Zij toont initiatief, nu ik nog

16-05-2010 20:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Misschien herinneren jullie me nog, ik had hier al eens eerder een probleem van mij voorgelegd en ik werd harstikke goed geholpen. Nu zit ik weer met iets en ik hoop dat jullie me ook hiermee kunnen helpen.

Ik loop al langer tegen dit probleem aan en ik besluit nu eens actie te ondernemen, want ik wil er niet mee blijven sukkelen.

Soms ga ik naar de discotheek, daar zijn we aan het dansen en het gebeurt regelmatig dat er plotseling een meisje recht voor mij gaat dansen.

Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen als er plotseling een meisje voor mij komt dansen?

Ik vind dat ik normaal gesproken zelfvertrouwen genoeg heb, niet teveel en niet te weinig. Maar het is altijd bij mij geweest, dat mijn zelfvertrouwen drastisch wordt verminderd als ik actie moet ondernemen bij een meisje. Ik denk dat ik te bang ben om een blauwtje te lopen.

Zoals de titel van dit bericht al zegt, zij toont initiatief, nu ik nog. Ik toon namelijk weinig (bijna geen) inititatief als een meisje plotseling met mij komt dansen. Ik dans mee, maar ik zou niet weten wat ik zou kunnen doen:

- Een gesprekje zal denk ik niet zo gemakkelijk gaan met die harde muziek

- Haar vastpakken (om haar middel ofzo, of een arm op haar schouder), maar dit vind ik echt doodeng, want ik weet niet of ze daarvan gedient is. En stel nou voor dat dit toch de beste keus is. Hoe kom ik er dan achter of het überhaupt wel klikt tussen ons en wat kan ik doen als we al even hebben gedanst? Kussen? Maar dat lijkt mij nogal hééél erg snel.

Ik weet dat ik nogal houterig ben in relatieland, daarom wil ik daar graag in gestuurd worden.

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie antwoorden op mijn vragen weten.

Groetjes Barly
Kussen lijkt me even iets te snel. Vastpakken op haar arm lijkt me een goede volgende stap. Misschien dat je daarbij kan vragen om mee van de dansvloer af te gaan na een tijd en wat te kletsen op een plek waar het wat rustiger is.
Hey Barly, leuk je weer te lezen!

Nee hoor...NIET gelijk gaan zoenen!

Dat staat garant voor een tik in je gezicht (tenminste die zou je van mij krijgen)

Maar gewoon vastpakken kan natuurlijk wel....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als het nummer is afgelopen vraag je haar of ze wat wil drinken.

Zo ja; dan loopt ze met je mee en dan begin je heel basaal met " hoe heet je, waar kom je vandaan " en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 mei 2010 @ 20:18:

Als het nummer is afgelopen vraag je haar of ze wat wil drinken.

Zo ja; dan loopt ze met je mee en dan begin je heel basaal met " hoe heet je, waar kom je vandaan " en zo.Ja dit zou ik ook aanraden
Oh wat schattig is dit!!!
Hee Barly!!

Leuk dat je weer komt schrijven. Nee, geen zoenen inderdaad. Eerst es mee dansen en tijdens het dansen misschein vragen of ze (ook) wat wil drinken..? Dus eigenlijk wat BGB zegt.

En vooral geen dingen doen, die je doodeng vindt (zoals arm om haar middel).
Only dead fish go with the flow
Ja lief he? Als jullie uitgedanst zijn, kun je haar iets te drinken aanbieden en dan een gesprekje aanknopen. Zoals BGB al zei, gewoon over koetjes en kalfjes (niet letterlijk natuurlijk )
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Haha. Doet me terugdenken aan vroeger met mijn eerste vriendje (van 6 weken ofzo). Mijn vriendje had aan een vriend van hem gevraagd wanneer je wist dat een meisje (ik dus) wilde kussen. Die vriend had gezegd dat als het meisje aan het haar van de jongen begint te frunniken.

Dus toen ik op een goede dag aan zijn haar (dreads) zat te frunniken, werd ik out of the blue inene vol op de mond gekust. Wist niet wat me overkwam haha.
Inderdaad is een vervolg stap een gesprekje (wil je nog wat drinken? Je, heb je het ook zo warm van het dansen? Ik wil effe daarachter afkoelen, jij ook? Heb je ook dorst gekregen?).

Dus niet inene gaan kussen he
Vroeger kon ik absoluut niet versieren. Tot ik door allerlei omstandigheden ineens veel zelfvertrouwen kreeg en ik ook eindelijk tevreden was over mijn uiterlijk. Toen ging het versieren ontzettend goed. Kwestie van lef en zelfvertrouwen.

Een tijd terug heb ik een vriendin van mij versiertips toe gemaild. Misschien heb jij er ook iets aan, want het geld nl ook voor mannen denk ik.

1) de basis begint met zelfvertrouwen. sta in de kroeg en denk (en vind dat ook echt van jezelf): ik ben het leukste en mooiste meisje van heel de kroeg en ik kan elke vent krijgen die ik wil.

2) maak oogcontact en kijk niet als eerste weg. glimlach daarbij lief en onschuldig. zoek meerdere malen oogcontact. doe hij dit terug, weet je al dat hij je leuk vind. mannen bepalen binnen 3 sec of je leuk bent of niet.

3) ga met hem kletsen. begin over iets leuks of grappigs.

4) glimlach veel, maak complimentjes, stel veel vragen. pluk af en toe een keer speels aan je haar of streel je eigen nek. dat zijn tekenen die hij opvat als dat je hem leuk vind.

5) wil je zoenen enzo, maak dan veel lichamelijk contact en ga dicht bij hem staan.

6) wil je een date, maak dan ook een beetje lichamelijk contact maar heb vooral veel leuke gesprekken en neem het lef om zijn nummer te vragen, of zelf je nummer te geven.

7) en dan daarna, sms of bel hem na een paar dagen.

8) en bereid je er maar vast op voor, dan komt een ontzettend vervelende en onzekere tijd (waarom smst ie niet meteen, wat bedoelde hij met die uitspraak, zou ie me wel echt leuk vinden etc).
Barly, wat leuk om je weer te lezen. Ik zou idd doen wat BGB zegt, lekker meedansen en dan vragen of ze iets wil drinken.

En stiekem ben ik ook benieuwd naar het meisje van de supermarkt, werk je nog met haar samen en ben je daar helemaal overheen?
Dankje voor de reacties allemaal!

Ik dacht inderdaad al dat gelijk vol gaan zoenen wat te snel is

De volgende keer zal ik het eens een kans geven om na een dansje wat te gaan drinken. Voordeel is dan denk ik wel, dat je elkaar eigenlijk niet kent en dan heb je denk ik wel genoeg om over te praten. En kun je dus ook zien of het wel een beetje klikt. Mensen waar het bij mij niet zo goed mee klikt, ben ik vaak al gauw mee uitgepraat, maar dat is normaal volgens mij.

Nee, ik ga inderdaad niet zomaar iets doen wat ik doodeng vind, tenzij het de enigste of veruit de beste oplossing is. Als ik iets erg eng vind, kan ik nooit een 'pokerface' opzetten, aan mij zie je namelijk erg goed of ik zenuwachtig ben.

Wat wel een voordeel is als dat meisje met plotseling met mij gaat dansen en dat we daarna gaan drinken, is dat dat meisje (dat neem ik aan tenminste) wel geïnteresseerd is, want ze gaat niet zomaar met mij dansen toch. Daaruit put ik redelijk wat vertrouwen en ligt mijn 'zenuwachtigheidsdrempel' weer wat hoger.

Ik had ook het gevoel, dat als ik gelijk ga zoenen, een grote kans heb om een tik in mijn gezicht te krijgen. Ik dacht eigenlijk ook wel dat het véél te vroeg was om dan te gaan zoenen, je kent elkaar nog nauwelijks. Maar toch, omdat ik op dit gebied niet de meest handige jongen ben, vroeg ik het toch maar voor de zekerheid

Bedankt voor de tips Rary!

Gelijk bij tip 1 staat: De basis begint bij zelfvertrouwen.

Normaal gesproken heb ik zelfvertrouwen genoeg vind ik. Flirten met een meisje vind ik ook niet eng, maar zoals ik volgens mij al eerder zei, als ik echt actie moet ondernemen, dan begin ik toch echt heel erg zenuwachtig te worden (wat tè zenuwachtig).

Langzaam maar zeker komt daar wel verbetering in merk ik. Ik weet nog wel dat ik een jaar of 10 geleden het meisje dat ik leuk vond niet eens durfde aan te kijken, laat staan ermee praten.

Als ik nu een meisje leuk vind, durf ik er gerust mee te praten en te flirten, daar is dus zeker verbetering in gekomen. En misschien vind ik dat actie ondernemen later ook steeds minder eng worden, dat zou wel fijn zijn.

Emaille:

Leuk dat je ernaar vraagt

Dat meisje werkt er nog wel, maar niet meer met mij. De baas vond dat het vaak wat te gezellig was tussen ons en dat er weinig en onnauwkeurig werd gewerkt en daar had hij eerlijk gezegd wel gelijk in.

Gelukkig heeft ze me niet genegeerd of afstandelijk gedaan toen ik tegen haar zei dat ik haar leuk vond. Op dit moment ben ik niet meer verliefd op haar, maar ik heb zeker nog wel een zwak voor d'r.

Misschien herinner je je nog wel dat er een jongen naar mij toe was gekomen, die tegen mij had gezegd dat hij dat meisje ook wel zag zitten. En jullie hebben helemaal gelijk gekregen:

Dat meisje overlaadde die jongen eerst met aandacht (net zoals bij mij) en daarna deed ze opeens anders, werd de aandacht opeens flink verminderd. Dat was ook bij die jongen het geval en nadat hij minder aandacht van haar kreeg, was het geflirt tussen die 2 ook zo bekeken.

(Zoals gewoonlijk) een flink bericht getypt

Groetjes Barly
Als een meisje voor je komt dansen, dan moet je er gewoon vanuit gaan dat ze je leuk vind. Dat bedoel ik ook met de basis begint met zelfvertrouwen. Ga ervan uit dat dat meisje daar voor jóú staat te dansen, want jij bent super leuk!

En begin vanuit die basis met oogcontact, glimlachen, een gesprekje met haar etc.
Bedankt voor de update Barly! Leuk om te horen hoe dat nou gelopen is en dat dat blijkbaar gewoon haar manier van doen is. En dat jullie nog steeds goed met elkaar omgaan.

En terug naar nu: als er weer een meisje met je komt dansen, denk dan niet gelijk aan een relatie ofzo, maar zie het ook als oefening voor als je écht iemand leuk vindt. Oefening baart kunst tenslotte!
Een simpele truc waarbij je wél even wat moet zeggen...doet er niet toe wat....

Maar: daarbij leg je je hand semi-nochalant op haar onderrug.

Let nu goed op haar non-verbale gedrag. Draait ze verder naar je toe? BINGO! Draait ze weg? Klaar. Simpel. :-)

Succes!
@ Rary:

Ja inderdaad. Als een meisje voor mij komt dansen dan denk ik ook vaak:"Ze danst voor mij omdat ik gewoon de leukste jongen ben"

Het klinkt wel wat arrogant, maar zo bedoel ik het niet, het is gewoon bedoeld om wat zelfvertrouwen te geven en zoals je al zegt zal ik proberen om vanuit die basis verder te gaan!

@ emaille:

Dat hoofdstuk is over en gelukkig is dat gesodemieter met dat meisje over. Verliefd zijn kan leuk zijn, maar dat hoeft niet altijd zo'n pretje te zijn helaas.

Daar heb je gelijk in, ik moet niet te ver gaan denken gelijk. Wat je zegt dat ik het beter als een oefening kan zien, kan ik alleen maar bevestigen. Ik merk dat ik langzaam maar zeker stappen maak en die hulp van jullie zullen die stappen alleen maar versnellen denk ik.

@ Jufdoortje:

Hm, ik zal die truc eens uitproberen, ik ben héél benieuwd. Dankjewel!
Kan je niet even meedansen? Maak plezier! En als de situatie zich leent, hand pakken en haar rond laten draaien, succes gegarandeerd. En ben je geen danstalent? Laat in ieder geval zien dat je het initiatief waardeert! Lach, grijns, juich, straal! :-D En dan inderdaad uitnodigen voor een drankje aan de bar?
Ik dans altijd wel even mee, alleen ik wist nooit goed wat ik moest doen. Daarnaast ben ik alles behalve een danstalent, maar ik doe wel mijn best om het zo goed mogelijk te doen.

Het zal vanwege omstandigheden nog eventjes duren voordat ik weer naar een disco ofzo ga. Ik wil jullie tips en opmerkingen graag in de praktijk brengen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven