Weer contact met ex
woensdag 26 december 2018 om 23:19
Ik lees vaak met jullie mee maar heb zelf even advies nodig. Twee jaar geleden is mijn relatie over gegaan, deze relatie duurde 6.5 jaar. Sinds afgelopen zaterdag heb ik weer contact met mijn ex na 2 jaar. Onze relatie is voorheen kapot gegaan omdat hij zwaar depressief was en geen hulp zocht. Ik heb 2 jaar gehoopt dat het beter zou gaan maar nadat een dierbare van mij overleed, en hij niet voor mij klaarstond, heb ik er een punt achter gezet. Ik hield nog steeds van hem en vond het super lastig om hem ‘achter te laten’. In de afgelopen 2 jaar heb ik nog veel aan hem gedacht en hield ik ook nog steeds van hem.
Afgelopen zaterdag zocht hij contact met mij via facebook en vroeg hij hoe het met mij ging. Ik heb geantwoord omdat ik ook wel benieuwd was hoe het met hem ging, en hoopte ik dat hij weer plezier had in het leven. Hij vertelde mij dat hij naar de dokter is geweest, en nu hulp heeft. Af en toe voelt hij zich nog weleens klote maar het grote deel van zijn leven geniet hij weer. Hij heeft een nieuwe baan, nieuw huis en doet weer leuke dingen. Het deed mij goed om te horen dat het beter met hem gaat.
Vandaag vroeg hij of ik zin had om binnenkort eens langs te komen om te kletsen en vertelde hij mij dat het hem speet dat hij toen die tijd er niet voor mij kon zijn. Ik twijfel nu heel erg of ik wel of niet zou gaan. Ik weet dat we beide nog van elkaar houden maar ben wel bang dat hij weer in zijn oude patroon vervalt. Maar aan de andere kant denk ik, wat als het echt beter met hem gaat? Mijn ouders mogen hem ook niet, door zijn depressieve periode, en vinden dat ik beter verdien. In de twee jaar dat het nu uit is, heb ik nooit van een ander gehouden en hem altijd in mijn gedachten gehad.. Wat zouden jullie doen?
Afgelopen zaterdag zocht hij contact met mij via facebook en vroeg hij hoe het met mij ging. Ik heb geantwoord omdat ik ook wel benieuwd was hoe het met hem ging, en hoopte ik dat hij weer plezier had in het leven. Hij vertelde mij dat hij naar de dokter is geweest, en nu hulp heeft. Af en toe voelt hij zich nog weleens klote maar het grote deel van zijn leven geniet hij weer. Hij heeft een nieuwe baan, nieuw huis en doet weer leuke dingen. Het deed mij goed om te horen dat het beter met hem gaat.
Vandaag vroeg hij of ik zin had om binnenkort eens langs te komen om te kletsen en vertelde hij mij dat het hem speet dat hij toen die tijd er niet voor mij kon zijn. Ik twijfel nu heel erg of ik wel of niet zou gaan. Ik weet dat we beide nog van elkaar houden maar ben wel bang dat hij weer in zijn oude patroon vervalt. Maar aan de andere kant denk ik, wat als het echt beter met hem gaat? Mijn ouders mogen hem ook niet, door zijn depressieve periode, en vinden dat ik beter verdien. In de twee jaar dat het nu uit is, heb ik nooit van een ander gehouden en hem altijd in mijn gedachten gehad.. Wat zouden jullie doen?
woensdag 26 december 2018 om 23:24
Ik zou het niet doen.
In die tijd wilde hij geen hulp. Hij heeft je toen weg laten gaan.
Nu het beter met hem gaat zoekt hij weer contact.
Maar wat gaat er gebeuren als zich weer een tegenslag voordoet? Laat hij je dan weer lopen?
Ik zeg echt: kans gehad, klaar ermee. Ook hartstikke zonde dat jij je leven 2 jaar in de wacht hebt gezet en zelf niet aan verwerken hebt gewerkt. Nu heb je de relatie vast aardig rooskleurig in herinnering.
Maar wat gaat er gebeuren als zich weer een tegenslag voordoet? Laat hij je dan weer lopen?
Ik zeg echt: kans gehad, klaar ermee. Ook hartstikke zonde dat jij je leven 2 jaar in de wacht hebt gezet en zelf niet aan verwerken hebt gewerkt. Nu heb je de relatie vast aardig rooskleurig in herinnering.
woensdag 26 december 2018 om 23:26
Ik vind dat je best met hem kan afspreken.
Je hebt er leuke herinneringen met hem maar ook een slechte periode door zijn depressie als hij zegt dat nu beter gaat kun je best eens met hem kletsen. Dat hij een depressie had is erg genoeg. Maar ik snap wel dat dat voor jou teveel was. Misschien is hij nu wel een totaal ander persoon.
Het is jouw leven en jouw keus. Doe het gewoon!
Probeer er wel niet gelijk volop in te gaan. En kijk eerst of dat hij echt een ander persoon is voordat je zelf weer aan onder door gaat.
Je hebt er leuke herinneringen met hem maar ook een slechte periode door zijn depressie als hij zegt dat nu beter gaat kun je best eens met hem kletsen. Dat hij een depressie had is erg genoeg. Maar ik snap wel dat dat voor jou teveel was. Misschien is hij nu wel een totaal ander persoon.
Het is jouw leven en jouw keus. Doe het gewoon!
Probeer er wel niet gelijk volop in te gaan. En kijk eerst of dat hij echt een ander persoon is voordat je zelf weer aan onder door gaat.
woensdag 26 december 2018 om 23:28
Ik heb mijn leven zeker niet in de wacht gezet. Ben door gegaan met mijn leven, had ook nooit verwacht weer contact met hem te hebben. Ondertussen ook wel wat mannen gehad, maar nooit relatiemateriaal. Als je veel dingen met iemand hebt meegemaakt 6.5 jaar, is het toch niet raar als je aan die persoon denkt en je afvraagt of het goed met iemand gaat?Doreia* schreef: ↑26-12-2018 23:24Ik zou het niet doen.
Het is niet zo dat ik hoopte dat hij terugkwam oid, hoopte gewoon dat het goed met hem ging..
woensdag 26 december 2018 om 23:29
Iets in die richting ja. Plus, we zijn nooit uit elkaar gegaan omdat we niet van elkaar hielden..Gatekeeper* schreef: ↑26-12-2018 23:26Ik weet dat we beide nog van elkaar houden
Hoe weet je dat dan? Heeft hij dat gezegd?
woensdag 26 december 2018 om 23:29
Zij heeft afstand gedaan van hem, als je depressief bent is het ook moeilijk om er voor iemand anders te zijn. Hij was te druk met zichzelf. Ik snapt dat dit voor TO lastig was.Doreia* schreef: ↑26-12-2018 23:24Ik zou het niet doen.
TO heeft toen voor zichzelf gekozen. En heeft in die 2 jaar tijd hopelijk gewoon genoten van het leven. Dus hij heeft haar niks misdaan verder.
woensdag 26 december 2018 om 23:32
woensdag 26 december 2018 om 23:33
Behalve dan dat hij depressief werd en geen hulp wilde, waarna ze er na 2 jaar de stekker uit trok.linnylow schreef: ↑26-12-2018 23:29Zij heeft afstand gedaan van hem, als je depressief bent is het ook moeilijk om er voor iemand anders te zijn. Hij was te druk met zichzelf. Ik snapt dat dit voor TO lastig was.
TO heeft toen voor zichzelf gekozen. En heeft in die 2 jaar tijd hopelijk gewoon genoten van het leven. Dus hij heeft haar niks misdaan verder.
woensdag 26 december 2018 om 23:35
Ik hou nog steeds van hem, als persoon. Maar niet van de relatie die wij eerst hadden (de laatste twee jaar), dat wil ik ook absoluut niet. Ik zou ook never nooit meer in zo’n relatie stappen.Doreia* schreef: ↑26-12-2018 23:32Je wil niet alleen maar weten hoe het met hem gaat.
Door alles heen is te lezen dat je je er naartoe wil haasten en weer verder gaan waar je bent gebleven.
En dat lijkt me voor jou nu juist niet slim. Zo kan je geen gesprek in en kijken wat er is veranderd. Want je houdt nog steeds van hem.
woensdag 26 december 2018 om 23:37
Hij dacht het zelf te kunnen oplossen door bepaalde problemen op te lossen, maar ik wist dat het daar niet aan lag. Ik hoopte ook door middel van weg bij hem te gaan, het laatste zetje te geven om er daadwerkelijk professionele hulp bij te zoeken. Ik ben zelf werkzaam in de zorg en herken een depressie maar al te goed. Ik kon hem alleen niet helpen, hij dacht als ik dit of dit oplos, gaat dat nare gevoel ook weg. Dat was dus niet zo, waardoor hij wel hulp moest gaan zoeken..
woensdag 26 december 2018 om 23:41
Maar dat houden van is niet blijvend als het uit is. Ook dat gaat na een tijd over. Maar je kan altijd afspreken om bij te kletsen. Ik zou er overigens wel blanco in staan om teleurstellingen te voorkomen.
woensdag 26 december 2018 om 23:43
Ik heb nog geen beslissing gemaakt. Ik vertel alleen waarom hij geen hulp zocht toen die tijd.
Als ik mijn beslissing al had gemaakt, had ik hier geen topic geopend. Ik wil niet weer in dezelfde situatie belanden, vandaar dat ik het van mij afschrijf en benieuwd ben hoe andere mensen hier tegen aan kijken met een andere blik.
woensdag 26 december 2018 om 23:48
Klopt, daarom twijfel ik ook. Als hij echt veranderd is, dan zou ik hem graag weer zien. Aan de andere kant denk ik, er zijn genoeg andere mannen. Ook mannen die mijn ouders wel mogen, het zou een hoop gedoe en gezeur met zich meebrengen mochten wij ooit weer wat krijgen. Mocht dit gebeuren..Gatekeeper* schreef: ↑26-12-2018 23:41Maar dat houden van is niet blijvend als het uit is. Ook dat gaat na een tijd over. Maar je kan altijd afspreken om bij te kletsen. Ik zou er overigens wel blanco in staan om teleurstellingen te voorkomen.
woensdag 26 december 2018 om 23:52
Voor hetzelfde geldt zie je hem en denk je “was ik de hele relatie dronken geweest?” en vind je hem ineens niet meer aantrekkelijk. Dat had ik altijd bij exen dan zag ik ze en dacht ik nou heb ik me daar nou zo druk over lopen maken en kon ik t los laten en openstaan voor anderen. Het kan dus ook therapeutisch werken. Een bakkie koffie is geen huwelijksaanzoek heCeruda schreef: ↑26-12-2018 23:48Klopt, daarom twijfel ik ook. Als hij echt veranderd is, dan zou ik hem graag weer zien. Aan de andere kant denk ik, er zijn genoeg andere mannen. Ook mannen die mijn ouders wel mogen, het zou een hoop gedoe en gezeur met zich meebrengen mochten wij ooit weer wat krijgen. Mocht dit gebeuren..
woensdag 26 december 2018 om 23:53
Wat belet je om een leuke avond te hebben met hem zonder dat er direct terug zware gevoelens bij komen of je in bed duikt met hem?
Je bent 6 jaar samen geweest ...
Waarom niet terug afspreken als oude vrienden die elkaar 2 jaar niet hebben gezien?
Gewoon bijkletsen?
Tenzij je natuurlijk zeker weet dat je binnen de 5 minuten terug loopt te zoenen en dat je na een half uur samen in bed ligt.
Je bent 6 jaar samen geweest ...
Waarom niet terug afspreken als oude vrienden die elkaar 2 jaar niet hebben gezien?
Gewoon bijkletsen?
Tenzij je natuurlijk zeker weet dat je binnen de 5 minuten terug loopt te zoenen en dat je na een half uur samen in bed ligt.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 26-12-2018 23:53
7.61% gewijzigd
woensdag 26 december 2018 om 23:53
Ik zou het niet doen en 2 jaar is helemaal niks. Neem aan dat je na 6,5 naar er niet gelijk klaar voor een nieuwe relatie was dus laten we zeggen pak en beet 1 jaar?
Dus dan maar weer iemand overwegen waar je niks aan hebt in mindere tijden?
Wat is er precies mis met alleen zijn? Heb je volgens mij meer aan.
Dus dan maar weer iemand overwegen waar je niks aan hebt in mindere tijden?
Wat is er precies mis met alleen zijn? Heb je volgens mij meer aan.
donderdag 27 december 2018 om 00:19
donderdag 27 december 2018 om 00:24
Ja precies dit kan ook, ik zou het dus wel doen. Want hoe dan ook hoef je dan nooit te balen dat je het niet gedaan hebt.Gatekeeper* schreef: ↑26-12-2018 23:52Voor hetzelfde geldt zie je hem en denk je “was ik de hele relatie dronken geweest?” en vind je hem ineens niet meer aantrekkelijk. Dat had ik altijd bij exen dan zag ik ze en dacht ik nou heb ik me daar nou zo druk over lopen maken en kon ik t los laten en openstaan voor anderen. Het kan dus ook therapeutisch werken. Een bakkie koffie is geen huwelijksaanzoek he![]()
donderdag 27 december 2018 om 07:18
donderdag 27 december 2018 om 08:12
Doen. Mijn relatie is na 13 jaar twee jaar geleden uit gegaan. Ik heb het geaccepteerd maar ik hou nog steeds enorm veel van haar. Wederzijds zijn dingen fout gegaan, en zeker ik, heb er veel van geleerd. Haar rol in de dingen die niet goed gingen is veel kleiner geweest dan de mijne.
Ook bij mij nog echt geen ruimte voor een andere vrouw. Ik hou domweg nog veel te veel van mijn ex. Als ze me zou vragen voor een kop koffie, dan zou ik dat in ieder geval zeker doen, in eerste instantie zonder verwachtingen. Het kan ook zo maar zo zijn dat ze na 2 jaar toch niet meer diegene is die je verliet destijds. Volg lekker je gevoel, en besef dat als je ouders echt om je geven, ze je jou ook gunnen je eigen keuzes te maken. Hoe goed hun bezorgdheid ook bedoeld is.
Ook bij mij nog echt geen ruimte voor een andere vrouw. Ik hou domweg nog veel te veel van mijn ex. Als ze me zou vragen voor een kop koffie, dan zou ik dat in ieder geval zeker doen, in eerste instantie zonder verwachtingen. Het kan ook zo maar zo zijn dat ze na 2 jaar toch niet meer diegene is die je verliet destijds. Volg lekker je gevoel, en besef dat als je ouders echt om je geven, ze je jou ook gunnen je eigen keuzes te maken. Hoe goed hun bezorgdheid ook bedoeld is.
donderdag 27 december 2018 om 10:33
Wat vervelend voor je om te horen dat jouw relatie ook overgegaan is. Kun je haar zelf geen berichtje sturen voor een kopje koffie?Macho schreef: ↑27-12-2018 08:12Doen. Mijn relatie is na 13 jaar twee jaar geleden uit gegaan. Ik heb het geaccepteerd maar ik hou nog steeds enorm veel van haar. Wederzijds zijn dingen fout gegaan, en zeker ik, heb er veel van geleerd. Haar rol in de dingen die niet goed gingen is veel kleiner geweest dan de mijne.
Ik had mijn ex nooit zelf een bericht gestuurd, omdat ik toen die tijd voor mijzelf heb gekozen. Als hij inderdaad veranderd is, tja, dan kijk ik wel weer anders naar ons toe. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er totaal geen aantrekkingskracht of gevoel meer is, als ik hem zou zien. Lastige situatie, wil gewoon nooit meer in zo’n relatie belanden. Een depressie kan iedereen overkomen, maar toch..