Zeur ik?

13-06-2025 08:06 191 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.

Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.

Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.

Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.

Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?

Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.

Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.

Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).

Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Zijn jullie de laatste mensen op aarde en uitverkoren om de mensheid te redden van uitsterving????

Zo niet, dan kan je gewoon een leuker exemplaar zoeken en deze idioot de laan uit schoppen.

Stel je niet zo slaafs op zeg :facepalm:
waarom wil je deze man zo graag proberen aan je te binden terwijl hij letterlijk zegt dat hij niet hetzelfde voor jou voelt als jij voor hem?

Joh laat hem lekker, ga heerlijk alleen op vakantie en ik hoop dat je iemand tegen komt die je met meer liefde en respect gaat behandelen.
Ja precies, het is nu niet alsof hij je met mooie woorden aan zich wil binden. Hij wil idd niet en zegt het met zijn vervelende gedrag en met wat hij letterlijk zegt. Hij moet wel errug knap zijn…
Gogogo!
Je gaat je vast snel wat beter voelen als JIJ de beslissing hebt genomen dit af te kappen. En niet lijdzaam afwacht tot hij het gaat doen. Dat laatste gaat natuurlijk vroeg of laat gebeuren.
He's just not that into you.
Hij laat een dubbel gezicht zien.

De man die lieve momenten heeft en de man die geen gevoelens voor je heeft/ niet wil binden/ naar andere vrouwen kijkt/ je naar beneden haalt.

Waarom blijf je bij een man met een dubbel gezicht?

Hij gaat echt niet veranderen, hoe onderdanig jij je ook opstelt en hoe ver jij je persoonlijkheid gaat verloochenen.

Dit geeft toch niks met liefde te maken?
Je bent geen zeur. Je hebt gewoon geen leuke man.
Hij voelt niet hetzelfde voor jou? Hoe groot moet de rode vlag zijn?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Misschien ben je wel een zeur…..niet om lelijk te doen, maar ik bedoel hem als spiegel.
Hij vindt jou niet leuk genoeg en jij blijft vragen om aandacht en begin je te zeuren ipv de regie over je eigen leven te nemen.
pina schreef:
13-06-2025 09:54
TO, ik zou echt bij mezelf te rade gaan waarom je dit accepteert? Is het angst om alleen te zijn, onzekerheid, wat is de reden dat je met deze man bent? Je hebt geen kinderen samen, je bent een vrij vrouw! Er is werk aan de winkel.

Dit. Misschien Liefdesbang van Hannah Cuppen eens lezen?
Deze man is niet leuk dus ik zou het uitmaken, kies lekker voor jezelf en je kind, hij kiest namelijk niet voor jou, zoveel is duidelijk!
En TO, je zegt ook steeds dat deze man lief voor je is, maar je schrijft helemaal niets waar dat uit blijkt.
Komt dit rijtje je bekend voor, TO?

o Je bent bang om verlaten, afgewezen of in de steek gelaten te worden
o Je zoekt voortdurend bevestiging, aandacht en houvast bij de ander en je voelt je afgewezen en ongelukkig als de ander je dat niet geeft
o Je hebt de neiging tot claimen en vastklampen
o Je hebt de neiging om te smeken, klagen en eisen
o Je stelt je afhankelijk van de ander op en past jezelf te snel aan
o Je hebt oneindig veel begrip voor de ander
o Je hebt de neiging om te versmelten met de ander
o Je hebt de neiging om overbetrokken te zijn en de relatie te romantiseren
o Je wilt de zekerheid dat de ander er voor je is
o Je hebt weinig eigenwaarde en zelfvertrouwen
o Je negatieve zelfbeeld uit zich bij voorkeur in zelfonderschatting
o Je laat jezelf te gemakkelijk in de steek
o Je vindt het moeilijk om je grenzen te stellen
o Je richt je woede eerder op jezelf dan op de ander
o Je bent je meer bewust van je verlangen dan van je angst
o Je vraagt je snel af: mag ik er zijn?
o Je bent bang om je eigen pijn te voelen
o Je hebt moeite om voor jezelf te zorgen
o Je vindt het moeilijk om echt alleen te zijn
o Je hebt een sterke gehechtheid aan onbeantwoorde liefde
o Je kunt de behoefte aan de ander ervaren als een ‘verslaving’
o Je doet alles om de ander te ‘bereiken’ en verliest jezelf erin
o Je zit vast in een herhalend patroon van afgewezen worden
o Je kunt de (destructieve) afhankelijkheidsrelatie niet beëindigen

Bron: https://www.inspirerendleven.nl/heb-jij ... kenmerken/
Hij zegt jou nagenoeg letterlijk dat hij jou niet moet en dan nog blijf jij om hem heen hangen?!
Die vakantie met hem die komt er echt niet meer. En gun jezelf gewoon die vakantie aangezien je zelden op vakantie bent geweest. Ik ben verschillende keren alleen op vakantie geweest, en dat was eigenlijk heel fijn want heb toen heel veel mensen ontmoet, dat gaat gewoon sneller als je alleen reist, of ga anders met een vriendin kennis, buurvrouw, collega of als je echt niet alleen durft met zo'n singles reis.

En zorg dat je loskomt van deze man. Liefde merk ik niet uit jouw verhaal. Gun jezelf een man die jou ook graag ziet en helemaal voor je gaat. Zo'n man is er echt wel ergens, maar dan moet je je eerst losmaken van deze chagrijnige, 52 jarige man. Dus niet bang zijn dat hij de stekker eruit trekt, doe dat gewoon zelf, als je tenminste gelooft dat je het waard bent.
Maysa schreef:
13-06-2025 10:10
Zijn jullie de laatste mensen op aarde en uitverkoren om de mensheid te redden van uitsterving????

Zo niet, dan kan je gewoon een leuker exemplaar zoeken en deze idioot de laan uit schoppen.

Stel je niet zo slaafs op zeg :facepalm:
Dit!!
Een relatie moet fijn zijn, zo niet dan ben je beter alleen af.
Dit geen gelijkwaardige relatie. Hij is geen leuke man, en hij haalt het slechtste in jou naar boven. Je bent zo onzeker en afwachtend. Waarom ben je nog bij hem, verlatingsangst?
SweetFirefly schreef:
13-06-2025 10:32
Hij voelt niet hetzelfde voor jou? Hoe groot moet de rode vlag zijn?
Alles om maar in een relatie te zitten. De vlag kan niet groot genoeg zijn.
Het klinkt een beetje als mijn ex, alleen waren wij veel jonger. Hij was ook erg gesteld op zijn autonomie. Vakanties hetzelfde. Hij wilde alleen ver weg, maar een weekendje of weekje weg plannen dichterbij huis werd iedere keer een discussie en hoefde van hem niet zo. Hij kapte het onderwerp na 2 keer ook af en antwoordde dan gewoon niet meer als ik erover begon.

Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik een singlereis geboekt heb en het kort daarna ook heb uitgemaakt. En wij waren al veel langer dan jij bij elkaar, achteraf veel te lang. Dat je anders over op vakantie gaan denkt, dat kan. Maar dat je er gewoon weigert over te communiceren of het onderwerp afkapt, is wat anders. Mijn huidige man en ik liggen ook niet op één lijn op dit onderwerp maar we kijken waar we elkaar tegemoet kunnen komen en dat lukt na meer dan 10 jaar behoorlijk goed.

Boek die singlereis voor jezelf en kijk eens wat er gebeurt en trek dan je conclusie. Het leest alsof jij veel meer in de relatie investeert dan hij.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
To gaat deze relatie niet verbreken hoor en ook geen singlevakantie boeken. Tenminste, ik geloof er helemaal niks van.
.
Lees vooral allemaal punten die niet met een vakantie boeken te maken hebben, maar vooral met geen gelijke relatie en veel twijfels.
Ik zou hier eerst duidelijkheid voor jezelf in krijgen.
Na een jaar al zoveel gedoe lijkt me niet echt positief voor de toekomst.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2025 18:05
Reden: Ongepast
97.37% gewijzigd
Huts!
In dit geval geldt wel echt: no hate, like christian love
Rooss4.0 schreef:
13-06-2025 12:09
To gaat deze relatie niet verbreken hoor en ook geen singlevakantie boeken. Tenminste, ik geloof er helemaal niks van.

Precies. Die is daar voorlopig helaas nog niet aan toe.
Voor een 42-jarige vrouw vind ik je, op basis van je berichten hier, heel erg onzeker en clingy overkomen. Je hebt die man helemaal op een voetstuk geplaatst en zelf sta je ergens mijlenver beneden. Hoe harder jij probeert bij hem in de buurt te komen en op een enigszins gelijk voetstuk te raken, hoe harder hij zich terugtrekt.

Ik denk dat je met je eigenwaarde aan de slag mag en in mag zien dat deze man niet hetzelfde voelt voor jou als jij voor hem. Hij zegt het notabene zelfs tegen je. Geloof dat dan en probeer niet jezelf helemaal in bochten te wringen om hem van jou te laten houden. Dat werkt niet. Jij mag er ook voor kiezen dat je iets beters verdient en de relatie daarom verbreken. Denk dat de reacties hier ook wel unaniem zijn wat dat betreft.
Mijn indruk is dat de vakantie helemaal niet hét probleem is. Ik denk dat de door de achtergrond opgelegde maatschappelijke waarden, normen en levensverwachting knellend is.

Het zou zo maar kunnen dat TO's partner conform die normen en waarden handelt, maar dat TO daar helemaal niet meer in past. En dat ze daar nog niet aan toe is om los te laten, want dát is eng.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven