wraakgevoelens

10-04-2011 12:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey allemaal,

ik ga op dit moment door een hel van een tijd. Mijn ex en ik zijn een tijdje uit elkaar en sindsdien scheldt hij me voor alles uit: hoer, slet, noem maar op, noem maar op!! Soms bel ik hem nog wel eens en het loopt ALTIJD uit op ruzie. en niet zo beetje ook. Hij maakt ook mijn miskraam belachelijk die ik vorig jaar had. hij maakt er hele gemene opmerkingen over. en zo gaat het ook over de seks die we hadden... echt heel gemeen.

als ik puur naar gevoel kijk vind ik dat hij hier niet zomaar meer kan wegkomen. ik laat me toch niet zomaar uitschelden!? voor hoer enzvoort. dus qua gevoel heb ik echt wraakgevoelens. hij komt hier telkens zo makkelijk mee weg omdat het via mail en telefoon gaat. ik heb soms echt zin om daar langs te gaan om hem te meppen of in ieder geval iets kapot te maken wat hem dierbaar is... zo laat ik toch niet me omgaan!? hij komt hier te makkelijk mee weg!!

mijn verstand zegt: laat hem stikken! maar ook zegt mijn verstand vaak: boh, die jongen is echt te ver gegaan. het doet mij gewoon pijn.

we hebben trouwens 3,5 jaar gehad.

wat vinden jullie hiervan?
Ik denk eerder dat je closure zoekt in een positief gesprek. Maar dat lijkt er helaas niet in te zitten.

Hij blijft zo helaas wel macht over je houden dus het moet stoppen.

Jij bent degene die voor een mooie closure kunt zorgen. Schrijf hem een brief waarin je hem bedankt voor de mooie dingen in jullie relatie en voor wat je van hem geleerd hebt. Sluit af met dat je het jammer vindt dat jullie geen goede vrienden meer kunnen zijn en dat het jou, om de fijne herinneringen verder niet de bezoedelen, beter lijkt dat jullie het verdere contact laten voor wat het is.

Kan hij helemaal niets meer tegenin brengen volgen mij.
quote:wizziwik schreef op 10 april 2011 @ 16:33:

Sluit af met dat je het jammer vindt dat jullie geen goede vrienden meer kunnen zijn en dat het jou, om de fijne herinneringen verder niet de bezoedelen, beter lijkt dat jullie het verdere contact laten voor wat het is.

Kan hij helemaal niets meer tegenin brengen volgen mij.

Met iemand die je uitscheldt voor hoer, je miskraam belachelijk maakt etc WIL je toch geen (goede) vrienden meer mee zijn?

En natuurlijk kan hij er wat tegenin brengen: hij zal zeggen dat hij het echt niet meer zal doen etc. Tot het volgende smsje/mailtje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Gamayun schreef op 10 april 2011 @ 14:27:

Nog één keer contact met hem: "Ik vind de dingen die je zegt, onacceptabel. Ik wil geen contact meer met je."

Daarna nooit meer contact zoeken (en niet reageren als hij het wel doet).

"Kan me niks schelen, domme kuthoer"

Of denk jij dat er een ander scenario zal ontstaan?
Ja, dat vind ik echt.
quote:SweetSummer schreef op 10 april 2011 @ 13:02:

Je steekt je vinger in een gat in de muur.. Op eens wordt er keihard in je vinger gebeten.. AUW!.. Steek je je vinger nog eens in de muur in de hoop dat je nu een kusje krijgt?

Niet? Waarom dan nog wel bellen? Je doet het jezelf aan hoor meid ..

Hij klinkt als een hufter, maar dit is natuurlijk slechts jouw verhaal. Er gewoon mee kappen dus. Zijn telefoonnr blokkeren lijkt me niet nodig als jij slechts hem belt.. Als hij jou belt kun je toch gewoon niet opnemen?Ik blijf hier de hele tijd om lachen
Ja, dat vind ik echt.
Super bedankt voor alle reacties. Hoe hard sommige ook zijn, het maakt me wel wakker zo van: waar ben ik eig mee bezig (geweest)?!

@nummerzoveel: inderdaad, hoe lang wil ik dit onzin spel nog volhouden. het vreet belachelijk veel energie.

@himalaya: Ook een hele goeie!! get a life on your own. Misschien is dat iets waar ik zelf zo'n moeite mee had en daarom contact op bleef nemen. Ik durfde het denk ik gewoon niet, gewoon uit angst. Maar ik voel wel dat ik steeds meer wil en dat is al een stap vooruit! en deze: Hopen is vaak het uitstellen van een teleurstelling > raakte me echt, want je slaat daar de spijker op zijn kop! Thanx!

@waaromdan: dat in het negeerschuitje gooien, moet niet makkelijk zijn geweest! goed hoor!! ik ga je nadoen;-) ik wil dat ook kunnen!

@sweetsummer: ik heb me getest op lyme, en ik had het gelukkig niet. Met mijn huid gaat het nu beter dankzij schlusslerzouten, werkt echt heel goed!

een nieuw leven opbouwen gaat me op zich best goed af. alleen is het wel zo dat je leven pas echt is begonnen als je het contact helemaal afhoudt.

Ik durf niet eens te zeggen hoe lang dit bij ons al gaande is... als ik me daar bewust van word, dan vind ik het helemaal erg!

Ik zag altijd al zijn ware aard, maar ik viel telkens terug in de illusie dat hij ooit een keer normaal afscheid kon nemen of dat hij sorry zou zeggen!

@hollebollegijs: ik zal er niet voor weg lopen, wat je zegt is waar: ik wil aandacht maakt niet

uit positief of negatief. Dan nog is de enige oplossing, denk ik, ermee kappen.

@wizziwik: misschien is het voor mezelf helemaal geen slecht idee om een kort, maar bondige brief te schrijven. Het zijn toch 3 jaar van je leven dat je met iemand samen bent geweest... misschien is het geen slecht idee, ik ga er eens over na denken.

Het erge is inderdaad, dat ondanks alles wat hij zei, ik nog steeds vrienden wilde zijn... eigenlijk echt erg als ik er zo over na denk. ik moet eens voor mezelf gaan kiezen!!!!
quote:Saaar schreef op 10 april 2011 @ 16:55:

[...]

"Kan me niks schelen, domme kuthoer"

Of denk jij dat er een ander scenario zal ontstaan?hem kennende zou hij dit antwoord geven. Of dan zegt ie: ik ben blij dat ik ervanaf ben. zoiuets doms krijg je dan. Of zoiets van: je was toch al niks waard! Dus bellen heeft geen zin, ga ik ook niet meer doen. dat loopt altijd uit op een drama!
Goed zo!
Ja, dat vind ik echt.
Begrijp me niet verkeerd, de brief is geen mietjesgedoe.

Ik moet alleen denken aan vroeger toen ik mijn moeder eens de huid vol schold en ze vervolgens heel rustig zei: En toch zal ik altijd van je blijven houden. Ik kon er gewoon niets meer tegen in brengen. Vervolgens zei ze heel rustig dat ze mijn gedrag niet accepteerde en dat ze wilde dat ik naar mijn kamer ging om na te denken over wat ik gezegd/gedaan had.

En vanaf dat moment had ik zo'n respect voor haar. Ze had kunnen terug schelden, ze had me kunnen slaan, ze had me dagen lang kunnen negeren. Maar dat had allemaal niet het effect gehad wat bovenstaande wel had.

Hij verdient die brief misschien niet, maar JIJ wel.... En nee, met zo iemand zou ik ook geen vrienden meer WILLEN zijn maar daarom mag ze het nog wel jammer vinden dat de situatie nu zo is. Had ze toch zoveel jaren geleden ook niet gedacht, toen alles nog koek en ei was? Hebben jullie elkaar nooit beloofd om als goede vrienden uit elkaar te gaan als het ooit zover zou komen?

Oh ja, vergeet niet om zijn mailadres en telefoonnummers te blokkeren

Veel sterkte. Laat je ons weten hoe het afloopt?
maja, aan de andere kant vind ik dat hij zo'n brief niet eens verdient
Hij niet. Jij wel. Het is jouw closure. Jij neemt afscheid van jullie relatie. Je moet niet meer om hem denken, positief of negatief. Deze brief is puur egocentrisch, om jou een goed gevoel te geven. Niet hem.
het irritante is dat elke keer je weer een keer opneemt of belt, je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Vandaag heb ik hem niet gesproken, dus ben vandaag begonnen met totaal negeren! of hij ooit nog een sorry zou zeggen.... i don't think so. en eerlijk gezegd, dat doet pijn.
howh, die brief niet versturen hoor.... van je afschrijven aan hem gericht en daarna de fik er in.. niet versturen!
de beste wraak is gelukkig worden zonder hem....
het zal voor me zeker afkicken en loslaten worden... en dat is moeilijk, maar idd: dan maar gelukkig worden zonder hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven