wel of niet scheiden?

08-08-2008 11:32 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
om te beginnen zou ik willen zeggen dat ik behoefte heb aan feetback. ik heb vele onderwerpen gelezen en ik weet onder tussen dat de meeste mannen hier behoorlijk onderuit worden gehaald. toch heb ik behoefte aan een beeld van af een ander stand punt ook al ben ik me bewust dat er veel negatiefs over me heen zal komen.

wat is mijn verhaal: onze relatie is altijd koel geweest maar de laatste jaren is het bijna geworden als het leven met mijn zusje. Na 9 jaar klinkt het misschien cliche matig maar in plaats van minder liefde heb ik behoefte gekregen aan meer, het is niet de sex (natuurlijk ik blijf een man ik vindt dat erg fijn) maar de liefde, de kleine tekens van geven om. De relatie is vanzelfsprekend geworden. Pogingen en opmerkingen van mijn kant worden genegeerd en uit eindelijk heb ik besloten te vertellen dat ik zo niet verder wil. Veel chat sessies met andere hebben mij geleerd dat dat wat ik graag zou willen (ik eis niets) heel normaal is in een relatie, dat de in de meeste relaties het normaal is alleen bij mijne niet. Een relatie therapeut komt in beeld en we hebben meerdere malen een sessie gedaan waar mij duidelijk is geworden dat ze om me geeft maar ook bedenkingen heeft over of dit het nou is. Deze sessies hebben thuis iets veranderd, meer sex maar ik zou zo graag dat andere willen voelen en ook gezorgd voor meer spanning. Het lijkt alsof ze me niet vertrouwd, deels begrijp ik dat omdat IK de problemen heb/had en niet zij. Onder tussen gaat het leven verder en ik heb het idee dat als ik nu maar weer normaal doe alles weer terug komt naar vroeger en zij daar blij mee is, maar ik blijf zitten waar ik mee begon, problemen veroorzaakt, en ik kan jullie vertellen het heeft mij heel wat tranen gekost (ja ook mannen zijn mensen) en wantrouwen gekregen en geen steek verder gekomen. Ik ben niet gek en lees ook wel eens wat en natuurlijk komt de vraag is er een ander; Nou ik heb veel gechat met diverse mensen, mannen en vrouwen en weet onder tussen dat ik niet zo gek ben als mijn vrouw me doet denken dat ik ben. Dat ik een normaal mens ben en dat mijn wensen vrij normaal zijn. Er zijn meerdere dames die vinden dat ik mijn wensen van liefde en geliefd worden normaal kunnen worden ingewisseld. Ik ben in contact gekomen met een dame met wie ik erg goed overweg kan en die me op alle punten (en meer als het aan haar ligt) het leven erg naar de zin zou kunnen maken. Ook ik heb gelezen dat mannen niet zomaar opstappen en eigenlijk gewoon bange wezens zijn, nou dat klopt maar soms moeten ook mannen voorzichzelf op komen. Ik ben nu op het punt dat ik het niet meer weet, opgeven en gewoon verder gaan of doorgaan en kiezen voor mij zelf. Het is toch een heel verhaal geworden ondanks dat ik dacht het kort te houden. Graag zie ik reacties tegemoet en hopelijk geven die mij wat meer inzicht.
Dus omdat anderen je gelijk geven...vind je jezelf redelijk...

Maar wat nou als anderen hadden gezegd dat het onredelijk was?

Kortom het gaat er toch niet om wat anderen goed vinden in een relatie. Jij bent duidelijk niet tevreden....je vrouw heeft haar best gedaan, maar dat voelt niet spontaan zeg je. Spontaniteit kun je niet afdwingen. Dus als jij dat echt heel erg mist in je relatie dan zou ik verder gaan. En daarbij je vrouw ook de kans geven om met ander gelukkig te worden die haar oke vind zoals ze is. Jij blij...zij uiteindelijk ook.
Het lijkt wel alsof je toestemming nodig hebt van de vrouwen hier. Kijk, hier een man die het écht geprobeerd heeft en die hoopt recht te hebben op geluk. En dat wij dan onze zegen moeten geven.

Mijn zegen heb je hoor. Jij mag wat mij betreft gelukkig zijn.

Je vrouw vertellen waar je mee bezig bent en aangeven dat je er geen gat meer in ziet is wel zo netjes in dit stadium. Je weet het niet, misschien verandert er nog iets. Maar als jij denkt dat je alles uit je relatie hebt gehaald wat er in zit en het werkt niet, dan houdt het op.
hulpeloos, dank je voor je reactie, ik heb in de afgelopen jaren vaak aangegeven wat ik mis, maar zo zegt zij ik mag niet vragen. ik moet haar nemen zoals ze is, ze weet wat ik mis, ik heb dat niet te willen zegt ze. Maar even voor de goede orde ik ga niet 'zwarte pieten' en ik zal haar niet de schuld geven een relatie is iets dat je met zn tweeën doet en hebt. Twee mensen twee schuld voor zover er schuld is. Bij de relatie therapeut werd wel duidelijk dat zij een bepaalde kijk heeft op dingen en ook deze was enigsinds verbaasd. ik maak geen verwijten, hoogstens naar mezelf dat ik zolang heb gewacht, Ik weet dat ook ik moet veranderen en dat heb ik geprobeerd en nog. Maar het is de wisselvalligheid die my parten speelt, lief het ene moment en erg anders het volgende moment. Vaak denk ik ik met gaan voor de relatie en dan als donderslag bij heldere hemel gebeurd er weer wat en denk ik waarom.

Ik weet dat ik degene ben die het probleem heeft. zij vindt het wel goed zo, maar voor hoelang? Die andere dame, natuurlijk ben ik gecharmeerd, natuurlijk is het ontzetten fijn om te horen dat er iemand is die om je geeft en dat uit. Maar zij is ver weg en ik blijf objectief. een ander bed lonkt maar ik heb er nog geen gebruik van gemaakt hoe groen het gras ook is
Je hebt net zoveel te willen als elk ander mens. Liggen jullie wensen,verlangens en behoeftes uit elkaar en zijn die niet overbrugbaar of wil je dat niet meer dan is het toch duidelijk?

Beter apart gelukkig dan samen doodongelukkig.
jammer van een synische reactie maar te begrijpen. ik hoef geen toestemming van jullie en weet dat ik zelf moet besluiten en kiezen. Een relatie heb je samen en zo zou ik het ook willen bestempelen. Ik denk dat ik altijd klaar sta voor haar en veel voor haar doe. Het is niet het samen wonen, er is nauwelijks ruzie, het is het laten zien dat je van iemand houd en niet alleen in gedachte. een aai, een kus een lekker vrij party, spontaan en niet op afroep of afspraak. We doen beide ons best maar ik krijg het gevoel dat we langs elkaar werken, niet op dezelfde rail maar parallel spoor
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 08 augustus 2008 @ 16:10:

jammer van een synische reactie maar te begrijpen. ik hoef geen toestemming van jullie en weet dat ik zelf moet besluiten en kiezen. Een relatie heb je samen en zo zou ik het ook willen bestempelen. Ik denk dat ik altijd klaar sta voor haar en veel voor haar doe. Het is niet het samen wonen, er is nauwelijks ruzie, het is het laten zien dat je van iemand houd en niet alleen in gedachte. een aai, een kus een lekker vrij party, spontaan en niet op afroep of afspraak. We doen beide ons best maar ik krijg het gevoel dat we langs elkaar werken, niet op dezelfde rail maar parallel spoor

Cynisch? Ik was niet cynisch, ik las je bericht als een uitleg waarom jij eventueel bij je vrouw weg zou willen, je stelt namelijk verder niet echt een vraag. Het lijkt dus wel alsof je wil horen dat je genoeg gedaan hebt om te kunnen gaan scheiden.

Je zou het ook met relatietherapie kunnen proberen. Kijken of jullie weer op één lijn terecht kunnen komen. Het is 't proberen waard, tenminste, als jij dat ook vindt.
Ik voorspel dat jij deze knoop niet door gaat hakken en in dat andere ( groene) bed beland...

Maar ik kan het natuuk ook mis hebben.
Aan iedereen, ik heb heel lang getwijfeld om hier mijn verhaal te starten, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ik moest het op een of andere manier kwijt. Ik ben blij dat er zo over geproken kan worden.

elenora, sorry als ik het verkeerd heb gelezen. we hebben relatie therapie gedaan gezamelijk en alleen. dit heeft zeker e.e.a. duidelijk gemaakt, somige dingen opgelost en ook zeker dingen veranderd maar ook dingen verergerd. ze blijft mij verwijten en zal daaring gelijk hebben ik ben degene die zijn mond heeft open gedaan. ik had meer gevoel bij de therepie dan zij. Claire, dat groene bed trekt al heel erg lang aan me, tot nu toe ben ik er uit gebleven. en voor wat die knoop, er moet gehakt worden, ik leef in onzekerheid en dat voelt NIET goed.
quote:dubya schreef op 08 augustus 2008 @ 13:05:

[...]

in ieder geval vind ik ook dat als je je relatieproblemen bespreekt met andere vrouwen dat je eigenlijk al heel ver gaat. ik denk niet dat je vrouw het leuk vindt dat je dit soort privé zaken met anderen bespreekt.

DIT stukje begrijp ik van jou niet helemaal... Tientallen (of meer) vrouwen en af en toe een man bespreekt hier zijn/haar relatieproblemen, op den forum. Voor mij vergelijkbaar met een chat. Zoals ik het lees praat TO er ook op chat met m en v over. Waarom gaat hij daar dan te ver in??

@ikbendeklutskwijt: gever/pleaser zo te lezen.... Vaak zie ik hier voorbijkomen dat de relatie 'nog wel oké' is maar er juist geen sprake (meer) is van seks. Bij jou lijkt dat omgekeerd en zit je frustratie in de kleinere dingen die een relatie waardevol kunnen/horen te maken.

Misschien aandacht in de vorm gesprek, een vraag over hoe iets ging, een aai, het delen van gedachten/dingen die je bezighouden.. .etc.

Als je voor jezelf helder hebt dat je én geen verbetering ziet sinds je het hebt aangekaart én je jezelf niet op deze manier samen oud ziet worden, dan is het denk ik het beste om deze relatie te beeïndigen. Niet leuk. Maar soms is de koek inderdaad op. Bij het loslaten van elkaar gun je elkaar de ruimte om iemand te vinden die biedt wat je zoekt/graag krijgt wat je geeft....

Kies dan voor jezelf. Ga alleen wonen, stort je niet als een rebounder in de armen van de eerste de beste vrouw die je tegenkomt. Kom tot rust en verwerk het einde van deze relatie. Ook al is deze niet goed meer, je bent wel zoveel tijd samen geweest. En je ziet daarna wel wat er op je pad komt.

Succes/sterkte!
thee wijzigde dit bericht op 08-08-2008 17:06
Reden: kleine aanpassing
% gewijzigd
quote:Dushi74 schreef op 08 augustus 2008 @ 15:58:

Beter apart gelukkig dan samen doodongelukkig.Precies!!
thee, dank je voor je reactie. dit heeft veel bij me te weeg gebracht maar me zeker geholpen. echter de 'sex' is al jaren minimaal, heb ik mee leren leven. het is de combinatie van vele factoren die het hem doen. het is de sex waarvan mijn vrouw nu denkt als ik dat doe dan is het wel weer goed, er in mijn ogen aan voorbijgaand dat ze (wedrom in mijn ogen) het niet met plezier doet. zij ziet me niet graag vertrekken, ik ben haar alles en hoe moet het dan zegt ze zelf. ik doe haar niet graag pijn en vandaar 'ik ben de kluts kwijt'
tuurlijk moet je je problemen met anderen, en ook met vrouwen, kunnen bespreken. dat doen vrouwen zelf ook de hele tijd ;)

wat mijn ideetje totaal niets overigens? over beiden een duidelijke balans maken? je staat immers samen in de relatie en zo maak je aan elkaar heel duidelijk hoe jullie je er bij voelen.

maar volgens mij, als ik het zo lees, weet je zelf al wat je wilt.
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 08 augustus 2008 @ 15:21:

dat klinkt negatief. was bedoeld om uit te vinden of IK verkeerd was of IK te veel eisend ben. Als ik onredelijke eisen zou stellen zou ik dat ook willen weten

Je zegt dat je je relatie met anderen wilde bespreken, maar ondertuusen zeg je contact te hebben met een dame die jou het leven erg naar de zin zou kunnen maken! Dat noem ik onredelijk!

Of zocht je stiekem naar iemand die jou kan bieden wat je mist???

dit vind ik dus heel oneerlijk, maar ik merkt dat je deze opmerking steeds omzeilt! Wat vindt je vrouw ervan dat je zo iemand tegen bent gekkomen?
lotje je idee is een misschien een goed idee eens kijken hoe we dat kunnen doen en of mijn vrouw er voor in is. zij ziet namelijk niet dat ik er zo mee zit en vindt e.e.a. behoorlijk 'onzin'.

babado, die dame is iemand die ik toevallig online tegen kwam, geen intenties om te beginnen maar gewoon een goede klik. iemand waar je je verhaal kwijt kan en die luisterde. dat schept een band. ik was niet op zoek naar een SV zoals hier op het forum staat. Mijn vrouw chat ook maar anders over andere dingen. zij weet dat ik chat maar niet waarover, oneerlijk of niet. Zij weet dat ik met andere dames praat. Als ik andere lees nemen die een SV is dat dan de oplossing?
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 08 augustus 2008 @ 19:02:

l oneerlijk of niet. Zij weet dat ik met andere dames praat. Als ik andere lees nemen die een SV is dat dan de oplossing?

Oneerlijk is het. Want je vrouw weet het niet.

En op je laatste vraag: Wat denk je nu zelf??

Ook denk ik dat je gewoon excuses zit te verzinnen om toch maar vreemd te gaan.En niet die ene knoop door te hakken ( war ik het eerder al over had)..

Daarbij krijg ik ook het idee dat je "speciale sex" wensen hebt...( wat ik niet veroordeel hoor) maar ook dat kan ik mis hebben..
Het lullige is dat iedereen zich op internet heel anders voor kan doen dan ze zijn .

Ik heb weleens een poosje geprobeerd op chats hoever dat dat ging ; als ik zei dat ik op uniformen viel dan waren die stratenmakers heel toevallig vroeger brandweermannen geweest en dat uniform deden ze wel aan als ik wilde daten . Als ik zei dat ik van snorren en baarden hield bleken ze spontaan een drie-dagen baard te hebben . Als ik zei persé een grootgeschapen man te willen ; nou was dat even toevallig ; 23 plus ! Hylarisch ........... tenzij je dat echt allemaal gelooft natuurlijk .

Dus als jij denkt dat de vrouwen waar je mee praat onvoorwaardelijk van je houden , precies zo zijn als op die foto die je nu van ze gezien hebt , altijd even gezellig en begrijpend zijn , precies met jou op één lijn zitten en een niet te af te remmen libido hebben , dan vrees ik dat je over een poosje weer een topic over iets anders kunt openen .

Dus het zou handig zijn als je dát niet mee laat tellen in je besluit om weg te gaan of te blijven .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
claire, die knoop moet worden gehakt, zo kan ik niet leven. veel teveel stress. Een SV is een oplossing maar niet de mijnen en voor speciale sex wensen, nee zeker niet niks bijzonders of raar. en voor het excuusom vreemd te gaan, dan had ik dat al lang kunnen doen.

Bianca dank voor je reactie en natuurlijk weet ik wat internet kan doen en bieden. is niet wat mijn afweging bepaald.
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 08 augustus 2008 @ 22:59:

Bianca dank voor je reactie en natuurlijk weet ik wat internet kan doen en bieden. is niet wat mijn afweging bepaald.Toch haal je meerdere malen aan dat je internetkennissen vinden dat wat jij wilt héél normaal is .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
deze internetkennisen ken ik al een aardig tijdje, het was niet het eerste waarover ik ben begonnen. maar voorjouw idee de liefde bedrijven meer dan 1x permaand en dan voor iets langer dan 5-10 minuten is toch nietzo'n gekke vraag? een aai of een kus spontaan zo maar is toch niet te veel gevraagd?
lullig dat je ontevreden bent over je relatie en dat je dat met dames op het internet bespreekt en niet met je partner. Zijn er ook kinderen?
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 08 augustus 2008 @ 23:56:

deze internetkennisen ken ik al een aardig tijdje, het was niet het eerste waarover ik ben begonnen. maar voorjouw idee de liefde bedrijven meer dan 1x permaand en dan voor iets langer dan 5-10 minuten is toch nietzo'n gekke vraag? een aai of een kus spontaan zo maar is toch niet te veel gevraagd?Er is geen 1 relatie hetzelfde, het gaat erom dat je een tussenweg vindt in wat jij en je partner acceptabel vinden. Geven en nemen. Je kan je relatie niet vergelijken met willekeurige personen op het internet. Het blijft namelijk jouw verhaal en jouw visie, en in een relatie zijn minstens twee personen aanwezig, dus 50% van het verhaal ontbreekt
voor de goede orde ik ben begonnen het met mijn vrouw te bespreken, maar kreeg geen gehoor en alleen dat ik te veel wou. Geven en nemen snap ik als de beste maar na een aantal jaren moet het wel geven en nemen blijven niet alleen geven. ik heb altijd gezegt twee personen in een relatie dus ook tweepersonen verantwoordelijk ook al ben ik diegene die zijn mond open deed
quote:ikbendeklutskwijt schreef op 09 augustus 2008 @ 00:24:

voor de goede orde ik ben begonnen het met mijn vrouw te bespreken, maar kreeg geen gehoor en alleen dat ik te veel wou. Geven en nemen snap ik als de beste maar na een aantal jaren moet het wel geven en nemen blijven niet alleen geven. ik heb altijd gezegt twee personen in een relatie dus ook tweepersonen verantwoordelijk ook al ben ik diegene die zijn mond open deeden wat heb je vervolgens gedaan toen je geen gehoor kreeg? Heb je je vrouw vertelt dat je dit onacceptabel vond, en heb je haar bijv. voorgesteld om in therapie te gaan? Heb je haar gezegd dat je op internet met anderen over je relatie spreekt? Je kan niet van een ander eisen dat ie verandert, als je ontevreden bent over je relatie moet je zelf inspanningen verrichten die de boel verbeteren. je krijgt vaak wat je geeft. Behandel jij je vrouw zoals je zelf behandeld wil worden? Het lijkt me dat je haar namelijk niet echt serieus neemt als je met anderen over je relatie praat en zelfs afspreekt met een andere vrouw
in bovenstaande stukjes kan je lezen dat ik al langere tijd heb aangegeven niet tevreden te zijn met mijn relatie, dat heeft geresulteerd dat ik op enig moment haar heb gemeld zo niet verder te willen. Vervolgens hebben we meerdere (vele) malen een relatietherapeut bezocht. ik weet dat in een relatie er twee zijn en twee moeten veranderen. Beide proberen denk ik maar het voelt nog niet alsof we op het zelfde spoor zitten en zij vindt het wel mooi zo. Praten met andere lijkt mij niet zon probleem hoe moet het anders, maar voor wat die andere vrouw AFSPREKEN is NIET gebeurd. Geen ander contact dan mail en chat.
Ik vind ook dat je niet over 'normaal' kan spreken als je het hebt over een relatie. Sommige stellen zijn compleet gelukkig met 1x sex in de maand, andere stellen doen 't liever 2x per dag.

Maar hetgene wat jou dus dwarszit is dat er te weinig genegenheid getoond wordt, of dat nou is in de vorm van sex of in de vorm van een complimentje, een spontane kus of knuffel, begrijp ik. Is je vrouw daarvan op de hoogte of denkt ze alleen dat je meer sex wil?

Misschien moet je haar gewoon eens zeggen wat je hier schrijft en dat je behoefte aan meer genegenheid zo groot is dat je in de verleiding komt om er een punt achter te zetten en een nieuwe relatie aan te gaan. Niet als dreigement, maar zodat zij ziet hoe serieus je hierin bent. Bovendien is dat wel zo eerlijk, want het is de waarheid en daar heeft zij ook recht op.

Komt er niks uit en is het duidelijk dat jullie gewoon allebei compleet andere wensen hebben, dan houdt het uiteindelijk op. Je kan wel een tijdje toneel spelen om het die ander naar zijn zin te maken maar dat is niet vol te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven