Zo onzeker in de liefde

01-07-2011 17:11 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een meisje van 19 jaar. Ik date best regelmatig en ik heb ook een makkelijke omgang met jongens. Ik heb echter nog nooit een serieuze relatie gehad en dat heeft de volgende reden:

als ik iemand leuk vind word ik vreselijk onzeker.

Eigenlijk heb ik dan de neiging constant contact te zoeken met iemand, om maar steeds de bevestiging te krijgen dat hij me nog leuk vind. Als hij één avond niets van zich laat horen, is dat voor mij gelijk 'oke, hij ziet me niet zitten'. Ik kan er op de één of andere manier niet relaxed mee omgaan. Ik word heel obsessief, ga z'n Facebook stalken, kijken wanneer hij het laatst online is geweest op WhatsApp etc., vanwege angsten dat hij een ander meisje leuker vind. Ik vind dit zo'n verschrikkelijke eigenschap van mezelf!

Zo nu ook. Vorig jaar september heb ik gedate met een jongen waar ik helemaal gek van was, maar hij wilde geen relatie, dus hield het op. Een halfjaar later kreeg hij wel een vriendinnetje en een ik paar maanden later een andere jongen. Daar is het vlug mee uitgegaan, vanwege bovengenoemde problemen. Met jongen 1 en zijn vriendin ging het rond dezelfde tijd uit. Weer een poosje later kregen we weer contact en vorige week donderdag hebben we op een feest gezoend en de hele avond zitten praten. Het was heel fijn!

De dagen erop liet hij steeds wat van zich horen, maar ik vertrouw hem gewoon nog steeds niet. Als hij een keertje kortaf doet, ben ik er meteen van overtuigd dat ik out of the picture ben. Ik probeer m'n hysterie wel zo min mogelijk te laten blijken, maar als hij niets van zich laat horen, breek ik en ga ik hem facebooken/whatsappen wat dan ook.

Ik word gewoon stapelgek van mezelf, ik wil hier gewoon relaxed mee om kunnen gaan. Niet alleen omdat het prettiger is voor mezelf, want m'n school/werk/vriendschap, alles lijdt eronder, maar ook omdat ik hem zo alleen maar wegjaag.

Heeft iemand tips voor mij!?
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp voor dit probleem.

Sterkte..
Ik herken het wel.. Heeft bij mij te maken met een diepgeworteld laag zelfbeeld. Ik krijg er idd hulp voor..
Jep herkenbaar. Chronisch gebrek aan zelfvertrouwen hiero. Ben ik wel grotendeels overheen gegroeid, zover dat ik er relaxter mee omga dan de meeste van mijn vriendinnen.

Zoek er dus hulp voor, want dat helpt. En heb een beetje geduld met jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven