Wijze raad nodig
vrijdag 3 mei 2019 om 21:17
Hallo allemaal!
Ik ben alweer een tijdje single en praat momenteel met een leuke man van 32.
Aan het begin van het contact vroeg hij of ik kinderen heb, waarop ik zei dat ik nog geen kinderen heb. Hij heeft 2 kinderen, wat geen probleem is... maaar.. daarna hadden hij en zijn ex besloten om er een knoop in te leggen. Ik voel wel een klik, maar ik heb wel een kinderwens!
Ik vind het lastig wat wijsheid is.. mezelf van mijn kinderwens beroven of stoppen met hem. Heeft iemand er ervaring mee?
Thanks voor het lezen.
Ik ben alweer een tijdje single en praat momenteel met een leuke man van 32.
Aan het begin van het contact vroeg hij of ik kinderen heb, waarop ik zei dat ik nog geen kinderen heb. Hij heeft 2 kinderen, wat geen probleem is... maaar.. daarna hadden hij en zijn ex besloten om er een knoop in te leggen. Ik voel wel een klik, maar ik heb wel een kinderwens!
Ik vind het lastig wat wijsheid is.. mezelf van mijn kinderwens beroven of stoppen met hem. Heeft iemand er ervaring mee?
Thanks voor het lezen.
zaterdag 4 mei 2019 om 07:00
Dit...
Rustig aan joh, je praat enkel met hem. Je weet nog niet eens hoe het lopen gaat en of je überhaupt ooit een relatie met hem krijgt.
Hoe dat allemaal loopt zie je dan wel, eerst even met hier en nu bezig zijn ipv met daar en straks. Daar word je leven een stuk leuker van...
Lillybit: conclusies trekken, terwijl ze enkel en alleen met hem praat? Noem mij een rare vrouw maar ik vind dat een beetje overdreven als je iemand nog nauwelijks kent en nog helemaal niet weet hoe het allemaal lopen gaat.
zaterdag 4 mei 2019 om 07:10
Maak het jezelf niet zo moeilijk en bouw dit contact af.
Hij wil geen kinderen meer en je kunt ze ook niet meer krijgen met hem.
En natuurlijk kunnen mannen voor een hersteloperatie gaan. Maar dat is geen feest en succes is niet gegarandeerd.
En zo’n stap wordt ook niet zomaar genomen.
Op jouw leeftijd zou ik zoeken naar een man die of geen kinderen heeft of kinderen heeft met nog een kinderwens.
Maar ik zou voor dat eerste gaan indien mogelijk.
Hij wil geen kinderen meer en je kunt ze ook niet meer krijgen met hem.
En natuurlijk kunnen mannen voor een hersteloperatie gaan. Maar dat is geen feest en succes is niet gegarandeerd.
En zo’n stap wordt ook niet zomaar genomen.
Op jouw leeftijd zou ik zoeken naar een man die of geen kinderen heeft of kinderen heeft met nog een kinderwens.
Maar ik zou voor dat eerste gaan indien mogelijk.
zaterdag 4 mei 2019 om 08:51
Hij moet jij niet aan het lijntje houden.gelukkigedame schreef: ↑03-05-2019 21:23Hij gaf aan dat hij dat op het moment bekijkt. Hij moet er wel een goed gevoel over hebben. Hij kan dat nu nog niet zeggen.
Zou hij dat kunnen zeggen om jou te paaien, zodat je niet het contact verbreekt?
zaterdag 4 mei 2019 om 09:25
zaterdag 4 mei 2019 om 09:39
De conclusie is dat het een lastig verhaal zal worden, dus handiger om de gesprekken gewoon af te kappen nu het nog heel makkelijk is.Phoebe-returns schreef: ↑04-05-2019 07:00Dit...
Rustig aan joh, je praat enkel met hem. Je weet nog niet eens hoe het lopen gaat en of je überhaupt ooit een relatie met hem krijgt.
Hoe dat allemaal loopt zie je dan wel, eerst even met hier en nu bezig zijn ipv met daar en straks. Daar word je leven een stuk leuker van...
Lillybit: conclusies trekken, terwijl ze enkel en alleen met hem praat? Noem mij een rare vrouw maar ik vind dat een beetje overdreven als je iemand nog nauwelijks kent en nog helemaal niet weet hoe het allemaal lopen gaat.
zaterdag 4 mei 2019 om 10:48
Eens maar uit eigen ervaring moeten ze ook wat meer aandacht/begeleiding geven voordat er ingegrepen wordt. Ik was amper uitgesproken bij de huisarts en had de verwijsbrief al en 14 dagen later was het gebeurt met enkel een vraag van de arts of ik het zeker wist. Voor de duidelijkheid heb ik er persoonlijk geen problemen mee maar kan mij voorstellen dat het bij anderen anders kan zijn.
zaterdag 4 mei 2019 om 10:54
Sorry maar over zoiets denk je toch zelf na van te voren, en de gevolgen zijn toch duidelijk?Onverwachts schreef: ↑04-05-2019 10:48Eens maar uit eigen ervaring moeten ze ook wat meer aandacht/begeleiding geven voordat er ingegrepen wordt. Ik was amper uitgesproken bij de huisarts en had de verwijsbrief al en 14 dagen later was het gebeurt met enkel een vraag van de arts of ik het zeker wist. Voor de duidelijkheid heb ik er persoonlijk geen problemen mee maar kan mij voorstellen dat het bij anderen anders kan zijn.
@TO, duidelijk toch, afkappen nu het nog niks is
zaterdag 4 mei 2019 om 10:55
Makkelijk oordelen. Ik ken iemand met een traumatische jeugd die daardoor geen kinderen wilde. Jong laten steriliseren. Later in de 30 een leuke man ontmoet, hele leven veranderd en ook de wens voor kinderen. Je weet nooit precies waarom mensen iets doen en wat hen nog overkomt waardoor dingen in een ander licht komen te staan.
zaterdag 4 mei 2019 om 10:55
zaterdag 4 mei 2019 om 10:57
daarom wordt in zo’n geval (jong, geen kinderen) ook vaak de sterilisatie geweigerdEmmadePemma schreef: ↑04-05-2019 10:55Makkelijk oordelen. Ik ken iemand met een traumatische jeugd die daardoor geen kinderen wilde. Jong laten steriliseren. Later in de 30 een leuke man ontmoet, hele leven veranderd en ook de wens voor kinderen. Je weet nooit precies waarom mensen iets doen en wat hen nog overkomt waardoor dingen in een ander licht komen te staan.
zaterdag 4 mei 2019 om 11:30
Idealiter wel maar niemand kan in de toekomst kijken en alle gevolgen overzien, begeleiding gaat dit niet (volledig) veranderen maar mijn ervaring is dat er wel heel makkelijk ingegrepen wordt.
zaterdag 4 mei 2019 om 11:38
Je hebt toch nog helemaal geen binding met deze man? Dan moet het contact stoppen gemakkelijk kunnen.
Vermijd het drama wat er zeker gaat komen als je een relatie zou krijgen.
Als hij het niet zeker wist, is het dus een natte dweil van een vent, die gewoon gedaan heeft wat zijn ex wilde.
Of hij wil zo graag een (of andere) vrouw bij zich, dat hij zelfs wat meer kinderen op de wereld wil zetten om haar te krijgen.
Of hij paait je met loze praatjes.
Vermijd het drama wat er zeker gaat komen als je een relatie zou krijgen.
Als hij het niet zeker wist, is het dus een natte dweil van een vent, die gewoon gedaan heeft wat zijn ex wilde.
Of hij wil zo graag een (of andere) vrouw bij zich, dat hij zelfs wat meer kinderen op de wereld wil zetten om haar te krijgen.
Of hij paait je met loze praatjes.
zaterdag 4 mei 2019 om 14:25
Leuk hoor zo’n ‘ik ken iemand die’ verhaal, maar je begrijp hopelijk wel dat jouw verhaal geen gemiddeld verhaal is. Bovendien steriliseren ze helemaal niet zo snel een jonge vrouw. Ook niet met zo’n verhaal als jij vertelt.EmmadePemma schreef: ↑04-05-2019 10:55Makkelijk oordelen. Ik ken iemand met een traumatische jeugd die daardoor geen kinderen wilde. Jong laten steriliseren. Later in de 30 een leuke man ontmoet, hele leven veranderd en ook de wens voor kinderen. Je weet nooit precies waarom mensen iets doen en wat hen nog overkomt waardoor dingen in een ander licht komen te staan.
Ik blijf erbij: stoppen met die hersteloperaties.
zaterdag 4 mei 2019 om 18:00
Als een vrouw geen kinderen meer wil, wordt hier altijd geroepen:” laat je man onder het mes gaan” voor hem is het een fluitje van n cent en bovendien is het nu zijn beurt omdat jij de zwangerschap en bevalling al hebt gedaan. Als een man dan weigert, bijvoorbeeld omdat ie idd de optie van een tweede leg wil openhouden, ( maar dat niet eerlijk durft toe te geven), dan is dst volgens de forumwereld een reden om “ deze losert meteen te dumpen”.
Dus ik denk dat best veel mannen zich hebben laten steriliseren omdat dat de makkelijkste weg was. En als je het topic “ zwanger na hersteloperatie” leest, lees je ook dat dat niet een heel makkelijke weg is.
Dus ik denk dat best veel mannen zich hebben laten steriliseren omdat dat de makkelijkste weg was. En als je het topic “ zwanger na hersteloperatie” leest, lees je ook dat dat niet een heel makkelijke weg is.
zaterdag 4 mei 2019 om 18:34
Ik heb eerder 't idee dat de meeste mannen te laf zijn om zich te laten helpen en dat ze vanuit zichzelf helemaal niet op 'n tweede leg zitten te wachten als ze voor leg 1 al alimentatie moeten betalen.forumfossiel schreef: ↑04-05-2019 18:00Als een vrouw geen kinderen meer wil, wordt hier altijd geroepen:” laat je man onder het mes gaan” voor hem is het een fluitje van n cent en bovendien is het nu zijn beurt omdat jij de zwangerschap en bevalling al hebt gedaan. Als een man dan weigert, bijvoorbeeld omdat ie idd de optie van een tweede leg wil openhouden, ( maar dat niet eerlijk durft toe te geven), dan is dst volgens de forumwereld een reden om “ deze losert meteen te dumpen”.
zaterdag 4 mei 2019 om 18:39
Ik mag om gezondheidsredenen geen hormonale anticonceptie, condooms vind ik te onbetrouwbaar. Ik heb nu een spiraal maar heb er best last van (niet zo zeer lichamelijk maar wel emotioneel) en overweeg om die eruit te laten halen. Dan blijft er qua anticonceptie niet zoveel over, behalve sterilisatie, en dat is bij mannen een kleinere ingreep dan bij vrouwen.
Kortom, soms is sterilisatie de enige optie. Het hoeft niks te zeggen over de kinderwens; je kunt de operatie ook ondergaan in de wetenschap dat het ongedaan gemaakt kan worden (wat overigens, naar ik begrijp, lang niet altijd lukt, maar dat terzijde).
Desondanks gok ik dat deze man geen kinderen meer gaat willen. TO, als je met hem verder gaat zou ik wel heel duidelijk maken dat dit voor jou een breekpunt is en dat hij eerlijk naar jou toe moet zijn indien hij absoluut geen kinderen meer wil. Laat je niet aan het lijntje houden!
Kortom, soms is sterilisatie de enige optie. Het hoeft niks te zeggen over de kinderwens; je kunt de operatie ook ondergaan in de wetenschap dat het ongedaan gemaakt kan worden (wat overigens, naar ik begrijp, lang niet altijd lukt, maar dat terzijde).
Desondanks gok ik dat deze man geen kinderen meer gaat willen. TO, als je met hem verder gaat zou ik wel heel duidelijk maken dat dit voor jou een breekpunt is en dat hij eerlijk naar jou toe moet zijn indien hij absoluut geen kinderen meer wil. Laat je niet aan het lijntje houden!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.