What a mess....

11-11-2008 00:26 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

6 maanden geleden ging het uit met mn ex en heb sinds kort een nieuwe vriend. Mijn ex bleef contact met me zoeken en op verzoek van mn vriend heb ik toen mn ex vriendelijk verzocht het contact te verbreken.

Toen belde mn ex me ineens vandaag helemaal vanuit het niets na een paar weken niks gehoord te hebben. Hij wilde met me praten. Heb ik dus toch maar afgesproken om ergens wat te gaan drinken en praten uit nieuwsgierigheid.

Blijkbaar was het dus alleen dat hij wilde vertellen dat hij wel blij is met zn single bestaan en dat het goed met hem gaat....

Ik vond dat ik het mn vriendje wel moest vertellen ook al wist ik wel dat hij een beetje boos zou worden. Maar nu is hij dus erg boos echt heel erg boos. Hij vertrouwd me nu niet meer, ook al heb ik niks achter gehouden.

Nu achteraf gezien heb ik er wel spijt van, maar ja er is verder niks aan de hand tussen mij en mn ex, wilde gewoon weten wat hij te zeggen had.

Nu heb ik zo het idee dat mn nieuwe relatie al voorbij is voordat het echt begonnen is

Ik weet nu niet hoe ik verder moet, hoe ik zijn vertrouwen terug kan winnen.

Hebben jullie advies hoe ik mn relatie kan redden?

Alvast bedankt
Waar precies is je nieuwe vriend dan zo boos over?
Dat ik hem niet van te voren verteld had dat ik hem zou zien. En ook dat ik uberhaupt met mn ex had afgesproken
En vind je dat hij daar gelijk in heeft of vind je dat hij overdrijft?
Waarom ben je zo beteuterd dat je ex blij is met zijn single bestaan? Had je op meer gehoopt? Misschien had je vriend dat ook wel door en baalt hij daarvan.

Ik zou het ook niet leuk vinden als iemand zijn woord niet houdt. Misschien is hij overdreven boos, maar je had beter vantevoren kunnen zeggen dat je je ex ging ontmoeten. (Let wel, ik vind het je goed recht dat je bent gegaan hoor, je hoeft geen toestemming te vragen voor zoiets, maar openheid vooraf was stukken beter dan achteraf)
Trouwens, als iemand in jouw ogen zo overdreven reageert, dan is het misschien maar beter dat het 'over is voordat het is begonnen'. Wil je zelf een relatie met zo iemand?
Een beetje van allebei. Ik begrijp dat hij boos is omdat hij al gezegd had dat hij liever niet wilde dat ik contact met hem had. Maar er is verder niks aan de hand dus om zo boos te zijn terwijl ik het hem wel heb verteld...
@heejhallo Beteuterd ben ik niet echt er is een reden waarom het uit is gegaan. Ik heb nu ook wel door dat ik het beter van te voren had moeten vertellen.

Verder heeft mn vriend genoeg andere kwaliteiten waarom ik wel heel graag bij hem wil zijn
Je zegt dat je het contact met je ex hebt verbroken op verzoek van je huidige vriend. Stond je er toen wel achter dan? Want als je er niet achter staat, dan zal dat ook nooit wat worden.

Ik vind ook niet dat jij je vriend toestemming hoeft te vragen om je ex te mogen zien en eerlijk gezegd vind ik ook niet dat je vriend moet zeuren omdat je hem wel hebt gezien. Maarja, dat ben ik en dat vind ik, maar ik ben jou niet.

De enige die op de vraag of het terecht is of je vriend boos op je is, kan beantwoorden ben jij en niemand anders. Als jij vind dat je goed hebt gehandeld, dan is dat zo.

En in mijn optiek kun je niet echt vertrouwen terugwinnen. Dat is er of dat is er niet. En als het er niet is, dan zou ik me afvragen of je wel bij hem wilt zijn.....
Heb het zelf een keer gehad dat mijn (inmiddels ex)vriend had afgesproken met een soort van ex van hem. Had hij mij ook niet verteld. Als je me die situatie daarvoor had verteld had ik ook gezegd: "pff, wat een aansteller". Sinds mijn (ex)vriend mij zoiets heeft geflikt weet ik hoe enorm kut en gepasseerd je je kunt voelen. En ookal is het iets onschuldigs, mijn vertrouwen in m'n ex was minstens gehalveerd toen ik er achter kwam (en dat terwijl we al behoorlijke tijd een relatie hadden en ik hem altijd 100% vertrouwde).
quote:DDtje schreef op 11 november 2008 @ 00:48:

@heejhallo Beteuterd ben ik niet echt er is een reden waarom het uit is gegaan. Ik heb nu ook wel door dat ik het beter van te voren had moeten vertellen.

Verder heeft mn vriend genoeg andere kwaliteiten waarom ik wel heel graag bij hem wil zijnDat beteuterd kwam door de smiley in je bericht, daarom dacht ik dat. ALs je zelf maar je motivaties weet, dan is dat genoeg natuurlijk.
ohw ok, ik bedoelde dat meer van dat ik niet echt begreep dat hij me daarom nou wilde spreken
Ik kan wel begrijpen dat je nieuwe vriend het niet op prijs stelt dat jij nog contact hebt met je ex, dat zou je andersom ook niet prettig vinden toch? Hij heeft het je in eerste instantie ook gevraagd of je het contact wilde verbreken. Ergens heb je hem dat ook beloofd, en je vriend hoopt ook dat je helemaal alleen voor hem gaat en dat je te vertrouwen bent.

Je bent toch gaan praten met je ex uit nieuwsgierigheid. Of diep in je hart omdat je hem niet uit je hoofd kunt zetten. Je smiley geeft aan dat je niet echt blij bent met de reactie van je ex.

Misschien ben je er nog niet helemaal overheen, maar laat hem los. uit= uit.

De reactie van je ex moet je vertalen: Ik ben echt niet blij dat ik nu alleen sta, en ik zit niet echt lekker in mijn vel. Die ex van jou lijkt me een grootprater, vraagt ook alleen maar om aandacht op dit moment omdat hij je blijkbaar nog steeds niet uit zijn hoofd kan zetten.

Je vriendje wil echter weten wat hij aan je heeft en hij is dol op je, anders zou hij niet boos zijn, en terecht!

En door nog met je ex nog om te gaan maak je het zeker hem maar ook jezelf alleen maar moeilijker. Ben je wel degelijk zeker van jezelf dat ook jij dol bent op je vriend?

Zoja, laat hem dan niet gaan, bied je verontschuldigingen aan. Je weet wat je hebt, dus wees er dan ook zuinig op!!!
Je moet nu op de blaren zitten. Dat is gewoon niet leuk, maar nou eenmaal zo. En oprecht je verontschuldigingen aanbieden en het niet weer doen en bewijzen dat je wel te vertrouwen bent. Misschien duurt dat even. Ook al vind je dat hij overdreven reageert, jij bent degene die niet haar woord heeft gehouden en zijn overdreven reactie maakt dat niet minder 'erg'. Zelfs al heb je spijt, soms gaat het er niet om hoe wat jij voelt, maar om wat je doet.
Misschien had het inderdaad beter van tevoren kunnen zeggen als je al wist dat hij er moeite mee zou hebben, maar waarom zou je vriend bepalen met wie je wel en niet om mag gaan?

Ook al is het je ex?
Vriend hoeft inderdaad niet te bepalen met wie je wel en niet mag omgaan, maar ik vind wel dat je beter van te voren open had kunnen zijn dan achteraf. Het lijkt nu net of je niets had willen vertellen als het gesprek met je ex toch anders verlopen zou zijn. Ik denk tenminste dat je vriend dat denkt. Want waarom zou je hem er anders vooraf niets over gezegd hebben, toen je ex weer contact met je opnam?

Verder lijkt het inderdaad of je het jammer vindt dat je ex zo gelukkig is als single, en ook uit het feit dat je niet tegen je vriend hebt verteld dat je hem ging ontmoeten lijkt erop te wijzen dat je het niet erg gevonden zou hebben als hij met een hele andere boodschap gekomen zou zijn.

Dus ja, op de blaren zitten en hopen dat je vriend je ooit nog wil vertrouwen.
Waarom is een simpel excuus niet genoeg? Je hebt hem toch niet bedrogen? Afspreken met de ex is wellicht niet het slimste wat je kunt doen maar zo'n drama is het toch ook weer niet als je het uitlegt?
Ik vind dat je met al je exen om moet gaan zolang dat gewoon echt vriendschappelijk is en er niets meer speelt. Bij jou. Of een ex nog gevoelens heeft, doet er weinig toe als jij te vertrouwen bent. Dus dat verbieden van je huidige vriend om geen contact meer te hebben met je ex, vind ik niet okee, bezitterig.

Als hij jou toen wel vertrouwde, was daar geen reden voor. Hij heeft het dus zelf ook wel een beetje in de hand gewerkt dat je het hem nu niet vertelde. Ik denk dus dat hij jou eerder al niet vertrouwde, en dat is niet goed als basis voor een relatie.

Ik heb ook net een nieuwe vriend en vanmiddag etentje met ex, die dat nog aan wil bieden vanwege mijn verjaardag. Ik vond het lastig te zeggen aan mijn huidige vriend, want wist niet hoe hij dat zou vinden, maar heb het wel gezegd en hij reageerde er gelukkig heel normaal op.

Ik ga wel vaker eten met die ex, en er speelt niets meer, maar mijn nieuwe vriend moet mij daarin wel vertrouwen. En dat doet hij dus. En ik heb het hem bewust eerlijk verteld omdat ik eerlijkheid als basis voor dat vertrouwen wil aanhouden.
Waarom spijt het je eigenlijk het meest? Omdat hij er nu zo boos over is, of had je al spijt toen je jullie afspraak had verbroken. Ik vind dat wel verschil maken. Sorry zeggen omdat je niet meer wil dat iemand boos is, is wat anders dan oprecht spijt hebben.

Kijk, ik vind ook dat je nog gewoon een ex moet kunnen zien, laat ik daar duidelijk over zijn (ben goed bevriend met 2 exen waar ik bij alletwee relaties van een paar jaar had).

Ik vraag me af waarom je vriend het er moeilijk mee heeft. Is hij bezitterig? Dat zou ik niet pikken (en liever kwijt dan rijk denk ik dan). Maar misschien heb jij ook wel signalen afgegeven dat je nog wel terug zou willen naar je ex. Daar zou ik ook onzeker van worden en dan zou ik het fijn vinden als mijn partner zijn ex een tijdje niet meer zou zien. Een nieuwe relatie, moet ook echt een nieuw begin zijn, zonder dat er nog oude gevoelens voor een ander doorheen fietsen. tenminste, zo sta ik tegenover relaties, anders blijf ik gewoon lekker single. En als je dan die afspraak maakt (ik vind 'verbieden' wel heel zwaar klinken), en je houd je er niet aan kun je verwachten dat de ander er niet blij mee is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven