Wie heeft een goed advies?

18-06-2009 10:26 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een maand geleden heeft mijn ex de relatie beeindigd. Niet omdat hij niet meer van me houdt, maar omdat hij merkte dat hij doordat hij bepaalde zaken nog niet had afgesloten niet 100% voor me kon gaan. Gaat oa.om zn exvrouw die alles tegenwerkt wat betreft omgangsregeling, huisverkoop etc. Hij wil dit eerst allemaal geregeld hebben en zegt ook dat hij een relatie erbij nu niet aan kan. Dit wordt ook bevestigd door zijn familie, dus het is niet een just not that into you zaak.

We hebben nu nog we veel contact, bellen bijna elke dag.

Toch hoop ik dat hij bijdraait. Ik vraag me alleen af wat voor mij het beste is om te doen; contact verbreken, zodat hij me misschien erg gaat missen en toch met me verder gaat. Of contact aanhouden, zodat ik hem zelf niet zo erg hoef te missen. Ik ben bereid om op hem te wachten, maar dan moet het natuurlijk geen 100 jaren plan worden.
Ooit schreef iemand hier op het forum een hele goeie:

Waar een wil is, is een weg,

Al het andere zijn excuses.

Ik vind dat een hele goeie.

Als hij voor je wil gaan, deelt hij ook de moeilijke tijden met jou. Het leest nu alsof jij een blok aan z`n been bent. Hij is te laks om z`n zaken eerder geregeld te hebben. Ik zou zeggen, dat ie z`n zaken snel moet regelen willen jullie samen verder kunnen. Tot die tijd zou ik je ook willen adviseren je leven gewoon te leven zoals jij dat wil en niet al je pijlen op hem gericht houden. Je leven staat 'on hold' en dat maakt jouw werleld steeds kleiner.

Hij wil ruimte, maar belt je wel dagelijks zelf op. Kan ik ook niet helemaal rijmen met elkaar. Is dit ook niet een vorm van controle? Voel jij dat niet zo?

Waarom niet samen hier doorheen komen?

Als jij de vrouw bent waar hij mee verder wil, dan zou dat toch geen belemmering mogen zijn?
Scheelt dat ik wel regelmatig de weekenden moet werken en mijn kids ook 2 van de 4 weekenden thuis zijn.

Hij belde me gisteravond weer we hebben er weer over gepraat. De komende maanden zit er geen relatie in, hij wil het echt in zn eentje oplossen. Ik heb gezegd dat ik eraan zit te denken om hem los te gaan laten en dat die contact met me mag zoeken als die voor me wil gaan. Toen ik dit zei werd hij al naar bij de gedachte en zou het echt niet leuk vinden hihi. Ik zei nu heb jij wat je wil geen relatie, maar wel veel contact. Ik denk ook dat het woord relatie bij hem een enorme druk legt. En zeker nu hij niet de dingen waar kan maken die bij een relatie horen. Ieder geval bedankt dat jullie reageren op mijn topic!
Goed dat je dat gezegd hebt tegen hem. Nu proberen dit echt vol te houden. Als jullie liefde sterk genoeg is, komt het goed.
Niet te lang wachten, voor hem 10 anderen.
quote:Oostvogel schreef op 19 juni 2009 @ 18:03:

Goed dat je dat gezegd hebt tegen hem. Nu proberen dit echt vol te houden. Als jullie liefde sterk genoeg is, komt het goed.

Uhm ik heb gezegd dat ik eraan zit te denken, nog niet gezegd definitief. Van het weekend komt hij ws eerst nog even wat spullen brengen die bij hem lagen.

Ik voel trouwens het bellen niet als een controle, toen we nog wat hadden belden we ook elke dag uren. Hij zegt dat hij me belt omdat die wil weten hoe het met me gaat en omdat hij het leuk vindt om met me te praten.
quote:kerriebredsjo schreef op 19 juni 2009 @ 18:06:

Niet te lang wachten, voor hem 10 anderen.Normaal denk ik idd ook zo, maar bij hem had ik echt het het is hem gevoel. En dat heb ik alleen bij de vader van mijn kids en dus bij hem gehad. Bij andere exen was het gevoel heel anders.
quote:zoektocht schreef op 19 juni 2009 @ 17:58:

Scheelt dat ik wel regelmatig de weekenden moet werken en mijn kids ook 2 van de 4 weekenden thuis zijn.

Hij belde me gisteravond weer we hebben er weer over gepraat. De komende maanden zit er geen relatie in, hij wil het echt in zn eentje oplossen. Ik heb gezegd dat ik eraan zit te denken om hem los te gaan laten en dat die contact met me mag zoeken als die voor me wil gaan. Toen ik dit zei werd hij al naar bij de gedachte en zou het echt niet leuk vinden hihi. Ik zei nu heb jij wat je wil geen relatie, maar wel veel contact. Ik denk ook dat het woord relatie bij hem een enorme druk legt. En zeker nu hij niet de dingen waar kan maken die bij een relatie horen. Ieder geval bedankt dat jullie reageren op mijn topic!Hij zou het niet leuk vinden als jij het contact zou verbreken? Niet léuk vinden? Wat een hartverwarmende opmerking zeg. Heb je al bedacht dat hij vroeger kennelijk heel wat minder moeite met het woord 'relatie' had? Of lag hij toevallig net in coma toen zijn huwelijk werd gesloten?
Zijn huwelijk was op een gegeven moment een drama, wat natuurlijk van beide kanten kwam. En zijn scheiding en alles rondkrijgen is een nog grotere drama.

Als ik realistisch nadenk kan ik misschien juist beter blij zijn dat het over is. Op dit moment heeft hij me eigenlijk ook niks te bieden. Misschien is het, het weer alleen zijn wat me een rot gevoel geeft. Ik kan sowieso niet goed alleen zijn. En misschien ben ik ook wel bang dat ik niemand meer tegen kom bij wie ik me zo goed op me gemak voelde als bij hem. Maarja wat heb ik aan iemand die niet 100 % voor mij wil gaan!
Pfff ik ben echt boos op hem en teleurgesteld.

Hij had vorige week gezegd ik kom volgend weekend wel even langs, hij is dan altijd hier in de buurt.

Ik zaterdag smsen kom je vanavond nog? Schreef die terug ik kom alleen langs als ik je spullen terug ben, niet lullig denken, Ik bel je vanavond.

Toen schreef ik scheelt dat je alleen doordeweeks behoefte heb aan contact. In het weekend kan je me niet gebruiken. Ja ik denk lulig en terecht.

Hoor ik gewoon de hele avond niks van hem. Ik heb hem toen om 233o gesmt bedankt dat je zo met me omga, leuke vriend ben je.

En gewoon niks terug gestuurd!

Heb nu mijn telefoon uitgezet, maar aan de andere kant wil ik hem wel spreken, om te weten waarom die zo doet.

Was er maar een drankje waardoor ik hem niks meer aan vind.
Ben ervan overtuigd dat als iemand wel de juiste persoon tegenkomt, waarbij er wel dat speciale gevoel is, er niks in de weg staat om ervoor te gaan. Dan zijn er geen redenen om er niet voor te gaan, dan ga je er gewoon voor.

Denk dat je deze man inderdaad beter kan loslaten. Hoe moeilijk dit ook is en hoe rot dit ook zal voelen. Geloof dat je weinig keus hebt.
Ja dat vind ik dus ook als je iemand leuk genoeg vindt, laat je diegene niet lopen.

Alleen hij blijft dat honderd keer ontkennen.

Maar hoe die nu met me omgaat getuigt van weinig respect.
quote:zoektocht schreef op 22 juni 2009 @ 20:46:

Ja dat vind ik dus ook als je iemand leuk genoeg vindt, laat je diegene niet lopen.

Alleen hij blijft dat honderd keer ontkennen.

Maar hoe die nu met me omgaat getuigt van weinig respect.Talk is cheap.
Inderdaad "talk is cheap", het zijn maar woorden. Zijn daden zeggen hele andere dingen.

En kijk naar de feiten die er wel zijn. Hij "kan" het niet want blablabla. Whatever de reden ook is die hij heeft opgegeven.

Hij heeft dus ook kennelijk alleen maar tijd wanneer het hem uitkomt.

Ik begrijp dat de weekenden nu leeg aanvoelen, maar ga andere dingen plannen. Klinkt heel cliche, maar dat is wel het beste om te doen.
Ik ben het weekend wezen stappen, maar ik voel me gewoon nog zo rot. Als we samen zijn is hij zo anders.

Maar ik weet dat ik verder moet gaan, aan een verdrietige moeder hebben mijn kids ook niks.

En als we echt bij elkaar horen komt het wel weer een keer.
Ik ben het weekend wezen stappen, maar ik voel me gewoon nog zo rot. Als we samen zijn is hij zo anders.

Maar ik weet dat ik verder moet gaan, aan een verdrietige moeder hebben mijn kids ook niks.

En als we echt bij elkaar horen komt het wel weer een keer.
Misschien dan geen goed idee om te gaan stappen. Zijn er geen andere leuke / gezellige dingen die je kunt doen?

Een avondje bij een vriendin op de bank hangen, lekker kletsen, je hart luchten, wijntje er bij, gewoon helemaal lekker even relaxt....

En van het weekend wordt het hartstikke mooi weer. Kan je lekker op een terrasje hangen, met je kids naar het water....

Ik begrijp dat je hartstikke verdrietig bent en dat je hem mist. Dat is ook een rot gevoel. Helaas moet je daar wel even door heen.......
Ow ja, wat ik vergeet te zeggen...

Jullie zijn niet meer samen, laat die gedachte los dat hij als jullie samen zijn dan zo anders is. Probeer hem los te laten. Ik weet dat het moeilijk is, maar je kan niet anders dan accepteren dat het zo is nu.
Ik zit me echt zo op hem te focussen, hou de hele dag mijn telefoon maar in de gaten.

En hij denkt ws amper aan mij, hoe kan ik me toch weer zo in iemand vergissen. Bedankt voor jullie reacties
mijn ex, heeft alweer n ander 15 jaar jonger..we zijn 5.5 jaar samen geweest..ik heb n paar keer de relatie verbroken, maar altijd lwamen we weer bij elkaar..hij bleeef altijd contact met mij zoeken, nooit n ander ghad tussen door ik ook niet..we zijn nu 4.5 week uit elkaar.. en nu mis ik hem zo...we hebben ok 2x sex gehad terwijl hij die nieuwe heeft,..hij is nu gelukkig met haar, ...maar ik blijf hopen...
Allesrose,

kan je niet beter zelf een topic openen? Zie nu al een 2de topic waarin je ongeveer hetzelfde aangeeft.

Misschien lucht het op...

Zoektocht, het lukt je wel, probeer je niet meer op hem te focussen, maar op andere dingen en andere mensen.

quote:lafjoetwo schreef op 22 juni 2009 @ 23:50:

Allesrose,

kan je niet beter zelf een topic openen? Zie nu al een 2de topic waarin je ongeveer hetzelfde aangeeft.

Misschien lucht het op...

Zoektocht, het lukt je wel, probeer je niet meer op hem te focussen, maar op andere dingen en andere mensen.

Thanks.

Heb een sms gekregen

Sorry je heb niets fout gedaan jij bent goed, Ik voel me op dit moent slecht omdat ik keuzes moet maken en ik weet het niet of het wel of niet de goede kuezes maak.

Dus ik stuurde dus dan negeer je mij maar het hele weekend.

Toen belde die me en heb ik al mn frustraties eruit gegooid, en nu ben ik opgelucht. Niet omdat die belde, maar omdat mn frustraties eruit zijn. Heb oa ook gezegd dat die op deze manier respectloos met me omga en me echt niet uit medelijden hoef te bellen en hem toch niet meer geloof.
Nou blij dat het je heeft opgelucht om er alles uit te gooien. Maar wat hebben jullie nu verder afgesproken? Of niet afgesproken?
hij wil wel de lusten maar niet de lasten.

en dan gaat ie ook nog zielig doen dat hij het zo zwaar heeft met keuzes..

hij houdt je warm lijkt wel....tot ie weer eens lekkere sex met je wil...

sorry, maar zo komt het op mij over :(
quote:lafjoetwo schreef op 22 juni 2009 @ 19:42:

Ben ervan overtuigd dat als iemand wel de juiste persoon tegenkomt, waarbij er wel dat speciale gevoel is, er niks in de weg staat om ervoor te gaan. Dan zijn er geen redenen om er niet voor te gaan, dan ga je er gewoon voor.

Daar ben ik ook van overtuigd.

Als je ziet wat mijn vriend en ik hebben moeten doorstaan....

We zijn god-zij-dank elkaar toen tegengekomen en hebben zoveel steun aan elkaar, samen kunnen we al het gezeik om ons heen gewoon véél beter aan.
*zucht* zo hoort het toch ook Bungaa! Heerlijk om dat te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven