Wijze raad nodig

03-05-2019 21:17 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!
Ik ben alweer een tijdje single en praat momenteel met een leuke man van 32.
Aan het begin van het contact vroeg hij of ik kinderen heb, waarop ik zei dat ik nog geen kinderen heb. Hij heeft 2 kinderen, wat geen probleem is... maaar.. daarna hadden hij en zijn ex besloten om er een knoop in te leggen. Ik voel wel een klik, maar ik heb wel een kinderwens!
Ik vind het lastig wat wijsheid is.. mezelf van mijn kinderwens beroven of stoppen met hem. Heeft iemand er ervaring mee?

Thanks voor het lezen.
Als je een kinderwens hebt lijkt me een goed gesprek wel nodig. Bij mannen kan er volgens mij een hersteloperatie worden gedaan, maar het is wel een aardige aanwijzing dat de kans bestaat dat hij niet meer kinderen wil.
Je praat alleen nog maar met hem? Verder zoeken dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe moeilijk kan het zijn....
Wil hij nog kinderen?
Orișa schreef:
03-05-2019 21:21
Wil hij nog kinderen?
Hij gaf aan dat hij dat op het moment bekijkt. Hij moet er wel een goed gevoel over hebben. Hij kan dat nu nog niet zeggen.
Ik zou mijn kinderwens niet opzij zetten voor een man. Het is sowieso veel leuker om een kindje te krijgen met een man voor wie het ook de eerste keer is.
Dus advies van mij: next!
gelukkigedame schreef:
03-05-2019 21:23
Hij gaf aan dat hij dat op het moment bekijkt. Hij moet er wel een goed gevoel over hebben. Hij kan dat nu nog niet zeggen.
Ik zou afhaken.
Lees ik nu goed dat je met iemand enkel online contact hebt en al overweegt om je kinderwens voor hem op te geven?
Apart.
Als jij een kinderwens hebt, en hij niet meer, zou ik het afkappen. Uiteindelijk gaat dit je opbreken

Recent zijn hier twee topics geweest van vrouwen bij wie de vriend (met kinderen uit een eerdere relatie ) “ ineens” geen kinderen meer wilde, na jarenlange relatie en waarbij die vrouwen nu bijna te laat zijn om nog een andere man te vinden om hun kinderwens alsnog te realiseren .
Als jij een kinderwens hebt zou ik stoppen. Beter nu, dan dat je na een paar maanden relatie erachter komt dat hij ze toch niet wil.
Als hij er een knoop in heeft laten leggen zou je denken dat hij klaar is met baby’s maken en t goed zo vindt.

Daarbij kan je t tegenwoordig wel terugdraaien, maar dat hangt ook af hoe lang t geleden was.

Hoe oud ben je zelf?
gelukkigedame schreef:
Hij is er zo zeker van dat hij geen kinderen meer wil dat hij zich heeft laten steriliseren. Zijn ex had ook de pil kunnen slikken of een spiraaltje kunnen nemen. Ze hadden het met condooms kunnen doen.

Daar hebben ze niet toe besloten. Ze waren er 100%,zeker van dat ze geen kinderen meer wilden.

Als hij nu zegt dat het in de toekomst misschien nog veranderd dan houdt hij je aan het lijntje. En als je eenmaal een relatie hebt dam voelt het nog veel moeilijker om hem op te geven.

En ja misschien veranderd hij ooit nog wel van gedachten.

Maar waarom zou je jezelf de problemen van stiefkinderen en een ex op de hals halen als er nog genoeg single mannen zonder kinderen van jou leeftijd zijn.

Er zal ook altijd een deel van zijn inkomen naar zijn ex gaan waardoor jullie samen moeilijker wat kunnen opbouwen.
Nouschi schreef:
03-05-2019 21:21
Je praat alleen nog maar met hem? Verder zoeken dus.
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Niet doen, dit gaat je veel verdriet doen. Echt waar, ik spreek uit ervaring....
Stoppen. De kans dat hij ooit nog kinderen wil is vrijwel nul.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe oud ben jij zelf?

Ik zou ook lekker even verder zoeken...
Je praat alleen nog maar met hem dus er is nog helemaal geen relatie? Ja dan is het wel heel gemakkelijk. Je hoeft dan niet eens een relatie uit te maken. Simpelweg op zoek gaan naar een andere man met minder gecompliceerde situatie met wie je wel je kinderwens kan vervullen. Met deze man kun je last hebben van een (moeilijke) ex, omgangsregeling met kinderen, alimentatie dat zijn stempel op jullie toekomstplannen kan drukken zoals misschien geen of lagere hypotheek als jullie huis willen kopen, misschien moeilijkheden met samengesteld gezin als hij wel kinderen met je zou willen e.d..

Hoe dan ook je kinderwens voorop stellen.
Miss-Pippilotta schreef:
03-05-2019 22:00
Hoe oud ben jij zelf?

Ik zou ook lekker even verder zoeken...
Ik ben 29
slekire schreef:
03-05-2019 21:20
Als je een kinderwens hebt lijkt me een goed gesprek wel nodig. Bij mannen kan er volgens mij een hersteloperatie worden gedaan, maar het is wel een aardige aanwijzing dat de kans bestaat dat hij niet meer kinderen wil.
volgens mij lukt zo'n hersteloperatie niet altijd.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
sugarmiss schreef:
03-05-2019 21:31
Hij is er zo zeker van dat hij geen kinderen meer wil dat hij zich heeft laten steriliseren. Zijn ex had ook de pil kunnen slikken of een spiraaltje kunnen nemen. Ze hadden het met condooms kunnen doen.

Daar hebben ze niet toe besloten. Ze waren er 100%,zeker van dat ze geen kinderen meer wilden.

Als hij nu zegt dat het in de toekomst misschien nog veranderd dan houdt hij je aan het lijntje. En als je eenmaal een relatie hebt dam voelt het nog veel moeilijker om hem op te geven.

En ja misschien veranderd hij ooit nog wel van gedachten.

Maar waarom zou je jezelf de problemen van stiefkinderen en een ex op de hals halen als er nog genoeg single mannen zonder kinderen van jou leeftijd zijn.

Er zal ook altijd een deel van zijn inkomen naar zijn ex gaan waardoor jullie samen moeilijker wat kunnen opbouwen.
Mee eens
Gatekeeper* schreef:
03-05-2019 21:28
Als hij er een knoop in heeft laten leggen zou je denken dat hij klaar is met baby’s maken en t goed zo vindt.

Daarbij kan je t tegenwoordig wel terugdraaien, maar dat hangt ook af hoe lang t geleden was.

Hoe oud ben je zelf?
Ik heb geen idee hoelang dat geleden is.. maar ik ben 29!
Verder zoeken en dit afbreken voor het verder gaat.
sugarmiss schreef:
03-05-2019 21:31

Er zijn genoeg mannen die kinderen krijgen omdat hun partner dat wil en ook genoeg die een knoopje laten leggen wanneer er genoeg zijn. Wanneer er een nieuw liefje langskomt kan ik mij voorstellen dat deze mannen de geschiedenis laten herhalen.
gelukkigedame schreef:
Wil je een relatie met een man die zo impulsief besluiten neemt (knopen laten leggen terwijl hij misschien ooit nog kinderen wil) over belangrijke dingen, of met een man die echt nadenkt?
Je praat alleen nog maar met hem, er is nog helemaal geen aanwijzing dat er in het echt ook aantrekkingskracht is. Ik zou hem laten en verder kijken.
Pick your battles and bloom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven