Zeur ik?

13-06-2025 08:06 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.

Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.

Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.

Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.

Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?

Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.

Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.

Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).

Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Wendy80 schreef:
13-06-2025 08:34
In begin van de relatie zei hij heel.vaak bij series of films van dat is een mooie vrouw, zij is knap enz. Vond ik pijnlijk worden op den duur maar nu maakt hij weer opmerkingen over vrouwen op straat. Zoals dat hij boodschappen ging doen en een vrouw hele grote borsten had en ze wel rugpijn zou kunnen hebben en dat het niet mooi is. Twee dagen later loopt er zo iemand op het strand en weer kijken en een opmerking over die grote borsten. Denk ik wat boeit mij dat nou. De laatste tijd bekijkt hij andere vrouwen steeds vaker. Terwijl wij lekker samen op pad zijn.
Is dit het begin van het einde?

Hij heeft problemen dat de vriendin van jouw zoon blijft slapen, maar maakt zelf zulke opmerkingen als een christelijke man? Zo christelijk is hij dan niet. Of is hij Christelijk wanneer het hem uitkomt?

Misschien moet je accepteren dat dit niet de man is dat God voor jou heeft, want eerlijk gezegd, klinkt er niks leuks aan hem.
Het eerste jaar van een relatie zou een hele romantische tijd moeten zijn waar de liefde ervanaf spat. Daarna wordt het vaak wat rustiger en een prettig houden van en van elkaar opaan kunnen, weten wat je elkaar hebt en je tot een team ontwikkelen.
Hoe vind je jullie eerste jaar klinken en hoe verwacht je dat gaat worden?
Bontebok schreef:
13-06-2025 08:41
Hij zou bang moeten zijn dat jij er een punt achter zet. Waarom heb jij zo je best gedaan voor deze relatie dat is toch niet normaal? Een relatie moet leuk zijn. Zeker in het eerste jaar en dat hij kritiek heeft op jouw persoon vind ik ook niet normaal. Vind je jezelf ook niet dat je beter verdient.?

Welnee, TO adoreert hem, wil veel te graag dat 'het' lukt en werkt daar keihard voor. Die man heeft geen enkele reden om bang te zijn dat ze er een punt achter zou willen zetten.

Wat een respectloze hork trouwens.
Rooss4.0 schreef:
13-06-2025 12:09
To gaat deze relatie niet verbreken hoor en ook geen singlevakantie boeken. Tenminste, ik geloof er helemaal niks van.
Dit dus!

Wendy, krijg wat meer zelfrespect en zelfliefde……Je moet toch wel heel erg weinig liefde hebben gekend als je bewust in zo’n relatie blijft.
Live Life to the fullest
Natsuro schreef:
13-06-2025 13:20
Mijn indruk is dat de vakantie helemaal niet hét probleem is. Ik denk dat de door de achtergrond opgelegde maatschappelijke waarden, normen en levensverwachting knellend is.

Het zou zo maar kunnen dat TO's partner conform die normen en waarden handelt, maar dat TO daar helemaal niet meer in past. En dat ze daar nog niet aan toe is om los te laten, want dát is eng.

Goh, ik wist niet dat complete respectloosheid naar je partner toe een van die normen en waarden was. Weer wat geleerd.
Dankjewel voor de berichten. Ik was even aan het werk. Het doet wel enorm pijn want er waren ook lieve en leuke momenten en hij zei ook gewoon vaak dat hij van me houdt en me leuk vindt.

Alleen hij kon soms zo weinig van me hebben. Hij wordt ongemakkelijk van complimenten maar aan de andere kant als ik mijn behoefte uitspreek ergens over (zoals wat vaker app contact als we elkaar dagen achter elkaar niet zien) dan vindt hij dat ik push omdat hij gewoon zo is dat hij me vergeet een keer een apje te doen). Dus allergisch voor lief bedoelde complimenten maar ook weer hypergevoelig op kritiek. Dat vind ik moeilijk ik weet soms niet meer wat te zeggen, bang om wat verkeerds te zeggen.

Hij houdt niet van vragen meer dan één of twee keer ergens over dan zegt hij al van nu erover ophouden of stoppen met vragen.

Hij houdt niet van grote borsten maar zei vorig weekend wel van ik zag het vrouw met hele grote tieten bij de winkel. Ze zal wel rugpijn hebben, lijkt me moeilijk hoor. Dan denk ik van huh waarom zeg je dat?
Wat moet ik met die info.

Twee dagen later zien we weer iemand met grote en dan zegt hij weer hetzelfde. Dan denk ik van zoiets kan je toch ook gewoon denken?

Hij gaat steeds meer op andere vrouwen letten en dan soms tegen mij zeggen wat hem opvalt aan iemand. Of dat zijn collega een knappe meid is en wel beter kan krijgen dan degene die ze nu heeft want die behandeld haar niet goed.
Het voelt zo raar allemaal. Hij is poeslief op straat naar iedereen maar hij kan van mij zo weinig hebben. Als we in de auto zitten wordt ook bijna elke vrouw nagekeken.

Eerst was dat niet zo maar de laatste tijd wel.
Zodra een man begint over de tieten van een ander, mag je echt opstappen.
Wendy80 schreef:
13-06-2025 14:27
Dankjewel voor de berichten. Ik was even aan het werk. Het doet wel enorm pijn want er waren ook lieve en leuke momenten en hij zei ook gewoon vaak dat hij van me houdt en me leuk vindt.

Alleen hij kon soms zo weinig van me hebben. Hij wordt ongemakkelijk van complimenten maar aan de andere kant als ik mijn behoefte uitspreek ergens over (zoals wat vaker app contact als we elkaar dagen achter elkaar niet zien) dan vindt hij dat ik push omdat hij gewoon zo is dat hij me vergeet een keer een apje te doen). Dus allergisch voor lief bedoelde complimenten maar ook weer hypergevoelig op kritiek. Dat vind ik moeilijk ik weet soms niet meer wat te zeggen, bang om wat verkeerds te zeggen.

Hij houdt niet van vragen meer dan één of twee keer ergens over dan zegt hij al van nu erover ophouden of stoppen met vragen.

Hij houdt niet van grote borsten maar zei vorig weekend wel van ik zag het vrouw met hele grote tieten bij de winkel. Ze zal wel rugpijn hebben, lijkt me moeilijk hoor. Dan denk ik van huh waarom zeg je dat?
Wat moet ik met die info.

Twee dagen later zien we weer iemand met grote en dan zegt hij weer hetzelfde. Dan denk ik van zoiets kan je toch ook gewoon denken?

Hij gaat steeds meer op andere vrouwen letten en dan soms tegen mij zeggen wat hem opvalt aan iemand. Of dat zijn collega een knappe meid is en wel beter kan krijgen dan degene die ze nu heeft want die behandeld haar niet goed.
Het voelt zo raar allemaal. Hij is poeslief op straat naar iedereen maar hij kan van mij zo weinig hebben. Als we in de auto zitten wordt ook bijna elke vrouw nagekeken.

En nu? Want in al je (andere) berichten heb je het steeds over jouw angst, maar roept zijn gedrag nog andere emoties bij je op? Boosheid bijvoorbeeld, over hoe respectloos hij met je omgaat dat hij je laat bungelen met die vakantie?
Stop met luisteren naar wat iemand allemaal zegt. Let op wat hij doet. Hij kan wel zoveel zeggen. De dingen die hij doet zijn niet leuk voor jou, en dat hoef je niet te accepteren. Waarom zet je dit door. Laat hem lekker in zijn sop gaarkoken als je vragen hem allemaal teveel zijn. Dan zoekt hij het toch maar uit en trek je je eigen plan.

Deze man vindt jou niet leuk (genoeg). Hij zegt het, en hij handelt er ook naar. Dit komt niet meer goed, en jij wordt er ongelukkig en onzeker van. Stop ermee. En ga lekker op vakantie.

En dat hij niet vol voor je gaat heeft niets met jou te maken. Je bent vast leuk genoeg, maar deze man past niet bij jou. En jij niet bij hem, maar dat doet er niet toe, want je hoeft nooit voor een ander te denken.
pina wijzigde dit bericht op 13-06-2025 14:38
17.85% gewijzigd
Het lijkt wel of hij je jaloers aan het maken is, Misschien hoopt hij dat jij het om die reden uitmaakt, hij wast zijn handen in onschuld dan, want er stak geen kwaad in wat zeggen over die borsten
Ik snap trouwens niet dat iemand van 52 nog aan het bedenken is of hij oud wil worden met iemand. Hij kan bijna zeggen "oud zijn met iemand" ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wendy80 schreef:
Het doet wel enorm pijn want er waren ook lieve en leuke momenten en hij zei ook gewoon vaak dat hij van me houdt en me leuk vindt. {......} Hij gaat steeds meer op andere vrouwen letten en dan soms tegen mij zeggen wat hem opvalt aan iemand. Of dat zijn collega een knappe meid is en wel beter kan krijgen dan degene die ze nu heeft want die behandeld haar niet goed. Het voelt zo raar allemaal. Hij is poeslief op straat naar iedereen maar hij kan van mij zo weinig hebben. Als we in de auto zitten wordt ook bijna elke vrouw nagekeken. Eerst was dat niet zo maar de laatste tijd wel.

Kortom, hij is uitgekeken op jou. Daar mag jij echt jouw conclusies aan verbinden hoor.
Wendy80 schreef:
Het doet wel enorm pijn want er waren ook lieve en leuke momenten en hij zei ook gewoon vaak dat hij van me houdt en me leuk vindt.

(...)

Ik denk dat die man van jou worstelt met de relatie. Hij wil ermee stoppen, maar durft de gevolgen nog niet te dragen. Aan alles merk je dat hij aan silent quitting doet. Contact met jou is moeilijk, laat staan plannen voor de toekomst (ook als in: volgende week) maken. Ook het oordelen over anderen anderen getuigen van een onzekerheid of frustratie bij hemzelf. Tegelijkertijd behandelt hij jou als een stuk vuil. Ieder woord is teveel, je mag niks vragen en alles is beter dan jij. Maar de consequentie van zonder jou zijn is ook lastig, dus daarom af en toe leuke momenten.

Dit gaat niet meer goed komen. En dat weet je zelf ook wel. Maar het is wel erg zorgelijk dat jij je zo laat behandelen.
Ja, wat ben je nog met die man bezig? Dat wordt echt niet meer leuk. Je moet dringend met jezelf aan de slag! Waarom laat je dit allemaal gebeuren? Misschien komt dat ergens vandaan. Ik zou dat wel uitzoeken.
Hij is al oud
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Mijn vader is bij mijn moeder weg gegaan voor dat ik geboren werd. Ik heb eigenlijk nooit een vaderfiguur gehad. Mijn oom, de broer van mijn moeder zag ik als vaderfiguur maar hij overleed toen ik 16 was. De vader van mijn kinderen mishandelde mij, hij is alcohol verslaafd. Ik zeg dit niet om zielig te doen hoor maar ik heb wel wat angsten.

Ik dacht nu heb ik een lief iemand, want hij is vaak heel lief en doet veel voor mij. Bijvoorbeeld 1,5 rijden naar een kliniek voor mij (ik had iets met m'n gezondheid) en het ook betalen voor me en er een dag voor vrij vragen. En nog meer lieve dingen . En natuurlijk doe ik ook veel lieve dingen voor hem.

En ja ik adoreerde hem, zette hem op een voetstuk. Kon als snel, maar zeker na een jaar zeggen dat hij mijn ware was. Maar dat benauwde hem en ik joeg hem daarmee weg. Omdat hij niet hetzelfde voelt.
Hij zei ook altijd dat hij alleen in een huwelijk zeker is van iemand en dat in een relatie hij nooit vreemd zal gaan maar dat het theoretisch gezien mogelijk is dat hij of ik verliefd zou kunnen worden op Bijvoorbeeld een collega. En dan de relatie beëindigen. Ik zei dan dat ik daar helemaal niet aan wilde denken. Maar hij zei altijd theoretisch gezien kan dat.

Dat maakte mij onzeker en ging ik weer vragen stellen over onze relatie. Het voelde soms alsof ik aan een lijntje hing wat hij op elk moment door kon knippen.

Hij zegt dan dat hij grote hangtieten niet mooi vindt (sorry voor hoe ik het zeg maar zo zei hij dat). En dat geloof ik ook maar waarom dan in twee dagen tijd dat benoemen als een andere vrouw dat heeft.

Als hij weleens per ongeluk aan mn haar trok of erop lag en ik zei au dan zei hij van dat kan geen zeer doen. Klinkt allemaal flauw en sorry voor mijn geëmmer op deze site maar ik merk aan mezelf dat ik soms mijn pijn uitingen ging inhouden omdat hij dan zo stellig zei van dat kan niet.

Nu ga ik iets heel privé's zeggen. Ik hou mezelf goed schoon maar heb regelmatig urine verlies en soms ruikt dat. Vooral in bepaalde stof en met warm weer. De laatste tijd had hij daar steeds vaker opmerkingen over. Eerst heel lief en dat het niet geeft dat hij het ruikt en het soms een sterke geur geeft. Maar ik vond het wel beschamend en de laatste keer zei hij echt zo van zo schat ik ruik het goed of dan zei hij heb je een windje gelaten?

Vaak zei hij ook wel lief van ik neem het je niet kwalijk en het geeft niet maar soms ook echt van zooo het ruikt heel sterk en het is nu wel erg.
wendy80 wijzigde dit bericht op 13-06-2025 15:09
0.04% gewijzigd
Hij/jullie vinden de Christelijke normen en waarden zo belangrijk dat er geen seks voor het huwelijk is.
Vervolgens kijk hij wel naar de 'grote tieten' van andere dames en maakt daar naar jou toe opmerkingen over.
Ik (als mede-Christen) zou daar enorm veel moeite mee hebben.
Het getuigt mijns inziens niet van het respect voor vrouwen (zowel naar de vrouw in kwestie, als naar jou) dat ik van een Christelijke man verwacht.

Daarbij nog alle andere zaken die je opschrijft.
Laat hem gaan en ga voor jezelf zorgen. Hij doet het niet.
Hij klinkt als iemand bij wie je constant op eieren moet lopen. Eerlijk gezegd vind ik hem niet zo leuk klinken en ook niet als iemand van wie je echt op aan kan. Als hij die vakantie zo dwarsboomt omdat hij het niet eens is met hoe jij met je (bijna volwassen!!) zoon omgaat dan is dat in mijn ogen ook nog eens manipulatief en passief agressief gedrag. Dat hele gedoe over dat jij zou zeuren op het moment dat je een volstrekt normaal gesprek probeert te voeren, vind ik overigens ook manipulatief. Hij weet ook wel dat jij niet graag de zeur wil zijn, dus hij probeert jou het gevoel te geven dat je iets fout doet terwijl je een heel normaal gesprek probeert te voeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Thalas schreef:
13-06-2025 09:48
Hij verwacht dat jij het emotionele, cognitieve en moreel-ethische werk doet in deze relatie, zodat hij achterover kan leunen en de relatie kan consumeren. Dat is niet liefdevol.
En als ze dan het emotionele, cognitieve en moreel-ethische werk doet op momenten dat het hem niet uitkomt (99% van de tijd lijkt het wel), is ze ook nog eens een zeur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ja, ik dacht al, hier speelt veel meer. Los van deze flapdrol, geen enkele man wil het gevoel hebben een soort gemis aan een vader in te moeten vullen. Daar zul je op een andere manier mee aan de slag moeten.

Dat iemand af en toe wat liefs doet maakt het nog geen lieve partner. Andere mensen hadden je misschien ook wel gebracht, daar heb je dan ook geen relatie mee.

Praten over hangtieten, tegen een toch al onzeker iemand getuigt niet van veel inlevingsvermogen. Even excuses aanbieden als je per ongeluk op iemands tenen staat, of op een pluk haar zit, of wat dan ook, is de normale reactie. Niet gaan zitten bakkeleien of het wel echt pijn deed.

Echt, doe die man weg, en probeer zelf meer zelfvertrouwen op te bouwen. Je hoeft niet op je tenen te lopen om een man aan je te binden. Sommige mannen zijn gewoon niet geschikt om een relatie mee te hebben.
pina wijzigde dit bericht op 13-06-2025 15:20
16.62% gewijzigd
Aha, jouw geklamp aan jouw 'vriend' word veroorzaakt door een afwezige vaderfiguur (voor zowel jezelf als je kinderen). Dat hij jou bekritiseert op jouw ongewenste urineverlies is (ook) geen lief, vriendelijk gedrag. Als hij zo lief was geweest had hij allang van die speciale broekjes voor je kunnen halen. Beter doe je dat zelf, dan voel je je ook lekkerder in je eigen vel, word je minder afhankelijk van hem. Succes!
pina schreef:
13-06-2025 15:18
Ja, ik dacht al, hier speelt veel meer. Los van deze flapdrol, geen enkele man wil het gevoel hebben een soort gemis aan een vader in te moeten vullen. Daar zul je op een andere manier mee aan de slag moeten.

Dat iemand af en toe wat liefs doet maakt het nog geen lieve partner. Andere mensen hadden je misschien ook wel gebracht, daar heb je dan ook geen relatie mee.

Praten over hangtieten, tegen een toch al onzeker iemand getuigt niet van veel inlevingsvermogen. Even excuses aanbieden als je per ongeluk op iemands tenen staat, of op een pluk haar zit, of wat dan ook, is de normale reactie. Niet gaan zitten bakkeleien of het wel echt pijn deed.

Echt, doe die man weg, en probeer zelf meer zelfvertrouwen op te bouwen. Je hoeft niet op je tenen te lopen om een man aan je te binden. Sommige mannen zijn gewoon niet geschikt om een relatie mee te hebben.

Oh jawel hoor, dit soort figuren maken daar maar al te graag gebruik van. Zonder vrouwen die dit soort gemissen proberen op te vullen vinden zij geen partner hoor.
Jij verdient beter.
TO, zit je in therapie voor je angstklachten? Met zo'n jeugd en een nare relatie is het duidelijk dat je een ongezonde relatie hebt met mannen, en met jezelf.
Wendy80 schreef:
Dankjewel voor de berichten.

Ga je er ook nog iets mee doen?
TO, verdiep je eens in verlatingsangst. Maak het uit met deze hork en laat je via de huisarts doorverwijzen naar therapie. Dat is echt het liefste wat je nu voor jezelf kunt doen. En ook het enige als je ooit gelukkig wilt worden. Deze man gaat niks voor je doen. En de volgende ook niet, want dan gaat het patroon zich weer herhalen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven