Weekend weg afgeblazen..

10-06-2023 20:49 226 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik wonen 4 jaar samen, in de eerste 2 jaar deden we vaak leuke dingen samen, al was het maar met de auto ergens naartoe gaan. Kleine dingen.. ik vond dat altijd erg leuk. De laatste 2 jaar doen we nauwelijks meer dingen samen. En elk jaar krijg ik de vraag wat ik voor mijn verjaardag wil. Ook dat vind ik ‘vervelend’? Dit jaar heb ik gezegd dat ik geen spullen hoef maar liever samen een weekendje weg wil gaan.

Een paar weken na mijn verjaardag heeft mijn vriend een weekend weg geboekt in Belgie. Hardstikke leuk, ik keek er al naar uit sinds ik het wist. Helaas heeft mijn vriend een week geleden te horen gekregen dat zijn Opa terminaal is en hij is er goed van naar de kl#te. Doordat hij zo erg bezig is met zijn opa heeft hij het weekendje af gezegd. Hij kan het niet aan zegt hij. Terwijl als er iets zou gebeuren, we zo weer thuis zouden zijn.

Vandaag zouden we het weekend weg gaan, en vanochtend begon de dag al verschrikkelijk, hij was boos en chagrijnig. Op het laatste moment heeft hij besloten het te annuleren en is hij al zijn geld kwijt.

Normaal gesproken interesseert het me helemaal niks, het is maar een weekendje weg. Maar toch doet het me de hele dag al heel erg veel, juist omdat ik er al zolang naar uitkeek, en we bijna nooit samen meer iets ondernemen. We zijn overigens ook een jong stel zonder kinderen.

Hij beloofd het goed te maken met mij, maar dat ken ik ondertussen wel.. Het lijkt me toch juist fijn om je gedachten even op iets anders te kunnen zetten?

Vandaag maar pizza besteld thuis, en ik kon niks anders dan denken aan het lekker zitten op een terrasje met hapjes en drankjes.

Misschien stel ik me ontzettend aan, maar ik wil het even kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap dat je partner nu niet weg wil als hij net heeft gehoord dat zijn opa terminaal ziek is en ws ook snel doodgaat.

Is dit echt?
Jaja.
Niet grappig als eentje zonder overleg een besluit neemt dat ook impact heeft op de ander. Ik snap je frustratie. Maar weet je vriend dat dit weekend voor jou veel meer betekent dan een verjaardagscadeau?
Alle reacties Link kopieren Quote
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 20:49
De laatste 2 jaar doen we nauwelijks meer dingen samen.

Vandaag zouden we het weekend weg gaan, en vanochtend begon de dag al verschrikkelijk, hij was boos en chagrijnig. Op het laatste moment heeft hij besloten het te annuleren en is hij al zijn geld kwijt.

we bijna nooit samen meer iets ondernemen. We zijn overigens ook een jong stel zonder kinderen.

Hij beloofd het goed te maken met mij, maar dat ken ik ondertussen wel..

Jij wil graag samen dingen ondernemen, hij niet. Hij belooft deze last minute afzegging goed te maken en jij 'kent dat ondertussen wel', dat klinkt alsof jullie al behoorlijk vastzitten in het huidige patroon.

Passen jullie nog wel bij elkaar? Het is natuurlijk maar een kort stukje tekst, maar het komt op mij over dat je teveel mist. Is er ook nog wel iets leuk en is dat leuk genoeg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als hij goed contact had met zijn opa en het nieuws vers is, dan kan mij heel goed voorstellen dat hij niet kan genieten wat helemaal logisch is.
Alle reacties Link kopieren Quote
mamavanASYW schreef:
10-06-2023 20:58
Als hij goed contact had met zijn opa en het nieuws vers is, dan kan mij heel goed voorstellen dat hij niet kan genieten wat helemaal logisch is.

Hij zag zijn opa ongeveer 1 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
10-06-2023 20:54
Niet grappig als eentje zonder overleg een besluit neemt dat ook impact heeft op de ander. Ik snap je frustratie. Maar weet je vriend dat dit weekend voor jou veel meer betekent dan een verjaardagscadeau?

Hij weet het wel en vind het zelf ook rot, maar nu hebben we de hele dag thuis gezeten en niks gedaan. Terwijl we ook gewoon hadden kunnen genieten van het prachtige weer..
Oei, wat koud.

Laat die man even met rust zeg, hij heeft verdriet. Het gaat nu even niet om jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
10-06-2023 20:56
Jij wil graag samen dingen ondernemen, hij niet. Hij belooft deze last minute afzegging goed te maken en jij 'kent dat ondertussen wel', dat klinkt alsof jullie al behoorlijk vastzitten in het huidige patroon.

Passen jullie nog wel bij elkaar? Het is natuurlijk maar een kort stukje tekst, maar het komt op mij over dat je teveel mist. Is er ook nog wel iets leuk en is dat leuk genoeg?
We zijn heel erg blij met elkaar, en hebben weinig tot geen ruzie. Maar leven thuis vooral samen en als we weg zijn van huis, is dat altijd apart en ieder naar zijn eigen vrienden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap goed dat je vriend nu liever dichter bij zijn opa blijft. Op dat punt vind ik dat je nu aan het zeuren en zuigen bent. Hij gaat daar niet gezellig en ontspannen zijn. Waarschijnlijk had je ook gemopperd dat hij dan continue op zijn telefoon gekeken had of dat hij geen familiegevoel heeft. Ik krijg namelijk de indruk dat je niet meer gelukkig bent in je relatie en dat wat hij ook gedaan had, het niet goed was. Haal nu alleen niet dit voorbeeld aan als je het bespreekt, want dat vind ik heel vals van jou dat hij zijn gevoel nu niet mag volgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:00
Hij weet het wel en vind het zelf ook rot, maar nu hebben we de hele dag thuis gezeten en niks gedaan. Terwijl we ook gewoon hadden kunnen genieten van het prachtige weer..
Jij had dan kunnen genieten, hij blijkbaar niet.


Kijk dat je vind dat jullie samen te weinig doen en dat je vervelend vind dat hij geen verjaardagcadeautjes kan bedenken, dat kan je prima bespreken en ook best een ding van maken.

Zou alleen niet nu doen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
10-06-2023 21:01
Oei, wat koud.

Laat die man even met rust zeg, hij heeft verdriet. Het gaat nu even niet om jou.
Zijn opa kan nog maanden leven, ik heb zoiets van geniet en leef. In plaats van in een negatieve spiraal te gaan zitten. Wanneer opa echt komt te overlijden, snap ik volkomen dat iedereen op zijn eigen manier rouwt, en zal ik hem ook zeker met rust laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet hoor, ik zal dan ook wel koud zijn, maar.... Hij kan het niet aan? Hij is helemaal naar de kl*te? Zegt zomaar alles af zonder enige communicatie? En hij zag zijn opa één keer per jaar?
Dan trek ik toch de conclusie dat deze knaap totaal niet met de normale tegenslagen van het leven kan omgaan óf hij had om één of andere reden toch al geen zin in het weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er ook flink van balen. Ik begrijp dat de opa zeer waarschijnlijk niet direct op sterven ligt en dat je je misschien ook afvraagt hoeveel je vriend nog gaat afzeggen in de komende tijd.
Ik zou met je vriend toch gaan praten over zijn behoeftes en jouw behoeftes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie mijn vader misschien twee keer per jaar en toch zou ik er goed van naar de klote zijn als ie morgen ineens terminaal was.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
MrsDuck schreef:
10-06-2023 21:02
want dat vind ik heel vals van jou dat hij zijn gevoel nu niet mag volgen.
Ik zou er eerlijk gezegd ook een beetje moeite mee hebben als dit zijn manier van zijn gevoel volgen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:05
Zijn opa kan nog maanden leven, ik heb zoiets van geniet en leef. In plaats van in een negatieve spiraal te gaan zitten. Wanneer opa echt komt te overlijden, snap ik volkomen dat iedereen op zijn eigen manier rouwt, en zal ik hem ook zeker met rust laten.
Horen dat je afscheid moet gaan nemen, is ook een rouw. En dat doet hij nu al op zijn manier. Jij kan niet voor hem bepalen hoe hij hier mee om moet gaan. Verschrikkelijk, hoe jij hier reageert.
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:05
Zijn opa kan nog maanden leven, ik heb zoiets van geniet en leef. In plaats van in een negatieve spiraal te gaan zitten. Wanneer opa echt komt te overlijden, snap ik volkomen dat iedereen op zijn eigen manier rouwt, en zal ik hem ook zeker met rust laten.
Zeg je dit soort dingen ook tegen hem?
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:05
Zijn opa kan nog maanden leven, ik heb zoiets van geniet en leef. In plaats van in een negatieve spiraal te gaan zitten. Wanneer opa echt komt te overlijden, snap ik volkomen dat iedereen op zijn eigen manier rouwt, en zal ik hem ook zeker met rust laten.
Heb je vaker moeite met je inleven in hoe een ander dingen aanpakt?

Ik vind het erg triest om te lezen hoe weinig begrip voor en geduld met je partner uit je berichten blijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:05
Zijn opa kan nog maanden leven, ik heb zoiets van geniet en leef. In plaats van in een negatieve spiraal te gaan zitten. Wanneer opa echt komt te overlijden, snap ik volkomen dat iedereen op zijn eigen manier rouwt, en zal ik hem ook zeker met rust laten.
Want jij denkt dat het rouwproces pas begint op het moment dat hij overlijdt?

Geef hem ff meer dan een week de tijd om het te verwerken. Genieten kun je niet afdwingen,
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap jou wel.
vanochtend was hij al boos en chagrijnig. Is dat dan naar jou gericht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben het er niet mee dat je kil bent en geen inlevingsvermogen hebt hoor. Ik zou ook denken, je kunt toch best een weekendje weg gaan. Dan maar wat minder vrolijk op dat weekendje. Tijd samen is ook belangrijk. Helemaal als hij zijn opa maar een keer per jaar zag.
Alle reacties Link kopieren Quote
kindrebel schreef:
10-06-2023 20:54
Niet grappig als eentje zonder overleg een besluit neemt dat ook impact heeft op de ander. Ik snap je frustratie. Maar weet je vriend dat dit weekend voor jou veel meer betekent dan een verjaardagscadeau?
Dit
Littlebirdiex schreef:
10-06-2023 21:02
We zijn heel erg blij met elkaar, en hebben weinig tot geen ruzie. Maar leven thuis vooral samen en als we weg zijn van huis, is dat altijd apart en ieder naar zijn eigen vrienden.
Ik neem aan de je in staat bent om los van hem te functioneren en dus zelf wat te gaan doen?
Ik snap wel dat hij op dit moment geen zin heeft in een weekendje weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zit jij dan de hele dag thuis? Jij kunt toch best even met een vriendin naar een terrasje? Of desnoods even de stad in of een eind gaan lopen en onderweg een ijsje halen. Weet ik veel.
óu sont les neiges d'antan

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven