Ze heeft tijd nodig...

11-01-2011 20:10 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb een leuk meisje leren kennen met wie ik afgelopen tijd ook regelmatig uit ben geweest. We hebben het erg leuk gehad met elkaar en merk ook dat we veel gemeenschappelijks hebben. We zijn gezellig uit eten geweest, met oud en nieuw zijn hebben we een kort stedentripje gedaan.

Tot zover gaat het nog goed zou je denken. Ik heb de laatste tijd nog geprobeerd aan te kaarten dat ik wel meer zag dan alleen een vriendschappelijke relatie. Ze heeft er ook een zelfde gevoel over en is dan ook positief. Het enige wat ze nog niet wil is nu al hieraan toegeven. Het is niet dat ze nog met verschillende mannen aan daten is en nog niet over uit is met wie ze het beste gevoel heeft. Het is meer dat ze nog niet uit is of dit is wat zij wil en of zij het gevoel heeft dat ik de beste kandidaat ben. We hebben erover gepraat en ze heeft aangegeven dat ze tijd nodig heeft om hierover na te denken. Ze heeft aangegeven dat met mij ieder geval gewoon goed zit en dat het niet aan mij ligt. Het is dan ook geen test meer van haar kant om te kijken hoe graag ik haar wil. Die test heb ik al doorstaan gelukkig.

Ik respecteer haar wens om meer nadenktijd en wat ik soms wel heb gelezen is dat ik eigenlijk mezelf nu een beetje onbereikbaar moet maken. Minder bellen (of eigenlijk niet) en verder meer mijn eigen ding gaan doen. Zodra ze zover is dan laat ze het wel weten. Ik weet eigenlijk niet of het dan aan mij is voor dit initiatief of dat zij hier vanzelf mee komt.

Waar ik de laatste tijd een beetje mee zit is dat dit behoorlijk gaat knagen aan me. Korte tijd geleden belden we nog regelmatig met elkaar en hadden we nog veel contact. Dit is wat omgeslagen naar weinig contact waar we beide meer onze eigen ding zijn gaan doen. Ik vroeg me af hoe lang zoiets duurt. Ik vind haar erg leuk en hoop heel erg dat ze ja zal zeggen. De onzekerheid en steeds het onzekere gevoel is niet relaxed om te hebben. We hebben elkaar al een beetje toegezegd dat we niet meer verder daten. Ik hoop dat ik dan ook niet te naief ben nu. Ik vertrouw haar verder wel. Het klinkt misschien een beetje als bindingsangst.

Hoe zouden jullie omgaan met zoiets? Hebben jullie zoiets meegemaakt?
Zeg, jullie zijn nu al een paar weken aan het daten, maar het blijft vriendschappelijk? Dus ook platonisch? Dan geef ik het weinig kans van slagen eigenlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Naar mijn mening betekent "ik heb tijd voor mezelf nodig" gewoon ik vind je niet leuk genoeg.. Vooral als je elkaar pas net kent! Alleen durf je het dan niet zo goed te zeggen.. Je vind die gene wel heel aardig, maar meer niet denk ik.

Als ik jou was zou ik geen contact opnemen. Als ze erachter komt dat ze je echt leuk vind dan komt ze echt wel naar jou toe!
Ik denk dat dit um niet gaat worden. Als je elkaar leuk vind, wil je, en vooral in het begin veel en vaak samenzijn, vliegen de vlinders om je oren en gaat het vanzelf. Als alles al zo moeizaam begint, gaat dit ook echt niet veranderen.
She's just not that in to you.....
Je kunt er niet zoveel aan doen. Als zij je echt leuk vindt, komt ze vanzelf wel. Ik zou me in elk geval niet gaan opdringen. Op mij zou dat in elk geval averechts werken.
Ook ik denk dat ze just not that into you is... Heb dat ook wel gehad, vond ik de persoon in kwestie heel aardig en lief, maar die vonk was er niet. En dan probeer je het soms te laten doodbloeden door te zeggen dat je tijd nodig hebt. Heel gemeen, maar eigenlijk vindt de ander het heel moeilijk om te zeggen waar het op staat, o.a. om de ander niet te kwetsen.

Wat ik zou doen: als het je echt hoog zit en je kunt er niet van slapen, dan zou ik haar gewoon zeggen dat je wil weten waar je aan toe bent en vragen of ze je wel leuk genoeg vindt, en dat je liever hebt dat ze eerlijk zegt wat ze voelt. Maarja, straks heeft ze wél echt tijd nodig, tricky. Liefde kan groeien.

Aan de andere kant: als je iemand echt leuk vindt komt het geeneens in je op om te bedenken of je tijd nodig hebt.
Het is begonnen als vriendschap. Van een vriendschap over gaan naar een relatie doe je soms niet zo 1,2,3. Ik kan me wel voorstellen dat ze ff tijd nodig is daarvoor.

Ik weet niet of het wat gaat worden, maar ik zou de hoop ook niet direct op geven. Omdat ze ook heeft gezegd dat ze die gevoelens ook heeft voor jou. En als ze die niet had, had ze dat ook wel gezegd lijkt me.

Ik hoop dat het wat wordt!

Groetjes
Geef t weinig kans, zie t nu ook in m'n omgeving, een vriend van me heeft een meisje/vriendin, ze sms'en veel, praten veel, doen leuke dingen samen, slapen samen, maar alles platonisch & (dat heb jij dan gelukkig niet) ze heeft nog een vriend die ze zgn niet durft te dumpen.

Vriend is helemaal hotel de botel, waarschuw hem ook, wordt wrs niets,

Net als wat jij beschrijft, TE platonisch, t zal wrs altijd een goede vriendin blijven, maar een startende relatie, daar springen toch bij wijze van "de vonken vanaf" & je wil graag bij elkaar zijn.....
Hmm... ik vind het zo lastig. De reactie tot nu toe zijn wat wisselend. Ik volg de reacties wel als het te platonisch wordt. Dan moet ik direct weg gaan. Maar aan andere kant, zoals Suesse het schrijft, kan liefde misschien groeien. Ik denk dat ik nog even wacht maar ook weer niet te lang. Zo naief ben ik nou ook weer niet. Ze mag zelf wel weer naar me toe komen als ze toch tot me aangetrokken voelt. De bal ligt nu bij haar.

Ik weet wel dat een afwijzing gewoon een afwijzing is, en dat als gevoel er niet is dat er ook niet komt. Bij dit meisje heb ik een iets ander gevoel over. Wel een beter gevoel. Ze zei een keer nog dat ze wel zeker gevoelens heeft en dat als ze me niets vond ze me dat ook heel snel verteld zou hebben. Ze wilde alleen voor haar zelf even goed uitzoeken of ze zeker was dat ze met mij verder wilde gaan. Dit heeft ze wel redelijk geloofwaardig verteld. Daarom denk ik dat er nog wat hoop in zit. Omdat ze nog wacht komt het natuurlijk over alsof ik misschien nog niet leuk genoeg ben. Daarom ben ik nog een beetje in dubio of ze nou echt meent wat ze zegt. Stel nou dat ze echt tijd nodig heeft om na te denken dan wil ik haar wel wat tijd geven.

Ik hoop ook dat het wat wordt...
en en en en en en en en en?! Is het als ' iets' ?!
Ha Jan-Willem 1979 (schat ik zo in),

Mijn mannelijke gevoel zegt dat je weinig tot geen kans maakt.

Ik zou nog maar eens goed om je heen kijken, als ik jou was.

Reken maar dat zij dat ook doet.

Succes, Dave
Ze vindt je een leuke vent maar niet leuk genoeg om iets mee te beginnen (behalve dan wellicht een vriendschap).

Ik proef in jouw topic van haar kant een 'langzaam laten doodbloeden' tactiek.

Ze wil je niet kwetsen en hoopt dat het, nu jullie minder contact hebben, vanzelf overgaat.

Tenminste, daar lijkt het verdomd veel op als ik het zo lees... Sorry, ik weet dat dit niet is wat je graag wil horen!
Eensch met Dave....
En? Heb je al meer duidelijkheid?
J-W 1979, schat ik vanuit eigen ervaring 80 % (niet)-20 % (wel) kans in voor je.Is niet lullig bedoeld J-W maar gewoon omdat de uitslag bij zoiets niet te voorspellen valt.En met deze afweging kun je mss voor jezelf beslissen of je de gok wel/niet waagt om te wachten.Lastig,maar sterkte!
Hey Lord,don't ask me questions
Het liedje ...I want my money back!van Meatloaf zit in mijn kop na het lezen van dit topic. Wat is dat toch met sommige vrouwen? Plakken zich vast aan een jongen, willen allemaal leuke dingen doen met die jongen, slapen bij de jongen, eten bij de jongen, kleden zich zelfs om bij de jongen (noem mij een mannelijke vriend die dat doet!) maar als die jongen dan zelf wat meer wil dan is het hohono, niet te snel, ik weet niet wat ik wil, yadayadayada. Wat is dat nou voor vruchteloze opgeilerij?
Volgens mij heeft dat niet zoveel met vrouwen te maken. Er zijn zat mannen die het op dezelfde manier aanpakken. Volgens mij is het een kwestie van iemand wel leuk vinden, maar eigenlijk stiekem niet leuk genoeg voor een relatie. Dus je geniet een tijdje van de lusten, maar die andere persoon is niet leuk genoeg om ook de lasten die een relatie met zich mee zou brengen te willen dragen.
helemaal met Letgo eens!

Ik weet zeker dat de meerderheid wel een keer zo'n soort situatie heeft meegemaakt, zowel als 'slachtoffer' als 'dader'

Dit heeft niks met vrouwen in het algemeen te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven