Zeur ik?

13-06-2025 08:06 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.

Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.

Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.

Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.

Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?

Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.

Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.

Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).

Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Ik denk dat je gelijk hebt. Jullie liggen mijlenver uit elkaar. Jij adoreert hem en hij is nog niet overtuigd van zijn liefde voor jou. Dat gaat nooit werken. Hoe harder jij werkt, hoe meer hij zich gaat irriteren.

Ik zou een leukere man zoeken.
Je klinkt als een ontzettend lieve vrouw en ik weet zeker dat er ergens een hele lieve man voor jou rondloopt. Maar dit is 'm niet. Het klinkt alsof hij jou verdraagt. Je verdient beter dan dat.
Ik zou een vakantie boeken. Voor jezelf.
Die christelijke waarden en normen, die hij zo belangrijk vindt, gelden blijkbaar niet voor hemzelf. Hij behandelt je als een stuk stront, probeer eens heel eerlijk te kijken of je echt gelukkig bent? Loop je niet ontzettend op eieren, continu je woorden en vragen afwegend?
Ik heb je verhaal kort samengevat:

Hij vindt jou moeilijk en vermoeiend.
Hij doet geen moeite voor je.
Hij houdt niet van je.

Ik zou lekker een vakantie voor mezelf boeken.
Als een man zegt dat hij niet hetzelfde voelt, geloof hem dat. Dat gaat ook nooit veranderen.

Waarom cijfer je jezelf zo weg om hem maar te pleasen?

Je zou het verschil moeten maken tussen hoe jij over hem voelt, en hoe laat hij jou voelen? Dat zijn 2 totaal verschillende dingen.
Je kan hem slim, leuk, grappig, charmant en fantastisch vinden. Maar als hij jou het gevoel geeft van alleen zijn, verdrietig, gespannen, en niet goed, leuk of mooi genoeg zijn. Dat is de realiteit van de relatie en de evaring die je zal blijven hebben.
Hij blijft bij je, tot hij de ware tegenkomt
En dat zet hij je aan de kant met de woorden: "ik zei toch dat ik niet serieus was"

Klaar hoor, weg daar
Purake schreef:
13-06-2025 08:23
Volgens mij hebben wij dezelfde vriend.
En dat geldt ook voor jou
Jij mag gewoon jezelf zijn. Als hij jou niet leuk vindt als jij gewoon jezelf bent, dan is hij jou niet waard. Je moet jezelf niet anders voordoen dan je bent. Want dat hou je niet de rest van je leven vol.

Hij is toch op jou gevallen? Wees dan gewoon jezelf. Levert hij teveel kritiek op wie jij bent? Dan mag je best de relatie beëindigen. Zelfs zonder verliefd te worden op een ander.
Je zeurt niet! Je verdiend beter.
Je weet (ik ook) wat er o.a staat over de man en hoe hij moet omgaan met zijn vrouw. Hij is niet goed voor je. Hij behandelt je niet zoals hij zou "moeten". Ga bij hem weg en ga alleen op vakantie. Accepteer dit niet.
Deze houding is niet goed en ook niet bepaald christelijk.
Kies voor jezelf
FransjeG schreef:
13-06-2025 09:06
Ik heb je verhaal kort samengevat:

Hij vindt jou moeilijk en vermoeiend.
Hij doet geen moeite voor je.
Hij houdt niet van je.

Ik zou lekker een vakantie voor mezelf boeken.
Dit!
Je loopt op eieren met deze man, is het dat allemaal wel waard?

Ik ben zelf ook heel slecht in vakanties plannen, ik heb erg veel moeite mezelf vast te leggen en ga het liefst op de bonnefooi. Zo leef ik dus ook als ik alleen ben. Maar voor mijn partner zal mij daarin wel meer schikken, die ander wil ook weten waar die aan toe is.

Deze man houdt geen rekening met jou. Maar je zult er zelf een eind aan moeten breien, want dit type man zal anders rustig jaren in een relatie blijven zitten met iemand die ze eigenlijk een zeur vinden.
Oh, en ga gewoon lekker zelf op vakantie, boek wat en wacht niet op hem. Waarom blijf je op hem wachten? Het is ook jouw zomer!

Je bent een volwassen vrouw, je hebt die man niet nodig, het moet wel een beetje leuk zijn allemaal.
Hij liegt over dat getrouwd moeten zijn, voordat hij van je kan houden.

Als hij nu niet van je houdt, gaat een ring om zijn vinger daar niets aan veranderen.

Het enige dat verandert is dat hij dan nog meer macht heeft over jou en jou nog meer gaat vertellen hoe je moet leven.

Het huwelijk wordt een gevangenis voor jou. Echt waar.

Ren alsjeblieft nu je nog kan.
Wat heb je nou aan een vent die op momenten ook leuk en gezellig kan zijn? Je moet er eentje hebben die dat slechts op momenten niet is.
Iemand die echt om je geeft, neemt je zoals je bent. Bij deze man kun je niet jezelf zijn.
Dat er nog niks is geboekt is 1 ding. Dat hij zelfs de periode niet kan vermelden is andere koek. Hoe denkt hij dat je werk dat maar slikt. Niemand kan toch zomaar aankondigen Volgende week ben ik er niet (tenzij je niet in loondienst werkt maar zelfs eigen bazen hebben vaak verplichtingen)
Heel raar dit. Nog los van de rest van zijn gedrag.

Boek wat en ga lekker op vakantie
Hij verwacht dat jij het emotionele, cognitieve en moreel-ethische werk doet in deze relatie, zodat hij achterover kan leunen en de relatie kan consumeren. Dat is niet liefdevol.
Als ik het goed begrijp vindt hij je een leuk meubelstuk in huis. Geen liefde. Geen sex. Absoluut geen behoefte dat jij enige ruimte voor jou en jouw gevoel claimt. En vervangbaar zodra hij de inrichting wil aanpassen.

Als jij daar nou heel gelukkig van wordt dan is dat prima natuurlijk. Maar hoe gelukkig word je er echt van?
Oh, Spike, how could you ever know what it's like to be totally obsessed with a pony only to find out they're obsessed with somepony else?
Klinkt niet echt als een fijne vent als ik dit zo lees. Wat haal jij uit deze relatie?

Verder klinkt het alsof je jezelf een beetje bent verloren in deze relatie. Alsof hij op een voetstuk staat. Heel eerlijk, ik krijg het daar al een beetje benauwd van.

Maar hoe dan ook, alle liefde die jij erin steekt, krijg je zo te lezen niet terug. Jullie zitten niet in een gelijkwaardige relatie. Zoek iemand die net zo veel van jou houdt, als jij van hem
Wat een vermoeiende man!
Het komt over alsof hij je als "optie" aanhoudt en niet volledig voor je wil gaan.
Je hebt pas een jaar een relatie en jij moet er vooral voor "werken". Dit is alvast een inkijkje voor de toekomst als je getrouwd bent. Dan doet hij nog minder moeite.
Als hij nu al zoveel kritiek heeft, waaom blijft hij dan?

Je bent goed zoals je bent en je komt erg lief over maar ik vrees dat je de lat wel erg laag legt. Je verdient echt beter.

Dat gezeur over je zoon zou voor mij al reden genoeg zijn om er een punt achter te zetten. Het komt ook erg hypocriet over, oordelen als "christelijke" over iedereen (inclusief je zoon) en ondertussen verlekkerd kijken naar andere vrouwen. Bah!

Mijn advies, boek direct een leuke vakantie voor jezelf, desnoods een georganiseerde reis voor singles en gun jezelf een leukere man.
TO, ik zou echt bij mezelf te rade gaan waarom je dit accepteert? Is het angst om alleen te zijn, onzekerheid, wat is de reden dat je met deze man bent? Je hebt geen kinderen samen, je bent een vrij vrouw! Er is werk aan de winkel.

Niet gaan trouwen!
Deze man is toch juist heel duidelijk??

- Hij voelt niet hetzelfde voor jou als jij voor hem

Op mij kom je heel erg onderdanig/kruiperig naar hem toe over. Erg irritant/benauwend voor hem lijkt mij
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wendy80 schreef:
13-06-2025 08:49
Omdat ik veel van hem hou. Hij is ook vaak lief en gezellig. Alleen dat hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt als mij (met zekerheid ernaartoe werken naar een huwelijk) is wel pijnlijk. Ik zeg ook van ik hou zoveel van jou en moet er niet aan denken om zonder je te moeten. Hij kan niet hetzelfde zeggen, hij voelt dat niet voor mij en weet niet of dat ooit gaat komen. Hij weet niet hoe hij het voor me moet zien met mijn zoon en dochter in huis wonen. (Mijn dochter is 21). En hij vindt dingen aan mij moeilijk. Ik zoek soms teveel bevestiging. Maar dat komt ook weer doordat ik het gevoel heb dat hij ons lijntje door kan knippen wanneer hij nog minder zeker wordt van mij.
Hij is alleen 100 procent zeker van een vrouw als hij getrouwd is. Voor die tijd zouden hij of ik nog theoretisch gezien op een ander verliefd kunnen worden en besluiten om met diegene verder te gaan bijvoorbeeld. Nou ik denk zo echt niet. Maar hij kan alleen totale zekerheid bieden in een huwelijk en niet in een relatie. Je kan in theorie op elkaar uitgekeken raken bijvoorbeeld in een relatie of gevoelens krijgen voor een collega. Dan denk ik van eh oke maar wil ik dit horen. Ook in een christelijke relatie houdt hij een slag om de arm.
Oh!! Hoe duidelijk wil je het hebben? Hij vind je makkelijk maar wil geen relatie met je. HIJ IS NIET VERLIEFD OP JE EN HIJ HOUDT NIET VAN JE. Ga weg bij deze man!!!!!!!!
Is dit het voorbeeld dat je wil geven aan je kinderen? Een man die zorgt dat je onzeker wordt over jezelf en zorgt dat je niet krachtig bent, maar jij doet onderdanig om hem maar te behouden.
Je kan mensen niet van je “laten houden” door je aan te passen of je gedrag te veranderen. Als mensen niet van je houden of niet verliefd op je zijn, gaat dat niet ineens veranderen. Hij is heel duidelijk, hij wil je niet. Hij vind je makkelijk totdat er wat beters voorbij komt. DAT WIL JE TOCH NIET??????

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven