Zijn vertrouwen beschaamd

22-03-2012 21:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik post dit vanwege herkenbaarheid onder een andere nick.

Ik heb het vertrouwen van mijn vriend beschaamd. Aanvankelijk wilde ik hem iets niet vertellen, en toen hij doorvroeg heb ik er over gelogen. Hij had er echter niet een goed gevoel bij en vroeg verder door. Toen heb ik het hem wel verteld. Voor hem is dit heel moeilijk, vanwege een vorige relatie en allerlei rotzooi die daarin is gebeurd. Ik heb er ontzettend spijt van en heb hem dit ook gezegd. Het is ook echt voor het eerst dat ik tegen hem heb gelogen, maar dat gelooft hij (begrijpelijk) niet meer. Hij zegt dat hij het niet uit wil maken, maar heeft wel tijd nodig om het te verwerken en er over na te denken. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, ik wil hem zo graag laten zien hoeveel spijt ik heb en dat ik wel te vertrouwen ben en dat ik het nooit weer zo zal doen! Hoe moet ik dit doen? Wat moet ik wel doen en wat moet ik vooral niet doen? En ik ben ook bang dat hij het morgen of zo alsnog uit wil maken. Daarom wil ik hem het liefst bellen om hem bevestiging te vragen, maar ik weet dat ik dat zeker niet moet doen!

Hoe kan ik laten zien dat ik wel te vertrouwen ben, hoe kan ik het goedmaken?
Nou niet helemaal netjes van jou maar ik kan het wel begrijpen dat je daarover iets verzwegen hebt. Ik vind zijn reactie iets overtrokken. En daarnaast als hij het hierom zou uitmaken dan is het maar beter want in een relatie kom je meestal nog wel voor hetere vuren als dit te staan (en als hij hier al niet mee kan dealen).

Ik bedoel hij vroeg je, jij zei niks, hij vroeg het nog een x en je hebt het verteld...ik krijg het gevoel alsof hij doet dat je enorm tegen hem hebt gelogen al weken of maanden lang
quote:bloedje schreef op 22 maart 2012 @ 22:15:

Als je een lekker ding bent en jong dan kun je je vent zo verleiden en hem aan het lijntje houden. Als je een echte dame bent kun je af en toe best een liegen en stout zijn. ;) Zoek die stoute meid in jezelf!!OK, nu weet ik zeker dat je een troll bent. Kom op zeg.
quote:priempje schreef op 22 maart 2012 @ 23:31:

Nou niet helemaal netjes van jou maar ik kan het wel begrijpen dat je daarover iets verzwegen hebt. Ik vind zijn reactie iets overtrokken. En daarnaast als hij het hierom zou uitmaken dan is het maar beter want in een relatie kom je meestal nog wel voor hetere vuren als dit te staan (en als hij hier al niet mee kan dealen).

Ik bedoel hij vroeg je, jij zei niks, hij vroeg het nog een x en je hebt het verteld...ik krijg het gevoel alsof hij doet dat je enorm tegen hem hebt gelogen al weken of maanden lang

Dat hij zo heftig reageert heeft natuurlijk met z'n verleden te maken, dat kan ik wel begrijpen. Ik hoop dat het niet zoveel losmaakt dat hij er mee wil stoppen. En eigenlijk (nu ik wat rustiger ben) denk ik dat ook niet. We zijn al behoorlijke tijd samen en dit moeten we wel kunnen overwinnen. Maar het gaat wel tijd kosten en ik moet m'n best doen om hem te laten zien dat ik het goed wil maken en niet meer zal liegen.

Want het is niet zo dat ik eerst niks zei, ik heb wel gelogen in de zin van dat ik eerst heb gezegd dat ik ergens anders was. Pas toen hij nog verder doorvroeg, heb ik het verteld.
Nagellak, ik zou ook voorlopig geen afspraken maken met je ex. Je kan hem toch ook mailen als je wilt weten hoe het is? En dan zeg je dat vooraf tegen je vriend en laat het hem lezen. Maar voorlopig zou ik hem geen reden geven om jaloers te zijn. Zeker met zijn verleden kan je je indenken dat het moeilijk is om iemand blind te vertrouwen.

En als je met andere mannen afspreekt, kan je hem toch ook meevragen?

Meer kan je even niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi allemaal,

Ik wilde jullie nog even bedanken voor de reacties en toch nog even laten weten hoe het verder is gegaan.

We hebben nog lang gepraat over wat er is gebeurd en mijn vriend heeft aangegeven dat hij er niet mee wil stoppen, maar dat ik hem wel tijd moet geven en in de komende tijd extra mijn best moet doen. Vertrouwen is voor hem het fundament in een relatie en dat is toch wat wankel geworden. Maar hij denkt dat het wel weer goed kan komen, als ik inderdaad maar nooit weer zoiets doe.

Eerst voelde hij zich leeg en was hij een beetje wezenloos, maar nu is hij gewoon boos. En eigenlijk ben ik daar wel blij om. Ik vond het heel erg om hem zo te zien. Ik doe nu dus extra mijn best om te laten zien dat ik veel van hem hou en zal in het vervolg nooit meer stiekem iets afspreken of uberhaupt stiekem iets doen of liegen. Ik heb mijn lesje wel geleerd!

Dus ik heb toch goede hoop dat het weer helemaal goedkomt, bedankt voor jullie reacties!
Wat leuk dat je nog even laat weten hoe het is gegaan. En wat fijn dat hij er in elk geval niet mee wil stoppen!

De boosheid zakt wel weer en jij hebt je lesje geleerd. Zo kom je er samen alleen maar sterker uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven