Whoa! Een date! *help*

22-01-2012 17:12 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel dekt de lading aardig, denk ik. Na dik anderhalf jaar single te zijn geweest heb ik ineens een date. En ik had er totaal niet op gerekend. Aaaaahhh, eng. Hoe pak je zoiets ook alweer aan? Moet ik iets bloots aan? Mijn benen scheren? Bloemen meenemen? Hard to get spelen? Wat een gedoe, nu weet ik weer waarom ik het zo lang niet gedaan heb. Maar allemachtig, wat is hij leuk .

*ahem, wat ik dus vragen wilde: iemand tips om iets minder hysterisch door mijn huis te stuiteren en een niet totaal gestoorde indruk te maken door de zenuwen?*
Hmpfff.... Wat een domper zeg! Knuffel voor jou!
quote:Sim69 schreef op 24 januari 2012 @ 00:34:

Is het toch niet overmacht aan zijn kant? Had je niet kunnen zeggen: druk, kan wel, maar nu ben je in het cafe en is het tijd om even te ontspannen!

Je zou 'm kunnen SMS-en dat je een herkansing wilt. Als ie nog steeds zo leuk is als eerst. Die scriptie is wel een keer af.Je zou hem kunnen smsen dat hij nog een herkansing krijgt, dat hij jou mag bedanken voor de oppepper door je nog een keer (fatsoenlijk) mee uit te nemen. Dat kun je gerust tegen hem zeggen. Het is aan hem om zich te bewijzen, niet andersom.
quote:Aubrey schreef op 24 januari 2012 @ 11:34:

[...]

Je zou hem kunnen smsen dat hij nog een herkansing krijgt, dat hij jou mag bedanken voor de oppepper door je nog een keer (fatsoenlijk) mee uit te nemen. Dat kun je gerust tegen hem zeggen. Het is aan hem om zich te bewijzen, niet andersom.Je hebt wel een punt. Ik heb hem een paar heel bruikbare ideeën aangereikt (al zeg ik het zelf) en er eigenlijk niets voor teruggekregen. Een echt gezellige afspraak heb ik wel verdiend. Maar om nu te melden: "Zeg, je was best een hork gisteren, ik heb je geholpen, doe es wat terugdoen!" Ik vrees dat ik dat niet durf .
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2012 @ 11:50:

[...]

Je hebt wel een punt. Ik heb hem een paar heel bruikbare ideeën aangereikt (al zeg ik het zelf) en er eigenlijk niets voor teruggekregen. Een echt gezellige afspraak heb ik wel verdiend. Maar om nu te melden: "Zeg, je was best een hork gisteren, ik heb je geholpen, doe es wat terugdoen!" Ik vrees dat ik dat niet durf .Mannen houden van duidelijkheid. Zo'n boodschap wordt best gewaardeerd; kort, krachtig en to the point. Zo lang je het maar met een tongue in cheeck brengt. Je hebt niets te verliezen.
quote:Aubrey schreef op 24 januari 2012 @ 12:06:

[...]

Mannen houden van duidelijkheid. Zo'n boodschap wordt best gewaardeerd; kort, krachtig en to the point. Zo lang je het maar met een tongue in cheeck brengt. Je hebt niets te verliezen. Geen idee of hij het kan waarderen. Het kan ook dat hij me nogal opdringerig vindt (zeker als hij daadwerkelijk alleen over zijn werk wil praten). Maar waarom zei hij dan niet in het begin al: ik wil het over mijn scriptie hebben en verder niets? Waarom dan schrijven dat hij me gemist heeft? Hoezo zijn mannen duidelijke wezens ?
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2012 @ 11:50:

[...]

Je hebt wel een punt. Ik heb hem een paar heel bruikbare ideeën aangereikt (al zeg ik het zelf) en er eigenlijk niets voor teruggekregen. Een echt gezellige afspraak heb ik wel verdiend. Maar om nu te melden: "Zeg, je was best een hork gisteren, ik heb je geholpen, doe es wat terugdoen!" Ik vrees dat ik dat niet durf .Dat zou ik ook niet doen. Bij mij zou het in ieder geval niet goed overkomen. En ik vind persoonlijk dat je dat zeker niet hoeft te doen ook. Als hij meer wilt, moet hij maar iets ondernemen. Maar ik denk niet dat dat het geval is. Ik vind hem alleszinds erg lomp; ander en beter Liquorice. Hier niet te veel energie in steken.
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2012 @ 12:27:

[...]

Geen idee of hij het kan waarderen. Het kan ook dat hij me nogal opdringerig vindt (zeker als hij daadwerkelijk alleen over zijn werk wil praten). Maar waarom zei hij dan niet in het begin al: ik wil het over mijn scriptie hebben en verder niets? Waarom dan schrijven dat hij me gemist heeft? Hoezo zijn mannen duidelijke wezens ?

Ha, nee, mannen zijn verre van duidelijk. Dit omdat ze niet weten hoe ze met vrouwen om moeten gaan. (en vice versa is ook het geval)

Als ik voor hem invul (eigenlijk mag dat niet) dan denk ik niet dat hij rechtstreeks durft te vragen om een 'consult', want dat was het nu, niets meer, niets minder. Hij probeert te paaien met 'ik heb je gemist'. Mooi lullig als daar niets van klopt. Dan kun je imo er maar op één manier achter komen en dat is met behulp van een beetje humor hem an het denken zetten. En als hij daarvan niet is gediend, is dat zijn probleem. Jij laat zien dat je heel inschikkelijk bent maar niet voor gekke Henkie versleten hoeft te worden.
quote:Liquorice schreef op 23 januari 2012 @ 17:57:

Pffff, ik moet even stoom afblazen (voor wie denkt: he, nu al? Zie hieronder).

Ik heb er in ieder geval één ding van geleerd: als ik weer eens denk dat ik een date heb hoef ik niet de moeite te nemen om mijn benen te scheren.

Hate to tell I told you so....

Nee serieus, jammer dat het een teleurstelling was. Volgens mij ben je een lieverd (die misschien wat weinig streetwise is in de liefde), dus dat komt helemaal goed. Sterker nog: ik en veel andere mannen vallen juist op ietwat naieve, onervaren meisjes.
Je kunt natuurlijk ook je verwachtingen naar beneden schroeven. Je zegt nu dat je waarschijnlijk niet meer wilt afspreken (om jezelf niet te kwellen), maar waarom niet het volgende afspraakje wat relaxter benaderen?

Gewoon koffie drinken en wel kijken? Als je er zelf vriendschappelijk instaat, dan kun je altijd nog kijken wat je doet als hij je plotseling toch gaat versieren...
quote:martin81 schreef op 24 januari 2012 @ 12:39:

[...]

Hate to tell I told you so....

Nee serieus, jammer dat het een teleurstelling was. Volgens mij ben je een lieverd (die misschien wat weinig streetwise is in de liefde), dus dat komt helemaal goed. Sterker nog: ik en veel andere mannen vallen juist op ietwat naieve, onervaren meisjes.

Dat vind ik

1. geen leidraad

2. niet bemoedigend

3. denigrerend
Bovendien, Liquorice zal met het toenemen van de jaren en ervaring niet altijd een onervaren, naïef meisje blijven. Worden ervarener meisjes dan door hun partners aan de kant gezet en ingeruild voor een jonger model, omdat ze niet meer aan de voorwaarden voldoen. Wat een volslagen onzin.
@ Liquorice,

Heb geen echt advies voor je. Het is wel een rare situatie zeg. Wat ik zou doen is geloof ik even afwachten. Helemaal even niets. Kijk maar of er nog leven van zijn kant komt. Zo niet, dan weet je toch genoeg?

Beter te laat dan over tijd.
aan de andere side; misschien weet hij geen andere reden om je te lokken en is dit een start.
ik zou hem gewoon een rekening sturen.

met als kenmerk; adviesbureau liquorice.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 24 januari 2012 @ 14:47:

ik zou hem gewoon een rekening sturen.

met als kenmerk; adviesbureau liquorice.

Haha, en dan als opmerking: "Betaling mag tevens plaatsvinden in natura" . Als ik iedereen die ik wel eens advies geef een rekening zou sturen kon ik trouwens wel een winkeltje beginnen .

Nee, even serieus, ik zie wel. Als ie me echt leuk vindt hoor ik wel weer een keer wat, zo niet, jammerdebammer. Maar ik schaam me wel een beetje dat ik hier met open ogen in ben getrapt. Sommige mannen mogen naïeve onervaren meisjes dan heel schattig vinden, het is een rol die mij niet zo ligt.
t is gewoon een lompe hark.

hij had ook gewoon eerlijk kunnen zeggen dat hij advies wilde.

je hoeft je nergens voor te schamen, hij wel.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 24 januari 2012 @ 15:03:

t is gewoon een lompe hark.

hij had ook gewoon eerlijk kunnen zeggen dat hij advies wilde.

je hoeft je nergens voor te schamen, hij wel.Het rare is: eerder was hij wel aardig en belangstellend. Dus ik ben ergens geneigd hem het voordeel van de twijfel te geven en te denken dat hij het gewoon te druk heeft. Maar het blijft een lullige actie.
ik weet niet wat er nou zo lullig is, maar goed...
quote:Ksenija schreef op 24 januari 2012 @ 15:31:

ik weet niet wat er nou zo lullig is, maar goed...Iemand uitnodigen "omdat je haar hebt gemist", haar vervolgens drie kwartier op je laten wachten, alleen maar over je werk praten en je na krap een half uur uit de voeten maken...Dat vind ik vrij lullig. Maar laat ik het niet groter maken dan het is, er zijn ergere dingen. Volgende keer wat minder snel op een roze wolk kruipen lijkt me wel een goed idee.
hij is een opportunist.

als ie weer een date wil bel je gewoon op het allerlaatste moment af.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 24 januari 2012 @ 15:47:

hij is een opportunist.

als ie weer een date wil bel je gewoon op het allerlaatste moment af.Wat ben jij vals . Nee, dat zou ik niet doen. Dat hij zich horkerig gedraagt betekent niet dat ik het ook moet doen.
Ben je zelf ook studente?
quote:martin81 schreef op 24 januari 2012 @ 16:12:

Ben je zelf ook studente?ja, hoezo?
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2012 @ 15:40:

[...]

Iemand uitnodigen "omdat je haar hebt gemist", haar vervolgens drie kwartier op je laten wachten, alleen maar over je werk praten en je na krap een half uur uit de voeten maken...Dat vind ik vrij lullig. Maar laat ik het niet groter maken dan het is, er zijn ergere dingen. Volgende keer wat minder snel op een roze wolk kruipen lijkt me wel een goed idee.

Je hoeft het ook niet zo letterlijk te nemen. Daarnaast kun je uit zijn gedrag niet opmaken dat hij je niet gemist heeft. Dat maak jij er zelf van.

Laat het los, hij weet je toch te vinden?
quote:Liquorice schreef op 24 januari 2012 @ 15:40:

[...]

Iemand uitnodigen "omdat je haar hebt gemist", haar vervolgens drie kwartier op je laten wachten, alleen maar over je werk praten en je na krap een half uur uit de voeten maken...Dat vind ik vrij lullig. Maar laat ik het niet groter maken dan het is, er zijn ergere dingen. Volgende keer wat minder snel op een roze wolk kruipen lijkt me wel een goed idee.

Zie je wel dat je goede adviezen kan geven, zelfs aan jezelf.

Dus bij een volgende dat (met wie dan ook) niet hysterisch door het huis gaan stuiteren en de boel wat nuchterder bekijken.

Geen tijd meer verspillen aan die persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven