Zonder vriend op vakantie

30-07-2019 10:48 967 berichten
Hoi!

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet dat mijn vriend er niet van houdt als zijn vriendin gaat reizen, daar hebben we het vaker over gehad. Dat zou voor hem zelfs een reden zijn om het uit te maken.

Maar, ik was al een tijdje een tripje aan het plannen met een vriendin van mij, we willen een paar daagjes naar een stad in Europa. Dit plannen begon al voordat ik wat met mijn vriend had en hij wist dat ik dit misschien van plan was. Hij leek daar oké mee. Nu hebben we concrete plannen gemaakt en die wilde ik overleggen met mijn vriend voordat we zouden boeken. Daar ging het mis. Doordat we al wat dingen bedacht hadden vond hij dit geen overleggen meer maar een mededeling. Verder zei hij dat hij deze keuze niet snapt want ik weet wat hij van reizen vindt. Ik had echter nooit verwacht dat hij ook dit niet oké zou vinden, gewoon een paar dagen. Daarnaast leek hij het eerst ook prima te vinden. En nu heb ik het blijkbaar helemaal fout aangepakt en lijkt het wel alsof hij het zou willen uitmaken als ik dit ga doen. Ik weet niet zo goed wie er nou gelijk heeft. Maar als ik binnen een relatie zelfs niet een paar dagen met iemand anders weg kan... wil ik dat wel?

Ik hoor graag jullie mening!
Lovely678 schreef:
06-12-2019 16:57
Ja het is geboekt! Ik vertrek half januari naar Costa Rica en blijf ongeveer 10 weken weg. Heel veel zin in :)
Wat leuk! Heel veel plezier, zal een prachtige ervaring worden!
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws! Supermooi daar! Heel veel plezier en dank voor de update 😊
Alle reacties Link kopieren
Leuk Lovely dat je het even komt vertellen. Laat je in t voorjaar weten hoe t gegaan is?
Geniet van begin tot eind van je reis, Lovely!
Leuk! En ook zo mooi daar, je gaat het zeker naar je zin krijgen!! Hoe gaat het nu tussen jou en vriend?
Lovely678 schreef:
06-12-2019 16:57
Ja het is geboekt! Ik vertrek half januari naar Costa Rica en blijf ongeveer 10 weken weg. Heel veel zin in :)
Wat ongelooflijk gaaf, Lovely!
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
06-12-2019 18:17
Leuk! En ook zo mooi daar, je gaat het zeker naar je zin krijgen!! Hoe gaat het nu tussen jou en vriend?
Blijkbaar goed. Ze heeft net een topic geopend omdat ze onzeker is of hij haar verjaardagskado aan hem wel leuk zal vinden.
Eindelijk is het zover! Ik vlieg bijna naar de andere kant van de wereld :)

Tussen mij en m'n vriend gaat het redelijk, ben heel benieuwd hoe dat op reis gaat. Hij vindt het moeilijk om mensen te vertrouwen, en dat is misschien ook waarom hij soms zo controlerend over kan komen. Ik heb daar wel vaker last van. Zo zou hij het bijvoorbeeld vervelend vinden als ik alcohol drink op reis. Ik heb hem gezegd dat ik echt niet van plan ben helemaal dronken te worden (dat lijkt me nogal onverstandig alleen op reis), maar een drankje op z'n tijd moet best kunnen. Over contact hebben we afgesproken dat we af en toe bellen, hoe vaak ligt aan de behoefte en hoe het uitkomt, dat zien we wel. En af en toe een appje maar niet hele gesprekken over WhatsApp. Lijkt mij prima.

Nu begon hij over dat hij graag zou willen dat ik een soatest doe als ik terug ben. Niet omdat hij me niet vertrouwt, maar iets in hem zegt je moet dat gewoon zeker weten, straks hou je iets over uit zo'n ver vreemd land, desnoods via bloed. Ik vind dit te ver gaan en wil dit niet doen, en heb dat gezegd. Dit snapt hij, maar toch blijft het dan aan hem knagen ofzo. Ik heb maar besloten dit even te laten voor wat het is, heb geen zin om me daar nu druk over te maken.

Zo veel zin in die reis :D nog bedankt voor al jullie meningen en adviezen en ik zal nog wel wat van me laten horen :)
Alle reacties Link kopieren
Pfff, het is nog niet te laat om afscheid van hem te nemen. Je gaat je reis toch niet laten verpesten/beinvloeden door zijn rare gedachtenkronkels?
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-01-2020 09:19
Nu begon hij over dat hij graag zou willen dat ik een soatest doe als ik terug ben. Niet omdat hij me niet vertrouwt, maar

Hij vertrouwt je dus niét. Fijne basis voor een relatie, dat wantrouwen. :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Hij wil niet dat je alcohol drinkt op reis en je moet een SOA-test doen als je terugkomt? Really? :facepalm:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hij bedenkt elke keer iets nieuws. En hij is nog creatief ook. Als het niet zo treurig was, zou je erom kunnen lachen.

Geloof me, dit stopt niet. Niet vanzelf.

Heel veel plezier op je reis. Laat je niet kisten alsjeblieft.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-01-2020 09:19
Eindelijk is het zover! Ik vlieg bijna naar de andere kant van de wereld :)

Tussen mij en m'n vriend gaat het redelijk, ben heel benieuwd hoe dat op reis gaat. Hij vindt het moeilijk om mensen te vertrouwen, en dat is misschien ook waarom hij soms zo controlerend over kan komen. Ik heb daar wel vaker last van. Zo zou hij het bijvoorbeeld vervelend vinden als ik alcohol drink op reis. Ik heb hem gezegd dat ik echt niet van plan ben helemaal dronken te worden (dat lijkt me nogal onverstandig alleen op reis), maar een drankje op z'n tijd moet best kunnen. Over contact hebben we afgesproken dat we af en toe bellen, hoe vaak ligt aan de behoefte en hoe het uitkomt, dat zien we wel. En af en toe een appje maar niet hele gesprekken over WhatsApp. Lijkt mij prima.

Nu begon hij over dat hij graag zou willen dat ik een soatest doe als ik terug ben. Niet omdat hij me niet vertrouwt, maar iets in hem zegt je moet dat gewoon zeker weten, straks hou je iets over uit zo'n ver vreemd land, desnoods via bloed. Ik vind dit te ver gaan en wil dit niet doen, en heb dat gezegd. Dit snapt hij, maar toch blijft het dan aan hem knagen ofzo. Ik heb maar besloten dit even te laten voor wat het is, heb geen zin om me daar nu druk over te maken.

Zo veel zin in die reis :D nog bedankt voor al jullie meningen en adviezen en ik zal nog wel wat van me laten horen :)
Wat een fijne vent zeg. Om je toch nog allemaal regels, geboden en verboden op te leggen om je aan te houden in de vakantie. Wat een controlerende, manipulerende man die probeert om ook op vakantie nog je volledige aandacht te houden door in je hoofd te gaan zitten.

Veel plezier op vakantie! En als je op de app wordt uitgehoord en er controle vragen worden gesteld, of als je je locatie aan moet zetten zodat hij 'je reis' kan volgen, NIET op in gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in Costa Rica!
Waar ben je van plan om naar toe te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in Costa Rica!

Afgezien van hoe absurd zijn verzoek is, gaat hij dat dan ook doen? Geen alcohol drinken zolang jij weg bent en een SOA test doen als je weer terug bent?

Voor mijn gevoel zijn mannen die zo wantrouwend zijn meestal zelf niet te vertrouwen...
Alle reacties Link kopieren
Welke regels heeft hij je eigenlijk nog meer opgelegd die je nog niet hebt geschreven? Over gezelschap, slaap accommodaties, excursies, gebieden om naartoe te reizen? Welke andere dingen heeft hij gezegd om je reis te beïnvloeden? En welke twijfels heeft hij bij je gezaaid die je nog niet hebt gezegd? Zielige zinnen als.. 'ik zou het echt heel erg vinden als je dit/dat wel/niet doet"
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op reis!

Enneh.. als jij een SOA test moet doen, hij ook gelijk he!
Het spreekwoord zegt "zoals de waard is, vertrouwt hij z'n gasten" dat is geen positief idee, bij zo'n wantrouwende vriend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen. Goed idee om hem daarvan vooraf alvast op de hoogte te stellen: geen sex meer tot jullie beiden een SOA-test hebben gedaan.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
-
anoniem_63a475a1bb583 wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:01
Reden: per ongeluk een bericht gemaakt
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lovely678 schreef:
17-01-2020 09:19
Eindelijk is het zover! Ik vlieg bijna naar de andere kant van de wereld :)

Tussen mij en m'n vriend gaat het redelijk, ben heel benieuwd hoe dat op reis gaat. Hij vindt het moeilijk om mensen te vertrouwen, en dat is misschien ook waarom hij soms zo controlerend over kan komen. Ik heb daar wel vaker last van. Zo zou hij het bijvoorbeeld vervelend vinden als ik alcohol drink op reis. Ik heb hem gezegd dat ik echt niet van plan ben helemaal dronken te worden (dat lijkt me nogal onverstandig alleen op reis), maar een drankje op z'n tijd moet best kunnen. Over contact hebben we afgesproken dat we af en toe bellen, hoe vaak ligt aan de behoefte en hoe het uitkomt, dat zien we wel. En af en toe een appje maar niet hele gesprekken over WhatsApp. Lijkt mij prima.

Nu begon hij over dat hij graag zou willen dat ik een soatest doe als ik terug ben. Niet omdat hij me niet vertrouwt, maar iets in hem zegt je moet dat gewoon zeker weten, straks hou je iets over uit zo'n ver vreemd land, desnoods via bloed. Ik vind dit te ver gaan en wil dit niet doen, en heb dat gezegd. Dit snapt hij, maar toch blijft het dan aan hem knagen ofzo. Ik heb maar besloten dit even te laten voor wat het is, heb geen zin om me daar nu druk over te maken.

Zo veel zin in die reis :D nog bedankt voor al jullie meningen en adviezen en ik zal nog wel wat van me laten horen :)
Echt serieus, hoe vernederend. Begrijp echt serieus niet wat jij in deze gast ziet, hoop dat het reizen je ogen zal openen. Wat een lul zeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je naar toe gaat maar het zou me niets verbazen als hij als verrassing plotseling in het hotel voor je kamer staat.
Alle reacties Link kopieren
Over die soa-test: dan allebei, en nu ook al. En dan naderhand weer. Maar ik zou er niet in mee gaan. Dat íe het weet te verzinnen zeg!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch op Vakantie toch niet op strafkamp!
Gooi die vriend van je aan de kant man!
Waardeloos geval.
Geniet van je leven Dus ook van je vakantie. Je leeft maar een keer!!!

Heel veel Plezier. :photo:
olina wijzigde dit bericht op 17-01-2020 10:22
1.70% gewijzigd
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
En jawel hoor, daar is het eerste offensief om jouw vakantie op afstand te verpesten. Dat zagen we allemaal van mijlenver aankomen.

Niet mogen drinken, een beetje moet kunnen maar ik garandeer je dat hij gaat zagen of je toch niet wat hebt gedronken en of dat niet teveel was. Dat bellen en appen wanneer het uitkomt gaat ook geheid een conflict opleveren. Het is hem toch te weinig, te laat, niet gedetailleerd genoeg. En die SOA-test, meid kom op.

Ik weet niet hoor, maar hoeveel loeiende alarmsignalen ga je nog negeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vertrouw je wel maar wil graag een SOA-test = ik vertrouw je niet en dat wil ik je graag laten weten. Verder ben ik heel lief en ruimdenkend dat ik je op vakantie laat gaan en je daarna nog terug wil (als de SOA-test negatief is natuurlijk)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven