Zo klaar met alleen zijn en datingsite moe

23-06-2020 08:17 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de titel zegt het al, ik ben het alleen zijn vreselijk zat! Wil gewoon een leuke man om alles mee te delen.
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
mimali wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:18
Reden: Typefout
0.80% gewijzigd
Mimali schreef:
07-07-2020 11:12
Klopt ook..
Het is gewoon even alles bij elkaar..
Mijn moeder, corona gedoe, all inclusive vakantie waar ik enorm naar uitkeek af moeten zeggen daardoor, wel aan vakantie toe zijn maar denken als het nou maar mooi weer is als ik op vakantie ga in Nederland enz enz
Lekker klagen haha
Dat mag hoor! En ik ben het met Roos eens, waarom zou je hier geen hulp bij zoeken? Ik heb ook van een vriendin gehoord die met behulp van een coach een leuke man heeft weten te vinden. Als je moeite hebt met wiskunde, zoek je bijles. Als je moeite hebt met afvallen, ga je naar Weight Watchers. Wat is er zo raar aan om hiervoor hulp te zoeken?
Kanijn schreef:
07-07-2020 13:28
Op een datingsite kun je ervan op aan dat 98% single is.
Dream on...
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
07-07-2020 13:57
Dream on...
Zelfs bij betaalde accounts? Wat is dan een realistischer percentage?
Kanijn schreef:
07-07-2020 13:30
Dat mag hoor! En ik ben het met Roos eens, waarom zou je hier geen hulp bij zoeken? Ik heb ook van een vriendin gehoord die met behulp van een coach een leuke man heeft weten te vinden. Als je moeite hebt met wiskunde, zoek je bijles. Als je moeite hebt met afvallen, ga je naar Weight Watchers. Wat is er zo raar aan om hiervoor hulp te zoeken?
Als dat hulp is in de categorie "hoe leer ik mezelf echt te waarderen en me daardoor open en tegelijkertijd assertief op te stellen" dan is er weinig mis mee. Dat brengt je zowel online als offline wat.

Als dat hulp is in de categorie "hoe vul ik het ideale datingsite profiel in" dan zou ik er nog eens goed over nadenken of dat je nou echt verder brengt.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
07-07-2020 14:01
Als dat hulp is in de categorie "hoe leer ik mezelf echt te waarderen en me daardoor open en tegelijkertijd assertief op te stellen" dan is er weinig mis mee. Dat brengt je zowel online als offline wat.

Als dat hulp is in de categorie "hoe vul ik het ideale datingsite profiel in" dan zou ik er nog eens goed over nadenken of dat je nou echt verder brengt.
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie soms wel profielen van mensen dat ik denk: owww wat een onhandige foto, bijvoorbeeld van onderen genomen, of op elke foto een chagrijnige blik of een grote zonnebril op. (Ik heb zelfs wel eens een relatie gehad met een vrouw die ik zag op Tinder, op de foto's zag ze er helemaal niet zo leuk uit maar ik had haar wel eens eerder gezien en wist dat ze in het echt veel leuker was!)
Of met een grote vis in zijn armen (waar veel vrouwen op afknappen) of een hond die je gezicht likt, of een hele trits van die 'wijze spreuken' in plaats van foto's. Of als vrouw foto's in je bikini en dan verbaasd zijn dat mannen alleen maar op je lijf uit zijn.
Of dat ze als profieltekst hebben: "Vraag maar wat je wilt weten!" of "Ik hou van een wijntje op het terras, strandwandelen maar ook lekker thuis op de bank hangen." Ja WIE NIET!
Daar kan een type 2 coach (profiel beter maken) volgens mij echt wel bij helpen, om te zorgen dat je meer passende matches krijgt bij wat je zoekt en hoe je echt bent.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik denk dat aanbod van sites als Lexa niet wezenlijk afwijkt van dat van (bijvoorbeeld) Relatieplanet. Rode draad is wel dat je mag verwachten dat de betalende leden wat serieuzer zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat communicatie daarmee makkelijker wordt, dat varieert gewoon enorm. Niet ieder kan of wil zich even goed uitdrukken via de chat of app.

Overigens kun je op Relatieplanet een goed beeld krijgen van het ledenbestand zonder lid te zijn. Op hun site staat een knop "Ontdek onze leden', als je daar op klikt zie je de mensen die lid zijn met foto en het eerste gedeelte van hun profieltekst. Ik sta er gelukkig niet meer tussen. ;-)
Duke-5 schreef:
07-07-2020 14:46


Overigens kun je op Relatieplanet een goed beeld krijgen van het ledenbestand zonder lid te zijn. Op hun site staat een knop "Ontdek onze leden', als je daar op klikt zie je de mensen die lid zijn met foto en het eerste gedeelte van hun profieltekst. Ik sta er gelukkig niet meer tussen. ;-)
Jezus, dat is schrikken. O_O :|
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
07-07-2020 13:59
Zelfs bij betaalde accounts? Wat is dan een realistischer percentage?
Bij Secondlove kun je er van uitgaan dat het overgrote merendeel een al dan niet open relatie heeft. Bij een site als Lexa schat ik 10-15% van de vrouwen, veel vermelden dat ook in hun profiel. Hoe het zit bij mannen weet ik niet.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
07-07-2020 11:51
Hoi Mimali, ik heb niet alle reacties gelezen maar wilde alleen even zeggen dat het heel herkenbaar is. Ook ik ben de tijd van het fladderen al lang voorbij en ik zou nou ook eindelijk eens gewoon lekker cliché een serieuze relatie willen (met een vrouw, ben zelf ook vrouw). Op datingsites stonden nog wel veel leuke mensen toen smartphones nog niet bestonden. Maar sinds Tinder en andere vluchtige apps bestaan, staan er op de datingwebsites veel minder mensen dus dat maakt de kans ook kleiner dat er een leuke tussen zit (die ook nog binnen 100 km afstand woont).

Dus toch maar op Tinder en dan met een tekst erbij die duidelijk maakt dat ik er niet ben voor de fladderaars en de stelletjes die er een vrouw bij zoeken (zucht, dat laatste is 50% van het wegswipe-werk!).
En dan heb je van die vrienden die vinden dat je mensen een kans moet geven terwijl je zelf denkt: maar op zo'n type val ik nou eenmaal totaal niet! En dan vinden ze je "te kritisch" want diegene kan toch heel aardig en lief en grappig zijn? Pfff alsof je dan maar in zee moet gaan met iemand die je onaantrekkelijk vindt! Zo wanhopig ben ik nou ook weer niet.

En er zijn wel een paar leuke dates uit gekomen. Ook als ik twijfel, spreek ik toch maar af, wie weet is iemand in het echt wel heel leuk. Maar nog niet dat er echt toekomst in zit denk ik. En ik vind het ook zo vermoeiend, elke keer weer die moeite om helemaal iemand te leren kennen en dan als het toch niet blijkt te matchen, spreek je diegene nooit meer. En weer helemaal van voren af aan beginnen. Maar soms ook wel een tijdje een relatie gehad met iemand die ik kende via een site of app, dus het kan wel. Maar het liefst ontmoet je natuurlijk iemand gewoon via het sporten of via vrienden. Of op een festival of feestje maarja dat is nu allemaal afgelast.
En als dat dan al jaren niet gebeurt, dat spontane ontmoeten, want dat zeggen ook veel mensen: "je moet niet op zoek gaan".... ja ja moet je dan maar passief blijven afwachten? Nee dan ga ik op een gegeven moment toch maar weer digitaal proberen. Maar ik snap je frustratie helemaal. En ja net als jij wil ik de fladderaars er meteen uit filteren door aan te geven dat ik iets serieus zoek.

Als enige tip kan ik je misschien nog meegeven dat als je twijfelt over iemands foto's en of het wel je type is, je diegene misschien toch eens naar rechts swipet, eventueel vraagt of hij nog wat foto's heeft zonder zonnebril of waar hij wat duidelijker op staat. Of live afspreken (op 1,5 meter kan prima) en dan zien of het mee- of tegenvalt. Soms is iemand in het echt veel leuker en had 'ie gewoon slechte foto's gekozen of staat hij nou eenmaal nooit zo flatterend op beeld.
Tegelijk snap ik het dus helemaal dat je ook heel duidelijk weet waar je echt niet op valt of op afknapt (ik bijvoorbeeld op foto's van vrouwen dat een hond hun mond likt, GATVERDAMME! :hihi: ).
Dit is dus precies alles wat ik bedoel!
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
07-07-2020 09:09
Oh ja het ligt natuurlijk aan mij, want ik ben een hele vreemde vrouw pfff
Ik heb niet gezegd dat het aan Lexa ligt, dat waren meningen van andere gebruikers..
Als ik iemand"afwijs"dit keer omdat ik de afstand te ver vond, en degene blokkeert je nadat je hem succes hebt gewenst dan vind ik dat echt zo stom..
Of als je reageert, wat een leuk profiel, het lijkt me leuk om iets van je horen, iets in die trant en degene blokkeert je meteen, ik weet niet wat daar verkeerd aan is..
En ja ik heb ook leuke(online) contacten gehad maar de meerderheid negeert en zie nu steeds vaker geblokkeerd..ook bij mannen waar ik nog nooit op geklikt heb trouwens..
Maar ik zag ook een functie dat je bij een bepaald abonnement kan selecteren wie contact met jou kan opnemen, dus wellicht is dat het waardoor er meerdere blokkades voorbij komen, dat je niet aan hun profiel voldoet ofzo..
En mijn profiel ziet er heel normaal uit, meerdere foto's, niks geks..
Jij zegt het. Ik ken je verder niet. Toen ik nog veel online scharrelde hoorde ik eerder dat mannen juist snel toehapten en niet snel blokkeerden of negeerden. Als ik naar mezelf kijk dan zou ik een profiel met een slechte foto (duidelijk een kiekje op vakantie, vaak met zonnebril) of slecht taalgebruik (dat is bij jou niet aan de orde als ik je postings hier lees) sneller afwijzen. Als de profieltekst erg negatief is, met wat de dame in kwestie vooral niet wil of als deze vol staat met cliché’s dan haakte ik sneller af.
Mijn doelgroep toen was vrouwen van mijn leeftijd (in de ‘40 4n ‘50). Wellicht dat jouw doelgroep heel andere gevoeligheden heeft.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
froufrou80 schreef:
07-07-2020 14:01
Als dat hulp is in de categorie "hoe leer ik mezelf echt te waarderen en me daardoor open en tegelijkertijd assertief op te stellen" dan is er weinig mis mee. Dat brengt je zowel online als offline wat.

Als dat hulp is in de categorie "hoe vul ik het ideale datingsite profiel in" dan zou ik er nog eens goed over nadenken of dat je nou echt verder brengt.
Nee, de hulp die mijn vriendin kreeg viel in de eerste categorie. En hulp bij een profiel maken kan ook heel nuttig zijn. Waarom dat wantrouwen tegenover coaches?
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-07-2020 15:22
Bij Secondlove kun je er van uitgaan dat het overgrote merendeel een al dan niet open relatie heeft. Bij een site als Lexa schat ik 10-15% van de vrouwen, veel vermelden dat ook in hun profiel. Hoe het zit bij mannen weet ik niet.
Onverwacht! Maar ja, je kan dus (vaak) van tevoren weten wat iemand zoekt. Ik maakte me vooral zorgen over catfishes.
Duke-5 schreef:
07-07-2020 14:46
Overigens kun je op Relatieplanet een goed beeld krijgen van het ledenbestand zonder lid te zijn. Op hun site staat een knop "Ontdek onze leden', als je daar op klikt zie je de mensen die lid zijn met foto en het eerste gedeelte van hun profieltekst. Ik sta er gelukkig niet meer tussen. ;-)
Raar dit. Ik kan door 5000+ profielen kijken zo.
Alle reacties Link kopieren
froufrou80 schreef:
07-07-2020 14:01
Als dat hulp is in de categorie "hoe leer ik mezelf echt te waarderen en me daardoor open en tegelijkertijd assertief op te stellen" dan is er weinig mis mee. Dat brengt je zowel online als offline wat.

Als dat hulp is in de categorie "hoe vul ik het ideale datingsite profiel in" dan zou ik er nog eens goed over nadenken of dat je nou echt verder brengt.
De hulp die mijn vriendin kreeg viel in beide catagorieen, inderdaad, hoe vul je een knap profiel in en hoe kies je een goede foto. Maar ook en voorál, wie ben je, hoe sta je in het leven, wat zijn je verwachtingen van een relatie én van een man. Best heel verhelderend. Het heeft haar niet alleen haar "eindman" opgeleverd, ze heeft ook veel over zichzelf geleerd.

Want inderdaad, waarom wél wiskunde bijles en géén relatie- vind- coach?
...
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-07-2020 15:22
Bij Secondlove kun je er van uitgaan dat het overgrote merendeel een al dan niet open relatie heeft.
Secondlove is geen datingsite hè? Het is een seksdatingsite, dat vind ik wel even wat anders.
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
07-07-2020 16:08
Secondlove is geen datingsite hè? Het is een seksdatingsite, dat vind ik wel even wat anders.
Toch heeft mijn ex daar een vaste relatie opgedaan. Eigenlijk is dat ook wel een goede manier om de ware te vinden. Het begint met seks en als dat goed zit dan kan er een relatie uit voortkomen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
07-07-2020 16:09
Toch heeft mijn ex daar een vaste relatie opgedaan. Eigenlijk is dat ook wel een goede manier om de ware te vinden. Het begint met seks en als dat goed zit dan kan er een relatie uit voortkomen.
In mijn datingperiode heb ik vaak zat goeie seks gehad, maar dat bleek dan toch echt geen relatiemateriaal te zijn. Ik weet dat dat een impopulaire mening is, seks is belangrijk in een relatie. Maar voor mij is het niet HET belangrijkste. Seks draait bij mij vooral om verbinding. Als ik dat vroeg in een kennismaking erin gooide, ging het vooral om lust. En niet om de persoon met wie ik lag te seksen. En dan wordt het soms juist lastiger om er een punt achter te zetten 'want de seks is zo lekker'. Ja, maar de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-07-2020 16:09
Toch heeft mijn ex daar een vaste relatie opgedaan. Eigenlijk is dat ook wel een goede manier om de ware te vinden. Het begint met seks en als dat goed zit dan kan er een relatie uit voortkomen.
Ik ook, mijn minnaar is blijven hangen.
Maar ik zou het nooit als gewone datingsite adviseren. Wat je ex en ik ervaren hebben is vrij uniek.
...
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
07-07-2020 16:09
Toch heeft mijn ex daar een vaste relatie opgedaan. Eigenlijk is dat ook wel een goede manier om de ware te vinden. Het begint met seks en als dat goed zit dan kan er een relatie uit voortkomen.
Dat ligt er wel aan of je een relatie wilt met iemand die blijkbaar niet zo van de monogamie is. Ik persoonlijk wil dat niet.
Bovendien lijkt het me iets waar je alleen aan moet beginnen als je niet bang bent om verliefd te worden op een gebonden iemand die ook geen plannen heeft om zijn/haar partner te verlaten. En dus met een gebroken hart te eindigen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
07-07-2020 18:35
Dat ligt er wel aan of je een relatie wilt met iemand die blijkbaar niet zo van de monogamie is. Ik persoonlijk wil dat niet.
Bovendien lijkt het me iets waar je alleen aan moet beginnen als je niet bang bent om verliefd te worden op een gebonden iemand die ook geen plannen heeft om zijn/haar partner te verlaten. En dus met een gebroken hart te eindigen.
Secondlove bevat niet alleen maar vreemdgangers. Er zitten ook mensen op die single zijn en slechts sexuele contacten zoeken. Dat er soms een relatie uit het “herumbumsen” kan voortkomen is ook duidelijk. Maar als je primair voor een relatie gaat raad ik SL af.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Duke-5 schreef:
07-07-2020 14:46
Ik denk dat aanbod van sites als Lexa niet wezenlijk afwijkt van dat van (bijvoorbeeld) Relatieplanet. Rode draad is wel dat je mag verwachten dat de betalende leden wat serieuzer zijn. Dat wil overigens niet zeggen dat communicatie daarmee makkelijker wordt, dat varieert gewoon enorm. Niet ieder kan of wil zich even goed uitdrukken via de chat of app.

Overigens kun je op Relatieplanet een goed beeld krijgen van het ledenbestand zonder lid te zijn. Op hun site staat een knop "Ontdek onze leden', als je daar op klikt zie je de mensen die lid zijn met foto en het eerste gedeelte van hun profieltekst. Ik sta er gelukkig niet meer tussen. ;-)
Volgens mij moet je daarvoor met een vinkje toestemming geven.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb mijn horizon verbreed hoor, een vriendin van me doet Wordfeud en die werd continu benaderd door mannen..
Dus ik dacht doe eens gek haha..
En ja hoor mannen zijn daar gewoon op jacht ;-)
Dacht dat Wordfeud voor oude mensen was haha..
Mimali schreef:
08-07-2020 12:41
Nou ik heb mijn horizon verbreed hoor, een vriendin van me doet Wordfeud en die werd continu benaderd door mannen..
Dus ik dacht doe eens gek haha..
En ja hoor mannen zijn daar gewoon op jacht ;-)
Dacht dat Wordfeud voor oude mensen was haha..
Het einde van mijn huwelijk werd ingeluid doordat mijn ex wordfeud contacten had. Hij was toen best oud ook.
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
08-07-2020 12:41
Nou ik heb mijn horizon verbreed hoor, een vriendin van me doet Wordfeud en die werd continu benaderd door mannen..
Dus ik dacht doe eens gek haha..
En ja hoor mannen zijn daar gewoon op jacht ;-)
Dacht dat Wordfeud voor oude mensen was haha..
Ik wordfeut ook en word maar hoogst zelden benaderd door mannen!

Maar ik ken idd ook mensen die een seksdate regelden via wf.
...
Rooss4.0 schreef:
08-07-2020 14:15
Ik wordfeut ook en word maar hoogst zelden benaderd door mannen!

Maar ik ken idd ook mensen die een seksdate regelden via wf.
Yup. Heb zo ook wel eens een seksdate gescoord. Daar ga je niet gauw een serieuze relatiepartner vinden.
Ik was het ook zat om alleen te zijn. Datingsites zijn eng, vooral waarvoor je moet betalen. Vaak naar mijn idee ook best wel mensen die wanhopig zijn.

Ik heb gewoon getintert en laatst bumble. Uiteindelijk met mezelf afgesproken gewoon te gaan daten. Elke maan minstens 1. Ik wist namelijk niet meer hoe ik anders mannen kon ontmoeten naast sport en werk. (zeker met corona niet).

Toevallig in januari iemand leren kennen en samen.

Niet opgeven :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven