Zijn best vriend
zaterdag 11 mei 2019 om 22:44
Ik heb een vriend die zielsveel van me houdt. Ik heb 2 kinderen uit een eerdere relatie waar hij ook van houdt en zij van hem.
Op zich allemaal prima.
Waar ik me een beetje zorgen over maak is dat hij wat jonger is en ik mijn twijfels heb over of dit gezinsleven wel bij hem past.
Hij heeft een beste vriend heeft die hij 2x per week ziet en ze rijden allebei motor en appen de hele dag door. Op zich geen probleem, een man heeft recht op tijd met zijn vrienden.
Wat me wel opvalt dat hij eigenlijk ieder weekend dat we als gezin bij elkaar zijn hij wat knorrig is. Hij lijkt het een beetje zonde van zijn tijd te vinden.
Zo gaat hij wel eens naar zijn garage en terwijl hij zegt zo terug te zijn kan ik 4 uur later op facebook lezen wat hij allemaal aan het doen is.
En verder zodra hij een dag met mijn dochter samen is (Dat is een keer voorgekomen) appt zijn vriend hem steeds wanneer hij kan komen om motor te rijden. En in de avond zodra ik thuis ben gaat hij ervan door. Het geeft me eigenlijk het gevoel dat hij steeds op hete kolen zit om het huis te verlaten.
Als ik hem een bericht stuur als hij motor rijden is wordt mijn bericht de hele dag genegeerd, ook als hij het wel leest.
Mannen hebben recht op hun vrijheid en hij is jong maar toch voel ik me een beetje gepasseerd in dit geheel. Alsof we niet goed genoeg zijn.
Is dit typisch mannen gedrag? Ik zou eigenlijk stiekem wel graag een gezinsman hebben.
Op zich allemaal prima.
Waar ik me een beetje zorgen over maak is dat hij wat jonger is en ik mijn twijfels heb over of dit gezinsleven wel bij hem past.
Hij heeft een beste vriend heeft die hij 2x per week ziet en ze rijden allebei motor en appen de hele dag door. Op zich geen probleem, een man heeft recht op tijd met zijn vrienden.
Wat me wel opvalt dat hij eigenlijk ieder weekend dat we als gezin bij elkaar zijn hij wat knorrig is. Hij lijkt het een beetje zonde van zijn tijd te vinden.
Zo gaat hij wel eens naar zijn garage en terwijl hij zegt zo terug te zijn kan ik 4 uur later op facebook lezen wat hij allemaal aan het doen is.
En verder zodra hij een dag met mijn dochter samen is (Dat is een keer voorgekomen) appt zijn vriend hem steeds wanneer hij kan komen om motor te rijden. En in de avond zodra ik thuis ben gaat hij ervan door. Het geeft me eigenlijk het gevoel dat hij steeds op hete kolen zit om het huis te verlaten.
Als ik hem een bericht stuur als hij motor rijden is wordt mijn bericht de hele dag genegeerd, ook als hij het wel leest.
Mannen hebben recht op hun vrijheid en hij is jong maar toch voel ik me een beetje gepasseerd in dit geheel. Alsof we niet goed genoeg zijn.
Is dit typisch mannen gedrag? Ik zou eigenlijk stiekem wel graag een gezinsman hebben.
zondag 12 mei 2019 om 00:42
Wat hebben jullie eigenlijk samen als hij telkens wegvlucht, niks samen wil doen, niks laat weten als hij voor een halve dag verdwijnt, ...?
Dat kan je toch geen relatie noemen?
En een gezins-man zal ie al helemaal nooit worden.
Ik zou er geen zin in hebben en het zonde van mijn tijd vinden.
Liever geen relatie dan zo'n relatie.
Ik gok dat ie het alleen wel praktisch vindt dat er elke dag eten op tafel staat en zijn kleren gewassen zijn.
Dat kan je toch geen relatie noemen?
En een gezins-man zal ie al helemaal nooit worden.
Ik zou er geen zin in hebben en het zonde van mijn tijd vinden.
Liever geen relatie dan zo'n relatie.
Ik gok dat ie het alleen wel praktisch vindt dat er elke dag eten op tafel staat en zijn kleren gewassen zijn.
zondag 12 mei 2019 om 00:54
Doe is gek en vraag hem op een date als je kids bij hun vader zijn. Maak het thuis gezellig en probeer een goed gesprek aan te gaan. Leg zo objectief mogelijk uit wat je ziet en dat je daar onzeker van wordt. Stel open vragen om te ontdekken wat hem drijft. Zorg dat je doel van t gesprek nieuwschierigheid is naar wat hij erover te vertellen heeft en niet je gelijk halen.
where ever you go, go with your heart
zondag 12 mei 2019 om 09:33
zondag 12 mei 2019 om 09:44
Maar het gaat dus eigenlijk helemaal niet over zijn beste vriend.
Het gaat om zijn vrije tijd en hoe hij die invult.
De overgang van jonge vrije knul naar een vriendin met twee kinderen die samen een gezin wil vormen is wellicht heel groot. Hij moet er misschien aan wennen. Of misschien wil hij überhaupt wel heel andere dingen dan jij binnen een relatie. Kortom, praat erover.
Het gaat om zijn vrije tijd en hoe hij die invult.
De overgang van jonge vrije knul naar een vriendin met twee kinderen die samen een gezin wil vormen is wellicht heel groot. Hij moet er misschien aan wennen. Of misschien wil hij überhaupt wel heel andere dingen dan jij binnen een relatie. Kortom, praat erover.
zondag 12 mei 2019 om 09:48
Motorrijden is altíjd beter, ongeacht je leeftijd.Naomir schreef: ↑12-05-2019 09:33Ligt er een beetje aan hoeveel jullie verschillen qua leeftijd. Als hij nog heel jong is, kan ik mij voorstellen dat hij het leuker vindt om motor te rijden dan op jouw kinderen passen.
Ik denk dat hij heel gek is op jou maar dat hij het gezinsleven nog niet zo ziet zitten.
Damned if I don’t
zondag 12 mei 2019 om 09:55
zondag 12 mei 2019 om 10:01
Heb je door dat jij in je eigen bericht al het antwoord geeft op je eigen probleem?
Dit is niet typisch mannengedrag, dit is gedrag van een man die jullie relatie niet zo ziet zitten.
Je zegt dat hij van je houdt, maar waaruit blijkt dat dan?
Deze man geeft jou niet wat je nodig hebt. Wat doe je dan nog bij hem? Hij past niet bij je, dan houdt het op lijkt me.
Leeftijd maakt niet altijd wat uit, maar in dit geval dus wel. Hij is te jong voor jou.
Dit is niet typisch mannengedrag, dit is gedrag van een man die jullie relatie niet zo ziet zitten.
Je zegt dat hij van je houdt, maar waaruit blijkt dat dan?
Deze man geeft jou niet wat je nodig hebt. Wat doe je dan nog bij hem? Hij past niet bij je, dan houdt het op lijkt me.
Leeftijd maakt niet altijd wat uit, maar in dit geval dus wel. Hij is te jong voor jou.