Zelf maar een punt erachter zetten?

10-12-2017 14:28 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk iets waar ik het antwoord al op weet maar ik hecht wel waarde aan jullie mening;

Situatie is als volgt; gescheiden, dochter van 7,5. Te snel, maar dat weet ik nu, kind voorgesteld aan nieuwe partner.

Met ups en downs ging het goed, ze kan het heel leuk met hem hebben maar ook heel lelijk tegen hem doen. En daar wringt het. Hij neemt het persoonlijk en ziet haar als een blok aan zijn been. Met mij vindt hij het geweldig maar met het kind erbij niet. Overigens wijs ik haar terecht als ze weer zo rot doet.

En nu wil hij erover nadenken, hij twijfelt of hij verder wil. En ik zit dus vanaf gisteren in onzekerheid.

Eigenlijk wil ik hem gewoon laten weten dat het klaar is, dit kan volgens mij niet meer goed komen. Daarnaast vind ik het waardeloos dat hij mij dus zo lang laat bungelen nu. Of zie ik het verkeerd?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-12-2017 15:03
Ja, maar die ziet hij niet meer, zij willen geen contact en ik kom er niet achter waarom.

Het knaagt gewoon.

En ik zou echt niet iemand van ik zoveel zou houden als hij zegt zo lang in onzekerheid laten zitten. En het is nu dus complete radiostilte hè. Ik heb hem gezegd dat ik 'm met rust zou laten om de boel op een rijtje te zetten, dat wel maar inmiddels ben ik er eigenlijk zelf wel klaar mee.

En mijn kind, ze is nog klein, ze is puur, direct en eerlijk. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het allemaal maar lastig vindt. En ik snap ook wel dat het voor hem ook niet altijd leuk is maar tjee, het is een kind.
Dit zou bij mij wel wat alarmbellen doen rinkelen. Nog meer reden om het af te kappen, helemaal als het niet duidelijk is waar het door komt. Wellicht houdt hij gewoon helemaal niet van kinderen?
felice71 schreef:
10-12-2017 15:03
Ja, maar die ziet hij niet meer, zij willen geen contact en ik kom er niet achter waarom.

Het knaagt gewoon.

En ik zou echt niet iemand van ik zoveel zou houden als hij zegt zo lang in onzekerheid laten zitten. En het is nu dus complete radiostilte hè. Ik heb hem gezegd dat ik 'm met rust zou laten om de boel op een rijtje te zetten, dat wel maar inmiddels ben ik er eigenlijk zelf wel klaar mee.

En mijn kind, ze is nog klein, ze is puur, direct en eerlijk. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het allemaal maar lastig vindt. En ik snap ook wel dat het voor hem ook niet altijd leuk is maar tjee, het is een kind.
Mega rode vlag. Helemaal over hoe hij denkt over jouw kind.
Overduidelijk toch, kies voor je dochtertje. Dat hij nu al zo kinderachtig doet omdat jouw dochtertje jouw aandacht wil. Hij is zelf een groot kind.
En wat mij ook zorgen zou baren, dat hij zijn kinderen niet meer ziet en er onduidelijk over is waardoor dat komt.
Alarmbellen in mijn oren.

Volgende keer sowieso langer wachten met introduceren en heel langzaam laten wennen. Het is heel bedreigend als je moeder ineens een andere partner heeft. Weet ik uit eigen ervaring als zes jarig meisje. Als zo'n man dan ook nog geen begrip heeft... Dat voel je, zelfs zo jong of jonger, haarfijn aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ja, jullie zeggen eigenlijk unaniem wat ik zelf ook al voel. Ik ben er klaar mee. Mijn dochtertje staat op nummer 1 en iedere vent die dat niet begrijpt en het als een blok als zijn been ervaart kan vertrekken.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Eventueel ook gewoon via de Whatsapp aangeven dat je het met hem eens bent dat dit niet gaat werken en besloten hebt dat je niet verder wilt. Blijkbaar vindt hij het zelf ook oké om via Whatsapp dit soort gevoelige onderwerpen te bespreken.

Gewoon kort en bondig houden. Succes met de rest van je leven en blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-12-2017 15:03
Ja, maar die ziet hij niet meer, zij willen geen contact en ik kom er niet achter waarom.

Het knaagt gewoon.

En ik zou echt niet iemand van ik zoveel zou houden als hij zegt zo lang in onzekerheid laten zitten. En het is nu dus complete radiostilte hè. Ik heb hem gezegd dat ik 'm met rust zou laten om de boel op een rijtje te zetten, dat wel maar inmiddels ben ik er eigenlijk zelf wel klaar mee.

En mijn kind, ze is nog klein, ze is puur, direct en eerlijk. Ik kan het haar niet kwalijk nemen dat ze het allemaal maar lastig vindt. En ik snap ook wel dat het voor hem ook niet altijd leuk is maar tjee, het is een kind.
Het is ook wel raar als een kind de nieuwe partner van een ouder vaker ziet dan haar eigen vader.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2017 16:06
Het is ook wel raar als een kind de nieuwe partner van een ouder vaker ziet dan haar eigen vader.
Dat vind ik dan weer niet zo raar. Dat kan gebeuren als je geen co-ouderschap hebt met je ex.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
10-12-2017 16:06
Het is ook wel raar als een kind de nieuwe partner van een ouder vaker ziet dan haar eigen vader.

zij ziet haar eigen vader veel vaker hoor... we wonen vlakbij elkaar
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Waarom kan ze dan niet vaker naar de vader? Dan kun jij ook je leven weer wat meer opbouwen. Ook bij 'n volgende lover lijkt 't me 'n beetje weinig als je maar één weekend per 2 weken kunt afspreken.
felice71 schreef:
10-12-2017 14:37
Nee, om het andere weekend dus dat is echt weinig. We proberen het met haar te beperken tot soms samen eten, hij is pas 2 keer blijven slapen als zij er was en dan was het echt wel heel gezellig. Wilde zij lekker ontbijt maken enzo. Maar af en toe trekt ze het even niet en wil ze mama niet meer delen. Ik snap haar wel, maar hij heeft er veel last van

Hoe vaak heeft hij haar effectief gezien toen hij hiermee kwam, en hoe lang heb je een relatie met hem?
Alle reacties Link kopieren
Kind goes with the package. Daar moet hij mee dealen en als hij dat niet kan moet hij het meteen zeggen. Dan is het over en uit.

wie denkt hij wel niet dat hij is? Een kind haar moeder ontzeggen omdat ze te veel is? Want daar komt het dan toch op neer? Maar zelf heeft hij toch ook een moeder gehad die om hem gaf? Waarom zou hij een ander kind dat dan ontzeggen? Omdat hij egoistisch is.
redbulletje schreef:
10-12-2017 16:18
Waarom kan ze dan niet vaker naar de vader? Dan kun jij ook je leven weer wat meer opbouwen. Ook bij 'n volgende lover lijkt 't me 'n beetje weinig als je maar één weekend per 2 weken kunt afspreken.
Niet alle vaders kunnen of willen dat.,
iones schreef:
10-12-2017 16:32
Kind goes with the package. Daar moet hij mee dealen en als hij dat niet kan moet hij het meteen zeggen. Dan is het over en uit.

wie denkt hij wel niet dat hij is? Een kind haar moeder ontzeggen omdat ze te veel is? Want daar komt het dan toch op neer? Maar zelf heeft hij toch ook een moeder gehad die om hem gaf? Waarom zou hij een ander kind dat dan ontzeggen? Omdat hij egoistisch is.
Hij is niet egoistischer dan de meeste mannen/mensen die verliefd zijn. Je wil tenslotte alleen-tijd met je nieuwe vlam en niet dat zo'n koter er 90% van de tijd bij is. Maar daarom is het gewoon geen goed moment voor TO om 'n nieuwe relatie te beginnen. Dat kind zit nog wel 'n paar jaar in haar vaarwater.
Nee hoor dat zijn kinderen hem niet willen zien hoeft niet per sé iets te betekenen. Vaak is het gewoon de andere ouder die er voor zorgt dat kinderen niet meet willen gaan.
Hadewychh schreef:
10-12-2017 16:41
Nee hoor dat zijn kinderen hem niet willen zien hoeft niet per sé iets te betekenen. Vaak is het gewoon de andere ouder die er voor zorgt dat kinderen niet meet willen gaan.
Als dat zo zou zijn neem ik aan dat hij dat wel aan to had verteld, het is niet iets waar je het zo maar bij laat zitten.
Maar to krijgt niet te horen waarom niet en dat komt vreemd over.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
10-12-2017 16:14
zij ziet haar eigen vader veel vaker hoor... we wonen vlakbij elkaar
Is er een reden dat jullie dochter haar vader zo weinig ziet? Als in: een paar dagen achter elkaar.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tja, hij wist waarschijnlijk vanaf dag 1 dat hij date met een vrouw met een kind.
Dan moet ie nu niet komen miepen dat hij dat kind er dus wel bij moet nemen. In goede en kwade dagen.

Dit wordt hem dus niet.
Alle reacties Link kopieren
nee.. heb er een punt achter gezet.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Heel verstandig. Het zou toch gaan uitdraaien op een bron van ergernis.
felice71 schreef:
10-12-2017 20:32
nee.. heb er een punt achter gezet.
Goed gedaan, volhouden nu, veel sterkte. Je hebt voor je dochter en jezelf gekozen, onthoud dat goed!
En dochter weet nu gelijk dat haar gedrag lonend is geweest. Die weet potentiele stiefpapa's snel weg te werken ;-D
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-12-2017 06:39
En dochter weet nu gelijk dat haar gedrag lonend is geweest. Die weet potentiele stiefpapa's snel weg te werken ;-D
Denk je werkelijk dat ik haar de reden ga vertellen?


Tjezus wat voel ik me kut
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Zal ze zelf toch wel aanvoelen?

En ja kan me voorstellen dat t voor jou kut is als je verliefd was.
Alle reacties Link kopieren
Al zou ze het zelf aanvoelen, dan zou ik het nog ontkennen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hoe lang ben je gescheiden en hoe lang heb je deze relatie? Hoe snel heb je ze aan elkaar voorgesteld? Misschien iets om dee volgende keer iets zorgvuldiger meer om ter gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven