Werkt jouw vent ook elk weekend?

24-01-2009 12:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee hallo,

Mijn lieverd werkt in de horeca, en heeft dus alleen maandag en dinsdag vrij.

Hij werkt dus alle avonden, en elk weekend..... en ik werk gewoon door de week!

Verjaardagen, uit eten, met vrienden naar de film, dat doe ik altijd zonder hem. Maar dan zie je mekaar niet zo vaak.

Wie heeft daar ervaring mee? Wie heeft tips voor mij om het toch leuk te houden, ook al eten we 's avonds zelden samen? Hoe voorkomen we dat we te erg ons eigen leven hebben?

Zal ik een forum oprichten voor horecavrouwen en dan gewoon met jullie naar de film gaan???

Ben benieuwd naar je reacties!!

xxx

Nicoline

wat als jouw vent elk weekend weg was?

Totaal aantal stemmen: 20

Lijkt me heeeeeeerlijk - eindelijk tijd voor mezelf! (20%)
Saaaaaaai - je hebt toch geen vent om m nooit te zien? (40%)
Oh, dat lossen we gewoon samen op - makkelijk toch? (35%)
Ik ben ook in t weekend gaan werken. (5%)
Mijn vriend is muzikant.

Ik ben zelf ook muzikant, maar toch levert het soms wel problemen op hier.

Ik val ook alleen maar op ( professionele) muzikanten....( omdat ik het zelf ook ben en ik zoek natuurlijk gelijkgestemde passies ed)
Mijn man werkt ook in de horeca en ik werk in de zorg. Allebei dus onregelmatig. Af en toe een heel geregel. Mijn man is sowieso altijd op dinsdag vrij en dan werk ik terwijl hij voor onze dochter zorgt. Zijn andere vrije dag verschilt, maar vaak is het de maandag of de woensdag.

Wat belangrijk is, is goed blijven communiceren. Omdat ik part-time werk, is het vrij goed te doen om samen ook vrij te zijn en met zijn drieën leuke dingen te doen.
Bij ons is het andersom: ik werk op zaterdag en zondag (naast studie), mijn vriend werkt doordeweeks. Alleen werken wij allebei overdag waardoor we elkaar wel 's avonds kunnen zien. En af en toe neem ik een dag vrij zodat we eens een hele dag met elkaar hebben in plaats van 4 uurtjes. We wonen niet samen en zien elkaar meestal 1 avond doordeweeks en 1 of 2 avonden in het weekend.

Een goede oplossing heb ik niet voor je, behalve dus af en toe vrij nemen om samen te kunnen zijn. En op maandag en dinsdagavond tijd voor jullie samen inplannen.
Toen we nog geen kinderen hadden, werkte ik fulltime in de zorg. Dan zorgte ik dat ik zoveel mogelijk avonddiensten had, zodat we elkaar tóch konden zien.

Toen ons 1e kind kwam ben ik 24uur gaan werken, op regelmatige tijden. (Andere baan)

Toen ons 2e kind kwam ben ik gestopt met werken

En nu, ruim 2 jr later werk ik als oproepkracht, in de zorg, en werkt hij in een lunchroom, zodat ie ieg de zondag vrij is, en door de weeks ook nog 2 dagen.

Ik ging/ ga vaak oversal alleen toe, (en nu met kinderen erbij natuurlijk) Het maakt mij niets uit, we leerden elkaar kennen toen we nog op school zatn, dus we wisten dat het zo zou worden.

Zo lang we elkaar niet zien, kunnen we ook geen ruzie maken, zeg ik altijd maar...

We werkten wel altijd met briefjes voor elkaar op tafel, en later smsen. (Hij is een tijd chefkok geweest, dus werkweken van 70uur waren hier doodnormaal, en dan was ie maar 1 dag vrij)
Bosje, maar wanneer zien jullie elkaar dan, alleen maandag en disndagavond?
Ohja, nu hij ineens elke avond thuis is, mis ik het ook wel eens om alleen te zijn. Was toch wel erg gewend geraakt aan mn eigen dingen, en eigen ritme.

Zoals dweilen, tsja ik vind dat nu ongezellig om te doen waar hij bij is, dus moet ik echt bedenken wanneer ik dat kan doen. (HAHA) Of Wii- fitten. Ook zo stom met een toeschouwer erbij...

Dus wat dat beterft...
Anntd, ik denk het wel ja.

Als ie niet 1 van die 2 avonden naar zn vienden wil, of iets anders heeft...

Hoe heb ik dat 7,5 jaar volgehouden eigenlijk?? (Hin is pas sinds 1 dec met die werktijden in de weer, ideaal!)
Ik snap ook niet hoe je dat volgehouden hebt eerlijk gezegd. Als je je partner maar 1 of 2 avonden ziet per week dan is je relatie wel heel beperkt. En als je bijna alle leuke dingen alleen moet doen wat heb je dan nog met je partner.

Niet als kritiek bedoelt maar ik snap dat niet zo goed.

Je eigen dingen doen buiten je relatie is heel belangrijk maar als je altijd alles alleen moet doen wat deel je dan nog?
De rest!

Haha, smorgens zie je elkaar dan toch?
En als je soms later opblijft dan na het werk van hem ook.
Mijn man werkt ook in de horeca, en heeft alleen op maandag vrij. Ik werk doordeweek.

Hij zorgt overdag voor de kleine, en als ik thuiskom van mijn werk dan vertrekt hij. dat is meestal rond half 4.

De enige avond dat wij samen thuis zijn is dus op maandag. We kunnen dan ook niet even lekker ergens heen gaan want we hebben een peuter rondlopen, en binnenkort een baby.

In het weekend begint hij meestal al rond een uur of 2, dus nog vroeger dan doordeweek.

We zien elkaar heel weinig, maar aan de andere kant: ik ben het al jaren gewend op deze manier, en ik vind het echt heel fijn om 's avonds alleen te zijn.

Soms gooit hij de zaak een paar dagen dicht, bijvoorbeeld met carnaval of in de zomer, en na een paar dagen verlang ik eigenlijk weer naar die rust haha.

Maar bij ons werkt het goed. Dingen alleen doen, verjaardagen enz. maakt me niet zoveel uit.
Das wel relaxed, dat ie zo laat begint.

Mijn vriend werkte toendertijd van 11 tot 01uur meestal.

Hij kon er overdag dus niet echt zijn voor de kinderen. (Met 1 ging dat nog wel, maar 2 te vermoeiend) Hij kwam zo laat thuis, dat ie smorgens nog langer bleef liggen, en dan vaak meteen door naar zn werk ging.

Nu hij overdags werkt, ziet hij er meteen stukken beter uit, door minder slaapgebrek, en het conatct met de kinderen is nu natuurlijk ook veel vanzelfsprekender!
Mijn man werkt door de weeks tot `s avonds laat, en dan op zaterdag en zondag vaak overdag nog. Dat is het nadeel van een eigen bedrijf. Het is nooit klaar.
Mijn man reist veel voor zijn werk. Ik werk fulltime gewoon van 9 tot 5. Soms heb ik daarom het gevoel dat ons leven alleen maar uit werken bestaat. Gelukkig is dat soms
Als je een eigen horecazaak hebt zal je elk weekend werken, maar als je in loondienst bent, heb je toch 1 x per 3 weken vrij?
dat het kan werken voor sommige mensen dat lezen we hier maar ik zou er niet tegen kunnen.

als ik to was zou ik vragen of hij inderdaad in een lunchroom oid wilde solliciteren, of zelf proberen de maandag en of dinsdag vrij te krijgen.

ik werk in de zorg en man werkt op de dag, dat is wel goed te doen. maar meestal als ik in het weekend werk heb ik nog wel iets van het weekend over, en ik heb ook meestal wel 2 weekenden per maand vrij. dat is anders in de horeca.

ik vind zelf 1 dag per week samen vrij wel het minimum eigenlijk. maar dat is voor iedereen verschillend. heb een kennisje waarvan de man internationaal chauffeur is. die is in drukke periodes maar 2 dagen per week thuis, en dan gaat zij juist nog vaak werken want dan kan h ij bij de kinderen blijven. dat zou ik nooit willen.
Officieel hoor je ook je uren te draaien die in je contract staan, alleen hebben de horecabazen nog nooit gehoord van 'je houden aan een CAO'.

Wbt overuren, vrije tijd, pensioenregelingen etc. Lng leve de FNVbond die al veel voor ons heeft gedaan...
Hee meiden,

Super, jullie reacties!

Jullie lopen er dus ook tegenaan

@ mevrouwK: je hebt gelijk, ik heb wel heel veel tijd voor mezelf, en DAT vind ik heerlijk.

Weet je wat t volgens mij is:

Mijn lief en ik zijn 5 maanden samen.

Daarvoor was ik vrijgezel. Ik ging veel uit met mannen die mij leuk vonden maar ik verlangde.... naar uitgaan met de Ene. Samen avonturen beleven en de wereld veroveren, weetjewel.

En toen vond ik de Man... hij is super. En ik wil al die dingen die je hebt in een nieuwe verliefdheid. Samen naar de film. Tot diep in de nacht onder de sterren wandelen. Dansen op muziek die je eigenlijk helemaal niet kent...

Maarrrr... ik zit thuis WANT HIJ WERKT STEEDS. En als hij niet werkt moet hij snel naar huis om voor zn katten ette zorgen. AARRRRGGGGGHHHH

Een half jaar geleden vloog ik nog spontaan naar Barcelona - Coldplay speelde en een man vroeg me mee- en nu... zit ik thuis. Want ja, daten met anderen dat doe ik natuurlijk niet meer.

Ik wil uit met MIJN man!

Kortom: door jullie reacties weet ik dit:

eigenlijk is t geen probleem in een relatie om elkaar wat minder te zien.

Maar in een nieuwe verliefdheid wil ik herinneringen opbouwen, dingen doen waar we samen op terug kunnen kijken - het leuk hebben!

We hebben t eens uitgerekend: we doen 5% van de week iets leuks, gemiddeld. Dat is MET vakanties meegerekend.

Is dat nou weinig, of zijn mijn verwachtingen gewoon veels te hoog?

XXX

en thanx voor t meedenken!
voor mij zou het niet werken. Denk dat je hier toch echt bij jezelf te rade moet gaan. Probeer eens heel toekomstgericht te kijken. Je hebt een kindje samen, je woont samen, zou je het dan aankunnen?
Hee Annetd,

thanx voor je steun. Ik denk er net zo over als jij!

.... maar al die anderen, die en relatie bouwen op bizarre werktijden en elkaar zelden zien: KNAP JOH!! IK HEB ZOOOO VEEL RESPECT VOOR JULLIE!!! Als jullie het kunnen, dan wil ik het ook kunnen!!

Krokus, ik ga inderdaad bij mezelf te rade. Kijk, de man is echt super. Overwint liefde alles? Moet ik gaan samenwonen om m in godsnaam toch maar es te zien? Dat gaat wel ver...

Hij gaat ook bij zichzelf te rade. Hij werkt bij een bedrijf waar hij heel zelden vrij heeft en ik vind dat niet ok. Happygirl2 en mevrouwK, jullie hebben gelijk: hij IS in loondienst en hij zou zn CAO best es wat beter kunnen lezen ;)

Hee, msK, ik heb echt superveel respect voor jou gekregen door je emails. Ik was trouwens vergeten te vertellen dat hij inderdaad 1 van zijn 2 vrije dagen zijn vaste vriendenavond heeft (is ook belangrijk!). Maar vandaag is dinsdag, is ie vrij en ga ik met hem naar een concert. Plus we gaan het over oplossingen hebben en hij kookt vanavond voor MIJ. heeerlijk....

Tot later!!

XXXX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven