on a break' wel iets anders. Ik zie het zo: als je uit elkaar bent ben je vrij om te doen wat je wilt, ben je 'on a break' dan ga je even niet meer of minder met elkaar om maar heb je in principe nog wel een relatie dus ga je niet met anderen rotzooien. Wat je vriend/exvriend heeft gedaan is natuurlijk niet ok, hij heeft erover gelogen, maargoed, wat doe je er nu nog aan? Je kan alleen maar proberen er zo goed mogelijk uit te komen en duidelijker zijn over wat je van hem verwacht (qua break etc).
als je besluit uit elkaar te gaan vind ik inderdaad dat je zelf moet weten met wie je wel en niet omgaat. Als het uitgaat met mn vriend blijf ik niet braaf single voor het geval het weer goed komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven