Welke stap kan ik zetten?

23-06-2022 23:04 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeg
aapie. wijzigde dit bericht op 28-03-2023 08:37
Reden: Haatreacties
99.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow , het incident met jullie 5jarige kind spant echt de kroon vind ik. Dit gaat vaak kwaad tot erger vrees ik .Ik zou er niet bij blijven

Met huisarts overleggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwens alle voorbeelden die je noemt vind ik belachelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:

Ik heb geen advies voor je, maar dit is inderdaad niet ok. Wat zegt hij zelf over dit agressieve gedrag? Ruzie is iets anders dan aggressie of je kleuter van 5 uitschelden.

Vindt hij zelf dat hij een probleem heeft?
Ja, ik snap dan niet waarom als je dit gedrag al ziet voor de kinderen, je dan denkt, leuke vent verder?

En zijn gedrag past niet bij zijn gedrag? Dit is hoe hij is hoor. En aan de hand kan zijn? Ja het is stiekem een eikel.

Ik zou echt wegwezen, niet gaan doktoren om hem maar een excuusjes te kunnen geven voor zulk gedrag.. en dan?
Nou aapie, ik denk dat er best iets mis met hem kan zijn, maar bij jou is er ook iets mis als je al die incidenten steeds hebt proberen te ontkennen en negeren en zelfs 2 kinderen van zo'n idioot krijgt.

Je schrijft dat hij zijn gedrag normaal vindt. Wat denk je dan met relatietherapie te kunnen veranderen? En hoe zorg je dat de kinderen per direct in een veilige en liefdevolle omgeving wonen zonder maandenlang te hoeven wachten op een therapie die niet gaat helpen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Stap 1 is doodeng.
Zeggen dat je zo niet verder wil en dat je je zorgen maakt.

Stap 2 is afhankelijk van hoe erg je dit meent en hoe zijn reactie hierop is.

Alle goede dingen die iemand heeft of gedaan heeft maken sommige dingen nog steeds niet acceptabel.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Relatietherapie lijkt me een uitstekend idee. Ik zou de etiketjes als autist en narcist nog even opbergen en afwachten wat er uit de therapie komt. Dat dit soort ruzies bij een relatie horen is flauwekul. Ja, als het écht ergens over gaat, dan mag het wel een keer. Iemand verrot schelden om niks is geen ruzie, dat is emotionele mishandeling.
tutjebelletje wijzigde dit bericht op 23-06-2022 23:23
1.47% gewijzigd
For whom the bell tolls
Jee... Niet oke hoor. En dan druk ik me zacht uit. Heb je weleens een serieus gesprek met hem gehad en gezegd wat je waarneemt in zijn gedrag en of hij zich bewust is van het effect dat het heeft op jou en kinderen?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2022 schreef:
23-06-2022 23:17
Ja, ik snap dan niet waarom als je dit gedrag al ziet voor de kinderen, je dan denkt, leuke vent verder?

En zijn gedrag past niet bij zijn gedrag? Dit is hoe hij is hoor. En aan de hand kan zijn? Ja het is stiekem een eikel.

Ik zou echt wegwezen, niet gaan doktoren om hem maar een excuusjes te kunnen geven voor zulk gedrag.. en dan?
Ja ik snap je reactie. En tegelijkertijd weet ik dat hij dus aan de andere kant ook echt een leuke en relaxte vader is. Maar op die specifieke momenten dus niet, en dat maakt het zo complex, ook in onze relatie. Ik heb dit eerder met een vriendin besproken en ze schrok best wel, juist omdat hij normaal gewoon zo n prima vent is. Wees ajb ook niet te snel met oordelen, ik zie ook in dat dit niet okee is maar ik weet ook wat een gescheiden gezin met een kind doet. En ja, als er misschien hulp kan zijn dan pak ik dit met beide handen aan, maar ik weet niet waar ik beginnen moet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je je aan de afspraak wilt houden, is het nu tijd voor relatietherapie.
Je vriend een etiketje laten geven, stopt zijn gedrag niet.
Wat maakt het uit in welk hokje hij past? Een volwassen man die zijn kleuter voor tyfuslijer uitscheldt kan bij het grofvuil. Heb je wel door dat de grenzen van agressie en ander onacceptabel gedrag steeds een beetje verder worden opgerekt? Ik zou niet blijven en afwachten om te zien hoe ver hij hier in gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sweater schreef:
23-06-2022 23:23
Jee... Niet oke hoor. En dan druk ik me zacht uit. Heb je weleens een serieus gesprek met hem gehad en gezegd wat je waarneemt in zijn gedrag en of hij zich bewust is van het effect dat het heeft op jou en kinderen?
Ja uiteraard... vaak aangekaart en rustig ook besproken. Hij schaamt zich ook wel voor sommige dingen, maar van andere dingen snapt hij bijv weer niet dat ik het persoonlijk opneem. Op een gegeven moment ben ik ook een beetje moegestreden en probeer ik iig meteen mijn grens te trekken en door te gaan met mijn dag zonder drama (bijv gisteren had ik iets niet goed afgeplakt met schilderwerk, kreeg ik naar mn hoofd en dan zeg ik rustig; joeee doe het zelf maar. En ga ik de was strijken, zo ben ik dan ook wel weer. Maar jammer is het wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
poh, zeker therapie want hoe dan ook ga je met hem te maken blijven hebben en een 5 jarig uitschelden (ook al had kind hem bewust pijn gedaan) is echt zot helemaal daarna nog denken dat kind sorry moet zeggen onbegrijpelijk dus hulp is nodig. Als je met hem om de tafel gaat om zo een voorval te bespreken op een later rustig moment hoe gaat dat? (of durf je dat?)

Slim en hardwerkend heeft geen directe link met wel of geen hork zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
aapie. schreef:
23-06-2022 23:25
Ja ik snap je reactie. En tegelijkertijd weet ik dat hij dus aan de andere kant ook echt een leuke en relaxte vader is. Maar op die specifieke momenten dus niet, en dat maakt het zo complex, ook in onze relatie. Ik heb dit eerder met een vriendin besproken en ze schrok best wel, juist omdat hij normaal gewoon zo n prima vent is. Wees ajb ook niet te snel met oordelen, ik zie ook in dat dit niet okee is maar ik weet ook wat een gescheiden gezin met een kind doet. En ja, als er misschien hulp kan zijn dan pak ik dit met beide handen aan, maar ik weet niet waar ik beginnen moet.
Een scheiding is niks vergeleken met dit soort mishandeling. Uitgescholden worden door je vader op 5 jarige leeftijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is echt niet oké. Het probleem begint bij hem. Geef hem duidelijk aan dat je dit niet langer tolereert. Hij moet nu hulp zoeken voor zijn woede issues of je bent weg. Ik ben normaal geen voorstander voor ultimatums maar in dit geval heb je echt geen keus.
Even serieus… de persoon (wie dan ook) die mijn zoon (is 1 jaar ouder dan jouw kind) een tyfuslijer noemt kan zelf de tyfus krijgen. Echt belachelijk dat je dit blijft toestaan. Al zielig dat jouw kind zo’n vader heeft maar dan is het des te belangrijker dat de andere ouder ( jij dus!) dit niet toestaat.

Mijn tip: raap je ballen van het nachtkastje en ga eens grenzen stellen.

En nee dan heb ik het niet over naar de huisarts gaan. Wat gaat die daaraan doen dan? In relatietherapie? Ik zie je al zitten, en dan op kalme toon gaan bespreken dat je een vijfjarige geen tyfuslijer moet noemen zeker.

Ik snap al sowieso niet dat je je zelf zo laat toespreken door die sukkel maar als dat zich ook al naar je kind verplaatst, en jij staat dat toe, dan is er ook wat mis met jou.

Klinkt hard maar zo is het wel.
Anoniem11072022100711 wijzigde dit bericht op 23-06-2022 23:44
15.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je schrijft “niet te hard oordelen” terwijl je in je OP schrijft dat hij z’n kind (en jou) uitscheldt maar verder een prima kerel is.
Die man is geen prima kerel en scheiden van hem is 100x beter dan bij hem blijven.
Dit schaadt jullie kind.
Hoe kan je hier zelf niet net zo hard over oordelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
23-06-2022 23:21
Stap 1 is doodeng.
Zeggen dat je zo niet verder wil en dat je je zorgen maakt.

Stap 2 is afhankelijk van hoe erg je dit meent en hoe zijn reactie hierop is.

Alle goede dingen die iemand heeft of gedaan heeft maken sommige dingen nog steeds niet acceptabel.
Precies dit! Met in je achterhoofd dat hij de vader van je kinderen is en jullie dus, zoals iemand anders al terecht aangaf, voor altijd aan elkaar verbonden zijn en hij vooral ook aan de kinderen. In dat licht zou ik zeker relatietherapie voorstellen, of therapie voor hem. Maar het begint met wat Feow zegt: uitspreken dat het je ernst is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je stelt geen grenzen, je benoemt ze een beetje en hij gaat er toch telkens over heen. Grenzen stellen is mijnheer de deur wijzen zodat hij rechtsomkeert maakt.
Gecompartimenteerde troep is ook een vorm van opruimen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fysieke of verbale mishandeling is nooit ok. Mishandeling? Ja, mishandeling.
Dit zijn geen normale ruzies, en ze horen er zeker niet bij. En een kleuter uitschelden voor tyfeslijer?
En jij stelt je kinderen bloot aan dit gedrag? Dan kan hij 100x hard werken en zg. een leuke man zijn, dit gedrag pik je niet. NEVER NOOIT.
Een net bevallen vrouw zelf met de maxi cosi naar de auto laten lopen. Wat een klootzak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je vriend heeft gelijk dat ruzies er soms bijhoren in een relatie. Maar de manier waarop hij "ruzie" definieert klopt niet (een vijfjarige uitschelden is geen ruzie, jou de mantel uitvegen is geen ruzie, dit zijn allemaal dingen die alleen maar aan zijn kant plaatsvinden en ruzie is tussen twee of meer mensen). En de vorm waarin hij "ruzie" maakt is volslagen onacceptabel.

Ik zou de uitbarsting naar jullie kind aangrijpen om van hem te eisen zijn woedebeheersing samen met een professional onder de loep te nemen. Als hij dit weigert zou ik er geen tweede gesprek aan wijden maar mijn conclusies trekken. Een kind kan niet veilig en geborgen opgroeien in een omgeving waar een per ongeluk gemaakte verkeerde beweging kan leiden tot een scheldkannonade. En ook niet in een omgeving waar zijn/haar moeder gekleineerd en uitgekafferd wordt.

Het feit dat je zo rustig bent doet me vermoeden dat je dit al dusdanig lang probeert goed te praten dat je je dissocieert van wat het met je doet. Behoorlijke alarmbel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Normaal, normaal… wat hij doet en zegt tegen jou is verre van normaal. Wat hij zegt tegen zijn bloedeigen vijfjarige kleuter is compleet van de pot gerukt. En daar zal je echt iets mee moeten gaan doen. Dat je voor jezelf de grens steeds verder verlegt is één ding, de kinderen zijn compleet afhankelijk van jou.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken zijn gedrag wel

Het is natuurlijk een lul

Maar ik denk dat hij op is. Totaal leeg
Op en leeg? Maar dat dan al minstens 5 jaar lang? Dat van die maxicosi is minstens 5 jaar geleden en dat van die tyfuslijer was gisteren. Geloof daar dus niks van.

Bovendien stel, hypothetisch, iemand is bijv zwaar burn-out en scheldt in die situatie een klein kind uit voor tyfuslijer.. dan zal er toch NU een grens gesteld moeten worden want dat kind wordt nu de dupe en heeft met de oorzaak van het gedrag niks te maken. Dus dan zal TO toch moeten gaan handelen. Wat ze zichzelf allemaal aan laat doen vind ik ook sneu, maar hey het is een volwassen vrouw. Wat ze haar kinderen aan laat doen, en aan blootstelt daar heb ik geen goed woord voor over.

Zal bij TO ook wel een (treurige) reden achter zitten waarom ze zo weinig eigenwaarde heeft, maar daar hebben de kinderen geen fuck aan. Die groeien op in ellende, want idd ook het moeten aanzien hoe hun vader hun moeder kleineert en behandelt is mishandeling.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven