What to do?

19-10-2009 00:14 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames (en heren),

Ik zit met een 'major problem' en ik hoop dat jullie mij wijze raad kunnen geven. Het is misschien een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie de moeite nemen het te lezen.

Ik heb nu 3,5 jaar een ontzettend lieve vriendin. Wij wonen (ruim 1,5 jaar) samen. Ik hou heel veel van mijn vriendin. Ze is ontzettend liefdevol, zorgzaam enz. Geen kwaad woord over haar. Het probleem dat ik heb ligt volkomen bij mij. Ik hou heel veel van haar, maar de laatste tijd (half jaar) lijkt het alsof mijn gevoel meer vriendschappelijk is gaan worden. Ik ben graag bij haar, wij kunnen goed praten en we vullen elkaar goed aan. Maar toch is mijn gevoel niet meer hetzelfde als dat het was. Dit uit zich bij mij bijvoorbeeld in minder (tot geen) zin in sex hebben (van haar kant is de zin er wel).

Nu heb ik een week geleden op een feestje een leuke dame ontmoet. Er is niks gebeurd die avond, maar het was duidelijk dat wij in elkaar geinteresseerd waren. Ik heb haar overigens de avond waarop ik haar ontmoette verteld dat ik een vriendin heb. De dame in kwestie heeft echter iets in me los gemaakt waardoor ik haar niet uit mijn hoofd kan krijgen. Wij hebben de afgelopen week wat heen en weer gsmst (zij had die avond aan een vriendin van mij mijn tel nummer gevraagd bleek achteraf, en stuurde nadat ik weg was gegaan een smsje waarin ze zei het jammer te vinden dat ik was weg gegaan). Het sms-en leidde uiteindelijk in het maken van een diner date. Sinds ik haar heb ontmoet zijn de twijfels over mijn relatie in een stroomversnelling gekomen. Het punt is alleen dat de gedachte dat ik niet meer samen met mijn vriendin ben, mij erg verdrietig stemmen, en als ik bedenk hoe mijn vriendin zich zal voelen als de relatie wordt verbroken, gaat er helemaal een helse pijn door mijn borst. Mede hierom, en omdat ik eigenlijk mijn relatie niet wil verbreken, had ik besloten de diner date af te zeggen. Het toeval wilde dat ik bij een etentje van een wederzijdse vriendin de dame in kwestie weer ben tegen gekomen. Dit was voordat de diner date zou plaatsvinden maar nadat ik had besloten die date niet door te laten gaan. Ik heb haar die avond verteld dat ik mijn relatie toch niet op het spel wilde zetten en de date wilde cancellen, wat zij erg jammer vond. Ik was ervan overtuigd de juiste beslissing genomen te hebben, maar eigenlijk weet ik dat nu niet zo zeker. Als ik denk aan het 'interessante meisje' krijg ik kriebels (verliefdheid gaat te ver, maar toch). Ik merk aan mezelf dat ik nu wel heel erg aan twijfelen ben of ik door wil gaan met mijn vriendin (ook los gezien van het 'interessante meisje'). Ik denk bijvoorbeeld niet dat bij mij de sexuele aantrekkingskracht weer terug gaat komen. De sex was nooit slecht, ik voel mij gewoon niet meer op die manier tot haar aangetrokken.

Mijn vriendin ziet het helemaal zitten met ons. Dit laat zij mij ook regelmatig weten, zij wil oud worden samen. Ik weet niet of mijn twijfels over de relatie een bevlieging zijn die weer over gaan of dat ze alleen maar erger zullen worden. Ik ben ook hartstikke bang dat als ik nu bij haar blijf, ik over een aantal jaar spijt krijg niet nog 'rond gefladdderd' te hebben. Ik ben zelf 27, zij is 24. Het kopen van een huis staat in de planning...

What to do? En als ik besluit de relatie te verbreken, hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is, dat het leven zoals zij het kende nooit meer zal zijn?

PS. Ik ben overdag aan het werk, een reactie op eventuele berichten zal dus 's avonds komen
Los van wat je moet doen, ik vind het goed dat je de diner-date af gezegd hebt.
Ja ik kan hier heel kort en bondig over zijn.

Praat met je huidige vriendin en hou dat andere meisje op afstand totdat het voor jezelf duidelijk is wat je met de situatie aan wilt.....
Wacht het af, het kan natuurlijk ook gewoon een bevlieging zijn.
die laatste zin heeft wel een heel hoog Borsato gehalte hoor..

heb je het er al met haar over gehad? hoe je nu in de relatie staat?
Hoe oud ben je?
PS. Ik ben overdag aan het werk, een reactie op eventuele berichten zal dus 's avonds komen

Marco Borsato?
O, dat de aarde niet meer rond is.

Misschien benauwd het je te veel dat het zo serieus is geworden met je vriendin en een grote stap als misschien huis kopen gaat nemen.
één-na-laatste zin

'hoe vertel je iemand dat de aarde niet meer rond is, dat het leven zoals zij het kende nooit meer zal zijn?'

'

strijkers, iemand?
en om even een serieuze reactie te geven, het lijkt me heel normaal om die gevoelens te hebben, aangezien je nog zo jong bent en al lange tijd een relatie met haar hebt.

heb je daarvoor veel vriendinnetjes gehad? het gevoel dat je misschien nog meer verschillende ervaringen op wilt doen?

of wel klaar om te settelen...
Toch nog even voor het slapen gaan gekeken of er al een reactie was.

Bedankt voor jullie snelle reacties! Enne, ik zou het op prijs stellen als de 'marco borsato dicussie' overgeslagen kan worden. De op een na laatste alinea heeft idd een hoog Marco Borsato gehalte, maar het beschrijft wel perfect de situatie.

@Nefertiti

Zie onderaan mijn bericht.

Welterusten mensen
als je die zin maar weglaat als je met je vriendin gaat praten...

tenzij ze groot fan is van M. natuurlijk.
Okee, nog een laatste reactie voor nu van mijn kant.

Ik heb hiervoor 1 keer eerder een lange relatie gehad. Die heeft 4 jaar geduurd. Tussen mijn ex en mijn huidige vriendin heb ik wel een tijdje 'rond gescharreld', dat heeft een klein jaartje geduurd. Misschien komen de twijfels mede daaruit voort, maar dat is niet het voornaamste. Natuurlijk ben ik weleens nieuwsgierig naar andere dames, maar de twijfels komen niet voort uit puur een sexuele drang/nieuwsgierigheid naar andere dames.
What to do? I'd suggest to accessorize with a spine and break up with your girl friend. Keep it simple and straight forward, no long monologues like you've written above, but a short and respectful bad news conversation is usually the best.

(of mag je bij een Engelse titel ook in het Nederlands antwoorden?)
Oh, en iets minder medelijden met jezelf mag ook wel. (Ik doel dus er op dat jij het zo zielig vind voor je vriendin dat er helse pijnen door je borst gaan). Wees blij voor d'r dat ze dan in ieder geval niet meer een vriendje heeft dat stiekum afspraakjes maakt met andere vrouwen (of moeten we je een medaile geven dat je die later alsnog hebt afgezegd?)
quote:heejhallo schreef op 19 oktober 2009 @ 01:13:

Oh, en iets minder medelijden met jezelf mag ook wel. (Ik doel dus er op dat jij het zo zielig vind voor je vriendin dat er helse pijnen door je borst gaan). Wees blij voor d'r dat ze dan in ieder geval niet meer een vriendje heeft dat stiekum afspraakjes maakt met andere vrouwen (of moeten we je een medaile geven dat je die later alsnog hebt afgezegd?)

Oh,,,die is hard :-o

Maar ben het wel eens
Waarom weet ik bij dit soort topics al na drie regels wat er komt: "Alles is/was zo fijn, blabla, en INEENS een ander, spannende gevoelens, wat moet ik nu??"

Tja. Eerder eerlijk zijn?? Te veel mensen zijn niet eerlijk tegen zichzelf en daarmee niet tegen hun partner. Da's dom.
Ja, inderdaad. Als die ander er niét was geweest, had je dan ook ineens getwijfeld over je relatie??
quote:permanentia schreef op 19 oktober 2009 @ 01:24:

[...]

Oh,,,die is hard :-o

Maar ben het wel eens

Wat ik dus vooral lees is iemand die zijn gedrag niet vind passen bij het beeld dat hij van zichzelf heeft: namelijk een geweldig vriendje zijn. Iemand die dus een ander geen pijn wil doen omdat hij geen klootzak gevonden wil worden.

maar goed, ik hoop dat ik het mis heb. Ik vind dat als hij het echt uit wil maken het snel moet doen. Geen praatjes als :"Voor mij is het ook moeilijk", daar heeft een ander niks aan. Duidelijkheid voorop.
@kastanjez: dat valt mij ook altijd zo op. Het is allemaal hartstikke leuk en dan ineens....is daar die ANDER die er voor zorgt dat je gaat nadenken. En natuurlijk is je vriendin niet zo leuk en spannend als die ander, want haar ken je natuurlijk al door en door.

Maar Amjas, als je je huidige relatie verbreekt en iets begint met deze spannende andere dame, en vervolgens ook niet investeert in de relatie en in elkaar, spreken we je over een paar jaar weer hier op het forum.
Eens met heejhallo.

Je relatie is een beetje ingekakt, maar je hebt geen zin om daar energie in te steken, want je gaat je vriendin toch niet meer interessant vinden op seksueel gebied. Lekker makkelijk, daar hoef je dan dus niets meer aan te doen. Zo'n nieuwe dame is trouwens toch veel spannender, dus waarom zou je?

Inderdaad, scharrel ergens een ruggengraat op, en zet óf een punt achter je relatie, óf schei uit met dat achterbakse gedoe met dat andere meisje. Dikke kans dat je er dan erg snel achter bent dat het alleen maar opspelende hormonen waren. Of niet, en ook in dat geval is je vriendin beter af.

En dat smakeloze dramatische Borsato-gedoe, om te kotsen zeg. Alsof je vriendin zonder jou niet verder kan, wat een zelfoverschatting. Zal je nog verbazen. Leer jezelf eens een beetje relativeren.
Ik vind dat hier over het algemeen erg cru wordt gereageerd op TO. Het probleem dat hij schetst is veelvoorkomend en ik heb wel eens vriendelijkere reacties gezien als het een topic van een meisje betrof (lees alle topics waar het woord "twijfel" in voorkomt op de relatiepijler maar eens door).

Amjas, je doet inderdaad een beetje dramatisch maar misschien voelt het voor jou momenteel ook wel zo. Je bent zoekende naar de juiste manier om hiermee om te gaan en ik vind het in ieder geval al heel goed van je dat je die date met dat andere meisje hebt afgezegd. Er is echter wel iets bij je losgemaakt waar je wat mee wil doen.

Kijk eens heel eerlijk naar jezelf en naar jullie relatie. Hoe was die voordat jij dat nieuwe meisje ontmoette? Kun je aangeven wat je precies miste? Ik denk dat je dat andere meisje even uit deze kwestie moet halen en moet focussen op je vriendin. Zij verdient het dat je met haar open over jullie relatie praat en eigenlijk ben je dat ook aan jezelf verplicht want je wilt niet iets goeds weggooien voor een bevlieging en er dan over 3 maanden achterkomen dat je een enorme fout hebt gemaakt.

Dus denk eens goed na en ga het gesprek met je vriendin aan. Niet te lang mee wachten ook want zij heeft hoogstwaarschijnlijk allang gevoeld dat er iets met je aan de hand is (vrouwelijke intuïtie) en zal spoedig met vragen komen.
Offtopics zijn verwijderd.
Ok, wat minder cru dan; Het zal je nog wel eens vaker gebeuren dat je iemand tegenkomt met wie het leuk is, met wie het klikt. Als je het gaat uit maken, laat dan een slechte relatie de reden zijn, niet omdat er even een leuker iemand voorbij komt. Want dat zal je nog vaker gebeuren in je leven.
Mijn advies? Ervaar het... en ervaar hoe het is om je pik achterna te lopen en een lieve vrouw te laten lopen. Zij komt wel over je heen. Immers is zij een goede partij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven