Wegsturen

12-05-2020 02:43 105 berichten
Hi,

Mijn vriend woont sinds kort op zichzelf. Ik woon nog thuis maar ben daar geregeld. Hij noemt het vaak ook als; ons huisje. De laatste tijd heeft hij er een handje van om mij telkens naar huis te sturen als we ruzie o.i.d. hebben, terwijl ik met mijn ouders afspreek dat ik bij mijn vriend slaap, waarop ik vervolgens weer een van mijn ouders moet bellen of ze de deur los willen maken. De reden waar we de laatste tijd veel ruzie om hebben is om het feit dat ik ‘niks doe’ en ‘niks kan’ terwijl ik daar wel ‘vaak’ ben volgens hem. Om even een beeld te schetsen wat ik dan wel doe; ik regel de was (heeft na 8 weken nog geen wasmachine) mijn ouders zijn er inmiddels al klaar mee om dit telkens te doen, dus doet mijn schoonmoeder het nu voor ons. Ik maak eigenlijk elke dag schoon als ik daar ben, doe de afwas. Naar mijn idee doe ik wel mijn best om mijn waardering te laten zien aan hem. Zie ik dit verkeerd? Heeft hij wel gelijk? Ik ben echt zo in de war

Gisteravond weggestuurd door hem ook om die reden. Vanavond om 00:00 bij hem gekomen om vervolgens een uur op hem te wachten omdat hij bij zijn vriend was, komt hij thuis en het eerste wat hij zegt is: heb je nog wat gedaan? Ik vatte dat verkeerd op en hij zei als je in strijd gaat zitten dan ga maar weer naar huis, ben ik gegaan zei die gelijk: of met een frisse start beginnen, ben toch gegaan. Belt hij me nu om de minuut om uit te leggen hoe fout ik zat en dat ik het verkeerd begreep. Hij bedoelde dat hij zag dat ik wat in de prullenbak had gegooid en dat hij zich afvroeg of ik de was nog heb meegenomen. Het ligt aan mij omdat ik het invul en nog boos op hem ben. Ik heb zoiets van, als je mij met dezelfde reden wegstuurde als mij weer aanspreekt de eerste keer dat je me weer ziet, bedoel je toch hetzelfde, dan zoek je toch ruzie....

Ps: mijn ouders liggen momenteel in een scheiding, slapen beiden nog thuis, slaap langs me vader als ik thuis slaap, en me vriend weet daarvan, en dan nog mij telkens wegsturen. Heb gezegd dat me ouders ook niet leuk vinden dat het steeds onduidelijk is, daarop zegt hij dat me ouders niks te zeggen hebben na wat hun doen, ze zijn nog niet zeker of ze uit elkaar gaan, dat het een gunst is dat ik bij hem mag zijn en nooit dankjewel word gezegd tegen hem
anoniem_397607 wijzigde dit bericht op 12-05-2020 02:56
11.14% gewijzigd
granny71 schreef:
12-05-2020 11:43
Niemand die dit vreemd vindt?

"slaap langs me vader als ik thuis slaap"

Ik vind dat een grotere rode vlag dan de rest van het verhaal
Hoezo? Toen mijn ouders uit elkaar gingen heb ik ook een paar keer naast m'n vader geslapen in zijn nieuwe appartement, omdat ik nog geen bed had. Vind je dat gek?
Een keer wegsturen is voor mij genoeg om niet meer terug te komen. Ik zou mij echt niet zo laten behandelen.. wat is er wel leuk aan deze jongen?
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
12-05-2020 11:47
Hoezo? Toen mijn ouders uit elkaar gingen heb ik ook een paar keer naast m'n vader geslapen in zijn nieuwe appartement, omdat ik nog geen bed had. Vind je dat gek?
Nee maar beide ouders wonen nog thuis zegt ze en to woont ook nog thuis.
Dus ik zie niet waarom een volwassen kind in het bed van haar vader zou moeten liggen, in het huis waar beide ouders wonen en to ook nog een eigen kamer heeft.
granny71 schreef:
12-05-2020 11:53
Nee maar beide ouders wonen nog thuis zegt ze en to woont ook nog thuis.
Dus ik zie niet waarom een volwassen kind in het bed van haar vader zou moeten liggen, in het huis waar beide ouders wonen en to ook nog een eigen kamer heeft.
Tja.. misschien slaapt moeder nu op haar kamer? Geen idee, misschien inderdaad een beetje vreemd. Maar goed, los van dat is vriend van TO gewoon niet zo lief van haar dus ze moet gewoon een eigen plekje zoeken.
purake schreef:
12-05-2020 12:10
Tja.. misschien slaapt moeder nu op haar kamer? Geen idee, misschien inderdaad een beetje vreemd. Maar goed, los van dat is vriend van TO gewoon niet zo lief van haar dus ze moet gewoon een eigen plekje zoeken.
Klopt maar misschien zou TO niet zoveel pikken van haar vriend als ze gewoon in haar eigen huis en in haar eigen bed zou kunnen slapen.
granny71 schreef:
12-05-2020 12:14
Klopt maar misschien zou TO niet zoveel pikken van haar vriend als ze gewoon in haar eigen huis en in haar eigen bed zou kunnen slapen.
Precies. Want nu ontvlucht ze misschien de thuissituatie en denkt ze dat ze alles moet doen voor haar vriend om daar maar te mogen blijven.

TO, zoek een leuke studio oid voor jezelf! Echt, dat gaat je zo veel brengen.
RikM schreef:
12-05-2020 09:24
Grappig dat iedereen hier valt over hoe ze de was regelt. Waarom zou je in godsnaam de was gaan doen voor een knul die net 8 weken op zichzelf woont? En elke dag schoonmaken, en de afwas doen. Koekoek! Dat doet 'ie maar mooi zelf.
Maar ze verwacht wel dat haar ouders zijn was doen en zijn moeder haar was? Dat zegt veel over hoe TO is vind ik. Dit verhaal heeft 2 kanten.
Ik vind helemaal niet raar om de afwas te doen samen of om de beurt als TO daar eet en hangt de hele dag.

Maar echt schoonmaken in zijn huis? Nah.

Ook vind ik het niet raar als je niet samenwoont om bij echte ruzie te vragen of de ander kan vertrekken.

Het gaat meer om de hoeveelheid ruzie en zijn verwachtingen van wat TO in zijn huis moet doen, dat in combinatie met zijn wegsturen in de nacht, leest alsof het geen leuke relatie is.

En doe gewoon je eigen was.
ik regel de was

:-D door deze naar je ouders te brengen haha.

Maar deze kerel lijkt mij niet heel gezellig. Lekker mee stoppen.
Sheepy78 schreef:
12-05-2020 04:43
En waarom moet jij regelen dat zijn was gedaan wordt? Doet ie behalve de huur betalen zelf ook nog iets in het huishouden? Ik zou niet eens meer de moeite nemen om terug te gaan trouwens als ie me bij elke ruzie buiten zet.
Hij heeft geen wasmachine. Wel gekocht, maar weer teruggebracht. Ja hij doet wel wat in het huis, zoals dingen opknappen. Ik doe elke dag de afwas, badkamer, neem alles af met een doek. Verder valt er niks schoon te maken want na 8 weken zit er nog steeds geen vloer, koelkast, kookplaat en wasmachine in. In het begin hebben de gezamelijk de was naar mijn moeder gebracht, die was daar op een gegeven moment klaar mee om voor hem te blijven doen. Zijn moeder vond het oké en wou persé dat van mij wassen, haar wasmachine is stuk (heeft hij haar geld voor gegeven) dus nu doen er het maar apart.
hippie_meisje schreef:
12-05-2020 06:34
De allergrootste vraag is natuurlijk waarom jij dit allemaal tolereert.
Is dit je eerste relatie? Want zo ziet een relatie er doorgaans niet uit...

Hoe voel jij je onder dit alles?
Nee dat niet. Ik weet niet waarom ik dit accepteer, hij praat heel erg op mij in alsof het allemaal mijn schuld is en dat ik negatief ben, dingen invul (zoals dat hij zei of ik nog wat heb gedaan) ben zo in de war en iedereen merkt het op
Attraverso schreef:
12-05-2020 07:10
Een verhaal heeft 2 kanten.
Wat mij opvalt: je ouders zijn er klaar mee om jullie was te doen. Als jij je vriend zijn was mee naar huis neemt, moet jij die doen. Niet je ouders.
Nu doet zijn moeder het voor ‘ons’? Hoe komt het in je op om jouw was mee te geven naar zijn moeder en haar die te laten doen terwijl je nog thuis woont en daar een wasmachine hebt? Doe je was mee naar huis en doe hem zelf.

Als je niet inziet dat je daar fout zit kan ik me voorstellen dat er bij je vriend ook dingen fout gaan.
Neemt niet weg dat hij erg lullig reageert en jullie duidelijk niet bij elkaar passen.

Mijn moeder deed de was voor ons 2, de eerste 2 weken (voordat de wasmachine er stond, later wel terruggebracht) toen die is teruggebracht , was mijn moeder er klaar mee om voor hem te wassen, aangezien dit een gezin van 4 is. Is hij naar zijn moeder gegaan, die wou persé van mij ook wassen, wasmachine van haar stuk, heeft hij haar weer geld gegeven, en nu doen we het gewoon apart
Jupiter1995 schreef:
12-05-2020 07:49
Wat doet hij trouwens zelf in het huishouden?

Misschien voordat je de meeste tips hier opvolgt (ermee stoppen) een keer het gesprek aangaan over jullie beider verwachtingen omtrent schoonmaken? Wat verwachten jullie daarin van elkaar en van jullie zelf? Hoe zien jullie de ideale verdeling?
Als ik het gesprek aanga is alles koek en ei, dan doe ik niets verkeerd, was het stom van hem om dat te zeggen, en een week later deed ik weer alles fout en kon ik niks. Dus ik weet het niet meer
ekiM schreef:
12-05-2020 09:00
Wat ik me afvraag: wie heeft je geleerd dat dit normaal is ? Dat je dit maar moet accepteren ?
Je bent een vrij mens, er is niemand die je dwingt om je zo te laten behandelen.

Dumpen die gast. Praten heeft al niet eens zin meer, want hij beschouwd je duidelijk als minderwaardig, dus een gelijkwaardige relatie zit er al niet meer in en zal er ook nooit meer komen. Want er is niemand die hem dwingt om jou zo te behandelen. Blijkbaar zit dat in hem. Je zult altijd zijn voetveeg blijven, en zo te lezen is ie ook nog manipulatief.

Zorg dat je uit zijn buurt komt, en leer eerst eens hoe je in een relatie normaal en gelijkwaardig met elkaar omgaat.

Dit zei mijn moeder vandaag tegen me. Dat ze mij niet geleerd heeft om dit te pikken, ik ken mezelf ook niet zo. Heb totaal geen blad voor de mond maar zelfs daar kan hij niet tegen, dan ben ik vreg. Heb het gevoel een heel ander persoon te worden.
lattemachiato schreef:
12-05-2020 09:06
Wel bijzonder dat je onder 'de was regelen' verstaat: deze afgeven aan je ouders. 'Mijn ouders zijn er inmiddels klaar mee om dit telkens te doen' schrijf je. En nu gaat jullie beider was naar zijn moeder, zal ze ook blij mee zijn. Waarom doen jullie niet voorlopig elk je eigen was tot er een wasmachine staat? Dit kun je toch niet maken?

Je vriend is een luie donder en thuis is het ook niet gezellig. Hoe oud ben je? Is er geen optie om op jezelf te gaan wonen?
Ik ben 20. Zit nog op school dus word erg lastig
IBIopviva schreef:
12-05-2020 09:09
Dus jouw ouders doen 8 weken lang de was van je vriend?
Jij wordt weggestuurd als je niet voldoende in het huishouden doet?
Midden in de nacht (waarom ben je er trouwens om 00.00 wat is dat voor een belachelijke tijd? Wist hij dat je kwam) moet je wachten op vriend omdat hij elders is? Ik zou trouwens gewoon naar bed zijn gegaan maar vooruit.
Vriend ziet jou iets in de prullenbak gooien en vraagt daarom of je de was hebt meegenomen?
Rond een uur of half 2 in de nacht vertrek je naar je ouders waar jij je ouders moet wakker maken zodat zij de deur kunnen openen voor je? Ben je dan met de auto of fiets ofzo?

Wat van jouw ouders van deze relatie? Ik zou mij erge zorgen maken als dergelijke dingen gebeuren in het leven van mijn kind.
Ik zou echt echt de relatie verbreken en voor jezelf nagaan wat er mis is gegaan en wat jouw aandeel in dit geheel is.
Vriend kan een werkster in dienst nemen dus die zal jou niet zo heel erg missen hoogstens het geld wat hij bespaard heeft zal hij missen.
Nee 2 weken, voordat de wasmachine er stond, maar deze is weer teruggebracht, zoals alles: koelkast, afzuiger noem maar op.
Ja blijkbaar wel..
Ja hij wist dat ik er was maar kwam na een uur pas opdagen omdat hij bij een vriend was. Terwijl hij mij had weggestuurd een dag van te voren.
Ja dat gebruikte hij als excuus denk ik, om het op mij af te schuiven.
Auto.
Mijn ouders vinden ook dat ik goed moet nadenken en niet alles moet pikken.
hamerhaai schreef:
12-05-2020 09:10
tijd voor een goed gesprek, iets wat je eigenlijk moet doen voordat je een huis betrekt.

Wie doet wat
Wie betaalt wat
Wat zijn de toekomstplannen

Of het is het huis van je vriend, en je komt op "uitnodiging" of jullie gaan samenwonen.

Zoals het nu is werkt het niet.

Volgens mij werkt de hele relatie niet
Goeie tip.
Eigenlijk werkt het niet meer, sinds we hier wonen.
Hoe zie je de komende 60 jaar voor je TO?
granny71 schreef:
12-05-2020 11:43
Niemand die dit vreemd vindt?

"slaap langs me vader als ik thuis slaap"

Ik vind dat een grotere rode vlag dan de rest van het verhaal
Mijn moeder slaapt op mijn kamer. Ik normaal bij vriend, maar nu dus bij me vader, tenzij ik weer echt thuis ga wonen. Me moeder heeft een whiplash gehad en daardoor veel twijfels in huwelijk.
Vacuette schreef:
12-05-2020 14:05
Goeie tip.
Eigenlijk werkt het niet meer, sinds we hier wonen.
Jij woont daar niet.
Krulliebollie73 schreef:
12-05-2020 11:52
Een keer wegsturen is voor mij genoeg om niet meer terug te komen. Ik zou mij echt niet zo laten behandelen.. wat is er wel leuk aan deze jongen?
Momenteel weinig meer.
purake schreef:
12-05-2020 12:20
Precies. Want nu ontvlucht ze misschien de thuissituatie en denkt ze dat ze alles moet doen voor haar vriend om daar maar te mogen blijven.

TO, zoek een leuke studio oid voor jezelf! Echt, dat gaat je zo veel brengen.
Misschien wel een beetje waar.
Attraverso schreef:
12-05-2020 13:19
Maar ze verwacht wel dat haar ouders zijn was doen en zijn moeder haar was? Dat zegt veel over hoe TO is vind ik. Dit verhaal heeft 2 kanten.
Ik verwacht niks, ik heb het de 1e 2 weken gevraagd, dat was ook geen probleem, omdat hij ren wasmachine zou kopen, deze heeft hij teruggebracht, toen hebben mijn ouders gezegd ik was alleen voor jou. Toen is hij naar zijn moeder gegaan en die wou perse ook voor mij wassen (omdat ze het zielig voor me vind) maar nu doen we het gewoon apart
dus er is niet veel veranderd sinds een paar weken geleden, toen je niet verder kwam dan de OP weghalen. je kunt beter jezelf weghalen bij hem
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
EHV1981 schreef:
12-05-2020 13:31
ik regel de was

:-D door deze naar je ouders te brengen haha.

Maar deze kerel lijkt mij niet heel gezellig. Lekker mee stoppen.
Als er een wasmachine was, ja dan had ik dat best willen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven