Word beetje moedeloos van daten

29-08-2018 21:46 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff wie beurt me een beetje op? Wat is daten toch een vermoeiend gedoe!

Nu ruim een jaar single, ik kan goed alleen zijn maar ik heb echt wel zin in een lief in mijn leven. Liefst kom je natuurlijk spontaan iemand tegen. Maar nu in mijn veertiger jaren ontmoet ik gewoon niet zoveel nieuwe vrouwen meer. En ja lesbisch, dus ook nog een veel kleiner vijvertje om uit te vissen. En ze komen niet aanbellen.

Dus nou ja, dan maar internet en apps. Lastig om na een match een chatgesprek op gang te houden... zo plat en leeg, je weet het toch pas als je iemand ziet. Maar ook niet altijd zin om helemaal af te spreken, dat vind ik echt zó'n grote drempel en investering, en er ligt meteen zo'n druk op (ten opzichte van spontane ontmoetingen)...
Investeren in nieuwe mensen vind ik prima, als ik ze daarna vaker ga zien. Maar eenmalige kennismakingen, zó zwaar en vermoeiend voor mij als (heus ook sociale) introvert.

Laatst toch maar weer eens afgesproken. Leuke date, aantrekkelijke dame, wel wat gesloten, maar ik dacht misschien gewoon een kat-uit-de-boom-kijker. Maar nee hoor, ook deze zei weer de volgende dag na de date, opeens dat ze toch niet over een ex heen is. ZUCHT
"Bedenk dat even van tevoren!" denk ik dan..... Dit was al de 3e keer in een paar jaar tijd dat ik die te horen krijg. Of is dat soms algemeen bekende codetaal voor "je bent toch mijn type niet" voor mensen die te schijterig zijn om dat gewoon eerlijk te zeggen? Mis ik iets?

Pffff, had ik me weer opengesteld voor iemand, kwetsbaar opgesteld, toch beetje spannend zo'n ontmoeting... En dan weer zo'n suffe afwijzing waar je helemaal niks mee kan.

En ik heb ook wel een paar keer afgesproken met iemand waarbij ik zelf meteen al binnen 5 seconden wist: nee deze vrouw vind ik gewoon echt niet aantrekkelijk in real life (en dan wordt het ook nooit meer wat, zo goed ken ik mezelf inmiddels wel).

Ik krijg dan zin om het daten maar helemaal op te geven maarja ik heb ook geen zin om weer 2,5 jaar single te zijn zoals de laatste keer dat ik dat deed. (Omdat zoveel mensen toen zeiden: als je niet zoekt dan vind je. Nou echt niet dus!)

Wie praat me een beetje moed in, hoe houd ik er vertrouwen in dat een volgende date niet wéér gaat zeggen dat ze nog niet over haar ex heen is? Moet ik daar toch al naar vissen in een chatgesprek?
Ze zeggen dat op ieder potje een dekseltje past (in mijn geval een ander potje) maar waar blijft ze dan?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Dank je Hobbelster. Ja even wandelen of zo iets is wel een idee, en inderdaad wat eerder afkappen als het niet zo klikt. Sowieso beter dan uit eten gaan wat ik dus al niet meer doe, alleen met vrienden.

En dank je Sannedeb. Leuk dat jij je man hebt leren kennen!

Ik zat daar op die date heus niet super needy te zijn hoor. Zo klink ik misschien nu omdat ik heel eventjes ultiem gefrustreerd ben over het feit dat iemand
- niet even van tevoren bedenkt dat ze nog niet over haar ex heen is in plaats van mij te laten opdraven en kwetsbaar te laten opstellen voor niks
- óf dat iemand tegen me liegt, waar ik ook niet tegen kan.

Ik zag het die avond gewoon als kort leuk borreltje en het was gezellig en ik was er zelf nog helemaal niet eens over uit hoe of wat, maar het leek me leuk genoeg om nog eens af te spreken en dan maar te zien.

Als je om je heen zoveel happy stelletjes ziet en zelf word je de hele tijd alleen maar gebruikt om iemand anders' ego te strelen, is dat wel frustrerend op een gegeven moment. Ik dacht misschien is hier wat herkenning te vinden. Ik zit er echt niet op te wachten om nóg effe verder de grond in getrapt te worden.

En ik denk dat de extraverten niet begrijpen hoe een introvert in elkaar zit en dat "zie het gewoon als een leuke avond" voor mij niet werkt. Ik vind dat niet "leuk" om helemaal mijn best te doen om iemand te leren kennen tijdens zo'n date, me in die persoon te verdiepen, en haar daarna nooit meer te zien. Dat vind ik alleen maar dodelijk vermoeiend, en alleen de moeite waard met bijvoorbeeld vrienden van vrienden die ik daarna vaker ga tegenkomen op feestjes enzo.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 30-08-2018 00:02
3.98% gewijzigd
Ik snap wel dat je je zo voelt. Daten is ook gewoon vermoeiend. En er is online zoveel aanbod, maar als je haar dan IRL ontmoet kan het heel anders zijn dan de online gesprekken.
En dat het dan iedere keer niets wordt, "want niet over ex heen" is gewoon frustrerend. Ik zou gewoon even stoppen een paar maanden. en dan met frisse zin de draad weer oppakken.
Je ziet het idd zwartgallig in.
Ik snap dat daten energie kan kosten, telkens praten met- en tijdelijk investeren in onbekenden. En een afwijzing is nooit leuk. Aan de andere kant kan een goed gesprek toch ook energie geven? Je weet nou eenmaal niet van tevoren of het wel of niet klikt, dus je hebt ook weinig keus dan in t begin aftasten. Als het je veel energie kost zou ik het daten wat doseren, niet te vaak dus. En wellicht eerst bellen voordat je afspreekt. Kijken of dat klikt.
Zo’n smoesje zie je ook te serieus. Het is geen “liegen”, mensen vinden het vaak moeilijk om eerlijk te zijn en willen de ander niet kwetsen. Dit klinkt wat aardiger.

Ook flirten zie je erg zwaar. Veel mensen vinden flirten juist leuk, en “gebruiken” jou echt niet. Betekent dat je zelf ook nog goed in de markt ligt. Is dus ook goed voor jouw ego, dat iemand (bezet of niet) met je komt flirten. Blijkbaar vinden ze je er leuk uitzien anders doe je dat niet. Til er niet zo zwaar aan!
Je klinkt wat star en serieus, misschien helpt het om er wat luchtiger en speelser in te staan. Al snap ik dat dat lastig is omdat je heel doelgericht overkomt.
appelientjex wijzigde dit bericht op 30-08-2018 00:09
23.83% gewijzigd
Dank je Mick, ja dat is eigenlijk wel een goed idee. Had in deze bui van frustratie niet eens bedacht dat er ook een tussenweg is tussen het helemaal opgeven, of toch doorgaan. :biggrin:
@Appelsientje thanks. Een jaar of 15 lang (van 25e tot 40e ofzo) stond ik er zo luchtig en speels in en daar werd ik ook niet gelukkig van. Dan trek je ook alleen maar de fladderaars aan, de rebounders, de fuckbuddies, de open-relatie-willers. In ieder geval geen mensen die zich willen binden.

Serieus, doelgericht... ja vind ik niet zo raar nu ik de 40 ruim gepasseerd ben en nou eindelijk ook wel eens een relatie van langer dan een jaar wil. Net zoals ieder mens toch? Waarom noemt niemand die dan needy? (Bijvoorbeeld al die mensen die maar bij elkaar blijven uit angst om alleen te zijn?)

Eigenlijk heb ik ook de beste ervaringen met andere vrouwen die er ook zo serieus in staan en die gewoon toegeven dat ze het alleen zijn zat zijn, en graag een relatie willen, en op een datingsite staan waar je wat meer over jezelf invult dan alleen een foto. Al zitten daar ook een hoop rebounders tussen.

Maar wat je zegt klopt ook wel, als mensen met me flirten is ook wel een compliment. Maar toch frustrerend ook, als ze telkens al bezet blijken te zijn.
Mag ik dan vragen wat je precies zoekt in een vrouw? Je schrijft dat je wel eens een relatie wil die langer dan een jaar duurt. Dan heb je hiervoor kennelijk nog niet een redelijke match gevonden (die duren doorgaans langer).

Ik herken het doelgerichte van je, ik ben ook erg introvert. Ik ben mijn relaties en al mijn dates onder de loep gaan nemen en realiseerde me dat ik op zoek was naar iemand die nooit bij mij zou passen.

Op een goed moment had ik voor ogen wat goed zou zijn voor mij, wat voor type vrouw echt bij mij zou passen (en waar ik mijn beste zelf bij zou zijn!). Toen hoefde ik niet meer door allerlei dates te ploegen.

Uiteindelijk kwam ik haar bij toeval tegen. Anders had ik gewoon gewacht, en/ of doorgedate. Maar wel uiterst selectief, en dat duurt nou eenmaal langer.
Hoi Patsy,
Het is prima hoor, om effe te spuien.
Maar houd moed. Ik weet dat het afgezaagd klinkt en misschien ook wel saai en vermoeiend. Aan de andere kant vroeg je ook om verse moed.
Ik denk dat jij beter zal kunnen verwoorden in de toekomst( aan een potentiele partner)waar je voor staat, wat je zoekt/verwacht en hoe je kijkt naar de toekomst.
Dus inderdaad iets in de trent van: ik ben op zoek naar een langdurige relatie. Ik zoek in mijn partner hetzelfde: dat ze klaar is om een langdurige relatie aan te willen gaan bij de geschikte/juiste partner.
En klink zeker hierin.

Dat duidelijk kunnen verwoorden is een hele aantrekkelijke eigenschap en heel prettig om te horen voor een eventuele geschikte kandidaat.
Overigens zijn er nog wat alternatieven voor feesten en kroegen. Google bv maar op Stuurloos. Een fietsclub voor (lesbische) vrouwen. En anders Damespad.
Dymphnatam schreef:
30-08-2018 05:57
Mag ik dan vragen wat je precies zoekt in een vrouw? Je schrijft dat je wel eens een relatie wil die langer dan een jaar duurt. Dan heb je hiervoor kennelijk nog niet een redelijke match gevonden (die duren doorgaans langer).

Ik herken het doelgerichte van je, ik ben ook erg introvert. Ik ben mijn relaties en al mijn dates onder de loep gaan nemen en realiseerde me dat ik op zoek was naar iemand die nooit bij mij zou passen.

Op een goed moment had ik voor ogen wat goed zou zijn voor mij, wat voor type vrouw echt bij mij zou passen (en waar ik mijn beste zelf bij zou zijn!). Toen hoefde ik niet meer door allerlei dates te ploegen.

Uiteindelijk kwam ik haar bij toeval tegen. Anders had ik gewoon gewacht, en/ of doorgedate. Maar wel uiterst selectief, en dat duurt nou eenmaal langer.
Dat dikgedrukte is ook wat bij mij voor de omslag zorgde. Dat, en voor mezelf definiëren wat ik zeker niet - en wat hopelijk wel- zocht in een relatie

Op die manier sta je er heel serieus en doelgericht in - maar ook luchtig en vrijblijvend.
Ik straalde toen ook heel erg uit van “of je wilt heel graag met me want anders helemaal niet”
Zo kostte het daten met degenen die het niet voor me waren, stukken minder energie. En als ik bij binnenkomst / het bestellen van mijn koffie (ik ging enkel alleen wat drinken 1e date, nooit langer/ meer) al voelde, dit gaat m niet worden (dat ‘weet’ je namelijk binnen fractie van seconde) dan checkte ik emotioneel uit, liet de ander kort eea vertellen, luchtig , koetjes kalfjes en tegen de tijd dat ik m’n koffie op had maakte ik vriendelijk een eind aan de date.

Snap je hoe dat in contrast staat met “je best doen om je in iemand te verdiepen” etc?
Wat ik bedoel te zeggen... misschien doe je tijdens dates wel teveel je best. Leun eens wat meer achterover. Zo ook met dat je outfit van die dag goed genoeg is. Dat op korte termijn afspreken om te zien hoe iemand in het echt is je júist zoveel moeite en energie kan besparen (itt lang mailen: verwachtingen stapelen zich op, tegen de tijd dat je elkaar eindelijk ziet moet ne van jezelf ook echt je best doen want je hebt nu eenmaal al geïnvesteerd in dit contact en zonde om nu in 5 minuten te zeggen, “gaat m niet worden bedankt voor je tijd en doei”)
En dat achterover leunen is niet erg. Besef en onthoud dat goed. Je houdt het overdreven veel energie geven toch nooit vol en ontneemt de ander de kans om ‘de echte jij’ (die introvert is) goed te zien.
En dit:
Er zijn 2 mensen in een relatie nodig om energie te geven. Dat begint al op date 1. Of wil jij in jouw toekomstige nieuwe relatie vanaf date 1 de kartrekker zijn?
patsy--stone schreef:
29-08-2018 21:46
Pfff wie beurt me een beetje op? Wat is daten toch een vermoeiend gedoe!

Nu ruim een jaar single, ik kan goed alleen zijn maar ik heb echt wel zin in een lief in mijn leven. Liefst kom je natuurlijk spontaan iemand tegen. Maar nu in mijn veertiger jaren ontmoet ik gewoon niet zoveel nieuwe vrouwen meer. En ja lesbisch, dus ook nog een veel kleiner vijvertje om uit te vissen. En ze komen niet aanbellen.

Dus nou ja, dan maar internet en apps. Lastig om na een match een chatgesprek op gang te houden... zo plat en leeg, je weet het toch pas als je iemand ziet. Maar ook niet altijd zin om helemaal af te spreken, dat vind ik echt zó'n grote drempel en investering, en er ligt meteen zo'n druk op (ten opzichte van spontane ontmoetingen)...
Investeren in nieuwe mensen vind ik prima, als ik ze daarna vaker ga zien. Maar eenmalige kennismakingen, zó zwaar en vermoeiend voor mij als (heus ook sociale) introvert.

Laatst toch maar weer eens afgesproken. Leuke date, aantrekkelijke dame, wel wat gesloten, maar ik dacht misschien gewoon een kat-uit-de-boom-kijker. Maar nee hoor, ook deze zei weer de volgende dag na de date, opeens dat ze toch niet over een ex heen is. ZUCHT
"Bedenk dat even van tevoren!" denk ik dan..... Dit was al de 3e keer in een paar jaar tijd dat ik die te horen krijg. Of is dat soms algemeen bekende codetaal voor "je bent toch mijn type niet" voor mensen die te schijterig zijn om dat gewoon eerlijk te zeggen? Mis ik iets?

Pffff, had ik me weer opengesteld voor iemand, kwetsbaar opgesteld, toch beetje spannend zo'n ontmoeting... En dan weer zo'n suffe afwijzing waar je helemaal niks mee kan.

En ik heb ook wel een paar keer afgesproken met iemand waarbij ik zelf meteen al binnen 5 seconden wist: nee deze vrouw vind ik gewoon echt niet aantrekkelijk in real life (en dan wordt het ook nooit meer wat, zo goed ken ik mezelf inmiddels wel).

Ik krijg dan zin om het daten maar helemaal op te geven maarja ik heb ook geen zin om weer 2,5 jaar single te zijn zoals de laatste keer dat ik dat deed. (Omdat zoveel mensen toen zeiden: als je niet zoekt dan vind je. Nou echt niet dus!)

Wie praat me een beetje moed in, hoe houd ik er vertrouwen in dat een volgende date niet wéér gaat zeggen dat ze nog niet over haar ex heen is? Moet ik daar toch al naar vissen in een chatgesprek?
Ze zeggen dat op ieder potje een dekseltje past (in mijn geval een ander potje) maar waar blijft ze dan?
Ruim een jaar single? Das toch niet zo lang? Ze komt echt wel, leef intussen gewoon je leven. Kost moeite weet uit ervaring maar teveel focussen op het hebben van een relatie helpt je nergens mee, maakt je alleen maar ongelukkig en desperate en dan kom je juist de verkeerde tegen zoals je nu doet....dus kop op en ga je focussen op wat maakt me gelukkig en maak jezelf gelukkig en dan komt ze
Ik heb vanmiddag een eerste date waar ik eigenlijk geen zin in heb, hele lage verwachtingen van heb en ik een uur voor moet reizen. Maar de laatste 3 heb ik ook al afgezegd en heb nu goedkope treinkaartjes gescoord dus nu moet ik wel. Ik laat me verassen, wie weet wordt het wel gezellig
Ik zou t allemaal niet zo zwaar nemen. Prima dat je een relatie wil, maar stel je verwachtingen van een date wat bij.
Bijna al mijn vrienden met relatie hebben die persoon niet online ontmoet. Soms was het al bijv een lange tijd een vriend. Sommige mensen schrikken ook als je zo serieus bent na 1 keer. Je moet mensen gewoon leren kennen.
Hm, ik heb niet zo veel opbeurende woorden, patsy--stone, ik wil alleen even zeggen dat het heel herkenbaar is. Ik ben er net via-via achter dat mijn date met het excuus 'ik heb bindingsangst' bedoelde dat hij een vriendin heeft. Klootzak. Ik zou willen dat ik mannen die zo schofterig doen zonder enige emotie achter me kon laten, de waarheid is dat ik er ook moedeloos en verdrietig van word. Dus... het mag niet helemaal hetzelfde verhaal zijn, maar ik snap hoe lastig het kan zijn om je kwetsbaar op te stellen en vervolgens dingen te horen als 'ik ben nog niet over mijn ex heen'. Een knuffel voor jou!
En ik denk dat de extraverten niet begrijpen hoe een introvert in elkaar zit en dat "zie het gewoon als een leuke avond" voor mij niet werkt. Ik vind dat niet "leuk" om helemaal mijn best te doen om iemand te leren kennen tijdens zo'n date, me in die persoon te verdiepen,
Nou ja dan doe je dat niet. Alleen waar je zin in hebt. Is ook wel zo eerlijk. Die ander heeft vermoedelijk geen idee dat je zo zit te investeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Leeuwin1979 schreef:
30-08-2018 08:36
Ruim een jaar single? Das toch niet zo lang? Ze komt echt wel, leef intussen gewoon je leven. Kost moeite weet uit ervaring maar teveel focussen op het hebben van een relatie helpt je nergens mee, maakt je alleen maar ongelukkig en desperate en dan kom je juist de verkeerde tegen zoals je nu doet....dus kop op en ga je focussen op wat maakt me gelukkig en maak jezelf gelukkig en dan komt ze

Natuurlijk is het belangrijk dat je gelukkig bent met jezelf. Maar daar garandeer je niet mee dat er dan liefde op je pad komt. Het is ook een kwestie van geluk hebben.
biobitch1984 schreef:
30-08-2018 08:37
Ik heb vanmiddag een eerste date waar ik eigenlijk geen zin in heb, hele lage verwachtingen van heb en ik een uur voor moet reizen. Maar de laatste 3 heb ik ook al afgezegd en heb nu goedkope treinkaartjes gescoord dus nu moet ik wel. Ik laat me verassen, wie weet wordt het wel gezellig
haha herkenbaar dit. Dat heb ik ook altijd met dates 😂
Geen tips maar wel een vraag : waarom verspil je je tijd aan iets waar je moedeloos, somber en verdrietig van wordt ? Stop er gewoon mee, het is geen moeten. Ga dingen doen waar je gelukkig van wordt. Heb het leuk met jezelf, familie en vrienden. En ja, dat je zonder relatie zit dat is dan zo. Misschien heb je in de toekomst wel een relatie, misschien niet. Laat het niet hebben van een lief niet je leven vergiftigen. Je kunt niet alles hebben en op deze manier ben je jezelf aan het pesten.
Ouwedibbes schreef:
30-08-2018 09:20
Geen tips maar wel een vraag : waarom verspil je je tijd aan iets waar je moedeloos, somber en verdrietig van wordt ? Stop er gewoon mee, het is geen moeten. Ga dingen doen waar je gelukkig van wordt. Heb het leuk met jezelf, familie en vrienden. En ja, dat je zonder relatie zit dat is dan zo. Misschien heb je in de toekomst wel een relatie, misschien niet. Laat het niet hebben van een lief niet je leven vergiftigen. Je kunt niet alles hebben en op deze manier ben je jezelf aan het pesten.
Scheelt mij weer schrijven. Wilde exact hetzelfde zeggen.

Herkenbaar overigens, ben inmiddels zes jaar vrijgezel (dacht steeds vijf, dus schrok net van deze conclusie haha)
Afgelopen weekend na twee maanden daten wederom de deksel op m'n neus gekregen. Maar sinds ik mijn leven leef, niet meer in de mineur zit over dat daten, doet het niet zoveel pijn als het mis loopt en merk ik dat mijn glas behoorlijk halfvol is. En ik alleen maar terug kan kijken op al het mooie dat mijn laatste date mij gebracht heeft.

Serieus, maakt het leven leuker. Je blijft heus niet de eeuwige vrijgezel. Dus kom uit de wanhoop en geniet van al het moois dat het leven te bieden heeft. Zelfs als vrijgezel.
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 09:26
0.79% gewijzigd
Ik vond casual daten leuk, gewoon een beetje snuffelen aan allerlei verschillende types.... niet te letterlijk verder. Maar gewoon een terrasje doen was al fijn want ik had geen tuin. Het was meteen een manier om mijn stad beter te leren kennen, eropuit te gaan, nieuwe tentjes uitproberen. Als het toevallig klikte wandelingetje maken... Ik leerde vanalles over verschillende hobbies, en kon zo langzaam een mening vormen over wat ik zelf te bieden heb en wil in de toekomst.

Ik ging niet met hoge verwachtingen of een checklist of een budget, ik ging voor een ervaring of een grappig verhaal om aan vrienden te kunnen vertellen of voor een excuus om toch weer eens die jurk aan te doen
Lorem Ipsum
Ouwedibbes schreef:
30-08-2018 09:20

+ 1.000.000!

Én wat Ywtje schrijft!

Ik ben inmiddels 6 jaar single. Heb na mijn scheiding nog 1 relatie gehad maar ook déze man ging vreemd. Ik trek ze aan blijkbaar (of zij mij :whoops: ).
De eerste twee jaar single dacht ik dat mijn leven niet compleet was zonder relatie. En nu weet en voel ik dat het meer dan compleet is. Ik heb mezelf teruggevonden en ben zóveel sterker geworden...
Nu vraag ik me wel eens af of ik het nog kán.. Een relatie... Ik denk het wel, maar alleen als er een klik is, chemie.. En dát heb ik de laatste jaren niet meer gevoeld.. Ik zie het wel. Heb een prima leven zo en natuurlijk hoop ik ooit nog eens tot over mijn oren verliefd te worden. Maar ik kan nu oprecht zeggen dat als dat niet zo is, het ook prima is...
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Dank jullie wel voor alle lieve reacties en het meedenken. Ik ga ze vanavond rustig nog eens lezen.

Ik ben superblij met mijn leven, voel me een rijk mens. Alles helemaal fijn voor elkaar, fijn huis, lieve kat, leuke baan, lieve en grappige vrienden, best goede gezondheid.
Soms vraag ik me wel eens af of ik me toch teveel laat indoctrineren door wat ik maar even samenvat als 'de hollywoodfilms' (incl. reclames en alles wat je in bladen ziet) waarin de hoofdpersoon pas gelukkig is als dan eindelijk die ware voorbij komt.
Maar tegelijkertijd is het toch echt wel zo dat ik eigenlijk al decennia lang niemand heb om mee te nemen naar bruiloften, kerstetentjes en alle anderen wel. Ook al heb ik wel relaties gehad, vaak net te kort om al mee te slepen naar familiedingen. (Relaties van 3 jaar lang waren vooral toen ik jong was.) En ik weet hoe fijn het kan zijn om het leven te delen met iemand, alle ups en downs, herinneringen ophalen, veel lachen, ook huilen. Dat je niet elk weekend weer een rondje moet appen van wie er nu weer zin heeft om af te spreken (maar die gaan vaak al wat met hun partner doen).
Wat dat betreft vind ik die fietsclub een hele goeie tip. Alhoewel ik wel eens bij een andere gay sportclub heb gezeten en dat was vooral veel drama van vrouwen die allemaal vreemdgingen met elkaar enzo.

@Dymphnatam, wat voor iemand ik zoek is vooral iemand bij wie ik mezelf mag zijn, en om leuke dingen mee te doen maar ook ruimte te hebben voor ieder je eigen dingen. Om veel mee te lachen (en iemand die mijn grapjes ook snapt, doet ook lang niet iedereen), en elkaar te steunen als het moeilijker gaat.
Van nature val ik best wel op extravert gedrag en van die hartelijke drukke mensen, maar ik weet nu wel dat die meestal niet voor de lange duur bij mij passen, die snappen het nooit als ik eens een moment voor mezelf nodig heb. Gelukkig kan ik andere introverten ook heel aantrekkelijk vinden (en die kunnen ook druk doen en lachen ;-) )

De vrouwen die wél met mij verder willen zijn vaak types die zich heel afhankelijk opstellen, weet je wel zo van 100% van de tijd zeggen "zeg jij het maar", en dat vind ik weer helemaal niet aantrekkelijk. Ik vind het leuker als het initiatief en de ideeën wisselend van twee kanten komen.

Nou sinds gisteren is er wel even een knop om dat ik even pauze neem van het daten inderdaad zoals Mick tipte. (Echt grappig hoe dat niet eens bij me op was gekomen, hoe wazig je de wereld ziet als je eventjes diep in je frustratie zit... ik dacht dat ik maar twee keuzes had, voor altijd opgeven of doorgaan.) Zoals gezegd heb ik heel veel om van te genieten dus daar ga ik me maar weer lekker op richten.

@Soyli, fijn voor jou dat jij zo oprecht kan zeggen dat het zo prima is! Dat kan ik (nog) niet. Ik ga me wel nog bewuster richten op alles wat ik wél heb, maar er blijft dat verlangen naar een vast maatje.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 30-08-2018 23:29
1.43% gewijzigd
biobitch1984 schreef:
30-08-2018 08:37
Zo herkenbaar! Afzeggen doe ik dan niet, maar wel met tegenzin erheen. En dan denk ik, ach, daardoor kan het alleen maar meevallen. En dat doet de date zelf meestal ook. Vaak gewoon luchtig, gezellig etc. Maar dat gezeik erna... dat mensen niet gewoon eerlijk durven zijn.

Dat doet me dan denken aan dat programma First Dates, daar zeggen mensen wél gewoon eerlijk: "ik vind je een heel leuk mens, maar ik voelde geen 'spark' ". Wat is daar nou zo moeilijk aan? Waarom al die lulsmoezen over exen en bindingsangst? Daarmee geef je iemand juist valse hoop. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dus dames, nooit meer lulsmoezen geven. Wees gewoon eerlijk. Geen romantische klik voelen is géén belediging voor die ander. Is gewoon duidelijk, dan kan die ander even zijn wonden likken en dan zonder valse hoop of verwarring, dóór met zijn leven.

Veel plezier op je date, hopelijk!
patsy--stone wijzigde dit bericht op 30-08-2018 11:05
1.45% gewijzigd
En @Zephora en @Soyli, wat bestaan er toch een klootzakken.
En ja irritant hè, dat juist de mensen die het absoluut niet verdienen, dan nog tijd kosten om overheen te komen.

Maar: "their loss". Je bent beter af zonder zo'n bedrieger in je leven. Zij zijn jou niet waard.
Maar het maakt het wel moeilijker om de volgende weer te vertrouwen, weet ik ook uit ervaring.
patsy--stone schreef:
29-08-2018 23:48
Ik zie het nu even allemaal heel zwartgallig na net weer een afwijzing.
Ik vroeg om steun, niet om afgekraakt te worden.
Je een spiegel voorhouden zodat je hopelijk een andere houding krijgt IS helpen.
Jij wil geen hulp jij wil medeleven. Als je alleen maar ach en wee wil horen moet je dat aangeven in de OP.
patsy--stone schreef:
30-08-2018 00:00

Ik zat daar op die date heus niet super needy te zijn hoor. Zo klink ik misschien nu omdat ik heel eventjes ultiem gefrustreerd ben over het feit dat iemand
- niet even van tevoren bedenkt dat ze nog niet over haar ex heen is in plaats van mij te laten opdraven en kwetsbaar te laten opstellen voor niks
- óf dat iemand tegen me liegt, waar ik ook niet tegen kan.

Als je om je heen zoveel happy stelletjes ziet en zelf word je de hele tijd alleen maar gebruikt om iemand anders' ego te strelen, is dat wel frustrerend op een gegeven moment. Ik dacht misschien is hier wat herkenning te vinden. Ik zit er echt niet op te wachten om nóg effe verder de grond in getrapt te worden.

En ik denk dat de extraverten niet begrijpen hoe een introvert in elkaar zit en dat "zie het gewoon als een leuke avond" voor mij niet werkt. Ik vind dat niet "leuk" om helemaal mijn best te doen om iemand te leren kennen tijdens zo'n date, me in die persoon te verdiepen, en haar daarna nooit meer te zien. Dat vind ik alleen maar dodelijk vermoeiend, en alleen de moeite waard met bijvoorbeeld vrienden van vrienden die ik daarna vaker ga tegenkomen op feestjes enzo.
Klinkt echt heul erg aantrekkelijk dit. Zo knappen idd alle "dates" af ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven