Weet niet wat ik moet denken

10-05-2018 15:51 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon met een huisgenoot samen waarmee ik het echt heel erg goed kan vinden. Naarmate we langer samen wonen, worden we ook steeds intiemer, maar hebben geen relatie. Hij vertelde constant dat hij me leuk, lief en mooi vind. Dat ik speciaal voor hem ben en dat hij zichzelf nog nooit zo bloot heeft gegeven (gesprekken die we voeren).

Hij gaf aan dat hij wilde wachten met seks totdat ik zeker wist dat ik er klaar voor was. Omdat we geen relatie hebben vroeg ik of hij of hij echt wilde wachten en geen andere vrouwen zou daten zei hij alleen: ik ben polygaam.

Nou dat was dus even een kut momentje. hij dacht dat hij het al die tijd had aangegeven, maar dat heeft hij dus niet. Het enige wat hij ooit heeft verteld is dat zijn fantasie een "love triangle" is. Maar ik vind een fantasie iets anders dan een levensinstelling.

Ik ben eerst boos weggegaan, maar later naar hem terug gekomen om erover te praten, over waarom hij het wil. Ik ben gekwetst en in de war. Ik voel me echt enorm stom en heb hem verteld dat als ik het geweten had, en hij duidelijk was geweest ik nooit zo close met hem was geworden. Hij begreep het, en wil niet kwijt wat we hebben.
Maar ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan.

Aan de andere kant, vond ik een briefje van hem toen ik opzoek was naar iets. Daarop stond: Waarom vind ik [mijn naam] leuk? Ze is lief, ze wacht op me, we doen veel dingen samen, ik kan mezelf zijn. Ik kan me een leven inbeelden met haar als mijn vrouw. Ik voel me veilig bij haar.

Ik vind het allemaal nog al shit en weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet.
Ben ik te naïef geweest, of had hij duidelijker moeten zijn?
Moet ik afstand nemen, ook al houdt dat in dat we alle andere fijne momenten samen dan moeten opgeven?
Relevant is jouw antwoord op de vraag: wil jij een relatie met iemand die polygaam is.
Wat een vervelende kink in de kabel! Kan me voorstellen dat je in de war bent! Pas op dat je niet over je eigen grenzen gaat. Belangrijke vraag die je jezelf kan stellen, kan ik er op den duur mee omgaan dat ik niet de enige ben met wie hij bed induikt?

Weet je dat het je pijn gaat doen, kies dan voor jezelf!

Sterkte!!
Samenwonen - seks hebben - geen relatie hebben - vervelend vinden dat hij andere vriendinnen heeft - maar nee: samen toch niks hebben.

Schiet mij maar lek...

Wat wil je eigenlijk??
Maud27 schreef:
10-05-2018 16:06
Samenwonen - seks hebben - geen relatie hebben - vervelend vinden dat hij andere vriendinnen heeft - maar nee: samen toch niks hebben.

Schiet mij maar lek...

Wat wil je eigenlijk??
We wonen pas 1.5 maand samen nadat ik verhuisd ben. Ik kende hem daarvoor niet en we wonen dus niet samen omdat we dat ooit zo besloten hebben. Hij is gewoon toevallig mijn huisgenoot. Daarnaast ben ik er dus gisteren pas achter gekomen dat hij blijkbaar geen monogame relatie wil...
Wat een vaag verhaal. Jullie wonen samen, worden goede vrienden, hebben geen relatie maar hij vindt je lief.
En dan ineens: hij wil wachten met de seks tot ik er klaar voor ben.
Huh? Ik mis: ik vind hem ook leuk en zou wel iets met hem willen.

Jullie hebben geen relatie, waarom ben je dan zo gekwetst?
Ik begrijp dat jij die relatie wel wil? Wil hij dat ook?
Dan moet je jezelf afvragen of je die relatie ook wil met iemand die polygaam is.
anoniem_353419 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 16:16
0.56% gewijzigd
In Nederland is polygamie verboden. Of bedoeld hij: ik wil wel een relatie maar ondertussen ook rondneuken met anderen?
Mijn advies: zoek een normale man.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je werd boos omdat hij duidelijk is in wat hij wil, apart wel. En je woont pas 1.5 maand samen. Ik zou er niet aan beginnen, kans is groot dat je dan snel nieuwe woonruimte moet zoeken. Tenzij je het niet erg vind hem te delen met andere vrouwen.
Misschien moet je je eerst eens richten op (het verbreken van) je huidige relatie.
Wat een raar onhollands probleem..of heeft ie een andere culturele achtergrond?

Anders is het eerder een rotsmoes om rond te .. met wie hij wil.
Dat briefje is ook apart normale gozers schrijven niet echt gevoelens op briefjes die dan toevallig gevonden worden ik denk dat ie spelletjes speelt hij zal wel heel welbespraakt, interessant en cool zijn maar dat zijn meestal de foute jongens..
nerdopviva schreef:
10-05-2018 16:36
Misschien moet je je eerst eens richten op (het verbreken van) je huidige relatie.
Nou inderdaad! Niet sjiek TO: beetje achter de rug van je bijna 8 jarige relatie rommelen!
Word je gelukkig van een relatie met een man die je niet voor jezelf alleen hebt?

Waarom maak je je hier druk om als je nota bene een vriend hebt?!
anoniem_176931 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 16:55
29.26% gewijzigd
nerdopviva schreef:
10-05-2018 16:36
Dat lijkt mij heel verstandig.

Verder: je bent gekwetst over iets dat zou passen binnen een relatie of als je aan het daten/aan het begin van een relatie staat.
Maar dat is allemaal niet aan de orde.
Als hij je huisgenoot niet was, dan zou je nooit zo close geworden zijn.
Je zit in je hoofd.
Maud27 schreef:
10-05-2018 16:51
Nou inderdaad! Niet sjiek TO: beetje achter de rug van je bijna 8 jarige relatie rommelen!
Huh oh wauw dan is to ook polygaam maar dan stiekem...
MissMaran schreef:
10-05-2018 16:57
Huh oh wauw dan is to ook polygaam maar dan stiekem...
Jij snapt m. We draaien de rollen eens om: wij weten niet wat we van jou moeten denken TO!
Laat eens wat van je horen?
OMG zie nu pas dat je in Nederland al samenwoont met een ander en aan hem twijfelt. Sluit dat eerst maar eens af.
ik geef mn bek ook maar een douw
Goed bezig TO :nope:
Stel je niet zo vreselijk aan. Het is je huisgenoot helemaal niets meer of minder.
Ik vind het meest bizarre aan dit verhaal het berekenende briefje, kennelijk heeft hij zitten puzzelen: A. is goed in bed, B. is adembenemend mooi, C. ben jij: je kan zo goed koken, schoonmaken, je stelt geen lastige vragen, je vraagt niks, veilig achter-de-hand-vrouwtje.

Wat was je eigenlijk aan het zoeken en waar vond je dat briefje?
Ik zou zo'n briefje al nooit maken (zat hij zijn harem bij elkaar te fantaseren?) en als ik het maakte opeten, in brand steken maar zeker niet ergens neergooien waar het lijdend voorwerp van mijn plannen een rol in speelt.

Tenzij je de kliko doorzocht hebt denk ik: jij uitgenaste vos; een beetje rotzooien met 1 dame voor de zekerheid achter de hand en rondneuken een mooie term geven omdat dat op TLC ook te zien is. (nog nooit naar gekeken, vind het idee te zot voor woorden maar ik ben dan ook heel gewoontjes...) en dan zorgen dat ze een briefje vind met de arbeidsvoorwaarden. Of hoe je het ook wil noemen.

Weg met die mafkees, zeg hem dat je je nooit aan 1 man zou kunnen binden; soms heb je op 1 dag seks met 4 mannen. Waarom niet, het is 2018. Kijken of hij het nog steeds zo ziet of geldt dat poly-dinges gedoe niet voor vrouwen? Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker: ik dacht dat 1 man een paar vrouwen heeft, bij elk een paar kinderen maar de vrouwen een andere man: no way!
Straks zijn ze de opvoeding van het kind van een andere aap man aan het betalen; dat kan de bedoeling niet zijn denk ik dan.

Edit: Jij bent degene die meerdere mannen tegelijk wil? Ik snap er niks meer van...
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 10-05-2018 17:08
Reden: edit
2.83% gewijzigd
Als je beide topics naast elkaar legt dan klopt er heel veel niet.
Ik vind dat van dat briefje ook echt heel ongeloofwaardig klinken.
BabyGroot schreef:
10-05-2018 17:09
Als je beide topics naast elkaar legt dan klopt er heel veel niet.
Ik vind dat van dat briefje ook echt heel ongeloofwaardig klinken.
Dit ja. Note to self: eerst loepen, dan reageren. Of niet reageren natuurlijk :mrgreen:
Is t gewoon een awareness topic voor polyamorie?
Fantastie is ook iets anders dan dat als de realiteit op een forum neerzetten
Ik begrijp er niks van. Je bent 6 weken huisgenoten. Je hebt geen relatie met elkaar. Dus hoezo hij wacht tot je klaar bent voor seks?

Je hebt geen relatie, hij is niet je ons, geen tinderdate, geen fwb, je bent niet verliefd, niks van dat alles. En toch staat blijkbaar vast dat er seks gaat plaatsvinden.

Kan hoor, allen snap ik dan je probleem niet. Wil je seks, ga ervoor. Wil je het niet, dan zeg je gaat niet gebeuren, punt uit. Waarom maakt het uit hoe monogaam hij is?
Nicotientje schreef:
10-05-2018 17:17
Is t gewoon een awareness topic voor polyamorie?
Dat denk ik. Gisteren ook al een topic of een polygame ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven