Zijn vertrouwen beschaamd

22-03-2012 21:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik post dit vanwege herkenbaarheid onder een andere nick.

Ik heb het vertrouwen van mijn vriend beschaamd. Aanvankelijk wilde ik hem iets niet vertellen, en toen hij doorvroeg heb ik er over gelogen. Hij had er echter niet een goed gevoel bij en vroeg verder door. Toen heb ik het hem wel verteld. Voor hem is dit heel moeilijk, vanwege een vorige relatie en allerlei rotzooi die daarin is gebeurd. Ik heb er ontzettend spijt van en heb hem dit ook gezegd. Het is ook echt voor het eerst dat ik tegen hem heb gelogen, maar dat gelooft hij (begrijpelijk) niet meer. Hij zegt dat hij het niet uit wil maken, maar heeft wel tijd nodig om het te verwerken en er over na te denken. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan, ik wil hem zo graag laten zien hoeveel spijt ik heb en dat ik wel te vertrouwen ben en dat ik het nooit weer zo zal doen! Hoe moet ik dit doen? Wat moet ik wel doen en wat moet ik vooral niet doen? En ik ben ook bang dat hij het morgen of zo alsnog uit wil maken. Daarom wil ik hem het liefst bellen om hem bevestiging te vragen, maar ik weet dat ik dat zeker niet moet doen!

Hoe kan ik laten zien dat ik wel te vertrouwen ben, hoe kan ik het goedmaken?
Vanwaar die behoefte om te liegen?
Als je inderdaad bent vreemd gegaan zoals ik vermoed, dan zou je eens kunnen beginnen met dat gewoon te zeggen.

Ik zie hierboven een lap tekst met geen een keer wat je nou precies hebt gedaan. Volgens mij ben jij al gelijk in de verdediginsfase gesprongen en daarna de "ik heb spijt ik maak het goed fase" maar heb je het overgeslagen dat je eerst eens tegen jezelf zegt. Ik heb DIT gedaan. Tot in details (gewoon tegen jezelf hoor, maar hard op kan helpen). Dán kun je zeggen: Oke, wat ga ik hier nu aan doen? Ik laat zien dat het niet weer gebeurt.

En dan? Ook echt NOOIT meer doen.

Bij hem kun jij er niet zoveel aan doen. Niet gelijk er bovenop zitten en overdreven aardig of dergelijke doen. Laat hem met zijn gevoel maar ook gedrag weer langzaamaan de draad leren oppakken. Dit heeft tijd nodig dus veel kun je niet doen.
Wat heb je gedaan?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
had je hem toevallig een verkeerde mail gestuurd?
wij slapen nooit.
Ik ben niet vreemdgegaan. Ik heb met mijn ex afgesproken, alleen om eens bij te kletsen. Ik heb dit alleen niet aan mijn vriend verteld, omdat ik dacht dat hij het vervelend zou vinden. Maar hij zei dat hij dat niet vervelend had gevonden, maar het feit dat ik het niet verteld heb.

In zijn vorige relatie heeft zijn ex ook over dingen gelogen en later bleek dat zij wel vreemd was gegaan. Daarom ligt het voor mijn vriend extra gevoelig.
Jullie kunnen natuurlijk helemaal niet zeggen wat ik moet doen en zo, maar nu ik het zo heb opgeschreven weet ik dat ik echt heel stom bezig ben geweest en dat ik dit nooit weer wil doen. Het had vanavond zo anders kunnen zijn, het had zo leuk kunnen zijn! Ik baal zo verschrikkelijk van wat ik heb gedaan!

En ik ben ook zo bang dat het niet meer goedkomt. Dat hij me nooit meer zo kan vertrouwen zoals eerst...
Als je een lekker ding bent en jong dan kun je je vent zo verleiden en hem aan het lijntje houden. Als je een echte dame bent kun je af en toe best een liegen en stout zijn. ;) Zoek die stoute meid in jezelf!!
quote:rozenagellak schreef op 22 maart 2012 @ 22:05:

Ik ben niet vreemdgegaan. Ik heb met mijn ex afgesproken, alleen om eens bij te kletsen. Ik heb dit alleen niet aan mijn vriend verteld, omdat ik dacht dat hij het vervelend zou vinden. Maar hij zei dat hij dat niet vervelend had gevonden, maar het feit dat ik het niet verteld heb.

In zijn vorige relatie heeft zijn ex ook over dingen gelogen en later bleek dat zij wel vreemd was gegaan. Daarom ligt het voor mijn vriend extra gevoelig.Praten, en beloven dat je niet meer voor je vriend gaat denken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Terecht dat hij dit niet leuk vindt. Omdat je dacht dat hij het niet leuk zou vinden heb je niets gezegd. Dat vind ik ook kwalijk. Als ik hem was zou ik je ook niet meer vertrouwen (voorlopig). Want in welke gevallen doe je dit nog meer?

Dat je afspreekt met je ex prima. Maar wees daar dan eerlijk over. Maar ja, daar ben je nu zelf ook achter. Dat hij tijd nodig heeft lijkt mij ook logisch. Geef hem die tijd ook en heb begrip voor zijn emoties.
quote:bloedje schreef op 22 maart 2012 @ 22:15:

Als je een lekker ding bent en jong dan kun je je vent zo verleiden en hem aan het lijntje houden. Als je een echte dame bent kun je af en toe best een liegen en stout zijn. ;) Zoek die stoute meid in jezelf!!

Ja, zo ben jij... maar zo is deze meid misschien wel niet.

Jij kmt vanzelf eens op de koffie dame, onthoud dat!

Je komt nog eens de verkeerde vent tegen.

Jij maakt van de "normale" mannen gestoorde kerels die wantrouwend zijn en jaloers door je vreselijke karakter.

Echt.. ik heb van jou nog niks goeds gelezen.
Rozenagelak.

Nou, ik snap eigenlijk helemaal niet dat je een relatie op het spel zet, voor een sto afspraakje met je ex.

Maar ik geloof dat je echt spijt hebt... onthoud dat gevoel zodat je niks meer stiekem doet.
quote:bloedje schreef op 22 maart 2012 @ 22:15:

Tuurlijk.

En dan een mail naar het verkeerde adres sturen waardoor je zogenaamd geweldige relatie op klappen staat zeker?

Goed advies joh..toppie

TO, niet zo slim idd.

Het kan wel een tijd gaan duren voirdat hij je weer gaat vertrouwen.

Je kan niks anders doen dan compleet eerlijk zijn over alles vanaf nu.

En niet nog een keer voor jouw vriend in gaan vullen hoe hij ergens over gaat denken, dat kan hij zelf wel.
quote:stormkracht schreef op 22 maart 2012 @ 22:18:

Terecht dat hij dit niet leuk vindt. Omdat je dacht dat hij het niet leuk zou vinden heb je niets gezegd. Dat vind ik ook kwalijk. Als ik hem was zou ik je ook niet meer vertrouwen (voorlopig). Want in welke gevallen doe je dit nog meer?

Dat je afspreekt met je ex prima. Maar wees daar dan eerlijk over. Maar ja, daar ben je nu zelf ook achter. Dat hij tijd nodig heeft lijkt mij ook logisch. Geef hem die tijd ook en heb begrip voor zijn emoties.Ja, dat weet ik nu heel goed. Hoe kan ik hem laten merken dat ik het echt nooit meer zal doen, dat hij me wel weer zou kunnen vertrouwen? En betekent tijd geven dat ik gewoon even geen contact moet opnemen? Want oh, wat zou ik hem graag bellen om hem nog weer te vertellen dat ik het anders had willen doen! En ik begrijp het ook heel goed, ik snap nu achteraf ook niet waarom ik het zo heb gedaan...
VERLEIDEN die vent. Gewoon laten zien wat je in huis hebt, en wat hij zal missen als hij je dumpt. Zorg gewoon dat dumpen niet eens in z'n harses zal opkomen.
quote:Tickel schreef op 22 maart 2012 @ 22:17:

[...]

Praten, en beloven dat je niet meer voor je vriend gaat denken.Stom he, maar dat vind ik soms heel moeilijk. Ik moet geen dingen voor hem invullen. En als ik denk dat hij iets denkt of vindt, kan ik het maar beter gewoon vragen.
quote:bloedje schreef op 22 maart 2012 @ 22:26:

VERLEIDEN die vent. Gewoon laten zien wat je in huis hebt, en wat hij zal missen als hij je dumpt. Zorg gewoon dat dumpen niet eens in z'n harses zal opkomen.

Niet elke vent is zo dom en oppervlakkig als jou vent... dat ie zich laat verleiden.

Ik denk dat zij een ander soort oplossing moet verzinnen.. en jij...ja..dat komt niet goed die bekrompen gedachtengang.

Jij bent ook geen goed relatie typje.. meer een wip voor een vent misschien op zijn tijd.. maar niet als moeder van zijn kinderen waar hij trouw aan blijft beloven want ooit val je in je eigen kuil.
quote:dolores007 schreef op 22 maart 2012 @ 22:19:

Rozenagelak.

Nou, ik snap eigenlijk helemaal niet dat je een relatie op het spel zet, voor een sto afspraakje met je ex.

Maar ik geloof dat je echt spijt hebt... onthoud dat gevoel zodat je niks meer stiekem doet.Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo'n enorme impact zou hebben. Goh wat voel ik me slecht, ik wou toch zo dat ik het anders had gedaan! En ik heb eerlijk waar nog nooit eerder iets stiekems gedaan of tegen hem gelogen. Ik heb er in elk geval van geleerd, maar ik hoop gewoon zo dat het niet te laat is... :(
Nooit liegen en zeker niet om zoiets stompzinnigs..

Geef t even tijd, hij trekt wel bij.
quote:rozenagellak schreef op 22 maart 2012 @ 22:30:

[...]

Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat het zo'n enorme impact zou hebben. Goh wat voel ik me slecht, ik wou toch zo dat ik het anders had gedaan! En ik heb eerlijk waar nog nooit eerder iets stiekems gedaan of tegen hem gelogen. Ik heb er in elk geval van geleerd, maar ik hoop gewoon zo dat het niet te laat is... :(

Ik vraag me toch wat af... heb jij nog gevoelens voor jou ex? Want.. ergens moet er iets zitten dat je dacht al dat het fout was om met hem af te spreken.

Ik begrijp je misstapje wel, je hebt wel een fout gemaakt, maar toch kun je niet goed liegen anders had je het wel volgehouden.. en daar moet je het ook met je mannetje over hebben.. dat je nu weet dat dat gelieg en gedraai niks voor jou is, en dat het je vreselijk spijt en dat je een rot gevoel hier over hebt.
quote:girlinthefire schreef op 22 maart 2012 @ 22:34:

Nooit liegen en zeker niet om zoiets stompzinnigs..

Geef t even tijd, hij trekt wel bij.Ik hoop het. Ik weet inderdaad dat ik nooit meer moet liegen. Helemaal omdat hij al eerder gelieg heeft meegemaakt. En dat wist ik ook wel! Dat maakt het alleen maar erger!
quote:dolores007 schreef op 22 maart 2012 @ 22:34:

[...]

Ik vraag me toch wat af... heb jij nog gevoelens voor jou ex? Want.. ergens moet er iets zitten dat je dacht al dat het fout was om met hem af te spreken.

Ik begrijp je misstapje wel, je hebt wel een fout gemaakt, maar toch kun je niet goed liegen anders had je het wel volgehouden.. en daar moet je het ook met je mannetje over hebben.. dat je nu weet dat dat gelieg en gedraai niks voor jou is, en dat het je vreselijk spijt en dat je een rot gevoel hier over hebt.Nee, absoluut geen gevoelens meer. Wel nieuwsgierigheid, we zijn toch een hele tijd samen geweest. Ik heb het niet verteld, omdat ik dacht dat mijn vriend er niet tegen zou kunnen. Hij is wel een beetje jaloers aangelegd en kan er ook niet goed tegen als ik een sms krijg van een andere jongen (werk, studie, sport, wat dan ook). Maar daar ben ik ook heel open in, hij mag altijd alles lezen. Ontzettend stom dus dat ik nu zo anders heb gedaan. Eigenlijk snap ik het zelf niet eens goed.
quote:rozenagellak schreef op 22 maart 2012 @ 22:25:

[...]

Ja, dat weet ik nu heel goed. Hoe kan ik hem laten merken dat ik het echt nooit meer zal doen, dat hij me wel weer zou kunnen vertrouwen? En betekent tijd geven dat ik gewoon even geen contact moet opnemen? Want oh, wat zou ik hem graag bellen om hem nog weer te vertellen dat ik het anders had willen doen! En ik begrijp het ook heel goed, ik snap nu achteraf ook niet waarom ik het zo heb gedaan...

Met tijd geven bedoel ik niet zozeer even geen contact opnemen maar geef hem de tijd om dit te verwerken. Klinkt zwaar maar hij kan hier best even last van houden en er bijvoorbeeld vaak op terug komen. Dat is niet leuk voor jou, maar geef hem die ruimte. Wellicht dat hij tijdelijk wat jaloerser wordt. Wanneer zie je hem weer? Toevallig nog een afspraak staan?

Je komt op mij over alsof je oprecht spijt hebt van je actie. Ik hoop dat hij dat ook ziet! Niet door wat je zegt maar door wat je doet zal hij je weer gaan vertrouwen.
quote:stormkracht schreef op 22 maart 2012 @ 22:51:

[...]

Met tijd geven bedoel ik niet zozeer even geen contact opnemen maar geef hem de tijd om dit te verwerken. Klinkt zwaar maar hij kan hier best even last van houden en er bijvoorbeeld vaak op terug komen. Dat is niet leuk voor jou, maar geef hem die ruimte. Wellicht dat hij tijdelijk wat jaloerser wordt. Wanneer zie je hem weer? Toevallig nog een afspraak staan?

Je komt op mij over alsof je oprecht spijt hebt van je actie. Ik hoop dat hij dat ook ziet! Niet door wat je zegt maar door wat je doet zal hij je weer gaan vertrouwen.

Ah, op die manier. Ik snap het. Het kost natuurlijk tijd om weer vertrouwen in mij te krijgen. Volgens mij heeft hij het zelf wel eens gezegd 'vertrouwen komt te voet, en gaat te paard'.

Zaterdagavond zien we elkaar weer, we hebben dan een etentje met een collega van hem. Ik hoop dat we voor die tijd nog even met zijn tweeën kunnen zijn, anders ben ik bang dat het wat ongemakkelijk wordt.

En vanaf nu ben ik super eerlijk naar hem toe. En open, zodat hij weet dat ik niet weer zoiets stoms doe. Niet alleen tot hij me weer helemaal vertrouwt, maar altijd vanaf nu!
Bedankt allemaal voor jullie reacties :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven