Zo klaar met alleen zijn en datingsite moe

23-06-2020 08:17 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja de titel zegt het al, ik ben het alleen zijn vreselijk zat! Wil gewoon een leuke man om alles mee te delen.
Maar jeetje mina die datingsites pfff
Ik heb nu weer een membership voor een half jaar genomen maar na 2 dagen ben ik er al klaar mee.
Het is echt zoeken naar de welbekende speld in de hooiberg..
Graag jullie ervaringen e/o tips..
Als ik bijvoorbeeld het topic lees: liefde in tijden van corona, denk ik hoe dan, meerdere dates tegelijk en dan ook nog op Tinder off all places..
mimali wijzigde dit bericht op 23-06-2020 08:18
Reden: Typefout
0.80% gewijzigd
Zit je trouwens goed in je vel? Internetdaten kan best wel pittig zijn, er teveel belang aan hechten (zeker als je dus niet lekker in je vel zit) kan nogal killing zijn voor je zelfvertrouwen. Mijn doel was eigenlijk niet zozeer zo snel mogelijk een relatie, ik was op zoek naar iets leuks/gezelligs en ik zou verder wel zien. Dat is een hele vrijblijvende houding die jezelf maar ook de ander date partij ruimte geeft zonder dat het benauwend wordt. Dat wil dus zeggen dat er een vriendschap uit kan rollen, een onenightstand (ben ik niet zo van maar is toen wel gebeurd en was leuk voor een keer :hyper: ), een friend with benefits of een relatie. Als je het te belangrijk maakt is het bij voorbaat al niet leuk en het kan dat je dat toch uitstraalt.
Mimali schreef:
03-07-2020 07:29
Ik ben nu wat actiever bezig op de site, verstuur meerdere likes en heb al een stuk of 20 berichten gestuurd maar als ik 3 reacties terug heb gehad is het veel (afgewezen ook nog haha)..
Hoe is jullie ervaring daarin, is dat normaal dat mannen niet eens de moeite nemen om te antwoorden? Ze bekijken mijn profiel en dat is het.. Het maakt je knap onzeker kan ik jullie vertellen..
Ja, dat is ook niet leuk, en daar doe je weinig aan. Goed dat je zelf berichten uitstuurt.
Bij mij maakte het echt verschil toen ik een goede profieltekst had en serieuze foto's erbij deed. Geen vakantiekiekjes of zo. Dat leverde betere contacten op, en ook doordat ik zelf anders ging kijken naar mannenprofielen. Want mijn ervaring was dat profielen met een interessante tekst lang niet altijd een interessante man opleverde, en andersom. Uiteindelijk ben ik met iemand geëindigd die twee regels op zijn profiel had staan, en foto's waar ik ook niet van stond te juichen. Maar er zat niks geks in zijn profiel, dus ik dacht: waarom niet? En toen was het raak. Dus minder eisen stellen, werkte bij mij.
Whateffa schreef:
03-07-2020 10:01
Heel ander type dan ik normaal leuk vond (maar mijn gebruikelijk type was in het verleden niet zo'n succes gebleken) maar ik dwong mijzelf hem eerst te leren kennen.
Ja, exact die ervaring heb ik dus ook. 'Mijn type' zoeken, dat werkte niet. De buitenkant is onbelangrijk.
Ik hoor dat Paiq wordt aangeprezen, nou....daar had ik dus helemaal niets mee. Eindeloze gesprekken, maar je ziet eerst nog helemaal niets van iemand.

Doe mij dan maar Tinder. Daar zie je hoe iemand zichzelf zou presenteren doormiddel van foto's maar nog veel belangrijker de profieltekst. Ik vind TInder ook minder gedwongen. Een datingsite is een beetje "hopeloos", iedereen die daar op zit is gelijk op zoek naar een relatie met dito verwachtingen.

Ik heb meerdere Tinderdates gehad, waarvan de laatste is blijven hangen. Inmiddels samen een huis gekocht, en proberen zwanger te worden.
Op basis van zijn foto alleen zou ik niet op date zijn gegaan, na een aantal chats toch vrij snel afgesproken (fijn, dat zorgt ervoor dat je iemand niet verheerlijkt). Na de 1e date dacht ik.....ik weet het niet, twijfel. Maar toch op een 2e date gegaan. Sindsdien niet meer bij elkaar weg geweest.
Wij bleken beiden toch wel wat zenuwen te hebben waardoor we beiden niet op ons best waren. Dit voelden we ook bij elkaar. Ook de reden waarom het juist nu zo goed klikt, we voelen elkaar heel goed aan.

Heb vooral niet te hoge verwachtingen, en klamp je niet aan de eerste de beste die wel een relatie met jou zou willen maar wat jij niet ziet zitten.

Zou je anders jouw profieltekst eens willen plaatsen/PB-en?
Ik wil er wel eens naar kijken.

Ik kreeg destijds vooral reacties dat ze nieuwsgierig naar mij waren geworden na de leuke en humoristische profieltekst.
Kanijn schreef:
03-07-2020 10:27
Ja, exact die ervaring heb ik dus ook. 'Mijn type' zoeken, dat werkte niet. De buitenkant is onbelangrijk.
Ik wil niet zeggen dat de buitenkant (dan bedoel ik ook uitstraling) onbelangrijk is, je moet iemand wel aangenaam vinden om tegen aan te kijken, een bepaalde mate van aantrekkelijk vinden. Maar dit is echt niet af te lezen van een foto, zoals ik al zei, mijn vriend zag er in het echt heel anders uit.
Profielteksten zeggen ook echt niet alles, ik ben niet zo goed op papier, ik moet het echt hebben van een wisselwerking met de andere kant. Chatten gaat al veel beter, omdat dat interactie betreft.
Whateffa schreef:
03-07-2020 10:43
Ik wil niet zeggen dat de buitenkant (dan bedoel ik ook uitstraling) onbelangrijk is, je moet iemand wel aangenaam vinden om tegen aan te kijken, een bepaalde mate van aantrekkelijk vinden. Maar dit is echt niet af te lezen van een foto, zoals ik al zei, mijn vriend zag er in het echt heel anders uit.
Dat dus idd, ik heb niet eens een bepaald type..
En ja ik zit over het algemeen goed in mijn vel.. Maar ik moet nu wel oppassen dat ik niet wanhopig word maar ik ben ook al zo lang alleen.. Gelukkig komt het sociale leven weer op gang nu dat helpt ook al..
PassingThrough schreef:
03-07-2020 10:33
Ik hoor dat Paiq wordt aangeprezen, nou....daar had ik dus helemaal niets mee. Eindeloze gesprekken, maar je ziet eerst nog helemaal niets van iemand.

Doe mij dan maar Tinder. Daar zie je hoe iemand zichzelf zou presenteren doormiddel van foto's maar nog veel belangrijker de profieltekst. Ik vind TInder ook minder gedwongen. Een datingsite is een beetje "hopeloos", iedereen die daar op zit is gelijk op zoek naar een relatie met dito verwachtingen.

Ik heb meerdere Tinderdates gehad, waarvan de laatste is blijven hangen. Inmiddels samen een huis gekocht, en proberen zwanger te worden.
Op basis van zijn foto alleen zou ik niet op date zijn gegaan, na een aantal chats toch vrij snel afgesproken (fijn, dat zorgt ervoor dat je iemand niet verheerlijkt). Na de 1e date dacht ik.....ik weet het niet, twijfel. Maar toch op een 2e date gegaan. Sindsdien niet meer bij elkaar weg geweest.
Wij bleken beiden toch wel wat zenuwen te hebben waardoor we beiden niet op ons best waren. Dit voelden we ook bij elkaar. Ook de reden waarom het juist nu zo goed klikt, we voelen elkaar heel goed aan.

Heb vooral niet te hoge verwachtingen, en klamp je niet aan de eerste de beste die wel een relatie met jou zou willen maar wat jij niet ziet zitten.

Ik kreeg destijds vooral reacties dat ze nieuwsgierig naar mij waren geworden na de leuke en humoristische profieltekst.
Pb gestuurd..
Mimali schreef:
03-07-2020 11:33
Pb gestuurd..
Reactie verzonden :-)
PassingThrough schreef:
03-07-2020 10:33

Dit klinkt veel onaardiger dan ik het bedoel, maar ik word een beetje treurig van je tekst.

“De laatste is blijven hangen” en “verwachtingen bijstellen” klinkt nou niet echt als vuurwerk. Maar dat is vast niet hoe je het bedoelt.

Ik vind het wel opvallend dat het advies “verwachtingen bijstellen” vaak wordt gegeven. Meestal bedoelt men dan “naar beneden bijstellen” maar de ellende die dat oplevert zie je hier op het forum genoeg voorbij komen.
froufrou80 schreef:
03-07-2020 12:22
Dit klinkt veel onaardiger dan ik het bedoel, maar ik word een beetje treurig van je tekst.

“De laatste is blijven hangen” en “verwachtingen bijstellen” klinkt nou niet echt als vuurwerk. Maar dat is vast niet hoe je het bedoelt.

Ik vind het wel opvallend dat het advies “verwachtingen bijstellen” vaak wordt gegeven. Meestal bedoelt men dan “naar beneden bijstellen” maar de ellende die dat oplevert zie je hier op het forum genoeg voorbij komen.
"de laatste is blijven hangen" is zeker anders bedoeld! Meer met een dikke knipoog. Ik had namelijk na de 1e date niet kunnen vermoeden dat het zo leuk zou zijn samen.

De verwachtingen bijstellen is meer als realitiecheck bedoeld. In mijn omgeving zijn er meerdere singles waarvan ik denk: stel jouw verwachtingen toch bij, het leven is echt niet 24/7 lachen gieren brullen. Sommige mensen die al jaren single zijn zien alleen nog maar de leuke dingen van een relatie, en niet de minder leuke dingen die er toch echt wel bij horen.
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus wellicht al eerder gevraagd:
Ben je zelf een beetje leuk date materiaal?
Pinaco schreef:
03-07-2020 12:42
Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus wellicht al eerder gevraagd:
Ben je zelf een beetje leuk date materiaal?
Lastig over jezelf te zeggen..
En smaken verschillen en op ieder potje enz..
Ik ben ook niet zo te spreken over Paiq. Het principe is dat je niet meteen naar de foto's kijkt, maar wat je dan kunt krijgen, is dat je eerst zit te chatten met elkaar en dat zodra de foto zichtbaar is, de ander zegt, 'Nee, je bent niet mijn type', terwijl je zelf nog niet eens zo ver was dat je er aan dacht om te 'daten' met die ander.
Wat ook op Paiq was, is dat je foto's een cijfer krijgen, serieus! 'What the fuck'
Mijn ervaring met 'internetdaten', de berichtjes die ik krijg zijn vaak niet van mannen die ik bij mezelf vind passen, en andersom, als ik zelf het initiatief neem en berichtjes stuur, krijg ik vaak ook geen reactie terug, 'Story of my life' :-)
froufrou80 schreef:
03-07-2020 12:22
Dat heeft vooral te maken met het welke eisen je stelt aan de ander. Ik wilde bijvoorbeeld per se een man zonder zeilboot, want ik heb de pest aan zeilen. Maar dat zegt niks over zijn karakter. En als ie zonodig wil zeilen, dan gaat ie met een vriend of zo.
Als je eisen stelt als 'hij moet langer zijn dan ik, knap, goed kunnen koken, grappig zijn, kunst kunnen waarderen' dan geef ik je heel weinig kans op een datingsite. Maar als je iemand wilt die integer is, volwassen is, zelfinzicht heeft, dan heb je reële eisen. En die eigenschappen ontdek je niet in één date. Daar is tijd voor nodig.
Mimali schreef:
03-07-2020 14:29

Nou ik denk echt dat je ook je foto's wat aantrekkelijker moet maken. Je staat in een grote etalage tussen tig anderen. Om aandacht te krijgen moet je jezelf niet middelmatig presenteren. Als je ook echt uitsluitend op jongere mannen valt maakt dat je vijver ook een stuk kleiner. En dus moet je je foto's dan extra aantrekkelijk maken. Zie het als een kraan die je wat verder openzet. En als je plus of min 5 jaar van je eigen leeftijd zou instellen maakt dat je kansen echt een stuk groter. Vergeet niet dat je voor een leuke relatie gaat en niet alleen seks of zo. En geen dingen in je profiel zetten waarop iemand (door het verkeerd op te vatten) makkelijk op af kan knappen. Dat herinner ik me wel uit mijn eigen internet date-periode. Een slechte grap er tussen kan heel verkeerd uitpakken.. En dan, het kan echt wel een half jaar of een jaar duren voor je een echt leuk iemand opduikelt.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 03-07-2020 15:29
0.63% gewijzigd
Mimali schreef:
03-07-2020 14:29
Toch is het een interessante vraag die de moeite waard is om een antwoord op te hebben.
Zijn er mensen om je heen die dingen over je zeiden die (deels) maken dat je een fijne partner kan zijn voor iemand? Als je zulke dingen hebt gevonden is het nog zaak om daar tekst aan te geven. Bijvoorbeeld naar voren wilt laten komen dat je eerlijk bent kan je iets zeggen als: "mensen kennen me als iemand die eerlijk zegt wat ze wil zeggen." Al zijn daar vast (nog) betere zinnen voor te geven.
madamzonderm schreef:
03-07-2020 15:26
Toch is het een interessante vraag die de moeite waard is om een antwoord op te hebben.
Zijn er mensen om je heen die dingen over je zeiden die (deels) maken dat je een fijne partner kan zijn voor iemand? Als je zulke dingen hebt gevonden is het nog zaak om daar tekst aan te geven. Bijvoorbeeld naar voren wilt laten komen dat je eerlijk bent kan je iets zeggen als: "mensen kennen me als iemand die eerlijk zegt wat ze wil zeggen." Al zijn daar vast (nog) betere zinnen voor te geven.
Ja, profielen waarin stond: vrienden omschrijven mij... vond ik gelijk al getuigen van weinig zelfkennis. Zeg gewoon hoe je bent, en als je dat niet weet, ga daar eens onderzoek naar doen. Best interessant hoor, om jezelf goed te leren kennen.
Dat "Vrienden omschrijven mij als..." is toch zo'n standaardzin voor mensen die bescheiden willen overkomen, ik hoor dat vaak bij First Dates, ik neem dat nooit serieus.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
03-07-2020 15:39
Dat "Vrienden omschrijven mij als..." is toch zo'n standaardzin voor mensen die bescheiden willen overkomen, ik hoor dat vaak bij First Dates, ik neem dat nooit serieus.
Was dat echt een probleem voor je als iemand dat zei?
Antoon69 schreef:
03-07-2020 15:43
Was dat echt een probleem voor je als iemand dat zei?
Dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd. Ik heb nog nooit in mijn leven gedatet. :)
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Nou een probleem is wat sterk gesteld, en dat zeg ik niet. Een profiel met zo'n tekst vond ik wel direct minder interessant, ja. Geen reden voor instant afwijzing, maar daaruit krijg je de indruk dat die persoon weinig zelfkennis heeft.
Kanijn schreef:
03-07-2020 15:49
Nou een probleem is wat sterk gesteld, en dat zeg ik niet. Een profiel met zo'n tekst vond ik wel direct minder interessant, ja. Geen reden voor instant afwijzing, maar daaruit krijg je de indruk dat die persoon weinig zelfkennis heeft.
Volgens mij gaat dat veel te ver om dat te stellen. Van die clichés zou ik ook niet wild worden maar het zou voor mij geen reden zijn om iets af te kappen.
Een mix van beiden helpt denk ik.
Als iemand zegt: "Ik ben eerlijk, vol zelfvertrouwen, heb humor, kan goed koken" komt dat me over als iemand die zich te graag wil verkopen.

Ik zou mijn profiel willen opbouwen zodat iemand denkt dat ik leuk genoeg ben om mee te chatten om dan te weten op date te gaan. Het is toch niet mogelijk in het profiel te tonen dat we een klik hebben voor een relatie. Dat merk je pas op een of meer dates.
Ikzelf worstel er ook mee.

Ben eigenlijk op zoek naar een vrouw die graag op reis gaat, genieten van de kleine dingen enzo. Ik ben een braaf , verzorgend type en dat slaat niet altijd aan.

Heb op verschillende dating site's gestaan, ik ga naar groepscoaching waarbij ik toch al het een en ander heb bijgeleerd

Heb al veel date's gehad maar er is altijd wel iets waardoor het toch maar niks wordt

- de afstand is te groot (alhoewel afstand zou ik wel rekening mee willen houden)
- uitgesproken kinderwens
- niet weten wat te willen en mij aan het lijntje houden
- famillie blokkeert ontwikkelen relatie (mijn topic hier)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven