Weer contact met ex

26-12-2018 23:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak met jullie mee maar heb zelf even advies nodig. Twee jaar geleden is mijn relatie over gegaan, deze relatie duurde 6.5 jaar. Sinds afgelopen zaterdag heb ik weer contact met mijn ex na 2 jaar. Onze relatie is voorheen kapot gegaan omdat hij zwaar depressief was en geen hulp zocht. Ik heb 2 jaar gehoopt dat het beter zou gaan maar nadat een dierbare van mij overleed, en hij niet voor mij klaarstond, heb ik er een punt achter gezet. Ik hield nog steeds van hem en vond het super lastig om hem ‘achter te laten’. In de afgelopen 2 jaar heb ik nog veel aan hem gedacht en hield ik ook nog steeds van hem.

Afgelopen zaterdag zocht hij contact met mij via facebook en vroeg hij hoe het met mij ging. Ik heb geantwoord omdat ik ook wel benieuwd was hoe het met hem ging, en hoopte ik dat hij weer plezier had in het leven. Hij vertelde mij dat hij naar de dokter is geweest, en nu hulp heeft. Af en toe voelt hij zich nog weleens klote maar het grote deel van zijn leven geniet hij weer. Hij heeft een nieuwe baan, nieuw huis en doet weer leuke dingen. Het deed mij goed om te horen dat het beter met hem gaat.

Vandaag vroeg hij of ik zin had om binnenkort eens langs te komen om te kletsen en vertelde hij mij dat het hem speet dat hij toen die tijd er niet voor mij kon zijn. Ik twijfel nu heel erg of ik wel of niet zou gaan. Ik weet dat we beide nog van elkaar houden maar ben wel bang dat hij weer in zijn oude patroon vervalt. Maar aan de andere kant denk ik, wat als het echt beter met hem gaat? Mijn ouders mogen hem ook niet, door zijn depressieve periode, en vinden dat ik beter verdien. In de twee jaar dat het nu uit is, heb ik nooit van een ander gehouden en hem altijd in mijn gedachten gehad.. Wat zouden jullie doen?
Een depressie is een moeilijke ziekte. Hij zocht geen hulp maar probeerde er wel wat aan te doen toch. Ik zou wel een koffie date doen. Ik vind exen spreken ook leuk. Wie weet wat er uitkomt. Hij zal ook geleerd hebben van zijn fouten denk ik. Zoekt hij dan wel eerder hulp als het minder gaat.
Ceruda schreef:
26-12-2018 23:37
Hij dacht het zelf te kunnen oplossen door bepaalde problemen op te lossen, maar ik wist dat het daar niet aan lag. Ik hoopte ook door middel van weg bij hem te gaan, het laatste zetje te geven om er daadwerkelijk professionele hulp bij te zoeken. Ik ben zelf werkzaam in de zorg en herken een depressie maar al te goed. Ik kon hem alleen niet helpen, hij dacht als ik dit of dit oplos, gaat dat nare gevoel ook weg. Dat was dus niet zo, waardoor hij wel hulp moest gaan zoeken..
Je probeert hem nu erg te verdedigen tegenover 'ons' op het forum. Alsof je ons (en misschien) jezelf wilt overtuigen dat het allemaal best wel meeviel. Maar volgens mij heb je er veel verdriet van gehad en zou het misschien verstandig zijn om dat niet te vergeten.
Ceruda schreef:
26-12-2018 23:29
Iets in die richting ja. Plus, we zijn nooit uit elkaar gegaan omdat we niet van elkaar hielden..
Heeft hij letterlijk gezegd dat hij van je houdt ja?
vivautrecht85 schreef:
27-12-2018 17:05
Je probeert hem nu erg te verdedigen tegenover 'ons' op het forum. Alsof je ons (en misschien) jezelf wilt overtuigen dat het allemaal best wel meeviel. Maar volgens mij heb je er veel verdriet van gehad en zou het misschien verstandig zijn om dat niet te vergeten.
Nee hoor, het viel inderdaad niet mee. Ik heb er ontzettend veel verdriet van gehad, dat vergeet ik zeker niet! Alleen hij ontkende eerst dat hij depressief was, dacht dat het door problemen kwam. Maar inmiddels heeft hij, wat hij zegt, zijn problemen opgelost en is het gevoel gebleven. Dus vandaar dat hij toen wel de stap genomen heeft om hulp te zoeken, zijn zijn eigen woorden. Zulk verdriet vergeet je niet snel, vandaar dat ik ook nog geen ja heb gezegd..
vivautrecht85 schreef:
27-12-2018 17:06
Heeft hij letterlijk gezegd dat hij van je houdt ja?
Niet letterlijk nee, maar het kwam er wel op neer. Maar ook al had hij het wel letterlijk gezegd, dat maakt niet uit. Het gaat er niet om wat hij wilt, maar wat ik wil.. Ik heb toen die tijd de moeilijke beslissing genomen om voor mijzelf te kiezen, en dat blijf ik ook doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven