Wraak

18-05-2007 23:51 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft me wat geflikt tijdens onze relatie maar heeft mij dat pas 2 weken geleden opgebiecht (nee, hij is niet vreemdgegaan). We waren toen al bijna een half jaar uit elkaar. Sindsdien laat de gedachte aan wraak me niet los. Ik wil dat het slecht met hem gaat, dat ie problemen krijgt. Ik wil graag anoniem wraak nemen maar weet niet goed hoe. Iemand een idee?
Dan moet er ttoch wel iets heel heftigs hebben gespeeld dat je nu met wraakacties wil gaan bezig houden?

Maar goed zoals je weet is zelf een gelukkig leven lijden de grootste wraakactie  die je kunt nemen.

Je kunt gratis op te halen advertenties gaan ophangen in de supermarkt in zijn woonplaats. Maar waarschijnlijk wil je acties die een graadje erger zijn.
Dat snap ik nou echt niet...dat hier blijkbaar mensen zijn die wel wat wraakacties verzinnen. Ik snap überhaupt niet dat je zoiets bedenkt, maar ik vind het nog vreemder dat je dit soort dingen gaat verkondigen zonder ook maar enig idee te hebben wat de reden van de wraakactie dan wel zou zijn.

Wat ik wel kan vertellen: wraak lost niks op en zorgt alleen maar voor schijn-genoegdoening. Sterker nog; het zorgt er voor dat je nog veel langer in die negativiteit blijft rondhangen en dat je je energie verspilt aan iets dat het niet waard is. Concentreer je op jezelf, als hij echt iets ergs heeft gedaan kan je die energie wellicht beter besteden, aan jezelf bijvoorbeeld.
Hij heeft jouw iets geflikt,dus jij wil wraak.

Jij gaat hem iets flikken,dus hij wil wraak.

Enz,enz,enz

o my god,wat een verstandige mensen hier zeg:? nooit zelf zoiets aan de hand gehad? Nou ik wel,alleen was ik altijd te laf het uit voeren:D

maar idd,de mooiste wraak is om hem tegen te komen en dat het supergoed met je gaat.zoals nu met mij; lieve vent,mooie dochter en dan minzaam vriendelijk groetend langslopen en  Dahag zeggen:D.Het voelt Zo goed!!!!!!!!!!
We weten helemaal niet waarom ze wraak wil, misschien wel omdat hij tijdens de relatie een keer 10 euro uit haar portomonnee heeft gepikt, of omdat hij een keer tegen haar heeft gelogen.

Ik ben het helemaal eens met de posting van Meisje85.
quote:

We weten helemaal niet waarom ze wraak wil, misschien wel omdat hij tijdens de relatie een keer 10 euro uit haar portomonnee heeft gepikt, of omdat hij een keer tegen haar heeft gelogen.

Ik ben het helemaal eens met de posting van Meisje85. Nou T.O,vertel ons wat hij misdaan heeft.Dan bepaald de jury hier de straf;)
quote:o my god,wat een verstandige mensen hier zeg:? Nou, je kan ook overdrijven :D
De mate van de straf dient wel bij de misdaad te passen.:P

Dus vertel, wat is deze gruwelijke wandaad geweest?!
Ach Emilietje toch, wat een nare grote mensen toch allemaal he? Maar zo is het nu eenmaal, in de grote boze buitenwereld is niet iedereen het op voorhand met Emilietje eens. En die hebben er geen boodschap aan dat hun antwoorden jou niet aanstaan.

Zo, drink nu maar lekker je tuitbekertje limo leeg, mag je straks weer buitenspelen.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Onvolwassen dingen kunnen nog wel lekker zijn  .

Er is toch niks lekkerder dan iemand zijn van Gils pakken aan flarden te snijden nadat ie zeg maar eh.. chromosomen heeft menen uit te moeten wisselen met je beste vriendin?
TO,

zorg goed voor je zelf. Zorg dat jij weer gelukkig word. En laat hem zien dat jij heel goed zonder hem kan. Ik weet niet hoe lang jullie relatie geduurt heeft, maar ik denk dat dit de beste manier van wraak nemen is.

Je kunt wel iets ergs gaan bedenken wat je hem allemaal wel of nie aan zou willen zoen, maar wat schiet jij er zelf mee op???

Het is alleen maar verspeelde kostbare energie, die je net zo goed aan leuke dingen kunt besteden.....

Succes.

quote:o my god,wat een verstandige mensen hier zeg:? nooit zelf zoiets aan de hand gehad? Nou ik wel,alleen was ik altijd te laf het uit voeren:D

maar idd,de mooiste wraak is om hem tegen te komen en dat het supergoed met je gaat.zoals nu met mij; lieve vent,mooie dochter en dan minzaam vriendelijk groetend langslopen en  Dahag zeggen:D.Het voelt Zo goed!!!!!!!!!!

das positieve wraak, das de beste!!

En het doet niks af van je eigen karakter .

snap je wat ik bedoel een opgezette wraakactie vind ik echt zo dom en nergens toe leiden , plus je haalt jezelf alleen maar naar beneden en het is zo duidelijk voor de ander dat je moeite ermee hebt,

jouw manier is veel harder.En komt echt aan.

En je hoeft er alleen maar voor te glimlachen.
quote:Er is toch niks lekkerder dan iemand zijn van Gils pakken aan flarden te snijden nadat ie zeg maar eh.. chromosomen heeft menen uit te moeten wisselen met je beste vriendin?  Tuurlijk. Altijd van je af snijden  Maar daar heb je toch geen anderen voor nodig. Boos -> actie -> klaar. En niet gaan lopen jeuzelen op een forum.
Jeuzelen? Leuke term! :D (excuses voor de anijvie)
quote:

Onvolwassen dingen kunnen nog wel lekker zijn  .

Er is toch niks lekkerder dan iemand zijn van Gils pakken aan flarden te snijden nadat ie zeg maar eh.. chromosomen heeft menen uit te moeten wisselen met je beste vriendin?  

Tuurlijk Siobhan.

Is dat ook wat jij je cliënten adviseert....? ;)
Nou nou, wat wordt TO hier door sommigen aangepakt zeg! Hup, meteen de meningen klaar en iemand direct voor "kleuter" uitmaken??? Over onvolwassenheid gesproken...

Volgens mij hebben wraakgevoelens niets met onvolwassenheid te maken. Ik kan me er alles bij voorstellen dat je - als je flink belazerd blijkt te zijn - wraakgevoelens hebt. Ik doe niets met die van mij, maar dat is een keuze. Ik zou nl. een nóg rotter gevoel krijgen. Maar als je weinig last hebt van een overactief geweten, dan kan ik me echt wel voorstellen dat het je "oplucht" om iemand wel even een poepie te laten ruiken. Ik ben het overigens met de poster eens die zegt dat het dan juist effectiever zal zijn als je zélf iets bedenkt en uitvoert (sorry, nick even vergeten). Ik zou overigens alleen iets symbolisch (lees 'relatief onschuldigs') doen, niets ernstigs en al zeker niet iets waar je iemand écht kapot mee maakt. Want dan schiet het zijn doel voorbij, lijkt me. Dan ben je zelf nog slechter dan de persoon die je iets geflikt heeft, vind ik.

Ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal hierachter!
Sneez, niks mis met wraakgevoelens (die ken ik ook hoor ;)), zelfs niet met een duidelijk statement naar die ander...

Maar TO geeft aan dat de relatie al een half jaar passé is en dat ze nu ècht wraak wil (zodat hij in de problemen komt en zich slecht voelt).

Dàt gaat over een grens, naar mijn idee.

Bovendien weten we niet waarom het gaat (TO laat zich niet meer zien) en in hoeverre haar gevoelens van 'wraak' uberhaupt terecht zijn.

Persoonlijk voel ik me niet geroepen om daar een bijdrage aan te leveren (situatie en achtergronden niet kennend) en ik hou er ook niet van anderen ten gronde te richten ter genoegdoening.

Beste 'wraak' is nog altijd zelf je leven tot een succes te maken en de 'ex' onverschillig te laten. Dàt komt aan!
quote:Sneez, niks mis met wraakgevoelens (die ken ik ook hoor ;)), zelfs niet met een duidelijk statement naar die ander... Ja, ik heb dit soort "slechte" gevoelens van mezelf altijd veroordeeld, maar ik merk dat het beter is ze onder ogen te zien; je neemt jezelf er iig wel serieus mee.

Maar TO geeft aan dat de relatie al een half jaar passé is en dat ze nu ècht wraak wil - als ze er nu achterkomt, maakt het m.i. niet echt uit dat de relatie al een half jaar over is. Iets kan je achteraf ook een waanzinnige knauw geven, juist als je een bepaald beeld hebt van hoe alles gelopen is en er toch nog zo'n lijk uit de kast komt donderen... en misschien hebben ze nog wel contact? (zodat hij in de problemen komt en zich slecht voelt). Ja, vandaar ook dat ik aangaf dat ik iets "onschuldigs" zou doen, meer symbolisch.

Dàt gaat over een grens, naar mijn idee. Eens!

Bovendien weten we niet waarom het gaat (TO laat zich niet meer zien) en in hoeverre haar gevoelens van 'wraak' uberhaupt terecht zijn. Eens

Persoonlijk voel ik me niet geroepen om daar een bijdrage aan te leveren (situatie en achtergronden niet kennend) en ik hou er ook niet van anderen ten gronde te richten ter genoegdoening. Nee, ik ook niet. Ik zou hier dus ook geen concreet advies over geven.  

Beste 'wraak' is nog altijd zelf je leven tot een succes te maken en de 'ex' onverschillig te laten. Dàt komt aan! Ja, is dat zo? Want het zal hem waarschijnlijk jeuken... Daarnaast, hoe weet hij dat het leven na hem een succes is als er geen contact meer is? Ik ben het er op zich wel mee eens, maar ik vind het ook wel een beetje een dooddoener als het tegen mij wordt gezegd...
quote: sneez reageerde

Beste 'wraak' is nog altijd zelf je leven tot een succes te maken en de 'ex' onverschillig te laten. Dàt komt aan! Ja, is dat zo? Want het zal hem waarschijnlijk jeuken... Daarnaast, hoe weet hij dat het leven na hem een succes is als er geen contact meer is? Ik ben het er op zich wel mee eens, maar ik vind het ook wel een beetje een dooddoener als het tegen mij wordt gezegd...

Ik zette wraak niet voor niets tussen aanhalingstekens Sneez.

Het gaat het nl in wezen niet om of je iemand terug moet pakken. Het gaat er veel meer om dat je je in je eigen leven weer goed voelt.

Die 'wraak' van je eigen leven weer succesvol en gelukkig maken betreft veel meer je eigen gevoel van "zo, jij krijgt mij er niet onder", dan dat hem dat zonodig moet 'raken'.

Kunst is om de je ex en alle negativiteit los te kunnen laten en je aandacht te focussen op jezelf en de toekomt. Dat is sterk en positief en heb je zelf het meeste aan!

Wraak houdt je bij het negative en alles wat geweest is. In feite zinloze energie (alhoewel heel prettig om over fantasieen over te hebben...)

Voor de rest zijn we het helemaal eens hoor....;)
Mooie woorden, RA. Ook hier zijn we het dus over eens! ;) Maar ik ken ook het gevoel van onrechtvaardigheid (kan ik heel slecht handelen) dat iemand je iets heel ergs flikt en gewoon vrolijk doorhuppelt en dat je dat niet kunt uìtstaan. Je hebt gelijk - heeft geen zin om daar op te (blijven) focussen, maar het volledig onderdrukken van dat gevoel werkt ook niet. Tijd moet daar dus over heengaan, denk ik.
Beste TO,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar reageer zelden. Nu heb ik het gevoel wel degelijk iets te willen zeggen. Ik weet niet op wat voor grond jij dit topic opent, maar je moet wel heel boos en/of teleurgedteld zijn in je ex om dit te kunnen schrijven hier. Ik kan me goed voorstellen dat er iets gebeurd in je leven waardoor je deze gevoelens krijgt. Het liefst zou je diegene met de grond gelijk maken. Dat is duidelijk je gevoel ten opzichte van hem. Heel begrijpelijk, maar door dat te doen los je niet de onvrede op die in jezelf zit. Jij zult met dat gevoel aan de slag moeten, op wat voor manier dan ook. Wanneer je dat doet zul je met  de onvrede in het reine komen. Laat je ex, laat hem zo wijs. Wees verstandig en ga voor jezelf!!

En wat een kinderachtige reacties hier op dit topic. Anderen komen hier toch niet om veroordeeld te worden! Met opbouwende kritiek kan je nog iets, maar toch niet met dit soort heen en weer gegooi van woorden, heel flauw en nutteloos!

En wraakakties, nee ik weet er zo geen. Lijkt me wel op te luchten maar dan tijdelijk, uiteindelijk heb je er zelf niks aan helaas. Veel sterkte ermee.
Kinderachtige reacties? Was het dan de bedoeling dat we massaal ideeën aan gingen dragen? :?
Die hormoonslavernij!!
quote:Ik wil dat het slecht met hem gaat, dat ie problemen krijgt.
Die hormoonslavernij!!
Als er iets kinderachtig is, is dit het wel. Dus, kinderachtige openingspost = "kinderachtige" reacties.
Die hormoonslavernij!!
quote:Als er iets kinderachtig is, is dit het wel. Dus, kinderachtige openingspost = "kinderachtige" reacties.Ben ik het mee eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven