Wie is hier nou gek?
zaterdag 27 juni 2009 om 17:25
Hallo,
Sinds vorige week weer single. Niet helemaal mijn eigen keuze, maar toch ook weer wel.
Vriend was een weekend weg geweest en kon het niet laten om zijn tong in een vrouwenhoofd te steken. We waren ruim een jaar samen en hadden toch al wel plannen om bijvoorbeeld te gaan samenwonen. We hadden het erg leuk; lol, goede sex, maar ook op andere vlakken echt wel een goede klik. Iemand waarvan ik dacht dat ik er best een heel eind door het leven zou kunnen gaan.
Toen hij mij dit vertelde, knapte er iets. Dat je dat nu al in een, dacht ik, leuke relatie doet! Wat blijft er dan nog over om te doen over tien jaar? Als hoofdreden is er natuurlijk de alcohol, maar daar kan ik dus helemaal niks mee. Ik wil een vriend die lekker zijn eigen gang kan gaan zonder dat ik daar helemaal panisch van word omdat hij misschien vreemd zou kunnen gaan.
Goed, ik heb mijn besluit genomen en dan wordt dat bekend en wat mij nog het meest verbaasd zijn reacties die ik krijg dat ik het wel snel laat afweten, niet over een misstap heen kan kijken en meer van dat soort opmerkingen.
Ik snap er helemaal niks meer van en hoor graag of ik me misschien moet laten nakijken.
Sinds vorige week weer single. Niet helemaal mijn eigen keuze, maar toch ook weer wel.
Vriend was een weekend weg geweest en kon het niet laten om zijn tong in een vrouwenhoofd te steken. We waren ruim een jaar samen en hadden toch al wel plannen om bijvoorbeeld te gaan samenwonen. We hadden het erg leuk; lol, goede sex, maar ook op andere vlakken echt wel een goede klik. Iemand waarvan ik dacht dat ik er best een heel eind door het leven zou kunnen gaan.
Toen hij mij dit vertelde, knapte er iets. Dat je dat nu al in een, dacht ik, leuke relatie doet! Wat blijft er dan nog over om te doen over tien jaar? Als hoofdreden is er natuurlijk de alcohol, maar daar kan ik dus helemaal niks mee. Ik wil een vriend die lekker zijn eigen gang kan gaan zonder dat ik daar helemaal panisch van word omdat hij misschien vreemd zou kunnen gaan.
Goed, ik heb mijn besluit genomen en dan wordt dat bekend en wat mij nog het meest verbaasd zijn reacties die ik krijg dat ik het wel snel laat afweten, niet over een misstap heen kan kijken en meer van dat soort opmerkingen.
Ik snap er helemaal niks meer van en hoor graag of ik me misschien moet laten nakijken.

zaterdag 27 juni 2009 om 17:29
Je bent niet gek hoor Verontwaardigd. Je hebt je eigen principes en meningen over bepaalde zaken die zich binnen een relatie af kunnen spelen. Als voor jou die tong in het hoofd van een andere vrouw een dealbreker is dan is dat zo, wat een ander er ook van vindt.
Ik krijg ook wel eens zulke opmerkingen als ik zeg dat ik het niet kan vergeven als mijn man met drank op achter het stuur kruipt. Maar dat is míjn absolute harde grens en ook al legt een ander zoiets grinnikend naast zich neer, ik doe dat niet.
Voor jou betekent zoenen met een ander het einde van je relatie. Je bent helemaal niet gek, je bent standvastig en blijft bij je standpunt.
Ik krijg ook wel eens zulke opmerkingen als ik zeg dat ik het niet kan vergeven als mijn man met drank op achter het stuur kruipt. Maar dat is míjn absolute harde grens en ook al legt een ander zoiets grinnikend naast zich neer, ik doe dat niet.
Voor jou betekent zoenen met een ander het einde van je relatie. Je bent helemaal niet gek, je bent standvastig en blijft bij je standpunt.
zaterdag 27 juni 2009 om 17:31
Ik denk dat het wijs is dat jullie niet gaan samenwonen. Zoenen met een ander is, als je dat zo hebt afgesproken, natuurlijk uit den boze. Maar als je samen een heel leven wilt delen, dan komen er een hoop zaken op je pad die veel ingrijpender zijn. Als je bij een dronken actie als deze al zonder poging tot redding van je relatie de handdoek in de ring gooit denk ik niet dat dit de man is waar jij voor door het vuur zou gaan.

zaterdag 27 juni 2009 om 19:34
Als je van jezelf weet dat je vreemdgaan (en daar hoort ook een keer zoenen met iemand anders bij als jij dat vindt) niet kunt vergeven en vergeten doe je er goed aan om de relatie te beëindigen. Voor jezelf maar ook voor de partner. De relatie wordt er niet leuker op wanneer jij bij ieder uitstapje van je vriend argwanend blijft. Je bent niet gek.
maandag 29 juni 2009 om 23:17
maandag 29 juni 2009 om 23:40
maandag 29 juni 2009 om 23:42
quote:quattro35 schreef op 29 juni 2009 @ 23:36:
Eén tongzoen maar? Das alles?
Joh, over 10 jaar is alles anders, hoef je je nu toch niet druk over te maken?
Nee joh inderdaad, over tien jaar is alles anders... Wat maakt het uit als hij NU zijn tong in het hoofd/oor/bilspleet/doos van een andere vrouw stopt? Voel je niks van hoor
En nu serieus: Als dit voor TO een grens is, dan is dit voor haar de grens. Ze vertrouwt hem niet meer, dus waarom zou ze met hem doorgaan?
Eén tongzoen maar? Das alles?
Joh, over 10 jaar is alles anders, hoef je je nu toch niet druk over te maken?
Nee joh inderdaad, over tien jaar is alles anders... Wat maakt het uit als hij NU zijn tong in het hoofd/oor/bilspleet/doos van een andere vrouw stopt? Voel je niks van hoor
En nu serieus: Als dit voor TO een grens is, dan is dit voor haar de grens. Ze vertrouwt hem niet meer, dus waarom zou ze met hem doorgaan?
dinsdag 30 juni 2009 om 09:39
Ik vind je zeker niet gek. Volgens mij heb je gewoon op je intuitie vertrouwd. Vreemd gaan (alleen zoeken of ook seks) kun je best vergeven natuurlijk, maar als het al na 1 jaar gebeurt in een relatie die goed en gezellig is is het een goede voorspeller van meer problemen. Je voelt je nu natuurlijk vreselijk, maar ik denk dat je veel problemen hebt voorkomen door zo daadkrachtig voor jezelf te kiezen. Stel dat jullie al hadden samengewoond, misschien een kind hadden? Dan was de pijn veel groter geweest net als de praktische gevolgen van een relatiebreuk.
Veel sterkte de komende tijd!
Veel sterkte de komende tijd!

dinsdag 30 juni 2009 om 09:50
Wat jij vindt, is wat jij vindt. Dus als dit een reden voor jou is, om uit de relatie te stappen doe je dat! Schijt aan de rest.
Ik vind dit trouwens geen overspel. Als ik aan overspel denk, dan denk ik aan sex met iemand anders. Zoenen vind ik dan nog relatief onschuldig (niet dat hij daar bij mij zo maar mee wegkomt hoor).
Ik vind dit trouwens geen overspel. Als ik aan overspel denk, dan denk ik aan sex met iemand anders. Zoenen vind ik dan nog relatief onschuldig (niet dat hij daar bij mij zo maar mee wegkomt hoor).
dinsdag 30 juni 2009 om 09:58