Weekendje weg?

25-02-2011 09:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een moeilijke keuze. Mijn vrouw is zwanger (dat is niet het probleem ) en heeft dus veel aandacht en zekerheid nodig. Dat begrijp ik.

Ik ben echt helemaal gek op wintersport en wil zielsgraag (echt heel graag) een weekendje met vrienden naar Oostenrijk begin april. Zij is dan 22 week zwanger.

Zij wil niet dat ik ga (met alle er bij) omdat als er iets gebeurt ik zover weg ben. Wat mij betreft irrationeel, maar ik begrijp ook wel dat ze door de hormoontjes al die zekerheid nodig heeft en dat ze graag wil dat er ik er voor haar ben. Maar ik wil echt te graag op wintersport. Dat is heel belangrijk voor mij.... En het is maar een weekendje..

Dus ik vraag mij erg af wat de rest van de wereld hier van vind. En hoe zou ik haar gerust kunnen stellen als ik wel ga?

Should I stay or should I go now

Totaal aantal stemmen: 37

Stay (24%)
Go (76%)
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:28:

[...]

Hoe weet jij dat nou?

Omdat TO dat zegt.

En de enige oplossing voor de hormonen is thuisblijven bij je vrouw?Dát zeg ik niet.
quote:bologneseman schreef op 25 februari 2011 @ 11:28:

Mooi ook dat iedereen hier zo zeker is van z'n gelijk Geeft gelijk aan hoe zo'n taaie vraag het eigenlijk is.Doet er ook niet toe wie gelijk heeft. Het belangrijkste is te gaan praten met je vrouw. Haar gevoel erkennen, maar ook dat jij niet op bank thuis hoeft te blijven zitten.
quote:Liv schreef op 25 februari 2011 @ 11:29:

[...]

Dát zeg ik niet.

Jij zegt dat ze volgend jaar geen last meer heeft van haar hormonen. Niemand hier heeft een glazen bol.

Heel wat vrouwen hebben in ieder geval nog behoorlijk last van hun hormonen na de bevalling en de maanden erna.
......................... .........................

..............

Ik geef het op.

Bologneseman: Ga lekker skieen joh,

Plak er, als het kan nog een weekje aan vast.

Laat de boel de boel en smeer hem lekker.

Denk goed aan jezelf.

Nou, ski ze zou ik zeggen.

Oh ja, en alvast gefeliciteerd met je aanstaande vaderschap.

Dave

.....
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:31:

[...]

Jij zegt dat ze volgend jaar geen last meer heeft van haar hormonen. Niemand hier heeft een glazen bol.

Heel wat vrouwen hebben in ieder geval nog behoorlijk last van hun hormonen na de bevalling en de maanden erna.

Ik zeg dus níet dat hij maar thuis moet blijven of wel?

Lees anders mijn post van 10.59 even terug. Vond hem zelf vrij zinnig
En ja, mss heeft ze de eerste maanden nog steeds last van haar hormonen, dat zou kunnen. Dat weet dus niemand, het enige wat we wel weten is dat ze er nú in ieder geval dus wél last van heeft.

En de kans dat TO ooit nog eens op wintersport "mag" is vast niet heel klein.
quote:Dave890 schreef op 25 februari 2011 @ 11:31:

..............

Ik geef het op.

Denk goed aan jezelf.

Dave

.....

Sarcastisch of ...

anders moet je even mijn reacties nog eens doorlezen
anoniem_121599 wijzigde dit bericht op 25-02-2011 11:41
Reden: sarcasme of niet?
% gewijzigd
Vriend is eind januari 10 dagen met vrienden wezen wintersporten. Ik was toen 32 weken zwanger. Had wel afgesproken dat hij zijn telefoon bij zich zou houden en dat we elke avond zouden smssen. Natuurlijk baalde ik wel dat ik niet meekon (hou ook van skieen), maar voor hem vond ik het heel leuk dat hij nog een keer lekker met vrienden wegkon, want komend jaar wordt vast wel pittig af en toe. Voor mij was het voorlopig vast ook de laatste keer dat ik 10 dagen helemaal het rijk alleen had.

Aan de andere kant, iedereen denkt hier anders over. En jullie zijn pas nog op wintersport geweest. Persoonlijk vind ik een weekendje echt heel kort en jouw standpunt lijkt me niet onredelijk. Maar is het je de 'trouble' waard?
quote:bologneseman schreef op 25 februari 2011 @ 10:59:

Mensen die vinden dat ze overdrijft: dat is niet het punt. Ze is compleet irrationeel hier in. Daar kan ze echt niets aan doen, zo is ze normaal helemaal niet.

Het punt is of je er mee om moet gaan alsof ze irrationeel is, of dat je haar daar in moet steunen.

Tenminste, ik denk nu dat dit een beetje de essentie van het verhaal begint te worden.Ik denk dat je best met haar mag proberen te praten en kijken of ze het zelf ook ziet als irrationeel, maar dat als dit voor haar echt voelt je hier gewoon in mee moet gaan.

..............

Ik geef het op.

Denk goed aan jezelf.

Dave

.....

Hoezo? Alleen jou reacties zijn waarheid?

Wat een kinderachtige reactie.

Ik ben overigens niet TO, maar ik kon me niet goed vinden in jouw postings in dit topic. Kan toch?
Tja TO, dit kan je voorleggen hier, maar dat heeft eigenlijk geen zin. Je moet het met je vrouw bespreken en er samen uitkomen wat haalbaar is, compromissen zijn e.d.

Hier info halen snap ik wel, maar het maakt de communicatie met je vrouw alleen maar meer vervuild door 'menigen, gedachten en ideeen' van anderen.
Ik verbaas mij echt dat mensen zo stellig roepen gewoon gaan.

Wat een relatie heb je als je gewoon maar lekker je gang gaat.

Je gaat in een situatie als deze toch niet "gewoon".

Lijkt mij dat je het gewoon bespreekt samen en dan samen tot een besluit komt waar je mee uit de voeten kan.

Dat zal dan een compromis worden, beetje geven en nemen of iemand offert zijn wil op ten behoeve van de ander, maar dat moet dan toch eigen keus zijn en niet een opgelegde.

En ja, in dit geval neig ik gevoel boven het plezier te stellen.

Zeker omdat TO aangeeft zijn vrouw normaal helemaal niet zo is.

Lijkt mij dat ze zich niet aanstelt maar echt haar emotie's haar het zelf ook moeilijk maken.

Ik denk dat het vooral valt en staat met haar serieus te nemen en dat kan best betekenen dat dat als uitkomst heeft dat TO wel kan gaan zonder dat ze zich niet gezien voelt, of wellicht voelt ze zich gewoon echt een hoopje ellende.

Persoonlijk zou ik met die wetenschap geen plezier meer hebben als ik van de piste afdaal.
Is het de eerste zwangerschap? Bij de eerste voelde ik me zo, bij de tweede totaal niet meer.

Vergis je niet in wat zo'n zwangerschap ook losmaakt, je hebt toch al het gevoel dat je er alleen voor staat (man staat er bij en kijkt er naar) en dat jouw leven verandert en van man niet.

Volgens mij zit het meer daarin, dan in de angst dat er iets gebeurt. Het gevoel er zo alleen in te staan.

Ik denk dat als je nu investeert (=thuisblijven) in haar, en maar even meegaat in haar gevoel, je beiden meer rust hebt. Zelfde geldt voor de eerste tijd na de bevalling, even je eigen leven on-hold net als dat van haar.

(Bij 2e zwangerschap was vriend zelfs weg het weekend voor ik uitgerekend was).

..............

Ik geef het op.

Denk goed aan jezelf.

Dave

.....

TO, grijp je kans want onze Dave heeft zijn toestemming gegeven!! Je mag zelfs nog een week langer weg...!

Dave, wat een onwijs kinderachtige reactie, puur en alleen omdat er hier mensen zijn die het niet met je eens zijn? Hoe oud ben je eigenlijk???
En voor de beeldvorming.

Ik ben inmiddels alleenstaand met drie kids en draai mijn hand er meestal niet voor om( op de baaldagen na soms)

Maar toen ik zwanger was van de laatste, raakte ik echt in paniek met het gegeven er een paar dagen of avonden alleen voor te staan.

Tranen met tuiten huilde ik, en telde de dagen af tot wanneer ik weer wat meer kon leunen op mijn toen partner.

Want wat viel het mij dan allemaal zwaar. Ik was constant moe, je hoefde maar met een vinger te wijzen en de waterlanders kwamen al en kon gewoon een stuk minder hebben.

Irreel dat ik het allemaal niet alleen kon ? Yep, want tuurlijk kon ik het, kan het immers nu ook al bijna een jaar dus zo'n onbekwame moeder ben ik niet.

Stelde ik mij aan? nope want ik voelde mij echt heel oprecht gestresst en labiel en ik had het toen heel wat liefdevoller ervaren als mijn partner toen daar meer gehoor aan had gegeven, in plaats van de reactie, schat ik vind het heel sneu voor je, kan je een vriendin bellen?... maar ik moet gaan, mijn vrienden wachten op mij, doei!
Even los van zwangerschap: ik zou NOOIT gewoon een weekend weggaan als mijn vriend dat niet wilde, om welke reden dan ook. En hij ook niet. Hij is een keer een weekend thuisgebleven omdat ik op spannend nieuws zat te wachten. Hij vroeg of ik wilde dat hij bleef, ik zei ja en toen bleef hij. Ik heb hem niet gedwongen, hij bleef gewoon. Zonder 'ja maar Mlle, je bent irrationeel, de kans dat er iets misgaat is klein en ik wil zo graag'.

Andersom werkt het net zo. Dat vind ik normaal in een relatie, je gaat niet je zin doordrukken als de ander huilt en niet wil dat je gaat?

Het wordt wat anders als die ander om de haverklap zit te jammeren dat je niet weg mag gaan, of je verbiedt om dingen alleen te doen - in dat geval zou ik geen relatie met die persoon willen hebben.
quote:Mlle_j schreef op 25 februari 2011 @ 12:14:

Even los van zwangerschap: ik zou NOOIT gewoon een weekend weggaan als mijn vriend dat niet wilde, om welke reden dan ook. En hij ook niet. Hij is een keer een weekend thuisgebleven omdat ik op spannend nieuws zat te wachten. Hij vroeg of ik wilde dat hij bleef, ik zei ja en toen bleef hij. Ik heb hem niet gedwongen, hij bleef gewoon. Zonder 'ja maar Mlle, je bent irrationeel, de kans dat er iets misgaat is klein en ik wil zo graag'.

Andersom werkt het net zo. Dat vind ik normaal in een relatie, je gaat niet je zin doordrukken als de ander huilt en niet wil dat je gaat?

Het wordt wat anders als die ander om de haverklap zit te jammeren dat je niet weg mag gaan, of je verbiedt om dingen alleen te doen - in dat geval zou ik geen relatie met die persoon willen hebben.
quote:Mlle_j schreef op 25 februari 2011 @ 12:14:

Het wordt wat anders als die ander om de haverklap zit te jammeren dat je niet weg mag gaan, of je verbiedt om dingen alleen te doen - in dat geval zou ik geen relatie met die persoon willen hebben.Dat dus.
Als ze je normaliter altijd je lieve gang laat gaan begrijp ik eerlijk gezegd helemaal je twijfels niet.

Dan weet je toch dondersgoed dat dit een uitzonderingssituatie is?

"Omdat ik skien echt super, super leuk vind".

Als ik jou was zou ik je geliefde"'super, super belangrijk" vinden. Vooral nu ze zwanger is.

Als ze normaliter zo makkelijk is gaat de vlieger 'ik mag nooit iets' ook niet op.

Vind je steeds meer op een zeurend kind lijken eerlijk gezegd.
Helemaal eensch Mlle_J dus!!
quote:

Het was niet anders dus had ik het te accepteren en tuurlijk overleefde ik het.

Hij ging ook gerust weg als het om plezier ging en dat raakt mij wel heel diep.

Al was mijn onzekerheid en tranen totaal niet reeel, ze waren wel heel echt, en het was kwetsend dat ik niet bovenaan de prioriteiten lijst stond.

"Dat is dus inderdaad wat ik wil vermijden... "

Dan lijkt het meheel heldeer wat jou dus niet te doen staat...!
Mijn instelling is gewoon anders omdat ik niet zwanger ben denk ik.

Een zwangere vrouw is een hormonenbom, en natuurlijk duurt dat maar 9 maanden en gaat het weer over. Maar het is niet reeel hoe ze denkt,. Dat kan je toch als partner proberen uit te leggen? En niet om je zin door te drijven hoor.

Niet meegaan in die angsten is, denk ik, helemaal zo slecht nog niet..

Ff met beide benen op de grond gezet worden door iemand vond ik erg prettig toen ik zwanger was.. Dat vond ik fijne steun!

9 maanden is voor een partner ook lang hoor, en dan begrijp ik écht dat hij dit weekendje gewoon nodig kan hebben.

Maar ik zou niet koste wat het kost gaan als ik TO was. Als ze écht niet wil dan moet ie lekker bij haar blijven...en het haar niet verwijten.
quote:bungaa schreef op 25 februari 2011 @ 13:21:

Mijn instelling is gewoon anders omdat ik niet zwanger ben denk ik.

Een zwangere vrouw is een hormonenbom, en natuurlijk duurt dat maar 9 maanden en gaat het weer over. Maar het is niet reeel hoe ze denkt,. Dat kan je toch als partner proberen uit te leggen? En niet om je zin door te drijven hoor.

Niet meegaan in die angsten is, denk ik, helemaal zo slecht nog niet..

Ff met beide benen op de grond gezet worden door iemand vond ik erg prettig toen ik zwanger was.. Dat vond ik fijne steun!

9 maanden is voor een partner ook lang hoor, en dan begrijp ik écht dat hij dit weekendje gewoon nodig kan hebben.De partner heeft het weekendje echt nodig omdat zijn vrouw hun kind draagt met alle ongemakken die daar bij komen kijken met als klap op de vuurpijl het kindje er nog uit zien te persen? hier raak ik het even kwijt

Maar ik zou niet koste wat het kost gaan als ik TO was. Als ze écht niet wil dan moet ie lekker bij haar blijven...en het haar niet verwijten.
Ik begrijp er eerlijk gezegd eigenlijk steeds minder van dat het zo'n halszaak zou zijn.

Gevalletje jammerdebammer zou ik denken.

Je krijgt samen een kind!

Ga gezellig samen een weekend weg, van mijn part een week. Quality time samen voor de drukte losbarst en geniet van elkaar.
@TO

Stelt jouw vrouw zich vaker/altijd zo op?

Blijkbaar is ze verder leuk genoeg om dat geclaim te compenseren, anders was je vast niet met haar aan kinderen begonnen toch?

Stelt jouw vrouw zich normaal nooit zo op?

Dan lijkt het mij dat je als haar partner haar verzoek serieus neemt en bij haar blijft. (Waar die behoefte uit voorkomt doet er dan toch helemaal niet toe, ze geeft aan je nodig te hebben.)

Waar het volgens mij eigenlijk op neerkomt is dat je weet wanneer je je verantwoordelijkheid moet nemen. Dat is het verschil tussen een man zijn of nog een (verwend) jongetje zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven