Zeur ik?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:06
Hallo,
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.

vrijdag 13 juni 2025 om 15:38
Precies. Zodra TO zo dapper en verstandig is om het uit te maken, gaat deze man opeens weer poeslief doen...
vrijdag 13 juni 2025 om 16:25
Ja, dat denk ik helaas ook.Avena schreef: ↑13-06-2025 15:37TO, verdiep je eens in verlatingsangst. Maak het uit met deze hork en laat je via de huisarts doorverwijzen naar therapie. Dat is echt het liefste wat je nu voor jezelf kunt doen. En ook het enige als je ooit gelukkig wilt worden. Deze man gaat niks voor je doen. En de volgende ook niet, want dan gaat het patroon zich weer herhalen.
vrijdag 13 juni 2025 om 16:39
Dus "over 4 weken heeft hij vakantie, maar die heeft hij nog niet aangevraagd, hij weet nog niet wanneer precies en er is niets geboekt". Daarbovenop moet jij dan ook nog maar op identiek dezelfde dagen vakantie zien te krijgen op jouw werk.
Denk je écht really dat jullie nog gezellig samen op vakantie raken?
Denk je écht really dat hij uberhaupt samen op vakantie wil?
Als hij dat écht had gewenst was zijn vakantie 3 maanden geleden al geregeld. En de jouwe vervolgens ook. En was jullie reis al lang en breed geboekt.
En moest je er ook niet continu naar vragen. Maar zou hij uit eigen beweging zijn vakantie al eeuwen hebben aangevraagd.
Je mag niets vragen, je mag springen als hij spring zegt, je mag niet springen als hij "niet springen" zegt, je mag niets zeggen over dat hij dagen niets laten weten, ...
Dit is niet de relatie waar je gezellig samen 85 wordt.
Aan jou om dat met de tijd - het hoeft niet persé vandaag of morgen - ook te beseffen en te stoppen met hier zinloos tijd in te stoppen.
Denk je écht really dat jullie nog gezellig samen op vakantie raken?
Denk je écht really dat hij uberhaupt samen op vakantie wil?
Als hij dat écht had gewenst was zijn vakantie 3 maanden geleden al geregeld. En de jouwe vervolgens ook. En was jullie reis al lang en breed geboekt.
En moest je er ook niet continu naar vragen. Maar zou hij uit eigen beweging zijn vakantie al eeuwen hebben aangevraagd.
Je mag niets vragen, je mag springen als hij spring zegt, je mag niet springen als hij "niet springen" zegt, je mag niets zeggen over dat hij dagen niets laten weten, ...
Dit is niet de relatie waar je gezellig samen 85 wordt.
Aan jou om dat met de tijd - het hoeft niet persé vandaag of morgen - ook te beseffen en te stoppen met hier zinloos tijd in te stoppen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 13 juni 2025 om 17:18
Deze relatie klinkt eigenlijk helemaal niet leuk. Als hij echt op vakantie wil was er wel initiatief gekomen vanuit hem. Hij wil misschien helemaal niet op vakantie. Of niet met jou.
Ook vind ik zijn standpunt ten aanzien van intimiteit erg vreemd. Jullie zijn 45 en 50! Hebben kinderen gehad en waren jarenlang seksueel actief. Zelfs als Christen ga je dan niet wachten tot een huwelijk. Waar in jullie geval nog geen enkel teken van is. Het klinkt ook niet als iets dat jij heel graag wilt. Straks klikt het op dat punt totaal niet en zit je aan hem vast.
Ook vind ik zijn standpunt ten aanzien van intimiteit erg vreemd. Jullie zijn 45 en 50! Hebben kinderen gehad en waren jarenlang seksueel actief. Zelfs als Christen ga je dan niet wachten tot een huwelijk. Waar in jullie geval nog geen enkel teken van is. Het klinkt ook niet als iets dat jij heel graag wilt. Straks klikt het op dat punt totaal niet en zit je aan hem vast.

vrijdag 13 juni 2025 om 17:20
vrijdag 13 juni 2025 om 17:41
zeur je over de vakantie? Nee, zeker niet. Als jullie samen op vakantie willen moet je nu samen iets gaan afspreken.
Ik vind hem overighens geen hork en erger zoals er veel geschreven wordt.
De man wil gewoon seks, wat vrij normaal is na zo'n tijd bij elkaar. Dat jullie willen wachten tot het huwelijk heeft hij schoorvoetend mee ingestemd. dat snap ik. Maar ik snap hem ook dat jullie dan wel puberzoontje met vriendinnetje laten slapen, alsof er dan niets gebeurd. Geldt de christelijke gedachte dan niet?
ik zou ook denken, joh wij seksen niet maar puberzoon wel. meten met 2 maten.
Ik snap zijn chagrijn
De man wil gewoon seks, wat vrij normaal is na zo'n tijd bij elkaar. Dat jullie willen wachten tot het huwelijk heeft hij schoorvoetend mee ingestemd. dat snap ik. Maar ik snap hem ook dat jullie dan wel puberzoontje met vriendinnetje laten slapen, alsof er dan niets gebeurd. Geldt de christelijke gedachte dan niet?
Ik snap zijn chagrijn
vrijdag 13 juni 2025 om 17:52
Volgens mij was het wachten juist zijn voorstel hoor.ranonkelkabonkel schreef: ↑13-06-2025 17:41zeur je over de vakantie? Nee, zeker niet. Als jullie samen op vakantie willen moet je nu samen iets gaan afspreken.
Ik snap zijn chagrijn
En anders kan hij ook gewoon zijn mond open doen over wat hem dwars zit.
Het is zoals het is
vrijdag 13 juni 2025 om 18:00
Dit, verder lijkt het mij ook normaal dat haar puberzoon een eigen individu is die zelf mag beslissen hoe hij daarin staat en of hij ervoor kiest om seks te hebben voor het huwelijk of niet. Ik vind het echt raar om dat "meten met twee maten" te noemen. TO mag dit prima belangrijk vinden voor zichzelf en de zoon van TO mag daar een andere keuze in maken. Het is niet dat haar vriend rechten kan ontlenen aan iets wat haar zoon voor zichzelf beslist.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 13 juni 2025 om 18:01
En heeft hij dan al enig idee wanneer hij wil trouwen?
Als hij dus wel altijd naar andere vrouwen zit te kijken?
Ik zou sowieso die hele trouwpartij niet zien zitten met hem, maar welk vooruitzicht stelt hij daarover?
En wat zijn de plannen tot ooit samenwonen? Of wil hij daar ook mee wachten tot na jullie huwelijk?
Is dit nu later?
vrijdag 13 juni 2025 om 18:10
Ergens denk ik dat hij een seksueel probleem heeft. Er is eigenlijk geen reden om te wachten aangezien jullie beide geen maagd meer zijn. Het hele christelijke laat hij nl niet zien in de rest van zijn gedrag.
vrijdag 13 juni 2025 om 18:19
En wat wil jij? Lijkt de grote vraag in dit topic.
Je plooit alles om deze man heen, terwijl hij aan alle kanten laat merken dat hij geen respect heeft voor jou.
De conclusie van dit topic zou moeten zijn: je zeurt te weinig.
vrijdag 13 juni 2025 om 18:33
Hij wil wachten met sex voor het huwelijk. Maar hij weet ook nog niet of hij wil trouwen.
Zou me niks verbazen als ie impotent is. Vind m vrij gefrustreerd overkomen.
vrijdag 13 juni 2025 om 18:46
Nou dit! Dat hele ‘geen seks voor het huwelijk’ is toch alleen relevant als je nog maagd bent? Zijn jullie allebei gescheiden? Mag dat wel van God maar seks buiten het huwelijk niet? Ik snap God niet zo goed geloof ik.
vrijdag 13 juni 2025 om 19:06
vrijdag 13 juni 2025 om 19:22
Hij vergeet daarin dat hij geen enkele zeggenschap heeft over andermans kinderen. Dit is niet zijn zoon maar jouw zoon. En kinderen hebben zeggenschap over hun eigen lichaam.
Deze man geeft heel duidelijk aan wat hij niet wil:
- hij ziet geen toekomst met jou
- hij heeft geen belangstelling voor een vakantie
- hij is niet concreet over samenwonen of trouwen
- hij wil geen intimiteit
Waar ben jij zelf in dit verhaal?
vrijdag 13 juni 2025 om 19:41
Al eens naar laten kijken bij de huisarts ? Ik neem aan dat je geen incontinentie materiaal gebruikt, als je het kunt ruiken. Begin daar eens mee. Nadat je die vent eruit gepl**rd hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in