Zo moe..
maandag 23 april 2012 om 23:55
We zijn uit elkaar. Op mijn initiatief. En toch, ik ben zo verdrietig..
Ik merk aan mezelf dat ik maar door ga, en mezelf geen kans geef om verdrietig te zijn. En dus loop ik de hele dag met een verschrikkelijke hoofdpijn. Het is ook zoveel wat geregeld moet worden. De scheiding, de omgang met de kinderen. Ik ben moe, en kan niet slapen.
Ik weet niet wat ik met dit topic wil, even van me af schrijven denk ik.
Het vliegt me soms ineens aan. Lukt het wel? Ga ik het redden alleen met de kinderen? Doe ik er goed aan? Mijn partner wil dit niet, dat maakt het soms zo moeilijk. Soms, als ik even zit, dan komen de tranen. Die ik snel weer wegstop, want ik mag niet instorten. En ik heb het gevoel dat als ik die tranen toelaat, dat wel gebeurt.
Oh, wat is het eng...
Ik merk aan mezelf dat ik maar door ga, en mezelf geen kans geef om verdrietig te zijn. En dus loop ik de hele dag met een verschrikkelijke hoofdpijn. Het is ook zoveel wat geregeld moet worden. De scheiding, de omgang met de kinderen. Ik ben moe, en kan niet slapen.
Ik weet niet wat ik met dit topic wil, even van me af schrijven denk ik.
Het vliegt me soms ineens aan. Lukt het wel? Ga ik het redden alleen met de kinderen? Doe ik er goed aan? Mijn partner wil dit niet, dat maakt het soms zo moeilijk. Soms, als ik even zit, dan komen de tranen. Die ik snel weer wegstop, want ik mag niet instorten. En ik heb het gevoel dat als ik die tranen toelaat, dat wel gebeurt.
Oh, wat is het eng...
dinsdag 24 april 2012 om 00:38
quote:fantastissima schreef op 24 april 2012 @ 00:36:
En Please trek je niks aan van bashers hier op het forum, TO. En zet ze anders onder de negeer knop als dit je pijn doet want dat soort reacties hoef je er nu niet bij te hebben.Eens.
En Please trek je niks aan van bashers hier op het forum, TO. En zet ze anders onder de negeer knop als dit je pijn doet want dat soort reacties hoef je er nu niet bij te hebben.Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 24 april 2012 om 00:43
Ik geloof dat er niks is in de mate waarin jij het beschrijft wat je er niet met even goed doorzettende therapie uitkrijgt. Als je kinderen inderdaad zo jong zijn zullen zij een stuk minder meekrijgen en merken dan jij. Zelfs al merken ze het, dan zijn ze dat over 2 jaar toch vergeten. Nogmaals, het is niet dat hij ze slaat of verwaarloosd (dan had ik gezegd, knikker hem lekker de deur uit).
Vind dat je probleem van je kinderen nu meer op jezelf reflecteerd dan je kinderen.
Maar goed, sterkte verder want leuk is het natuurlijk niet. Ik bedoel er niks vervelends mee maar ik vind het wel belachelijk dat er zo veel mensen scheiden in Nederland. Volgens mij had zeker de helft daarvan met de nodige middelen voorkomen kunnen worden.
Vind dat je probleem van je kinderen nu meer op jezelf reflecteerd dan je kinderen.
Maar goed, sterkte verder want leuk is het natuurlijk niet. Ik bedoel er niks vervelends mee maar ik vind het wel belachelijk dat er zo veel mensen scheiden in Nederland. Volgens mij had zeker de helft daarvan met de nodige middelen voorkomen kunnen worden.
dinsdag 24 april 2012 om 00:45
@ Oogappeltje, idd nogal kort door de bocht. Je lijkt conclusies te trekken die je helemaal niet kan trekken. Jij. wij allemaal hebben toch helemaal geen idee wat er zich heeft afgespeeld bij TO thuis?
Elffs, ik vind het niet meer dan normaal dat er momenten zijn dat het teveel wordt. Huil dan ook maar even lekker uit (buiten het zicht van jouw kinderen), soms lucht dat gewoon vreselijk op. Je hoeft niet altijd sterk te zijn.
Uiteindelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, hoe dan ook. Iedere stap die je zet is er één!
Sterkte!
Elffs, ik vind het niet meer dan normaal dat er momenten zijn dat het teveel wordt. Huil dan ook maar even lekker uit (buiten het zicht van jouw kinderen), soms lucht dat gewoon vreselijk op. Je hoeft niet altijd sterk te zijn.
Uiteindelijk komt het allemaal op zijn pootjes terecht, hoe dan ook. Iedere stap die je zet is er één!
Sterkte!
dinsdag 24 april 2012 om 00:46
Nee deze beslissing neem je zeker niet zo maar en zo kom je op mij ook niet over.
Is/ kan de situatie thuis bedreigend (zijn)voor de kinderen en jou?
Is/ kan de situatie thuis bedreigend (zijn)voor de kinderen en jou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dinsdag 24 april 2012 om 00:47
woensdag 25 april 2012 om 00:06
Wat lief dat je dat vraagt! Het was ontzettend zwaar vandaag. Er moesten een hoop zaken besproken worden dus hij kwam langs. Erg emotioneel dus, het was de 1e keer dat we weer aan tafel zaten met zn 2en. Moeilijk. Mijn hart zei wat anders dan mijn verstand. Maar we zijn eruit gekomen.
Heb de verdere dag met een knallende koppijn gelopen.
Heb de verdere dag met een knallende koppijn gelopen.
woensdag 25 april 2012 om 17:50
Heftig als moet kiezen tegen gevoel in. Kan me indenken dat je dan een lichamelijke reactie krijgt. Denk je dat je gevoel ooit je verstand zal gaan begrijpen? Sterkte.
woensdag 25 april 2012 om 23:10
woensdag 25 april 2012 om 23:10
quote:oogappeltje schreef op 24 april 2012 @ 00:43:
Ik geloof dat er niks is in de mate waarin jij het beschrijft wat je er niet met even goed doorzettende therapie uitkrijgt. Als je kinderen inderdaad zo jong zijn zullen zij een stuk minder meekrijgen en merken dan jij. Zelfs al merken ze het, dan zijn ze dat over 2 jaar toch vergeten. Nogmaals, het is niet dat hij ze slaat of verwaarloosd (dan had ik gezegd, knikker hem lekker de deur uit).
Uhhhh, nooit met een psychiatrische partner samengeleefd zeker?
Ook ik dacht dat de kinderen er niks van mee kregen maar dat is dus wel degelijk zo.
Kinderen voelen hun ouders haarscherp aan en zijn heel gevoelig voor sfeer.
Sommige mensen roepen maar wat en denken niet na. In dit geval vind ik jouw reactie onnadenkend en cru.
Wees maar blij dat je deze ervaring niet hebt want ik gun het niemand.
Uhhhh, nooit met een psychiatrische partner samengeleefd zeker?
Ook ik dacht dat de kinderen er niks van mee kregen maar dat is dus wel degelijk zo.
Kinderen voelen hun ouders haarscherp aan en zijn heel gevoelig voor sfeer.
Sommige mensen roepen maar wat en denken niet na. In dit geval vind ik jouw reactie onnadenkend en cru.
Wees maar blij dat je deze ervaring niet hebt want ik gun het niemand.
woensdag 25 april 2012 om 23:14
Dat was ook heel erg moeilijk en gelukkig was ik in die tijd zo afgestompt dat mijn verstand, ratio de overhand had anders had ik vast anders gedacht en de kinderen en ex daarmee tekort gedaan.
Ze zijn nu volwassen en we hebben een goed contact. Toevallig ga ik morgen met beiden uit eten.
Aangezien ik al jaren stabiel ben en zowel expartner als ik altijd open zijn geweest zijn ze er vrij goed vanaf gekomen alhoewel ze hun levenlang de littekens bij zich zullen dragen.
Ze zijn nu volwassen en we hebben een goed contact. Toevallig ga ik morgen met beiden uit eten.
Aangezien ik al jaren stabiel ben en zowel expartner als ik altijd open zijn geweest zijn ze er vrij goed vanaf gekomen alhoewel ze hun levenlang de littekens bij zich zullen dragen.
woensdag 25 april 2012 om 23:16
woensdag 25 april 2012 om 23:25
Dank voor de reacties. Doet me goed. Kwallebal, nu lees ik het van de kant van mijn partner. Ook heftig. Fijn dat je nu stabiel bent.
Gister heeft hij zijn oprechte excuses aangeboden. Hij zag niet in wat voor impact zijn zeer labiele toestand had op het gezin.
Ik heb zijn benen onder hem vandaan geschopt en hij is knoerthard gevallen, zei hij. En nu ziet hij in dat hij therapie nodig heeft, en veeel intensiever dan dat hij dacht. Het is voor ons te laat maar ik ben ontzettend blij dat hij straks de vader kan zijn die onze kinderen verdienen.
Maar god, wat doet het pijn. Nu kan het wel, nu doet hij moeite. En mijn wereld is ingestort...
Gister heeft hij zijn oprechte excuses aangeboden. Hij zag niet in wat voor impact zijn zeer labiele toestand had op het gezin.
Ik heb zijn benen onder hem vandaan geschopt en hij is knoerthard gevallen, zei hij. En nu ziet hij in dat hij therapie nodig heeft, en veeel intensiever dan dat hij dacht. Het is voor ons te laat maar ik ben ontzettend blij dat hij straks de vader kan zijn die onze kinderen verdienen.
Maar god, wat doet het pijn. Nu kan het wel, nu doet hij moeite. En mijn wereld is ingestort...
woensdag 25 april 2012 om 23:31
En tot overmaat van ramp, om het plaatje compleet te maken, ben ik mijn baan kwijt. Dus ook volop aan het solliciteren. Een van onze kinderen heeft extra zorg nodig, daar zitten we ook middein. En dat gaat ook door. Dus zit ik niet bij het ziekenhuis, dan wel bij school of psychiater, of mijn advocaat. Het is gewoon zo veel ineens. Morgen maar eens langs de huisarts, want zo gaat het niet langer. Ik ben de hele dag verschrikkelijk onrustig.
woensdag 25 april 2012 om 23:34
Wat verdrietig elffs dat het tot punt moest komen dat jij niet meer met hem verder wilde waardoor hij nu wel hulp zoekt.
Alsof jij niet belangrijk genoeg was hè? Heftig.
Alsof jij niet belangrijk genoeg was hè? Heftig.