wow ! wat moet ik nou ?

01-09-2008 23:00 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
om een lang verhaal kort te maken. Had jaren een goede vriendschap met een man. Gewoon gezellig, niks aan de hand. Leuke vriendin/vriend relatie maar geen verliefdheid enz.

Helaas kwam die verliefdheid toch, groot probleem hij is getrouwd.

Maanden lang een affaire gehad maar heb het verbroken, heeft me veel moeite gekost om alle contact te verbreken, veel tranen met tuiten enz enz.

Nu dik 8 of 9 maanden later komt hij ineens weer op de proppen. Hij ligt in scheiding , wil graag weer contact, hij zegt toen de verkeerde keuze gemaakt te hebben. Dat hij het verschil tussen gewoon lief vinden en houden van destijds niet goed zag. Dat hij zich had realiseren moeten dat alleen lief vinden niet genoeg is voor een huwelijk in stand te houden enz.

Ben heel duidelijk, laat hem eerst daar maar weg zijn , huis staat te koop enz. Heb zoiets, ga op jezelf wonen en we zien dan wel. Maar als hij dan ook maar iets aan contact of meer wil zal hij er zijn best voor moeten doen.

Maar is het uberhaupt slim ? Hij heeft me destijds wel echt pijn gedaan, duidelijk een "keuze" gemaakt al had hij voor mij geen keuze, wilde niet eens dat hij de keuze maakte, vond dat hij moest vechten voor zijn huwelijk. Hebben ze ook geprobeerd, maar helaas dus niets geworden.

En ik, ik zit maar te peinzen, wat moet ik hier nu mee aan ?

Als ik hem zie, ga ik zo weer overstag ben ik bang, dus tot nu toe houdt ik goed vol dat ik hem beslist niet wil zie.

Arrchhh had dit niet verwacht.:swear:
Als ik jou was zou ik afstand houden. Je weet hoe hij is. Hij liegt en bedriegt. Mijn vriend zei altijd: Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf...
Als ik jou was zou ik afwachten. Situaties en mensen kunnen veranderen, maar idd laat hij er eerst maar iets voor doen.

Ik merk van zoveel mensen om me heen (en lees dit hier ook op het forum) hoe ongelukkig ze zijn/worden van een getrouwde man. Begin er nu niet aan en wacht het af. Het beste is ook om niet af te spreken. Dit weet ik uit eigen ervaring.

En ja, iemand kan je kwetsen, maar iemand kan het ook weer goedmaken. Dit wil zeggen, als hij er iets voor doet. Dus als hij straks alles wel achter de rug heeft, zou je het wel een kans kunnen geven.
quote:MaddyAlbright schreef op 01 september 2008 @ 23:03:

Als ik jou was zou ik afstand houden. Je weet hoe hij is. Hij liegt en bedriegt. Mijn vriend zei altijd: Hoe je eraan komt, kom je er ook weer vanaf...

hoi, bedankt voor je reactie, maar 1 ding, hij heeft nooit tegen mij gelogen of mij bedrogen ! Dat hij niet helemaal fair is geweest naar zijn vrouw klopt. Maar tussen ons is het wel vanaf dag 1 allemaal duidelijk geweest. Voor mij werd het teveel, heb hem toen de keuze gegeven om of het eerlijk te vertellen tegen zijn vrouw of er mee te kappen. Eigenlijk is uiteindelijk beide gebeurd. Ik heb gekapt..hij heeft geprobeerd zijn huwelijk te redden. (ook op aandringen van mij misschien wel een beetje)

Ik houdt hem zowieso op afstand en spreek zeker nog niet met hem af. Hij moet eerst alles rustig zonder interrupties "afronden" met zijn bijna ex vrouw.

Maar dan nog, denk niet dat het een goed leven beschoren heeft. zijn ex zal woest zijn als ze erachter komt dat hij weer wat met mij zou hebben etc etc. Dat heeft zijn weerslag op zijn al wat oudere kids ws etc.

dus zie meer beren op het pad.
poeh niet echt een man die relatiewaardig is. Maandenlang een affaire? Kom op zeg, je wilt toch wel iets beters voor jezelf?
quote:merel33 schreef op 01 september 2008 @ 23:28:

[...]

hoi, bedankt voor je reactie, maar 1 ding, hij heeft nooit tegen mij gelogen of mij bedrogen ! Dat hij niet helemaal fair is geweest naar zijn vrouw klopt.

Zijn vrouw dus waar hij van hield en waar hij destijds ook voor gekozen heeft, het was blijkbaar niet voldoende om niet tegen haar te liegen. Onthoud dat als hij voor jou kiest, jou hetzelfde lot te wachten kan staan.

Maar tussen ons is het wel vanaf dag 1 allemaal duidelijk geweest. Voor mij werd het teveel, heb hem toen de keuze gegeven om of het eerlijk te vertellen tegen zijn vrouw of er mee te kappen. Eigenlijk is uiteindelijk beide gebeurd. Ik heb gekapt..hij heeft geprobeerd zijn huwelijk te redden. (ook op aandringen van mij misschien wel een beetje)

Oow wat nobel.... misschien heeft zijn vrouw hem er wel uit gegooid vanwege maandenlang bedrog, zoiets is nl. fnuikend in een relaties. Misschien als zijn vrouw hem er niet uit had gezet, was hij nog steeds bij haar geweest. Jij zal het nooit zeker weten. Je was tweede keuze en misschien ben je dat nog steeds. Misschien wil hij wel gewoon een relatie en was jij "achtervang" voor als het toch spaak liep met die andere vrouw. Misschien kan hij wel gewoon niet alleen zijn, en maakt het niet uit of hij nou bij Loesje, Liesje of Poesje is.

Ik houdt hem zowieso op afstand en spreek zeker nog niet met hem af. Hij moet eerst alles rustig zonder interrupties "afronden" met zijn bijna ex vrouw.

Hij is dus nog niet gescheiden....

Maar dan nog, denk niet dat het een goed leven beschoren heeft. zijn ex zal woest zijn als ze erachter komt dat hij weer wat met mij zou hebben etc etc. Dat heeft zijn weerslag op zijn al wat oudere kids ws etc.

Dus de affaire was de reden van de breuk. Het lijkt mij allemaal erg kansloos. een relatie gefundeerd op leugens en bedrog en een hoop leed berokkenend aan onschuldige derden (kinderen en ex)

dus zie meer beren op het pad.
doet me te veel denken aan de relatie van mn vader met zn ex- vriendin....

hij had het huwelijk van mijn ouders verbroken voor haar,

altijd tegen mjin moeder gelogen (tot ik erachter kwam..), dacht dat hij heel erg verliefd was, maar nu heeft ie weer een ander.

En idd,

ook ik voel me ontzettend bedrogen voor mn vader en deze walgelijke vrouw en ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom (dat komt ook door andere dingen)
Hi Merel,

Heb jaren geleden in de zelfde positie verkeerd, maanden lang een affaire gehad, op een gegeven moment heeft hij toch gekozen voor zijn gezin.

10 jaar later opnieuw contact hij was gescheiden ondertussen en er achter gekomen dat hij dat beter 10 jaar geleden had kunnen doen.

Nu zijn we alweer 9 jaar bij elkaar waarvan 6 jaar getrouwd.

Het is wel slim denk ik om te wachten tot hij echt gescheiden is, en laat hem ook eerst maar eens op zichzelf gaan wonen, dan kan je daarna altijd nog kijken of de relatie opnieuw op te bouwen is.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe en natuurlijk veel geluk.
Hoi Merel,

6 jaar geleden had ik gewenst dat ik jouw bericht kon schrijven... nu ben ik blij dat ik iemand heb die vrij en ongebonden was toen ik hem leerde kennen.

Lees het boek 'de duivelsdriehoek' van psychologe Carolien Roodvoets eens. Daarin wordt de relatie beschreven tussen een gebonden persoon en een minnares, er zijn ook enkele hoofdstukken over hetgeen je te wachten staat nádat hij voor je gekozen heeft. Jouw situatie dus. Slechts een klein deel van de relaties houdt stand, maar misschien hoor jij daar wel bij. Doe rustig aan en geniet van wat er is.

[...]

hoi, bedankt voor je reactie, maar 1 ding, hij heeft nooit tegen mij gelogen of mij bedrogen ! Dat hij niet helemaal fair is geweest naar zijn vrouw klopt. Maar tussen ons is het wel vanaf dag 1 allemaal duidelijk geweest. .En op het moment dat jij de vrouw bent, liegt hij dus net zo makkelijk tegen jou en is ie bloedje eerlijk tegen zijn nieuwe minnares.......
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Tja, vervelende situatie.

Ik zou het (in ieder geval tijdelijk) afkappen, verliefd of niet.

Pas op voor de vangnet positie! Deze man komt niet betrouwbaar op mij over, en dat is zacht uitgedrukt. Misschien vindt hij het wel gemakkelijk, iemand die hem redt in deze o zo zware periode. Uiteraard kan ik niet in zijn hart kijken, en misschien voelt hij echt dat jij het voor hem bent. Dan ben je dat over een tijd ook nog wel. Dus ik zou hem laten, en mezelf echt afvragen of je niet beter af bent met een minder complex, én een EERLIJK geval.
quote:MaddyAlbright schreef op 01 september 2008 @ 23:03:

Bovenstaande zit wel wat in!!!

Ik ben ooit een keer in mijn leven vreemd gegaan (waar ik overigens totaal niet trots op ben). Zij had een vriend en ik nog een vriendin. Ze wou bij haar vriend weg en dan samen met mij verder gaan. Maar hoe kan je elkaar nou nog vertrouwen?

Wie geeft jou de garantie dat hij niet hetzelfde bij jou gaat doen als dat hij bij zijn toekomstige ex heeft gedaan?

hoi, bedankt voor je reactie, maar 1 ding, hij heeft nooit tegen mij gelogen of mij bedrogen !

Dat is de grap van liegen: als je het goed doet, heeft de ander niet in de gaten dat de schijnbare werkelijkheid toch een leugen is!

Ik zou de mogelijke eerste ontmoeting in zijn nieuwe woning plannen, niet eerder. Want in scheiding liggen is iets heel anders dan gescheiden zijn! Eerst daden, dan pas weer lieve woordjes!

Sterkte ermee!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
"Ik zou de mogelijke eerste ontmoeting in zijn nieuwe woning plannen, niet eerder. Want in scheiding liggen is iets heel anders dan gescheiden zijn! Eerst daden, dan pas weer lieve woordjes!"

Goed gesproken Xantippe.

Merel33, het voert me te ver om hem hier meteen af te schrijven omdat hij ooit 1x (ervan uitgaande dat het 1x was!) zijn vrouw heeft bedonderd. De vraag is alleen of hij van die fout geleerd heeft. Dus laat hij eerst maar eens een eigen woning fiksen en als de scheiding echt he-le-maal rond is en dan ook nog een tijdje.. dán ga je een keer een kopje thee met hem drinken. Buiten de deur.

Hij zal best in scheiding liggen en dat waarschijnlijk ook nog echt willen maar daarom heeft hij het nog wel moeilijk en ik proef een duidelijk sfeertje van: ik kom bij Merel33 uithuilen zodat ik die k..periode niet in mijn eentje hoef te doorstaan. Ik vraag mij af wat hij doet als het leed geleden is.

Kortom, ik vind het heel terecht van je dat je afstand houdt en hem niet wil zien. Hou dat voorlopig nog maar even vol. Als deze man jou echt echt echt wil, dan komt ie over een tijdje ook nog wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven