Weekendje weg?

25-02-2011 09:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een moeilijke keuze. Mijn vrouw is zwanger (dat is niet het probleem ) en heeft dus veel aandacht en zekerheid nodig. Dat begrijp ik.

Ik ben echt helemaal gek op wintersport en wil zielsgraag (echt heel graag) een weekendje met vrienden naar Oostenrijk begin april. Zij is dan 22 week zwanger.

Zij wil niet dat ik ga (met alle er bij) omdat als er iets gebeurt ik zover weg ben. Wat mij betreft irrationeel, maar ik begrijp ook wel dat ze door de hormoontjes al die zekerheid nodig heeft en dat ze graag wil dat er ik er voor haar ben. Maar ik wil echt te graag op wintersport. Dat is heel belangrijk voor mij.... En het is maar een weekendje..

Dus ik vraag mij erg af wat de rest van de wereld hier van vind. En hoe zou ik haar gerust kunnen stellen als ik wel ga?

Should I stay or should I go now

Totaal aantal stemmen: 37

Stay (24%)
Go (76%)
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 10:49:

Toffifee, TO geeft aan dat bij de vorige wintersport een aantal vrienden er niet bij waren die nu wel mee kunnen. En toen was hij dus op wintersport met z'n vrouw, nu wilt hij met vrienden.

Ja, dus? Soms gaat iets niet. Wedden dat zijn vrouw ook een heleboel moet laten tijdens deze 9 maanden? Een beetje solidariteit mag best. Ik denk dat sommigen de hormonen onderschatten. Het is nu eenmaal niet zo dat hij (tenminste, ga ik van uit) een baan heeft waar hij werkreizen maakt. Dus omdat argument er bij te halen (weet niet meer door wie), vind ik kul.

Nogmaals, ikzelf heb er geen problemen mee, de mijne gaat straks ook weg. Maar ik zou het wel heel erg vinden als hij in dit geval over mijn grenzen heen zou gaan.

Oke, ik ga iets opbiechten. Mijn man liep de nijmeegse vierdaagse tijdens mijn eerste zwangerschap en was hierdoor vier nachten van huis. Ik schoot een paar weken van te voren al helemaal in de stress (terwijl hij al heel lang aan het voorbereiden was), kon niet meer slapen, huilde heel veel en ik gunde hem niet eens de eindstreep (want dan was ie eerder thuis). Ik heb toen dus vier nachten bij mijn ouders geslapen. Mijn god, als ik daar nu op terug kijk dan vraag ik mij echt af wat mij bezielde. Hormonen dus. Ik herken haar gevoel dus heel goed.
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 10:58:

[...]

Als... Als...

Hele volksstammen met zwangere vrouwen gaan op zakenreis, weekendjes weg en zitten soms nog aan de andere kant van de wereld tov hun zwangere vrouw.

Hoe groot is de kans nu werkelijk in week 22 van een zwangerschap dat het mis gaat?

Ze kunnen zich maar beter vastketenen aan elkaar, wel zo veilig.Ik reageerde alleen even op de onnozele opmerking dat het niet zo erg is als er iets misgaat, want ach, dan is het kind toch dood, en dan geeft het niet als je nog even op je man moet wachten.
quote:bologneseman schreef op 25 februari 2011 @ 10:52:

Woww wat een reacties. Bedankt daarvoor, dat helpt om me te kijken welke factoren er mee spelen!

Ondanks dat het eigenlijk heel serieus is, is het ook heel grappig te lezen hoe sterk de meningen verschillen.

Zij is normaal altijd heel open en makkelijk.nou dan, fijne vrouw heb je dan denk ik Ze vind normaal altijd alles best.dus ze gunt je normaal altijd je plezier Ik hoef(de) nooit mijn acties bij haar te verantwoorden. Normaal zou dit ook echt geen probleem voor haar geweest zijn. met dat gegeven plaatst het zich wel in een ander perspectief, ze zit er duis echt mee nu en haar gevoelsleven werkt nu anders Normaal zou ik het ook niet pikken als ze er een issue van maaktehmm...niet pikken kinkt wel erg hard, een overlegmodus ingaan neem ik aan? (tenminste als geld en tijd niet meespelen zoals nu). Nu is ze dus zwanger, wat verassend genoeg weinig mensen hier echt wat kan schelen,hopelijk jij wel toch? en dat lees ik nu ook en dus sta ik er ook open voor om het af te zeggen. Het is wel moeilijk om te voorspellen wat de consequenties zijn van de keuzes op mijn zwangere vrouw..

Wat kaatje zegt is denk ik wel inderdaad de volledige essentie van dit verhaal incl de bijbehorende antwoorden op de vragen.

Ik ga het zeker nog eens rustig met haar doorsprekendat lijkt mij veel beter dan de vraag aan vreemden voorleggen en ik zal nog even laten weten hoe dat afloopt.

EN ja het is echt een heel belangrijk weekendje voor me. Omdat ik skien echt super super leuk vinddat mag ook, maar niet tegen elke prijs lijkt mij (ik zou ook zo in mijn eentje gaan) en met vrienden maakt het natuurlijk nog veel leuker.leuker dan met je vrouw? of gewoon ook leuk? ( hier spreekt mijn eigen gevoel, met een ex die alles leuker vond met anderen dan met mij, auw.. )Die pistes zijn er de komende jaren nog wel, het gevoel van je vrouw is er waarschijnlijk alleen dit jaar.
quote:Dave890 schreef op 25 februari 2011 @ 10:55:

Misschien is mw bologneseman wel heel erg bang, voorzichtige of weet ik wat.

Kan allemaal wel zijn maar als zij nou graag wil dat hij nu even een keertje thuisblijft. Voor haar gemoedsrust.

Dave

.....Ik lees nergens dat hij elk weekend weg is en zij alleen thuis zit hoor.
Hoe om te gaan met hormonen; beetje meebuigen, naar haar luisteren, begrip tonen. Maar ook jezelf niet vergeten, lijkt me.

Waarom spreek je niet af dat je dit jaar niet gaat en volgend jaar wel?

Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt van Kluun misschien leuke leestip? Oja, niet aan je vrouw laten lezen. Ik had het boek ook gelezen en elke keer als mijn man tegen mij inging als ik weer eens een hormonenuitval had, werd ik heeeeeeeeeeel kwaad, want hij moest toch beetje meebuigen, naar me luisteren en begrip tonen?

Ach hormonen zijn maar raar..
Mijn ex moest regelmatig op zakenreis , ook toen ik zwanger was.

Ik heb er iedere keer wat tranen om gelaten en voelde mij erg onzeker.

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook een wandelend weekdier.

Het was niet anders dus had ik het te accepteren en tuurlijk overleefde ik het.

Hij ging ook gerust weg als het om plezier ging en dat raakt mij wel heel diep.

Al was mijn onzekerheid en tranen totaal niet reeel, ze waren wel heel echt, en het was kwetsend dat ik niet bovenaan de prioriteiten lijst stond.

Maar gelukkig lees ik in de laatste post dat dat bij TO niet zo is.En hij het wel serieus neemt.
Als... Als...

Hele volksstammen met zwangere vrouwen gaan op zakenreis, weekendjes weg en zitten soms nog aan de andere kant van de wereld tov hun zwangere vrouw.

Hoe groot is de kans nu werkelijk in week 22 van een zwangerschap dat het mis gaat?

Ze kunnen zich maar beter vastketenen aan elkaar, wel zo veilig

ik hoor mijn oma nu roepen: "je moet het lot niet tarten"

En ik denk dat de zwangere vriendin ook zo'n instelling heeft op dit moment...

Vraag desnoods aan de verloskundige wat die ervan vind, misschien kan zij/hij haar wel geruststellen?

Je moest eens weten wat ik voor een ( rare) zorgen had en bij de verloskundige uitte, die kon mij vaak geruststellen.

Kan ze dat weekend zelf niet een vriendinnenweekendje plannen?

Ik blijf erbij dat je heus kan gaan. eigenlijk gewoon ook zou moeten gaan( er komt een hele andere tijd voor jullie aan waarbij dit soort weekendjes veel moeilijker gaan worden om te plannen!)

Maargoed ik hoop dat je vriendin dat ook in gaat zien en over haar angst heen kan stappen.
In tijden van oorlog en zwangerschapshormonen is alles geoorloofd?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn man is de laatste week van januari een lang weekend wezen skieen in Winterberg, ik was toen 30 weken zwanger. Ik hgad toen zelf aangegeven dat januari de laatste optie was, erna vond ik het niet zo;n goed idee om nog weg te gaan. Die afspraak is ie nagekomen en ik heb eerlijk gezegd als een berg tegenop gezien en uiteindelijk viel het 100% mee dat weekend alleen met mn zoontje van 2,5 en hoogzwanger van #2.

Het belangrijkste is gewoon goed overleggen samen. Ik vond het ook eerst helemaal niks toen ie met het idee weer kwam, maar aan de andere kant gunde ik het hem onwijs, hij werkt hard voor ons, straks hebben we het onwijs druk met 2 kids, en dus vond ik het voor hem ook belangrijk dat ie ff met die gasten weg kon. Alle buren en vriendinnen in de buurt stonden stand-by hier en ik heb uiteindelijk niemand hoeven bellen in nood.

EN trouwens, als er iets ernstigs is, ben je in een paar uur tijd thuis...
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
quote:merel73 schreef op 25 februari 2011 @ 11:08:

als mijn man tegen mij inging als ik weer eens een hormonenuitval had, werd ik heeeeeeeeeeel kwaad, want hij moest toch beetje meebuigen, naar me luisteren en begrip tonen?

Ach hormonen zijn maar raar..

Maar dat is wel een goede insteek inderdaad. Ik zal ook nog even naar het boek kijken!
quote:bungaa schreef op 25 februari 2011 @ 11:11:

Ik blijf erbij dat je heus kan gaan. eigenlijk gewoon ook zou moeten gaan( er komt een hele andere tijd voor jullie aan waarbij dit soort weekendjes veel moeilijker gaan worden om te plannen!)

Maargoed ik hoop dat je vriendin dat ook in gaat zien en over haar angst heen kan stappen.Daarom. Sommige mensen zeggen nu wel dan gewoon volgend jaar te gaan, maar met een kleine erbij wordt het allemaal zo veel moeilijker...
Gaan.
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:16:

[...]

Daarom. Sommige mensen zeggen nu wel dan gewoon volgend jaar te gaan, maar met een kleine erbij wordt het allemaal zo veel moeilijker...Je kan toch best een weekendje in je eentje met je kind zijn? Je kan het jezelf ook te moeilijk maken.
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:16:

[...]

Daarom. Sommige mensen zeggen nu wel dan gewoon volgend jaar te gaan, maar met een kleine erbij wordt het allemaal zo veel moeilijker...Mwah, een weekendje weg kan dan niet meer? TO's vrouw is normaal gesproken toch helemaal niet zo claimerig? Dikke kans dus dat ze het dan allemaal helemaal niet zo erg vindt.
Reacties niet gelezen, maar gaan! Even heel erg realistisch: wat zou er moeten gebeuren in het weekend dat jij weg bent -> ze is 22 weken zwanger, de kans dat ze gaat bevallen is gewoon niet aanwezig (tenzij het mis zou gaan, maar hoe groot is nou die kans....). Ik vind eigenlijk gewoon dat je vriendin zeurt! Ze is zwanger, niet levensgevaarlijk ziek.

Lekker gaan, mobiele telefoon mee, en heerlijk genieten. Als ze het vervelend vindt om alleen te zijn dan kan ze toch haar moeder of een vriendin vragen om bij haar te blijven?

Fijn weekend!
quote:Liv schreef op 25 februari 2011 @ 11:19:

[...]

Mwah, een weekendje weg kan dan niet meer? TO's vrouw is normaal gesproken toch helemaal niet zo claimerig? Dikke kans dus dat ze het dan allemaal helemaal niet zo erg vindt.Of juist wel, want dan een heel weekend alleen met een jong kind en straks stort paps van de blauwe piste of is hij er niet als het kind zich een buil valt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:iry schreef op 25 februari 2011 @ 11:11:

Mijn ex moest regelmatig op zakenreis , ook toen ik zwanger was.

Ik heb er iedere keer wat tranen om gelaten en voelde mij erg onzeker.

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook een wandelend weekdier.

Lol

quote:

Het was niet anders dus had ik het te accepteren en tuurlijk overleefde ik het.

Hij ging ook gerust weg als het om plezier ging en dat raakt mij wel heel diep.

Al was mijn onzekerheid en tranen totaal niet reeel, ze waren wel heel echt, en het was kwetsend dat ik niet bovenaan de prioriteiten lijst stond.

Dat is dus inderdaad wat ik wil vermijden...

quote:Maar gelukkig lees ik in de laatste post dat dat bij TO niet zo is.En hij het wel serieus neemt.Maaaar dat is in zo'n situatie dus moeilijk over te brengen :S
quote:Star schreef op 25 februari 2011 @ 11:17:

[...]

Je kan toch best een weekendje in je eentje met je kind zijn? Je kan het jezelf ook te moeilijk maken.

Ons zoontje is in z'n eerste levensjaar heel veel ziek geweest. Nu kun je wel zeggen: hoe groot is die kans nu. Maar dat vind ik ook van de reden die wordt aangedragen dat er iets mis kan gaan als hij weg is. Die kans is ook heel klein.

Maar het is wel zo dat er nu niets aan de hand is. Nu heb je de vrijheid nog, we hebben het maar over een weekendje, dus gaaaaan!
quote:himalaya schreef op 25 februari 2011 @ 11:21:

[...]

Of juist wel, want dan een heel weekend alleen met een jong kind en straks stort paps van de blauwe piste of is hij er niet als het kind zich een buil valt?In dat geval zou ik de beste man opsluiten en nooit meer laten gaan
quote:himalaya schreef op 25 februari 2011 @ 11:21:

[...]

Of juist wel, want dan een heel weekend alleen met een jong kind en straks stort paps van de blauwe piste of is hij er niet als het kind zich een buil valt?

Je vergeet dat ze dan geen last meer heeft van haar hormonen.

Dat is hier het hele punt mi.
quote:Dave890 schreef op 25 februari 2011 @ 10:06:

Ik begrijp je wel bologneseman,

Maar toch kan ik me de onrust / bezorgdheid van je vrouw ook voorstellen. Kijk ze heeft natuurlijk gelijk. Als er iets gebeurt DAN BEN JIJ ER NIET.

En dan heeft ze jou steun op dat moment juist zo nodig.

Mijn advies: Ga NIET met vrienden naar Oostenrijk. Ook al wil je heel graag en is het maar een paar dagen.

Zij zal zo in "spanning" zitten. Dat is het niet waard. Je ralatie kan hier ook een tik van krijgen.

Het gevoel van: Hij doet zijn eigen zin en laat mij gewoon alleen kan nog lang doorspelen hoor.

Dat is dat week-endje gewoon niet waard.

Volgend jaar dan beter, DaveDus hij moet vanaf nu maar gewoon strak naast haar op de bank blijven zitten, want stel dat er wat gebeurt??
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:23:

[...]

Nu heb je de vrijheid nog, we hebben het maar over een weekendje, dus gaaaaan!Ja eens hoor, hij moet gewoon gaan.
quote:Beauke schreef op 25 februari 2011 @ 11:23:

[...]

Ons zoontje is in z'n eerste levensjaar heel veel ziek geweest. Nu kun je wel zeggen: hoe groot is die kans nu. Maar dat vind ik ook van de reden die wordt aangedragen dat er iets mis kan gaan als hij weg is. Die kans is ook heel klein.

Maar het is wel zo dat er nu niets aan de hand is. Nu heb je de vrijheid nog, we hebben het maar over een weekendje, dus gaaaaan!

Nee, de reden dat hij nu niet weg mag is hormonaal.

En alsof je je complete vrijheid kwijtraakt du moment dat het kind er is, kom nou. Dan moet je ook maar stoppen met werken, want dan kan er ook van alles gebeuren.
Mooi ook dat iedereen hier zo zeker is van z'n gelijk Geeft gelijk aan hoe zo'n taaie vraag het eigenlijk is.
quote:Liv schreef op 25 februari 2011 @ 11:24:

[...]

Je vergeet dat ze dan geen last meer heeft van haar hormonen.

Dat is hier het hele punt mi.

Hoe weet jij dat nou?

En de enige oplossing voor de hormonen is thuisblijven bij je vrouw?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven