Wegsturen

12-05-2020 02:43 105 berichten
Hi,

Mijn vriend woont sinds kort op zichzelf. Ik woon nog thuis maar ben daar geregeld. Hij noemt het vaak ook als; ons huisje. De laatste tijd heeft hij er een handje van om mij telkens naar huis te sturen als we ruzie o.i.d. hebben, terwijl ik met mijn ouders afspreek dat ik bij mijn vriend slaap, waarop ik vervolgens weer een van mijn ouders moet bellen of ze de deur los willen maken. De reden waar we de laatste tijd veel ruzie om hebben is om het feit dat ik ‘niks doe’ en ‘niks kan’ terwijl ik daar wel ‘vaak’ ben volgens hem. Om even een beeld te schetsen wat ik dan wel doe; ik regel de was (heeft na 8 weken nog geen wasmachine) mijn ouders zijn er inmiddels al klaar mee om dit telkens te doen, dus doet mijn schoonmoeder het nu voor ons. Ik maak eigenlijk elke dag schoon als ik daar ben, doe de afwas. Naar mijn idee doe ik wel mijn best om mijn waardering te laten zien aan hem. Zie ik dit verkeerd? Heeft hij wel gelijk? Ik ben echt zo in de war

Gisteravond weggestuurd door hem ook om die reden. Vanavond om 00:00 bij hem gekomen om vervolgens een uur op hem te wachten omdat hij bij zijn vriend was, komt hij thuis en het eerste wat hij zegt is: heb je nog wat gedaan? Ik vatte dat verkeerd op en hij zei als je in strijd gaat zitten dan ga maar weer naar huis, ben ik gegaan zei die gelijk: of met een frisse start beginnen, ben toch gegaan. Belt hij me nu om de minuut om uit te leggen hoe fout ik zat en dat ik het verkeerd begreep. Hij bedoelde dat hij zag dat ik wat in de prullenbak had gegooid en dat hij zich afvroeg of ik de was nog heb meegenomen. Het ligt aan mij omdat ik het invul en nog boos op hem ben. Ik heb zoiets van, als je mij met dezelfde reden wegstuurde als mij weer aanspreekt de eerste keer dat je me weer ziet, bedoel je toch hetzelfde, dan zoek je toch ruzie....

Ps: mijn ouders liggen momenteel in een scheiding, slapen beiden nog thuis, slaap langs me vader als ik thuis slaap, en me vriend weet daarvan, en dan nog mij telkens wegsturen. Heb gezegd dat me ouders ook niet leuk vinden dat het steeds onduidelijk is, daarop zegt hij dat me ouders niks te zeggen hebben na wat hun doen, ze zijn nog niet zeker of ze uit elkaar gaan, dat het een gunst is dat ik bij hem mag zijn en nooit dankjewel word gezegd tegen hem
anoniem_397607 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 02:56
11.14% gewijzigd
Bah. Echt reden om er een eind aan te breien, het spijt me. Zeker als je jong bent hoef je dit soort shit niet te accepteren.

Bespreek eens met je ouders hoe zij dit zien.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou je je vriendin adviseren met zo’n verhaal?
En je bent nog samen met die kerel omdat ...?

Hij kan iets bovendien niet "ons huisje" noemen als hij je te pas en te onpas buiten zet.
Het is natuurlijk zijn goed recht, want hij betaalt de huur, maar dan moet hij niet zeggen dat het van jullie samen is.

Je leert iemand pas kennen als je samenwoont.
Na 8 weken valt dat dus dik tegen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nu het verhaal van je ouders in scheiding is toegevoegd; pas goed op dat je niet bij iemand intrekt om thuis weg te zijn, daar schiet je op lange termijn niets mee op als je niet echt met een fijn iemand samen gaat wonen.
rumforviva schreef:
12-05-2020 03:04
Nu het verhaal van je ouders in scheiding is toegevoegd; pas goed op dat je niet bij iemand intrekt om thuis weg te zijn, daar schiet je op lange termijn niets mee op als je niet echt met een fijn iemand samen gaat wonen.
Thnx voor je bericht. Klopt, denk ik ook steeds meer over na. Normaal gesproken was ik echt graag met hem, dagelijks voordat hij zelfstandig ging wonen. Sinds we daar ‘wonen’ heb ik dat steeds minder, gek genoeg mis ik hem dan wel als ik thuis ben, maar als ik er weer ben, ben ik gespannen. Ene kant wil ik heel graag, maar valt het steeds tegen
S nachts weggaan lijkt me sowieso niet goed. Is het geen mogelijkheid om dan te zeggen laten we nu gaan slapen desnoods in aparte ruimtes en we praten er morgen over of kies ervoor om overdag bij hem te zijn en ga voor het slapen naar je ouders huis. Zodat je voor jezelf rust creëert.

Overleg miss ook even per week wat jullie verwachten in het huishouden en wie wat doet
Vacuette schreef:
12-05-2020 03:07
Thnx voor je bericht. Klopt, denk ik ook steeds meer over na. Normaal gesproken was ik echt graag met hem, dagelijks voordat hij zelfstandig ging wonen. Sinds we daar ‘wonen’ heb ik dat steeds minder, gek genoeg mis ik hem dan wel als ik thuis ben, maar als ik er weer ben, ben ik gespannen. Ene kant wil ik heel graag, maar valt het steeds tegen
Je vindt het idee van samenwonen leuker dan het in werkelijkheid met deze jongen zal zijn.
Waarom ben je nog bij hem?
Het is helemaal niet leuk om vaak ruzie te hebben.
Dat wil je toch ook niet in een relatie?
En als hij nu al zo rot reageert door je weg te sturen, wordt het er alleen maar erger door
rumforviva schreef:
12-05-2020 02:47
Bah. Echt reden om er een eind aan te breien, het spijt me. Zeker als je jong bent hoef je dit soort shit niet te accepteren.

Bespreek eens met je ouders hoe zij dit zien.

Eens. Trouwens als je oud bent ook niet.
dat het een gunst is dat ik bij hem mag zijn en nooit dankjewel word gezegd tegen hem
Dit is een hele vreselijke uitspraak van hem. Stop met deze 'vriend'.
En praat met je ouders hierover
En waarom moet jij regelen dat zijn was gedaan wordt? Doet ie behalve de huur betalen zelf ook nog iets in het huishouden? Ik zou niet eens meer de moeite nemen om terug te gaan trouwens als ie me bij elke ruzie buiten zet.
Nou sorry hoor, maar dat is echt niet het soort gedrag dat een man laat zien die gek op je is. Je bent gewoon een soort hulpje voor hem. En hij behandelt je als oud vuil.

Ik snap dat het thuis nu ook niet fijn is voor je, maar je relatie met deze jongen moet je echt verbreken. Hij is niet lief voor je, en dit wordt niet meer beter.
Wat een nare manier van doen. Als hij iedereen zo zou behandelen, had hij geen vrienden.

Kies voor jezelf Vacuette. In een goede relatie geeft je partner je niet voortdurend het gevoel dat je harder moet werken en zet hij je al helemaal niet 's nachts op straat.
profile/397964/posts

Vraag het eens aan deze forumster. Misschien kan zij helpen
Vacuette schreef:
12-05-2020 03:07
profile/397964/posts

En deze was je nog vergeten te wissen trouwens
En je start nu twee keer hetzelfde topic,onder twee verschillende nicks omdat???
Ab_Normaal schreef:
12-05-2020 06:30
profile/397964/posts

Vraag het eens aan deze forumster. Misschien kan zij helpen
:HA:
De allergrootste vraag is natuurlijk waarom jij dit allemaal tolereert.
Is dit je eerste relatie? Want zo ziet een relatie er doorgaans niet uit...

Hoe voel jij je onder dit alles?
Leuk zo’n vriend die je door dik en dun steunt met je vervelende thuissituatie.

Denk dat je vriend maar een huishoudster en een hond moet nemen. Hij zit overduidelijk in de machtspositie en dit gaat alleen maar erger worden. Je gaat continue op je tenen lopen omdat je anders voor “ straf” na huis gestuurd gaat worden.

Misschien wordt hij gezelliger als je de helft van de vaste lasten betaald maar ik zou een leuke studio voor jezelf zoeken.
Een verhaal heeft 2 kanten.
Wat mij opvalt: je ouders zijn er klaar mee om jullie was te doen. Als jij je vriend zijn was mee naar huis neemt, moet jij die doen. Niet je ouders.
Nu doet zijn moeder het voor ‘ons’? Hoe komt het in je op om jouw was mee te geven naar zijn moeder en haar die te laten doen terwijl je nog thuis woont en daar een wasmachine hebt? Doe je was mee naar huis en doe hem zelf.

Als je niet inziet dat je daar fout zit kan ik me voorstellen dat er bij je vriend ook dingen fout gaan.
Neemt niet weg dat hij erg lullig reageert en jullie duidelijk niet bij elkaar passen.
Tjah, ik zou als vriend ook verwachten dat jij wat meer schoonmaakt en opruimt. Dan kan ik tenminste na het beffen en overgeven nog even solo mijn wasbak onderspuiten.
"Heb je nog wat gedaan?" :HA:

Wat een pareltje, deze jongen. Die zocht dus gewoon een huishoudster.
Hij zoekt dus een schoonmaakster?

Er zijn veel leukere jongens op de wereld, geloof me. :)
Als je het uitmaakt, voel je je misschien een paar weken verdrietig, maar ik denk dat je je er uiteindelijk veel beter door voelt (ja, zelfs als je niet binnen een paar maanden een nieuwe vriend vindt). Dit is toch niet leuk zo?
Wat doet hij trouwens zelf in het huishouden?

Misschien voordat je de meeste tips hier opvolgt (ermee stoppen) een keer het gesprek aangaan over jullie beider verwachtingen omtrent schoonmaken? Wat verwachten jullie daarin van elkaar en van jullie zelf? Hoe zien jullie de ideale verdeling?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven