Zoals de waard is....
donderdag 10 juni 2010 om 11:53
@musicath...Klopt deze krassen waren de volgende dag al weg en neem aan dat het echt iets van werk is geweest, of misschien wel wat irritatie van mijn massage de dag ervoor...blies het een beetje op voor mijn zelf die dag.
De persoon die die opmerking maakte is geen vriend of wat dan ook, familie zeg maar en nee die weet niet meer..allleen vindt deze persoon dus dat als iemand heel wantrouwend is(hij werkt er nu wel aan trouwens) dat deze persoon dan zelf gewoon niet te vertrouwen is.
Heb totaal geen reden eigenlijk om aan te nemen dat mijn partner vreemd gaat.
Tel staat 24 uur per dag aan, komt na het werk direct naar huis.
werkt of alleen of met mannelijke collega's(doet echt mannenwerk)
en gaat nooit uit of op stap...dus ja.
Maar deze opmerking zette mij aan het denken..
@ Rary..ja daar zit wel wat in...een ander niet vertrouwen omdat je zelf weet dat je er toe in staat bent...
Blijft moeilijk
De persoon die die opmerking maakte is geen vriend of wat dan ook, familie zeg maar en nee die weet niet meer..allleen vindt deze persoon dus dat als iemand heel wantrouwend is(hij werkt er nu wel aan trouwens) dat deze persoon dan zelf gewoon niet te vertrouwen is.
Heb totaal geen reden eigenlijk om aan te nemen dat mijn partner vreemd gaat.
Tel staat 24 uur per dag aan, komt na het werk direct naar huis.
werkt of alleen of met mannelijke collega's(doet echt mannenwerk)
en gaat nooit uit of op stap...dus ja.
Maar deze opmerking zette mij aan het denken..
@ Rary..ja daar zit wel wat in...een ander niet vertrouwen omdat je zelf weet dat je er toe in staat bent...
Blijft moeilijk
donderdag 10 juni 2010 om 13:02
quote:midnight01 schreef op 10 juni 2010 @ 09:47:
Wat vinden jullie nou van dit gezegde: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Is het nou echt zo dat als iemand bang is dat zijn partner vreemdgaat etc, hij zelf eigenlijk niet te vertrouwen is?
Wat denken/vinden jullie?
Niet mee eens.
Ga zelf niet vreemd.
Ik vertrouwde mijn vrouw blind.
Toen kwamen de signalen:
* Mobiel slingerde niet meer in fruitmand.
* Telefoon rekening liep steeds verder op.
* Nieuwe luchtjes, nieuw lingerie.
Ach de rest van het verhaal staat hier op
het forum.
Woon sinds deze week weer, tijdelijk, bij mijn ouders.
Wat vinden jullie nou van dit gezegde: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Is het nou echt zo dat als iemand bang is dat zijn partner vreemdgaat etc, hij zelf eigenlijk niet te vertrouwen is?
Wat denken/vinden jullie?
Niet mee eens.
Ga zelf niet vreemd.
Ik vertrouwde mijn vrouw blind.
Toen kwamen de signalen:
* Mobiel slingerde niet meer in fruitmand.
* Telefoon rekening liep steeds verder op.
* Nieuwe luchtjes, nieuw lingerie.
Ach de rest van het verhaal staat hier op
het forum.
Woon sinds deze week weer, tijdelijk, bij mijn ouders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
donderdag 10 juni 2010 om 16:04
Ik denk wel dat er meer dan een kern van waarheid in zit, je moet het alleen iets losser of ruimer opvatten.
De jaloerse onzekere partner is beslist niet van plan zelf vreemd te gaan maar projecteert met dat gedrag vooral zn eigen onzekerheid over de relatie op de ander. Dan is de waard dus niet bang zelf vreemd te gaan maar bang dat de relatie niet stevig genoeg is om alles te weerstaan, voor hem en voor haar.
Iemand die een ander niet vertrouwt kan zelf wel heel betrouwbaar zijn maar tegelijk een gebrek aan zelfvertrouwen hebben.
Als je je deur afsluit of de gordel omdoet minimaliseer je gewoon een risico zonder iemand iets te ontzeggen, voor mij heel wat anders.
De jaloerse onzekere partner is beslist niet van plan zelf vreemd te gaan maar projecteert met dat gedrag vooral zn eigen onzekerheid over de relatie op de ander. Dan is de waard dus niet bang zelf vreemd te gaan maar bang dat de relatie niet stevig genoeg is om alles te weerstaan, voor hem en voor haar.
Iemand die een ander niet vertrouwt kan zelf wel heel betrouwbaar zijn maar tegelijk een gebrek aan zelfvertrouwen hebben.
Als je je deur afsluit of de gordel omdoet minimaliseer je gewoon een risico zonder iemand iets te ontzeggen, voor mij heel wat anders.
Let's play Twister, let's play Risk yeah
donderdag 10 juni 2010 om 20:17
quote:Rary schreef op 10 juni 2010 @ 13:26:
Maar hollebollegijs, jij vertrouwde je vrouw toch wel? dus dan is het spreekwoord toch juist niet op jou van toepassing?
Juist wel. Gijs is betrouwbaar, en projecteerde die eigenschap op zijn vrouw. Helaas was zij minder betrouwbaard, maar hij vertrouwde erop dat zij was als hij op dit gebied.
Voor wat betreft jaloezie: kan ook voortkomen uit een (te) laag zelfbeeld van de jaloerse partner (hij/zij vindt vast onmiddelijk iemand die oneindig veel leuker/spannender/aantrekkelijker is dan ik)
Maar het spreekwoord bevat wel degelijk een kern van waarheid. Jouw vriend acht JOU in staat tot vreemdgaan (hij is jaloers). Omdat de simpele gedachte bij hem is opgekomen (niet bij jou!) zit het idee, en dus ook het potentieel, van vreemdgaan in HEM.
Hoe jij erin staat weet ik natuurlijk ook niet. het topic met de krassen herinner ik me wel, trouwens en vond ik een erg vaag verhaal.
Maar hollebollegijs, jij vertrouwde je vrouw toch wel? dus dan is het spreekwoord toch juist niet op jou van toepassing?
Juist wel. Gijs is betrouwbaar, en projecteerde die eigenschap op zijn vrouw. Helaas was zij minder betrouwbaard, maar hij vertrouwde erop dat zij was als hij op dit gebied.
Voor wat betreft jaloezie: kan ook voortkomen uit een (te) laag zelfbeeld van de jaloerse partner (hij/zij vindt vast onmiddelijk iemand die oneindig veel leuker/spannender/aantrekkelijker is dan ik)
Maar het spreekwoord bevat wel degelijk een kern van waarheid. Jouw vriend acht JOU in staat tot vreemdgaan (hij is jaloers). Omdat de simpele gedachte bij hem is opgekomen (niet bij jou!) zit het idee, en dus ook het potentieel, van vreemdgaan in HEM.
Hoe jij erin staat weet ik natuurlijk ook niet. het topic met de krassen herinner ik me wel, trouwens en vond ik een erg vaag verhaal.
donderdag 10 juni 2010 om 23:34
quote:Rary schreef op 10 juni 2010 @ 13:26:
Klopt ik vetrouwde haar zeker maar hoe leg ik het uit.
Op een gegeven moment werd ik toch door haar gedrag
wantrouwend.
Zit mezelf nu echt af te vragen hoe het allemaal gelopen
is.
Heb het ff nagekeken
Dit was mijn post van 29-03-2010
Zelf had ik al een paar weken iets gevoeld, kleding, gedrag enz.
en zelfs gerichte vragen gesteld.
Maar omdat ze dacht het wel "onder controle te kunnen krijgen"
heeft ze gewacht iets te zeggen tot haar overplaatsing een feit
was.
Mijn vetrouwen werd minder, gewoon omdat ik voelde dat er
iets niet klopte.
Klopt ik vetrouwde haar zeker maar hoe leg ik het uit.
Op een gegeven moment werd ik toch door haar gedrag
wantrouwend.
Zit mezelf nu echt af te vragen hoe het allemaal gelopen
is.
Heb het ff nagekeken
Dit was mijn post van 29-03-2010
Zelf had ik al een paar weken iets gevoeld, kleding, gedrag enz.
en zelfs gerichte vragen gesteld.
Maar omdat ze dacht het wel "onder controle te kunnen krijgen"
heeft ze gewacht iets te zeggen tot haar overplaatsing een feit
was.
Mijn vetrouwen werd minder, gewoon omdat ik voelde dat er
iets niet klopte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.